Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Frågor om BESTÅ BURS

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
IKEA Bestå Burs 180x41cm (TV-bänkar & mediamöbler) 5 9.249998 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 July 2009 - 00:07

Jurgonh
  • Jurgonh
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har fundering på att beställa en BESTÅ BURS tv-möbel från IKEA.. men innan jag beställer vill jag gärna veta om den funkar till min setup..

Som jag ser på bild så är det 3 stycken fack i mittendelen.. jag hade tänkt att modifera detta och istället göra 2 fack.. ett för min reciever och en för min HTPC...

Jag hade tänkt ta bort bakstycken för att skapa mer luftcirkulation och för att skapa lite mer plats då både recievern och HTPCn är aningen djupare än möbeln med sladdar och allt... då kan det sticka bak ett par cm..

Men sen till själv funderingen.. hur hög är mitteldelen invändigt? både HTPCn och recievern är närmare 18 cm höga... med en hylla imellan.. blir det något ytrymme för ventilering?

Hur bred är mittendelen?

Har bakstycket eller frontluckorna någon stabiliserande egenskap?
Min tanke var ju att ta bort en del av bakstycket för att skapa ventilering, samt att ta bort mittenluckorna för att lättare komma åt alla kontroller på framsidna och för att fjärrkontrollerna skall fungera... går det utan att stabiliteten försömras nått mycket? TVn kommer sitta på väggen så den vikten kommer inte ligga på möbeln..

Tack om någon bemödar sig att svara på dessa frågor...

Mvh /Jörgen

Postad 14 July 2009 - 18:19

hallteks
  • hallteks
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag har inga mått, men när jag var och tittade på den så tyckte jag att den var för liten.
Min förstärkare av normalmått fick inte plats.
Du måste själv se en för att mäta.

Postad 20 November 2010 - 11:38

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Lite nya frågor i en gammal tråd:

Jag undrar om mittenlådorna - jag har en centerhögtalare som är 16 cm hög, om jag får in den i en låda?

Det är en Dali Evidence C70 högtalare. Om inte - kan man kanske flytta ner själva botten på hyllplanet så man istället får två hyllplan (och skippa framsidorna såklart)?
Eller är hyllplanen monterade på ett sätt så det blir svårt att borra nya hål och ändra dom?

Sen lådorna på kanterna - visst kan man slänga in förstärkare, video mm. där också? Det är inte lådor som bara är att dra ut, och därmed gör det svårt för inkopplad Hifi?
Jag skulle ju behöva vanliga hyllplan där

Redigerat av Alban, 20 November 2010 - 11:42.

Postad 21 November 2010 - 10:22

walowalo
  • walowalo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kan tipsa om ikea burs tråd] , finns en del tjusiga moddar där :)
valde själv att behålla ena utdragbara lådan intakt och modifiera den andra lådan lite smått så att det blir en vanlig hylla bakom den utdragbara dörren som min receiver kan stå på då receivern inte fick plats i mittendelen.

Redigerat av walowalo, 21 November 2010 - 10:25.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.