Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2930 svar i tråden
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 5 8,39 (51) Inga priser
2 relaterade trådar

Skickat 05 januari 2010 - 19:21

Någon som har en bra app launcher att rekommendera 3x3 ikonerna under klockan räcker inte långt Vet att det går att installera ett hack som ska utöka det till 16 eller 20 ikoner men av det jag läst så buggar det väldigt mycket än sålänge. Undrar därför om det kanske finns någon nice stand alone app launcher som man kan installera och bara klicka igång från en ikon.

Hoppas ni förstår vad jag menar .

Skickat 05 januari 2010 - 21:34

Visa inläggSTIRNA Jan 4 2010, 20:49 skrev:

har du gjort nått med din ? jag tycker det e iriterande att opera har inte flash ..o ingen riktig push på twitter ..o fattar inte hur jag överför video filer .

Har provat en djxvla massa små cabbar och program. 4x4 (blev sned mellan ramen och ikonen efter ett litet tag berodde nog på de efterföljande apparna) 5x5 funkade inte med mina frukostkorvar så den togs bort fort. Kör det där med procent på batteriet den är klockren. BSB tweak är nästan ett måste (http://forum.xda-dev...ad.php?t=589305). Jag väntar ju otåligt på ROM:en och under tiden testkör jag en hel del som jag eventuellt skall använda i bruksversionen.

När jag för över video brukar jag ställa in telefonen som usb-minne sedan lägger jag det i en videomapp på minneskortet. Fast om du menar hur du skall få in så att det visas i foton och video fliken så har jag inte kollat det på min 2:A. Detta var på X1.

P.N

Det här inlägget har ändrats av PizzeNizze 05 januari 2010 - 23:53

Skickat 05 januari 2010 - 21:49

Man tycker ju att HTC själva borde fixa detta så man kan ha fler ikoner till prg om man vill löjligt med 3x3 tycker jag man är ju tvingad till att gå in i vanliga windows för att kunna få igång annat som man har installerat.

Jag har också provat en del apps för tillfället kör jag kinoma player (klockren för webradio), coreplayer, showcase taskmanager plus lite annat smått, nästa steg är att prova slingplayer för tv tittande i mobben men måste köpa slinboxen först :-).

Ska bli trevligt när bilhållaren kommer också för gps kör man med copilot då så slipper man ju att ha ytterligare en enhet, tycker det är smidigt att ha allt i en och samma apparat.

Skickat 06 januari 2010 - 01:00

Vad hände med USB Host? Var det något som fungerade på denna lur?

Skickat 06 januari 2010 - 14:10

Visa inläggjanne_s Jan 6 2010, 01:00 skrev:

Vad hände med USB Host? Var det något som fungerade på denna lur?

Tyvärr inte vilket är rätt konstigt med tanke på att detta fungerar på både Toshiba TG01 och Acer s200 som ju båda bygger på samma plattform

Det här inlägget har ändrats av Alien08 06 januari 2010 - 16:23

Skickat 06 januari 2010 - 23:11

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg
Dessa frågor ställde jag till HTC supporten.

"I vissa menyer är vissa detaljer på annat språk än svenska, vad gör man för att rätta till detta?
Varför finns det inte högre version än 1.43 av romen på svenska när det finns 1.48 och 1.49 på andra språk?"

Svaret har vi här.

"Tack för din förfrågan gällande HTC HD2

Dom icke svenska menyerna har uppmärksammats och vi har fört information angående detta vidare till vårat huvud kontor så dom kan undersöka det vidare.

Den svenska ROM uppgraderingen är fortfarande under utveckling, vi har inte fått ett bekräftat release datum ännu utan det enda jag kan råda dig är att hålla koll på htc.com under support fliken då den kommer dyka upp där."

Så vi kan nog se fram mot en svensk uppgradering i det närmsta.

Skickat 07 januari 2010 - 11:25

Visa inläggcjb Jan 6 2010, 23:11 skrev:

Dessa frågor ställde jag till HTC supporten.

"I vissa menyer är vissa detaljer på annat språk än svenska, vad gör man för att rätta till detta?
Varför finns det inte högre version än 1.43 av romen på svenska när det finns 1.48 och 1.49 på andra språk?"

Svaret har vi här.

"Tack för din förfrågan gällande HTC HD2

Dom icke svenska menyerna har uppmärksammats och vi har fört information angående detta vidare till vårat huvud kontor så dom kan undersöka det vidare.

Den svenska ROM uppgraderingen är fortfarande under utveckling, vi har inte fått ett bekräftat release datum ännu utan det enda jag kan råda dig är att hålla koll på htc.com under support fliken då den kommer dyka upp där."

Så vi kan nog se fram mot en svensk uppgradering i det närmsta.

Jag fick ungefär samma svar från HTC, i början av november! Efter många turer fick jag en godkänd DOA.(R_Was defective/damaged when it arrived DOA! Ej svenskt språk). Jag skulle få en ny mobil men då de inte hade någon hemma fick jag pengarna tillbaka. Köpte direkt en ny hos en annan åf och nu är jag så NÖÖÖJD med ”MY Precious”. Hittills har jag inte stött på något oönskat utländskt eller annat.

Skickat 07 januari 2010 - 12:26

jag går och trampar och väntar på min hd2 som borde dimpa ner i brevlådan när som helst!
jag har inte haft nån windows mobil tidigare så man e ju lite av en nybörjare!
det jag undrar är om man kan synca upp den mot gmail med kalender och kontakter å hela fidderippen?
jag har läst och surfat omkring lite på nätet om jag har fårstått det rätt så borde det funka med nåt som heter active sync!?
funkar det bra fast det inte är en android mobil?
nån som kan svara mej på detta?

Skickat 07 januari 2010 - 17:35

Ni som använder copilot efter testtiden, fick ni köpa den fulla versionen eller gick det bra att uppgradera ?

Skickat 07 januari 2010 - 19:43

Jag köpte min ivarjefall. Ca 318kr slutade det på.

Har testkört det en hel del och det fungerar helt perfekt. Körde Ängelholm - Öland nu under nyår och det funkade klockrent även med fartkameror osv.

Skickat 07 januari 2010 - 20:10

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg
På denna sidan http://xperiax1blog.wordpress.com/ kan man ladda ner NDrive inklusive karta som funkar klockrent, NDrive använder sig av tele atalas kartor.
Sidan anger att den är till X1 men den funkar så klart på alla WM telefoner.

Skickat 07 januari 2010 - 20:29

Alltid trevligt när det är gratis finns det fartkameror till det prg också, har en tendens att vilja köra för fort dvs bra om den varnar :-)

Skickat 08 januari 2010 - 10:56

Är det någon annan här som ibland upplever strul med väderuppdateringen? Jag får ibland upp en ruta som säger att det ej går att ansluta till slaget nr. Jag antar att det är väderappl. som försöker uppdatera då. Jag har satt den på att uppdatera varje timme. Även kryssat i hämta vid roaming. När jag manuellt försöker uppdatera vädret så går det ej att ansluta ibland. Det går att ringa och surfa men vädret strular som sagt var ibland så jag antar att det bara är väderanslutningen som strular.

Skickat 08 januari 2010 - 11:52

En uppdatering för SIM kontakter finns på
http://www.htc.com/se/supportdownloadlist....=sd&cat=all

Skickat 08 januari 2010 - 13:29

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg

Visa inläggAlien08 Jan 7 2010, 20:29 skrev:

Alltid trevligt när det är gratis finns det fartkameror till det prg också, har en tendens att vilja köra för fort dvs bra om den varnar :-)
Finns inga kamera filer över Sverige till NDrive, MEN dom skall vara i .kml format och då bör man kunna använda Google Earths kamera filer som du kan ladda ner här http://www.asebro.se/GPSFILER.htm
Har dock inte prövat själv ännu, men du kan ju säga hur det går om du prövar.

Skickat 08 januari 2010 - 13:54

Visa inläggcjb Jan 8 2010, 13:29 skrev:

Finns inga kamera filer över Sverige till NDrive, MEN dom skall vara i .kml format och då bör man kunna använda Google Earths kamera filer som du kan ladda ner här http://www.asebro.se/GPSFILER.htm
Har dock inte prövat själv ännu, men du kan ju säga hur det går om du prövar.

Tack för svaret dock orkade jag inte längre hålla på och ville ha en helhetslösning så köpte coPilot 8 för hela Europa och såg till min förvåning att även öst Europa ingår. Väldigt nöjd än sålänge iaf. Känns ändå som ett prisvärt alternativ med tanke på vad en standalone GPS med hela europa kostar. PLus att det är smidigt att ha allt i en enhet

Skickat 08 januari 2010 - 17:46

Hur kollar man upp mängden data som har överförts när man surfar? Går det att kolla direkt i mobilen eller måste jag fixa någon app? Gratis alternativ?

Skickat 08 januari 2010 - 18:07

Visa inläggPuzztN Jan 8 2010, 11:52 skrev:

En uppdatering för SIM kontakter finns på
http://www.htc.com/se/supportdownloadlist....=sd&cat=all
Japp... och den uppdateringen uppdaterar även radiodelen (det som bl.a. sköter GSM/3G) från version 2.04.50_22_2 till 2.06.51.07. Jag vet inte vad det gör för skillnad men folk har rapporterat bättre 3G-mottagning samt förbättrad batteritid och bättre ljudkvalitet i högtalaren.

Skickat 08 januari 2010 - 18:15

Jag behöver en extra sladd för att kunna ladda telefonen. Är detta rätt?
http://www.dustinhom...5010151129.aspx

Skickat 08 januari 2010 - 18:52

Visa inläggironjocke Jan 7 2010, 12:26 skrev:

jag går och trampar och väntar på min hd2 som borde dimpa ner i brevlådan när som helst!
jag har inte haft nån windows mobil tidigare så man e ju lite av en nybörjare!
det jag undrar är om man kan synca upp den mot gmail med kalender och kontakter å hela fidderippen?
jag har läst och surfat omkring lite på nätet om jag har fårstått det rätt så borde det funka med nåt som heter active sync!?
funkar det bra fast det inte är en android mobil?
nån som kan svara mej på detta?

Yes, det går! Jag syncar allt med gmail. Så fort det kommer ett e-mail till min inbox så kommer det upp i telefonen. ;)

Skickat 09 januari 2010 - 12:41

Ifall man inte vill ha positioneringsprogrammet igång, men trots det ha hastighetskameror. Då rekomenderar jag det här: http://kaldma.se/pro...tighetskameror/ .Det funkar suveränt bra och är litet och smidigt, nu var det iofs i X1:an jag använde det, men det borde ju fungera ändå.

P.N

Skickat 09 januari 2010 - 12:52

XDA håller på att arbeta på en helt ny marketplace för Windows Mobile. Här kommer man enkelt att kunna ladda upp egna program, och marketplace kommer automatiskt att filtrera och endast visa de program som fungerar på mobilen.

Tror det här kan bli mycket större, och enormt mycket bättre än den officiella marketplace! Det finns enormt mycket program ute redan, men om man samlar dom i ett sådant här program så kan Windows Mobile bli mycket bättre än det är just nu! Finns enormt potential för det här.

Marketplace ska absolut inte vara låst till regioner, utan alla ska kunna filtrera på alla program. Förhoppningsvis kommer man kunna filtrera på olika språk också.

Men i det stora hela, vi skulle få mycket fler svenska program. I dagsläget finns det inget bra ställe för svenska programmerare att ladda upp sina program, men efter XDAs marketplace kommer det bli otroligt enkelt, och helt gratis, att sprida sina program!

http://forum.xda-developers.com/showthread...1653&page=3

Exempel på interface:
http://wet-media.de/...n/xdaMarket.png

Citat

What I have planned so far:

- No login required unless you want to upload your own apps or leave comments/ratings on apps
- Only freeware/donation-apps will be allowed in the beginning
- No limitiations regarding phonemodel or os
- Of course no regions
- Anyone can upload their own apps, update with new versions.
- Commenting and rating funcionality
- Screenshots

Det här inlägget har ändrats av Tocator 09 januari 2010 - 12:56

Skickat 09 januari 2010 - 13:59

Jag skulle helt klart kunna tänka mig en HTC HD2 om den körde Android... Är det någon som vet om det går att slänga in Android i den eller om det eventuellt skulle vara på gång? Jag gissar på - inte.

Skickat 09 januari 2010 - 14:30

Visa inläggsean.wiklund Jan 9 2010, 13:59 skrev:

Jag skulle helt klart kunna tänka mig en HTC HD2 om den körde Android... Är det någon som vet om det går att slänga in Android i den eller om det eventuellt skulle vara på gång? Jag gissar på - inte.

Nexus One och HTC HD2 är väldigt lika. XDA har börjat att titta på det, kommer troligtvist någon månad efter Nexus One har släppts. Men om du verkligen vill ha Android så kanske Nexus One eller HTC Bravo är bättre?

Jag föredrog också Android före Windows Mobile förut, men ju mer jag gräver i Windows Mobile desto mer gillar jag det.

Citat

I think we will get this done much quicker than other devices due to the fact that there are a whole raft of similarities between the intended hardware and the hardware we are trying to run it on.

http://forum.xda-developers.com/showthread...575&page=31

Det körs ju redan på många WM-mobiler. T ex HTC Diamond.

Det här inlägget har ändrats av Tocator 09 januari 2010 - 14:33

Skickat 09 januari 2010 - 16:13

Mycket negativt man läser överallt angående det här med marketplace och "begränsningen" angående vilka program som finns. Men det finns ju hur mycket som helst att komma över! Det behöver nödvändigtvis inte vara med ett knapptryck på mobilen utan en snabb sökning på google löser det mesta. Jag kan inte påstå att jag saknar något program vad jag kan komma på till min mobil..

Sen, återigen, gällande windows mobile: Det är ju givetvis en smaksak, men du märker knappt av vilket operativ som ligger till grund för denna telefon. Hade t.ex SE X1 tidigare, och det går inte ens att jämföra dessa telefoner, inte ens med spb mobile shell (liknande htc sense som HD2:an har) installerat på X1:an.
Jag var väl inte själv helt övertygad om denna telefon efter erfarenheten med plottrigheten med X1:an innan jag höll HD2an i handen. Vill inte byta bort den mot någon aktuell modell på marknaden.

Ryktena säger ju dessutom att HD2:an är akutell för en officiell uppgradering till Windows 7 vad det lider.

Skickat 09 januari 2010 - 16:20

Jag antar att det går att ändra designen på klockan till något mindre animerad digital klocka? Jag tycker den man ser på alla video reviews verkar väldigt jobbig.

Skickat 09 januari 2010 - 16:28

Det finns möjlighet att ändra klockan ja, men inte genom ett menyval i telefonen, utan man ersätter originalfilen med en modifierad variant. Och det finns hur mycket som helst. Har inte provat själv, men sett en hel del som har ändrat och det ska tydligen inte vara så avancerat.

Här står lite att läsa: http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415

Här kan du se lite hur folk har ändrat sina startsidor: http://forum.xda-dev...ad.php?t=582619

Skickat 09 januari 2010 - 16:33

bra man vill ju ha en klocka man kan slänga ögat på och se direkt vad tiden är, den animerade verkar ju ta nästan en sekund innan den flippar över till rätt tid.

Köper nog en i bangkok om ett par dagar, verkar vara ganska bra pris på den där. Någon som vet om HTC erbjuder världsgaranti?

Skickat 09 januari 2010 - 18:56

Visa inläggsean.wiklund Jan 9 2010, 13:59 skrev:

Hej Sean. Jag är nyfiken på varför du vill att den hellre skulle köra Android, hur kommer det sig?
För min del ville jag ha WM för att det finns fler program att välja på (samtidigt som hårdvaran är superb).

Mvh... /AudioSmurf

Skickat 09 januari 2010 - 21:08

Håller med den största fördelen är just att den kör WM man får tillgång till mycket användbart som inte fungerar på varken Android eller IPhone. Som sagt inte mängden apps som räknas utan användbarheten.

Vore superbt om man kommer kunna uppgradera den till WM7 sen gillar luren väldigt mycket finns ingen annan som kommer i närheten just nu iaf.

Och som någon skrev innan du märker knappt att det är Windows med HTC sense dvs du drar bara nytta av fördelarna men slipper nackdelarna :-)

Skickat 10 januari 2010 - 00:36

Visa inläggAudioSmurf Jan 9 2010, 18:56 skrev:

Hej Sean. Jag är nyfiken på varför du vill att den hellre skulle köra Android, hur kommer det sig?
För min del ville jag ha WM för att det finns fler program att välja på (samtidigt som hårdvaran är superb).

Mvh... /AudioSmurf
Hej!

Äh, jag tror jag har blivit bränd på lite för många WM-telefoner genom jobbet. Efter att en HTC S740 åkte i backen så sitter jag med min gamla HTC S730 igen och det kan vara - utan konkurrens - tidernas sämsta telefon. En del tycker telefoner från SE och andra märken är sega, men HTC S730 är definitionen på seg.

Så, möjligheterna med Android ser jag som större. Däremot har jag förstått att hårdvaran faktiskt spelar roll nu. Med den hårdvaran som HTC HD2 har så kan även ett dåligt optimerat OS fungera "flytande". Nu menar jag inte att mjukvaran i HD2 ÄR dålig, utan mer att den KAN vara det. Det är lite förlåtande och bara genom det, skulle jag kunna tänka mig telefonen. Det är också ett av skälen till varför jag just nu håller X10 från SE väldigt högt. Även om de skulle misslyckas med mjukvaran, så har den ändå hårdvara nog så det räcker och blir över, än så länge.

Bravo eller Nexus vill jag inte ha på grund av designen. Där är HD2 mycket snyggare och den blir endast slagen designmässigt av X10:an som jag anser vara en av de snyggaste telefonerna någonsin. Men som sagt, jag gillar verkligen HD2 i de små videorecensioner som jag har sett, som till exempel de här två:

(kanske framför allt denna)

Skickat 10 januari 2010 - 00:46

Det går att tweaka gränssnittet rätt rejält och få det som man vill ha det. Jag har bla lagt till en annan klocka, fler snabblänkar, gjort bakgrunder genomskinliga mm. Har detta utseendet för tillfället: Postad bild

Det här inlägget har ändrats av ainatar 10 januari 2010 - 00:47

Skickat 10 januari 2010 - 11:16

Visa inläggainatar Jan 10 2010, 00:46 skrev:

Det går att tweaka gränssnittet rätt rejält och få det som man vill ha det. Jag har bla lagt till en annan klocka, fler snabblänkar, gjort bakgrunder genomskinliga mm. Har detta utseendet för tillfället: Postad bild

Snyggt ainatar !!

Ser att du har en genväg för "torch" , verkar intressant, var kan jag hitta denna?

//Peter

Skickat 10 januari 2010 - 12:53

Visa inläggpeterkk Jan 10 2010, 11:16 skrev:

Snyggt ainatar !!

Ser att du har en genväg för "torch" , verkar intressant, var kan jag hitta denna?

//Peter

Torch= TorchButton: http://forum.xda-dev...ad.php?t=581382

Skickat 10 januari 2010 - 14:18

Visa inläggsean.wiklund Jan 10 2010, 00:36 skrev:

Hej!

Äh, jag tror jag har blivit bränd på lite för många WM-telefoner genom jobbet. Efter att en HTC S740 åkte i backen så sitter jag med min gamla HTC S730 igen och det kan vara - utan konkurrens - tidernas sämsta telefon. En del tycker telefoner från SE och andra märken är sega, men HTC S730 är definitionen på seg.

Så, möjligheterna med Android ser jag som större. Däremot har jag förstått att hårdvaran faktiskt spelar roll nu. Med den hårdvaran som HTC HD2 har så kan även ett dåligt optimerat OS fungera "flytande". Nu menar jag inte att mjukvaran i HD2 ÄR dålig, utan mer att den KAN vara det. Det är lite förlåtande och bara genom det, skulle jag kunna tänka mig telefonen. Det är också ett av skälen till varför jag just nu håller X10 från SE väldigt högt. Även om de skulle misslyckas med mjukvaran, så har den ändå hårdvara nog så det räcker och blir över, än så länge.

Bravo eller Nexus vill jag inte ha på grund av designen. Där är HD2 mycket snyggare och den blir endast slagen designmässigt av X10:an som jag anser vara en av de snyggaste telefonerna någonsin. Men som sagt, jag gillar verkligen HD2 i de små videorecensioner som jag har sett, som till exempel de här två:

(kanske framför allt denna)

Sony Ericsson har ju misslyckats totalt med mjukvaran. Det är inte länge kvar till release och telefonen laggar fortfarande något enormt, trots att dom har en grym hårdvara. Optimeringen är ju katastrofal, så jag vet inte om den kommer bli så lyckad längre tyvärr. :)

Föresten, tips till er som vill hitta program:

1800 Pocket PC
http://www.1800pocketpc.com/category - Stor samling program för Windows Mobile. Här kan du både se bilder och läsa om vad programmen gör.

Playstation Emulator - Fpsece 0.10 (Gratis!)
http://www.youtube.com/watch?v=_667zwB3nLE - Den kör på med 60FPS, och alla spel fungerar laggfritt!!

Open GL 2.0 Spel
http://forum.xda-developers.com/showthread...t=awesome+games - Det här är rejält avancerade 3D-spel. Finns en enorm mängd vanliga 2D-spel också, så ni vet.

Lista på WVGA-spel
http://forum.xda-developers.com/showthread...highlight=games - Inte alla, men en bra samling!

SPB Mobile Shell
http://www.spbsoftwa...ts/mobileshell/ - Helt nytt interface till HTC HD2. Det är mer som Android, du kan sortera ikoner på skrivbordet. Riktigt bra, och enkelt.

Launchpad
http://www.youtube.com/watch?v=_gTchAAxgfA - Helt ny, bra, launchpad. Jag föredrar den framför standard WM 6.5. Du kan enkelt lägga in favoritprogram, osv.

Showcase Task Manager
http://www.youtube.com/watch?v=-Dw_AzFO6Kk - Ny task manager. Du kan med AEB Buttons ställa in så att den öppnas när du håller inne Windows-knappen!

AEBButtons Plus - HD2
http://forum.xda-dev...ad.php?t=603186 - Låter dig ändra vad alla hårdvaruknappar gör. Kan t ex göra så att du öppnar ett program om du håller inne windows-knappen.

Fingerkeyboard 2 - SVENSKT tangentbord!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=501122 -

WIFI Remote Access
Låter dig ladda upp/ladda ner filer utan att koppla in telefonen i datorn, genom Wifi.

Coreplayer
Bästa mediaspelaren som låter dig öppna Divx-filmer, utan att konvertera!

S2U
http://ac-s2.com/ - En ny lock-screen. (Det går att disabla den äldre) Med den här blir det som iPhone, att du kan byta låt, pausa, playa, musiken osv från din lock-screen.

S2P
http://ac-s2.com/ - Häftigaste musikspelaren!

Lista med tips & tricks
http://forum.xda-dev...ad.php?t=583638

Torchlight
http://forum.xda-developers.com/showthread...2&highlight - Använd mobiltelefonen som ficklampa. Stark!

Resco Photo Manager
http://www.resco.net...c/photomanager/ - Riktigt bra program för att hantera fotografier.

Truecaller
Det här programmet låter dig söka på telefonnr, som Eniro. Har någon ringt dig som du inte vet vem det är kan du enkelt söka på telefonnret.

No Calls
Låter dig blockera vissa störande telefonnr.

Uppdateringar man måste göra!

Compact Net Framework 3.5
http://justpctech.co...5.wm.armv4i.cab - Du måste ha det här för att kunna köra vissa program!

HTC HD2 - GL Drivrutiner
http://forum.xda-dev...ad.php?t=592663 - Det här måste du ha för att kunna spela 3D-spel utan lagg! Ökar performance något enormt!

Få bättre kvalité på dina fotografier!
http://forum.xda-developers.com/showthread...ighlight=camera - MÅSTE installeras!

HTC HD2 - Hotfix!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=604634 - MÅSTE installeras! Fixa t ex den rosa missfärgningen som kommer upp på dina bilder.

BSB Tweaks 1.6
http://forum.xda-dev...ad.php?t=589305 - Låter dig ändra allt möjligt. T ex så att du får ha 9 stycken fönster öppna i Opera, eller fler. Att du kan skicka SMS till 50 stycken samtidigt, m m!

Det här inlägget har ändrats av Tocator 10 januari 2010 - 14:19

Skickat 10 januari 2010 - 15:56

Tocator: Tack för att du tagit dig tid och gjort denna sammanställning. Mycket trevligt!

Skickat 10 januari 2010 - 18:35

Visa inläggTocator Jan 8 2010, 18:52 skrev:

Yes, det går! Jag syncar allt med gmail. Så fort det kommer ett e-mail till min inbox så kommer det upp i telefonen. :)

trevligt :P då tackar jag för infon!

Skickat 10 januari 2010 - 20:08

hur fungerar denna lur med tele2? Är det som med iphone att man inte kan ha tele2/comviq för att den inte kommer hitta internet och annat tråkigt?

Skickat 10 januari 2010 - 22:54

Nån som vet hur man får MMS att funka på telefonen? Har Glocalnet och HTC finns inte ens som märke att skicka inställningar till. Dåligt..

Skickat 10 januari 2010 - 23:48

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg

Visa inläggainatar Jan 10 2010, 22:54 skrev:

Nån som vet hur man får MMS att funka på telefonen? Har Glocalnet och HTC finns inte ens som märke att skicka inställningar till. Dåligt..
Ställer din inte in dom själv från SIM kortet?
Annars kan du lägga in manuella från denna sidan http://kundservice.glocalnet.se/Kundservic...-installningar/

Skickat 10 januari 2010 - 23:58

Visa inläggcjb Jan 10 2010, 23:48 skrev:

Ställer din inte in dom själv från SIM kortet?
Annars kan du lägga in manuella från denna sidan http://kundservice.glocalnet.se/Kundservic...-installningar/

Jo jag vet, men hur ställer man in det i själva telefonen. Hittar inga mms-inställningar alls.

Skickat 11 januari 2010 - 00:59

Visa inläggjeffkan Jan 10 2010, 20:08 skrev:

hur fungerar denna lur med tele2? Är det som med iphone att man inte kan ha tele2/comviq för att den inte kommer hitta internet och annat tråkigt?

Funkar utmärkt för mej, kör Kompis + data abb.

STORT TACK till Tocator !!

Det här inlägget har ändrats av peterkk 11 januari 2010 - 01:02

Skickat 11 januari 2010 - 02:06

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg

Visa inläggainatar Jan 10 2010, 23:58 skrev:

Jo jag vet, men hur ställer man in det i själva telefonen. Hittar inga mms-inställningar alls.
Är bara att skapa en anslutning som du kallar MMS, har du wap anslutningen kan du säkert köra med den då det är samma.

Skickat 11 januari 2010 - 09:26

Detta!!! http://dailymobile.se/2010/01/10/demo-goog...e-speech-input/ Vill jag ha till min HD2! Nice me röststyrda sms ^_^

Skickat 11 januari 2010 - 11:08

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg

Visa inläggainatar Jan 10 2010, 23:58 skrev:

Kanske var detta du menade om du redan har en anslutning du kan använda, annars skapar du den först och trycker sedan.
1. Start
2. Meddelande
3. Meny
4. Inställningar
5. Alternativ
6. Meny
7. MMS-server
Där skapar du sedan en ny server med de manuella inställningarna och väljer vilken anslutning du vill använda.

Skickat 11 januari 2010 - 11:14

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg
Någon som har länkar till väl fungerande tweaks om man vill ha fler snabblänkar typ 4x4 eller 5x5 samt ny klocka som inte håller på att "flippa" hela tiden?

Skickat 11 januari 2010 - 14:58

Visa inläggcjb Jan 11 2010, 11:14 skrev:

Någon som har länkar till väl fungerande tweaks om man vill ha fler snabblänkar typ 4x4 eller 5x5 samt ny klocka som inte håller på att "flippa" hela tiden?

Det är söka som gäller ^_^ Främst på XDA antar jag. Här har du 4x4

https://secure.storegate.se/user/Share.aspx...3c-7f893b34bbeb

Skickat 11 januari 2010 - 16:09

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg

Visa inläggbarbapappa_86 Jan 11 2010, 14:58 skrev:

Det är söka som gäller ^_^ Främst på XDA antar jag. Här har du 4x4

https://secure.storegate.se/user/Share.aspx...3c-7f893b34bbeb
Jo jag har sökt på XDA men inte hittat någon som verkat ok ;)

Men denna är väl för 4 raders start meny?
Det jag är ute efter är en 4 x 4 raders snabblänkar, dom du kan rulla upp på förta sidan.
Men tack iaf B)

Det här inlägget har ändrats av cjb 11 januari 2010 - 16:23

Skickat 12 januari 2010 - 02:42

Hallå alla!
Nu är TrueCaller version 1.20 precis släppt till Windows Mobile.
Innehåller funktionerna:
-Uppdatera telefonbok, söker igenom din telefonbok och lägger till adresser osv för alla kontakter!
-Twitter integration, twittra dina samtal
-Ny grafik, helt ny väldigt fin grafik i linje med HTC's program
-Språkstöd, bland annat med svenska

Men även många mindre ändringar... Berätta gärna vad ni tycker om programmet för era vänner ;)

Bifogade fil(er)

Skickat 12 januari 2010 - 13:39

• cjb
  • Användare

• 209 inlägg
Nu vet jag inte om jag missat detta totalt tidigare då lanseringsdatum står som 2009-12-09, men nu finns 1.48 romen på svenska http://www.htc.com/se/SupportDownload.aspx...2&dl_id=804

Är det jag som totalt missat detta eller är den nyligen släppt på HTC sidan?

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Prylar
    Benkke
    2014-12-22 21:32:58
  • Gere & Freke har anlänt
    Degpojken
    2014-12-22 21:09:25
  • Köksstereo i Julklapp?
    tiger99
    2014-12-22 19:31:19
  • Så kommer det bli
    dac83
    2014-12-22 17:52:44
  • Dave R
    2014-12-22 09:58:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.