Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#2701

Postad 07 januari 2011 - 16:00

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Kör med den fria launcherpro i min legend, kanske skulle satsa på att betala för plus :)


Det tycker jag absolut du skall göra... då får du ju dessutom fina LauncherPro widgets på köpet, t.ex. Bokmärken, Facebook, Kalender, m.m.

#2702

Postad 08 januari 2011 - 12:09

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli att testa lite. Så nu har jag lagt in senaste Gingerbread från Mdeejay. Helt plötsligt så funkar Kanal5play som den ska, svtplay går inte att installera alls dock. Inte hittat någon annan app än som inte funkar av de jag använt tidigare. Men ojj vad man saknar Sense. Ska försöka få till det som jag är van med andra widgets, kanske man hinner få ihop något tills det är dags att byta igen. Youtube är ett bra ställe att få inspiration ifrån.

Mdj - Gingerbread 1.7

Det enda som inte ska fungera är om man använder telefonen som Wifi-Hotspot, vilket jag aldrig gör, men det lär dyka upp en fix till det för dem som behöver inom en snar framtid.

Otroligt snabb build måste jag säga, använt Desire HD-builds så länge att jag förmodligen blivit van att det gått lite långsammare.

#2703

Postad 09 januari 2011 - 23:38

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Hur går det med era NAND-romar... är ni nöjda?

Super nöjd!!!!kommer inte att köpa nån ny mobil så länge!!!
MDJ's CyanogenMod 7 v. 1.8 [A2SD+]gingerbread 2.3.1

#2704

Postad 13 januari 2011 - 10:24

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Okej, vi har sett det förut - men nu verkar det vara ordentligt på gång. DFT har gjort det igen.

DFT - Windows Phone 7

Allt fungerar inte, men Microsofts "genuine" för WP7 ska tydligen knäckts av någon, så då lär det dyka upp lösningar för marketplace i framtiden. Jag kommer inte prova än, väntar och ser när allt funkar som det ska. Nöjd med Android än så länge.

Då var det dags att stryka det sista som skrevs här, verkar relativt enkelt att få ett live ID ändå

Full Windows Phone 7 access

Det är alltid bra med bildbevis så vi kör en

Filmsnutt på HD7, eller var det HD2

man vill ju gärna prova, får se hur länge det dröjer innan man börjar mecka igen

Redigerat av Sir Mix Alot, 15 januari 2011 - 17:55.


#2705

Postad 15 januari 2011 - 23:36

snozze
  • snozze
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Har precis kört in WP7 i nallen, swisch säger det bara! Allting flyter på helt klockrent!
Fick lägga in APN manuellt för att få 3G att fungera, gick efter rekomenderade APN för Android (Kör Tele2) och det fungerar perfekt! WiFi är lite meckigare, kan inte förmå att hitta telefonens MAC-adress någonstans och har läst på XDA att MAC-adressen ändras varje gång man rebootar telefonen i WP7?!?!
Väldigt krångligt om man använder MAC-filter i sitt WLAN hemma...

För att få fullt fungerande Windows Live etc, krävs någon aktiveringskod som man enligt forumanvändare på XDA bara behöver ringa till MS-Supporten och uppge att man tappat bort sin gamla, när de behövt uppge IMEI-nummer så sägs det att det går bra med HD2ans? Och att ett mail med aktiveringskod dimper in på mailen efter bara några minuter, har dock inte sett/läst om någon svensk som gjort detta.

Kanske ska man ta och försöka med något sådant på Måndag när arbetsveckan drar igång, men allt som allt så ser det riktigt spännande ut med WP7 i HD2an!

Ha det gott!!

#2706

Postad 16 januari 2011 - 04:05

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Har precis kört in WP7 i nallen, swisch säger det bara! Allting flyter på helt klockrent!
Fick lägga in APN manuellt för att få 3G att fungera, gick efter rekomenderade APN för Android (Kör Tele2) och det fungerar perfekt! WiFi är lite meckigare, kan inte förmå att hitta telefonens MAC-adress någonstans och har läst på XDA att MAC-adressen ändras varje gång man rebootar telefonen i WP7?!?!
Väldigt krångligt om man använder MAC-filter i sitt WLAN hemma...

För att få fullt fungerande Windows Live etc, krävs någon aktiveringskod som man enligt forumanvändare på XDA bara behöver ringa till MS-Supporten och uppge att man tappat bort sin gamla, när de behövt uppge IMEI-nummer så sägs det att det går bra med HD2ans? Och att ett mail med aktiveringskod dimper in på mailen efter bara några minuter, har dock inte sett/läst om någon svensk som gjort detta.

Kanske ska man ta och försöka med något sådant på Måndag när arbetsveckan drar igång, men allt som allt så ser det riktigt spännande ut med WP7 i HD2an!

Ha det gott!!


Spännande, återkom gärna med detaljer hur det går med aktiveringen - och upplevelsen av WP7 i övrigt för den delen oxå.

#2707

Postad 19 januari 2011 - 13:40

snozze
  • snozze
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Har kört med WP7 under veckan och jag är verkligen nöjd med prestandan. Har inte varit med om någon ofrivillig reeboot eller att telefonen låst sig. Allting fungerar som om WP7 var standard OP.

Har försökt luska lite i hur man får tag i kod till Live-tjänster och Marketplace och resultatet är väldigt skralt.
Ringde runt till MS-supporten under gårdagen och jisses vad den är dålig för oss svenskar. Första samtalet kopplade bort mig till Indien, därefter hamnade jag i Tyskland för att slutligen hamna hos en Svensk som gav mig ett annat telefonnummer.
Väl när jag fått ringt rätt nummer så verkar det som om det bara finns engelsk service och tillgå.
Hursomhelst så kom jag via diverse knapptryck i olika teleslussar fram till en person som kunde hjälpa mig.
Allting gick jättebra ända tills hon precis skulle till att ge mig aktiveringskoden, då hon plötsligt bad mig att uppge mitt IMEI-nummer.

Jag sa att det blir svårt eftersom jag ringer från telefonen just nu och jag har väntat i olika telefonköer i över 10 minuter för att komma fram hit så jag har ingen lust att behöva lägga på, ta ut batteriet och ringa tillbaka för att uppge mitt IMEI-nummer. Och efter det så ebbade samtalet ut till just ingenting.

Jag väntar ivrigt på att Spotify skall släppas till WP7 som är det enda programmet jag riktigt saknar, för i övrigt så finns det redan ett par appar att installera på telefonen via datorn tex, Stocks, YouTube, HTC Hub, TouchXplorer m.fl.

Allt som allt så är jag väldigt nöjd med WP7 i telefonen och jag har inte någon större brådska att byta tillbaka till Android.

EDIT

Har nu fått Live-tjänsterna att fungera som de skall så nu har jag en helt fungerande HD2 med WP7 med Xbox-Live och Marketplace.

Redigerat av snozze, 21 januari 2011 - 13:18.


#2708

Postad 19 januari 2011 - 16:26

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Har beställt en HD2 efter att varit rejält missnöjd med touch pro2.
Men vad tycker ni att man bör göra för att få den att funka som bäst? Jag menar typ att uppdatera den eller nått annat?
Dom flesta av er verkar ju kunna en hel del om mobiler, verkar det som, och ni verkar nöjda med era HD2:or, så komm gärna med förslag.

#2709

Postad 21 januari 2011 - 15:54

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Har beställt en HD2 efter att varit rejält missnöjd med touch pro2.
Men vad tycker ni att man bör göra för att få den att funka som bäst? Jag menar typ att uppdatera den eller nått annat?
Dom flesta av er verkar ju kunna en hel del om mobiler, verkar det som, och ni verkar nöjda med era HD2:or, så komm gärna med förslag.

Skall du har ut det bästa av HD2 skall du installera en "moddad" ROM, min upplevelse är att dessa oftast är betydligt bättre än original ROM.
Förslagvis så testa denna som finns även på svenska: http://forum.xda-dev...ad.php?t=612580

Sen finns det en uppsjö av olika saker att ladda ner på XDA så att du kan få din telefon som du vill.

#2710

Postad 22 januari 2011 - 17:47

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Ok, det ska jag göra.
En sak med spotify som jag irriterar mej över är att varje gång jag byter låt så sänks volymen till nästan lägst, fast jag höjer volymen.
När jag höjer så ser man ju det under inställningar att volymen för systemet är högt, sen efter ny låt så har den gått ner till låg volym igen.
Skitirriterande. Har ni samma problem?
Grabben har en HTC desire hd och den blir det inte så på.
Det konstiga är att på min htc touch pro2 så var det samma problem, tänkte att det skulle bli bättre med denna mobil, men tydligen inte:(

#2711

Postad 22 januari 2011 - 21:52

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Ok, det ska jag göra.
En sak med spotify som jag irriterar mej över är att varje gång jag byter låt så sänks volymen till nästan lägst, fast jag höjer volymen.
När jag höjer så ser man ju det under inställningar att volymen för systemet är högt, sen efter ny låt så har den gått ner till låg volym igen.
Skitirriterande. Har ni samma problem?
Grabben har en HTC desire hd och den blir det inte så på.
Det konstiga är att på min htc touch pro2 så var det samma problem, tänkte att det skulle bli bättre med denna mobil, men tydligen inte:(

Om jag inte har fel för mig så är det inte telefonen som gör detta utan spotify klienten till WM.

Har du senaste klienten från m.spotify.com?
Annars testa den.

#2712

Postad 23 januari 2011 - 14:10

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Ok, Jag laddade ner det från marketplace så jag antar att det är det senaste, men det kanske det inte är.
Kan man ladda ner det från nått annat ställe?

#2713

Postad 23 januari 2011 - 14:23

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Hehe, nu funkar de. Gick in på m.spotify.com och laddade ner det igen och då behåller den samma volym;)
Tack för hjälpen, cjb.

#2714

Postad 23 januari 2011 - 21:37

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Skall du har ut det bästa av HD2 skall du installera en "moddad" ROM, min upplevelse är att dessa oftast är betydligt bättre än original ROM.
Förslagvis så testa denna som finns även på svenska: http://forum.xda-dev...ad.php?t=612580

Sen finns det en uppsjö av olika saker att ladda ner på XDA så att du kan få din telefon som du vill.



Det är ingen risk att det börjar strula om man installerar en moddad ROM?
Om man ångrar sej, kan man återställa den till original?

#2715

Postad 24 januari 2011 - 09:06

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Det är ingen risk att det börjar strula om man installerar en moddad ROM?
Om man ångrar sej, kan man återställa den till original?


1.Nej
2:Ja

#2716

Postad 24 januari 2011 - 10:24

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

1.Nej
2:Ja



Hehe, tack för ett utförligt svar, men viktigt för mej;)

Har ni märkt nån märkbar skillnad när ni ROM:at om era hd2:or?
Jag kan ju säga att min hd2 är ljusår bättre och snabbare än min touch pro2 så jag vet inte om
jag behöver ROM:a om den,pga att den är seg eller så, men det kanske blir så mycke bättre att det är värt det.

#2717

Postad 24 januari 2011 - 13:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Det har blivit dags för mig att konvertera min HD2 till en Desire HD med NAND. Detta kommer att bli mycket spännande.:)

Inget ont om Windows Mobile men nu är det dags att köra enbart Android på HD2an (vilket jag i.o.f gjort några månader nu). För de saker som jag kör i WM är det enklare att t.ex använda X1 istället för att starta om HD2 fram och tillbaka.

Dock får jag läsa in mig lite på XDA först innan jag väljer ROM. Att det blir Desire HD med Sense är dock helt klart då jag gillar Sense skarpt och absolut inte vill vara utan det.

#2718

Postad 24 januari 2011 - 15:18

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Har beställt en HD2 efter att varit rejält missnöjd med touch pro2.
Men vad tycker ni att man bör göra för att få den att funka som bäst? Jag menar typ att uppdatera den eller nått annat?
Dom flesta av er verkar ju kunna en hel del om mobiler, verkar det som, och ni verkar nöjda med era HD2:or, så komm gärna med förslag.


Mina rekommendationer är helt klart något av följande:

1. För Windows Mobile rekommenderar jag Omega XT som fungerar bra och är snabb och stabil. Dessutom på engelska vilket maximerar kompatibiliteten med tredjepartsprogram (jag har dåliga erfarenheter av svenska ROMar).

2. Alternativet är att konvertera till Android vilket enligt mig är rekommendabelt MEN det beror helt på vilka program man är intresserad av. Systemet är i hög grad en "fortsättning" på WM numera när det gäller funktionalitet. Dock saknas fortfarande en del program, bl.a SoftMaker Office och Resco Photo Manager vilket är en nackdel. Så jag skulle alltså inte säga att Android i alla lägen är ett steg framåt men för min del har jag slutligen konverterat - dock först sedan 2.2 dök upp i stabil version. Med rätt widgets etc går det att få bra ordning på Android och åtgärda de mest irriterande bristerna (bl.a programsortering).

Jag rekommenderar generellt att du läser igenom tråden (ställ in maximalt antal inlägg per sida, hos mig är tråden på 19 sidor och det är hanterligt). Många bra rekommendationer, tips och skärmdumpar på olika ROMar och konfigurationer finns.

#2719

Postad 24 januari 2011 - 20:24

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Mina rekommendationer är helt klart något av följande:

1. För Windows Mobile rekommenderar jag Omega XT som fungerar bra och är snabb och stabil. Dessutom på engelska vilket maximerar kompatibiliteten med tredjepartsprogram (jag har dåliga erfarenheter av svenska ROMar).

2. Alternativet är att konvertera till Android vilket enligt mig är rekommendabelt MEN det beror helt på vilka program man är intresserad av. Systemet är i hög grad en "fortsättning" på WM numera när det gäller funktionalitet. Dock saknas fortfarande en del program, bl.a SoftMaker Office och Resco Photo Manager vilket är en nackdel. Så jag skulle alltså inte säga att Android i alla lägen är ett steg framåt men för min del har jag slutligen konverterat - dock först sedan 2.2 dök upp i stabil version. Med rätt widgets etc går det att få bra ordning på Android och åtgärda de mest irriterande bristerna (bl.a programsortering).

Jag rekommenderar generellt att du läser igenom tråden (ställ in maximalt antal inlägg per sida, hos mig är tråden på 19 sidor och det är hanterligt). Många bra rekommendationer, tips och skärmdumpar på olika ROMar och konfigurationer finns.

1. När det gäller dina dåliga erfarenheter av svenska ROM måste man väga in på vilket sätt dom är översatta, mig veterligen kan detta göras på två olika sätt.
Enligt vad jag vet så är den ROM jag länkade till (Atrtemis) en av dom få som är översatta på samma vis som original ROM är, dvs kocken använder dessa filerna från svenska original ROM, själv har jag aldrig upplevt några problem med den svenska varianten av denna ROM.
Sen är även Artemis ROM en av dom få som verkligen håller sig till att inte ändra för mycket (close to stock) utan endast hålla alla saker uppdaterade till senaste versionerna förutom vissa tillägg av olika appar, dock är han inte inne och gör ändringar som t.ex. den påstådda ökningen av RAM.
Finns även en anledning till att Artemis ROM är en av den mest välbesökta WM ROM på XDA och att en del andra "utvecklare" på XDA använder denna.

2. Android på HD2 är helt klart ett roligt alternativ, dock kan det aldrig jämföras med Android på en telefon som är tilverkad för Android.

#2720

Postad 24 januari 2011 - 20:49

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Nu har jag flashat CoreDroid för NAND. Nallen är nu mer eller mindre en Desire HD.;)

Intrycket är bra hittills, dock verkar det som att Market delvis "glömt" mina program men jag skall se om MarketEnabler löser det.

När det gäller Android på HD2 vs en Androidlur: efter att ha levt med HyperDroid Sense 1.1 under några månader kan jag konstatera att jag inte upplever någon skillnad mellan en riktig Android respektive min HD2. Detta då det har fungerat snabbt och felfritt - bättre än så blir det inte.

Så jag hävdar därmed att omflashning av HD2 med Android är ett utmärkt alternativ till att köpa en Desire HD t.ex.

Utvecklingen av Android på HD2 har tagit stora steg framåt och med tanke på såväl microSD-varianten som NAND samt den s.k SuperRAM har det blivit en intressant modell för Android och uppenbarligen delas uppfattningen av diverse personer på XDA.:blush:

När det gäller svenska ROMar är min erfarenhet att diverse program krånglar p.g.a att systemmappar översatts etc. Det gäller alltifrån att programmen inte dyker upp i startmenyn (p.g.a att den heter Startmeny i svensk ROM - programmet skapar en Start Menu och den visas ej) till fenomen såsom kvadrater istället för text. Likaså händer det att program kräver lite omdöpning av filer såsom 0409_MUI.xxx till 041d_MUI.xxx för att hantera svenskt system o.s.v.

Detta är min erfarenhet från X1-tiden men även TP2 där jag konfronterats med svensk ROM. Engelsk ROM är klart smidigare och dessa problem undviks.

#2721

Postad 25 januari 2011 - 00:13

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Nu har jag flashat CoreDroid för NAND. Nallen är nu mer eller mindre en Desire HD.;)

Intrycket är bra hittills, dock verkar det som att Market delvis "glömt" mina program men jag skall se om MarketEnabler löser det.

När det gäller Android på HD2 vs en Androidlur: efter att ha levt med HyperDroid Sense 1.1 under några månader kan jag konstatera att jag inte upplever någon skillnad mellan en riktig Android respektive min HD2. Detta då det har fungerat snabbt och felfritt - bättre än så blir det inte.

Så jag hävdar därmed att omflashning av HD2 med Android är ett utmärkt alternativ till att köpa en Desire HD t.ex.

Utvecklingen av Android på HD2 har tagit stora steg framåt och med tanke på såväl microSD-varianten som NAND samt den s.k SuperRAM har det blivit en intressant modell för Android och uppenbarligen delas uppfattningen av diverse personer på XDA.:blush:

När det gäller svenska ROMar är min erfarenhet att diverse program krånglar p.g.a att systemmappar översatts etc. Det gäller alltifrån att programmen inte dyker upp i startmenyn (p.g.a att den heter Startmeny i svensk ROM - programmet skapar en Start Menu och den visas ej) till fenomen såsom kvadrater istället för text. Likaså händer det att program kräver lite omdöpning av filer såsom 0409_MUI.xxx till 041d_MUI.xxx för att hantera svenskt system o.s.v.

Detta är min erfarenhet från X1-tiden men även TP2 där jag konfronterats med svensk ROM. Engelsk ROM är klart smidigare och dessa problem undviks.

Kan hålla med om att Android på HD2 är ett alternativ till att lägga ut 5 - 6000 på en ny mobil, men min erfarenhet att superRAM på HD2 är att det fungerar bra till 90%
Hastigheten är det ingete fel på men vissa "konstiga" fel dyker upp ibland vilket kräver omstart och sen är inte batteriförbrukningen helt perfekt.
Om det inte är löst så är ju även minnesmängden ett problem för HD2 då DHD romar har varit för stora för HD2 vilket gör att man måste komprimera eller använda SD lagring, det är väl det jag menar med att den inte är optimal och funkar lika bra som en original Android telefon.
Men visst är det ett alternativ man inte skall förakta.

Dom felen du beskriver i WM har jag själv aldrig stött på, tror även dom kan ha att göra med hur man översätter till Svenska. Jag har för mig att Artemis kocken använder bl.a. mui filerna från de svenska original ROMarna vid sin översättning vilket kan vara en anledning till att den ROM funkar bra även översatt.

Redigerat av Unregistered4a29445d, 25 januari 2011 - 00:17.


#2722

Postad 25 januari 2011 - 00:30

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Dom felen du beskriver i WM har jag själv aldrig stött på, tror även dom kan ha att göra med hur man översätter till Svenska. Jag har för mig att Artemis kocken använder bl.a. mui filerna från de svenska original ROMarna vid sin översättning vilket kan vara en anledning till att den ROM funkar bra även översatt.
[/quote]


Ok, men om man nu vill ROM:a om sin mobil till tex Artemis, hur gör man då och var hittar man den ROM:en?

En annan sak som inte har att göra med ROM:andet, utan spotify. Det headsetet man får med till hd2 är ju så att man kan byta låt och pausa låtar, men det går inte när man lyssnar på spotify,varför inte? Nån som vet?

#2723

Postad 25 januari 2011 - 02:01

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Flash av ROM är beskrivet i denna tråd samt i andra trådar om HTC-produkter i forumet - proceduren är identisk för olika modeller mer eller mindre.

Verktygen finns på XDA-Developers inkl beskrivningar av hur de används.

Jag har nu kört igång DroidCell och den fungerar bra. Snabbstartad jämfört med att köra från minneskortet och förefaller stabil och bra. Strömförbrukningen är låg, 5 mAh har jag mätt upp med CurrentWidget.

Det känns riktigt bra att ha en alldeles gratis Desire HD nu.;)

#2724

Postad 25 januari 2011 - 02:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Kan hålla med om att Android på HD2 är ett alternativ till att lägga ut 5 - 6000 på en ny mobil, men min erfarenhet att superRAM på HD2 är att det fungerar bra till 90%
Hastigheten är det ingete fel på men vissa "konstiga" fel dyker upp ibland vilket kräver omstart och sen är inte batteriförbrukningen helt perfekt.
Om det inte är löst så är ju även minnesmängden ett problem för HD2 då DHD romar har varit för stora för HD2 vilket gör att man måste komprimera eller använda SD lagring, det är väl det jag menar med att den inte är optimal och funkar lika bra som en original Android telefon.
Men visst är det ett alternativ man inte skall förakta.

Dom felen du beskriver i WM har jag själv aldrig stött på, tror även dom kan ha att göra med hur man översätter till Svenska. Jag har för mig att Artemis kocken använder bl.a. mui filerna från de svenska original ROMarna vid sin översättning vilket kan vara en anledning till att den ROM funkar bra även översatt.


Vill påstå att de problem du beskriver på android faktiskt finns på riktiga androidtelefoner också, särskilt om man har nån appkiller installerad, de jag testat har även ökat batteriförbrukningen märkbart. Men kan även bero på appar som inte vill släppa ifrån sig cpu och andra rena programfel. Att tömma programchachen relativt ofta kan vara ett bra tips, jag brukar använda app2sd för att tömma chachen ca var 3-4 dag. En del batteriwidgets är rena döden för batteriet ;)

Hade en widget som hette "digitalclock widget" som gjorde att jag fick starta om telefonen ganska exakt var 24:e timme. Den låste homescreen så det tog en minut att ladda efter att man hade låst upp screenlock.

HTC gjorde en riktig miss när de lanserade froyo till legenden, de la in att aktier och news skulle uppdateras automatiskt, jag har inget behov av aktier, särskilt inte på nån utländsk börs men den uppdaterade native ganska ofta :blush: Drog fruktansvärt mycket batteri.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 januari 2011 - 03:12.


#2725

Postad 25 januari 2011 - 09:42

Läbbiga
  • Läbbiga
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ok, men om man nu vill ROM:a om sin mobil till tex Artemis, hur gör man då och var hittar man den ROM:en?


Här hittar du Artemis rom: http://forum.xda-dev...ad.php?t=612580

Jag har använt mig av den sedan sedan början av förra året,jag har prövat några andra rommar oxå men kommit fram till att den här är stabilast och snabbast (min åsikt)

Var bara noga med att läsa genom instruktonerna på första sidan, det kan vara lite besvärligt första gången men när man lärt sig flasha så går det enkelt sen.

#2726

Postad 25 januari 2011 - 17:09

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Har ett problem kör MDJ froyo sense 4.6 och av någon anledning slutar 3G/edge uppkoppling att fungerar måste då boota om telefonen, efter det fungerar 3G uppkopplingen. Men sen lägger den av igen efter ett tag vilket kan vara allt från någon timme till en dag.

#2727

Postad 25 januari 2011 - 19:45

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Vill påstå att de problem du beskriver på android faktiskt finns på riktiga androidtelefoner också, särskilt om man har nån appkiller installerad, de jag testat har även ökat batteriförbrukningen märkbart. Men kan även bero på appar som inte vill släppa ifrån sig cpu och andra rena programfel. Att tömma programchachen relativt ofta kan vara ett bra tips, jag brukar använda app2sd för att tömma chachen ca var 3-4 dag. En del batteriwidgets är rena döden för batteriet ;)

Hade en widget som hette "digitalclock widget" som gjorde att jag fick starta om telefonen ganska exakt var 24:e timme. Den låste homescreen så det tog en minut att ladda efter att man hade låst upp screenlock.

HTC gjorde en riktig miss när de lanserade froyo till legenden, de la in att aktier och news skulle uppdateras automatiskt, jag har inget behov av aktier, särskilt inte på nån utländsk börs men den uppdaterade native ganska ofta :P Drog fruktansvärt mycket batteri.

Kanske skall testa avinstallera den appkiller jag har på min superRAM, tack för tipset :P

#2728

Postad 26 januari 2011 - 15:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller task managers rekommenderar jag Watchdog. Detta då den snarare är en "task controller" som övervakar alla program och enbart slår larm om ett program börjar dra onormalt mycket CPU (det går att ställa in gränsen). Det gör att man kan avsluta kraschade program eller skenande diton utan att drabbas av de problem som traditionella task managers ger. Detta då Watchdog inte lägger sig i systemets egen hantering.

Jag kan annars bara konstatera att jag är mycket nöjd med min "Desire HD2" med CoreDroid. Den rullar på fint och bra, nya Sense är också trevligt att använda och en lyckad uppgradering jämfört med EVO-Sense som jag använde tidigare.

Dock leker jag försiktigt med tanken på att ev kolla in en Desire Z-ROM för att få full landscape.

#2729

Postad 26 januari 2011 - 23:59

kralles
  • kralles
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Min htc hd 2 finns ej mer :blink:
Tappade henne i golvet glaset gick sönder.

Läste en massa guider om hur man kunde laga den genom att byta ut glaset.
visste att det är stora risker med att försöka sig på att göra det själv.

Mailade en massa jöns företag som vitt och brett lovade att kunna fixa det för från 1800:- till 2900:-
inte ett av företagen har bemödat sig att svara på 4-5 dagar.

Så det d###### företaget som svarar skall få ett svar typ" tack för ditt svar men din firma är inte seriös och en annan firma har Redan gjort det för 2000:- över vad du begär.Men din firma vet inte vad service är så SORRY!!"

En polare provade att skruva isär den bara för att se hur den är uppbyggd för att ev ge sig på att byta glaset.
Han tyckte det var för pillrigt och krångligt och satte tillbaka allt exakt som det var och petade inte sönder något..

Jag provade att starta direkt efter och inga problem men den dog efter ca 1 timme när jag startade om den igen för att visa en annan polare startbilden..kan lika gärna varit något annat som fallerade telefonen var från 1 dec 2009.

så guiden för att göra skärmbytet själv är inget enkelt jobb.
och firmorna som lovar att dom kan göra bytet behagar icke att svara på mail

var tvungen att skriva av mig..köpte en ny desire hd dagen efter men det är inte på långa vägar en lika rolig telefon en htc hd 2 är en ******** unik sak som är en entusiast sak och har en hölje av KRUPPSTAHL..min har åkt i golvet säkert 30 ggr och hållit för det men inte ens denna sak klarar av att landa direkt på glaset....var rädd om eran htc hd 2 jag kommer att sakna min ENORMT!!!

ps försökte köpa en htc hd 2 i ny skick på blocket som någon ovetande annonserat ut för 2500:- men den hade sålts efter 7 minuter
och personen var toalt ner ringd!!

FAN VAD JAG SAKNAR MIN HTC HD 2!!B)

#2730

Postad 27 januari 2011 - 09:39

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Kanske man skulle uppgradera sin HD2 till en Desire HD :blink:

#2731

Postad 27 januari 2011 - 11:00

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu flashat om nallen till en Desire Z istället. Det är mycket trevligare med landscape i Sense.

Dessutom upplever jag att prestandan är bättre än med CoreDroid.

Jag kör nu med DL Desire Z 3.2 Final.

Apropå att sakna HD2: jag vet faktiskt inte vad som blir nästa nalle. Möjligheterna med HD2 gör att man blir bortskämd, dessutom uppfattar jag kvaliteten på den som svårslagen. Har känt på sådant som t.ex Evo 4G etc men det känns som plast och mer plast jämfört med HD2ans utmärkta känsla.

#2732

Postad 27 januari 2011 - 11:17

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Min htc hd 2 finns ej mer :blink:
Tappade henne i golvet glaset gick sönder.

Läste en massa guider om hur man kunde laga den genom att byta ut glaset.
visste att det är stora risker med att försöka sig på att göra det själv.

Mailade en massa jöns företag som vitt och brett lovade att kunna fixa det för från 1800:- till 2900:-
inte ett av företagen har bemödat sig att svara på 4-5 dagar.

Så det d###### företaget som svarar skall få ett svar typ" tack för ditt svar men din firma är inte seriös och en annan firma har Redan gjort det för 2000:- över vad du begär.Men din firma vet inte vad service är så SORRY!!"

En polare provade att skruva isär den bara för att se hur den är uppbyggd för att ev ge sig på att byta glaset.
Han tyckte det var för pillrigt och krångligt och satte tillbaka allt exakt som det var och petade inte sönder något..

Jag provade att starta direkt efter och inga problem men den dog efter ca 1 timme när jag startade om den igen för att visa en annan polare startbilden..kan lika gärna varit något annat som fallerade telefonen var från 1 dec 2009.

så guiden för att göra skärmbytet själv är inget enkelt jobb.
och firmorna som lovar att dom kan göra bytet behagar icke att svara på mail

var tvungen att skriva av mig..köpte en ny desire hd dagen efter men det är inte på långa vägar en lika rolig telefon en htc hd 2 är en ******** unik sak som är en entusiast sak och har en hölje av KRUPPSTAHL..min har åkt i golvet säkert 30 ggr och hållit för det men inte ens denna sak klarar av att landa direkt på glaset....var rädd om eran htc hd 2 jag kommer att sakna min ENORMT!!!

ps försökte köpa en htc hd 2 i ny skick på blocket som någon ovetande annonserat ut för 2500:- men den hade sålts efter 7 minuter
och personen var toalt ner ringd!!

FAN VAD JAG SAKNAR MIN HTC HD 2!!B)



Kan bara beklaga sorgen;(
Påminner om min polares hd2 som också åkt i golvet ett par ggr och är helt sprucken, men han bryr sej inte utan använder den ändå, fast den håller på att falla sönder, glasbitar lossnar och avslutaknappen ligger risigt till, lossnar när som helst...hehe, en sann hd2-älskare som inte byter i första taget.

Men det finns ju massor på blocket, alla kan ju inte vara sålda?

Lycka till och hoppas du inte överger hd2-familjen;)

#2733

Postad 27 januari 2011 - 11:35

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag hade sannolikt gått ut på den internationella marknaden i jakten på en HD2. Det går att köpa den på t.ex Play och ebay m.fl är andra lösningar.

Då jag köpte min i slutet av juni förra året blev det till att jaga runt i butikerna innan jag lyckades få tag i den.

En reflektion jag gjort idag är att HD2an blivit ett alternativ till Nexus i.o.m att den är så väl supportad med nya Android-ROMar m.m.

#2734

Postad 27 januari 2011 - 12:30

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Sen finns det även en del HD2:or på tradera också

#2735

Postad 27 januari 2011 - 12:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag hade sannolikt gått ut på den internationella marknaden i jakten på en HD2. Det går att köpa den på t.ex Play och ebay m.fl är andra lösningar.

Då jag köpte min i slutet av juni förra året blev det till att jaga runt i butikerna innan jag lyckades få tag i den.

En reflektion jag gjort idag är att HD2an blivit ett alternativ till Nexus i.o.m att den är så väl supportad med nya Android-ROMar m.m.



Inte så märkligt egentligen, det bara Nexus som har vanilla och nya lurar blir allt svårare att roota, hd2 är enkelt att lägga till valfri rom och vill man inte ha sense så finns det romar utan osv, dessutom verkar många gånger rom till hd2 vara bättre optimerade och snabbare, gäller dock att ta reda på vilka som funkar bra.

#2736

Postad 27 januari 2011 - 21:41

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
När man surfar på vissa sidor med mobilen står det att jag har en gammal version av flashplayer, kan man ladda ner en nyare version?
Jag har försökt hitta nån men det verkar inte finnas till wm 6,5, bara till android och jag vill inte uppdatera min mobil till android.

#2737

Postad 28 januari 2011 - 09:15

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

När man surfar på vissa sidor med mobilen står det att jag har en gammal version av flashplayer, kan man ladda ner en nyare version?
Jag har försökt hitta nån men det verkar inte finnas till wm 6,5, bara till android och jag vill inte uppdatera min mobil till android.


Det finns ingen Flash Player till WM 6.5 som är helt uppdaterad. Adobe höll på att utveckla en variant men den lades ned.

Därför är det Android som gäller om Flash är prioriterat. Eftersom det går bra att köra det systemet från minneskortet är min rekommendation att du lägger in en SD-version och kör dualboot.

#2738

Postad 28 januari 2011 - 12:27

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Det finns ingen Flash Player till WM 6.5 som är helt uppdaterad. Adobe höll på att utveckla en variant men den lades ned.

Därför är det Android som gäller om Flash är prioriterat. Eftersom det går bra att köra det systemet från minneskortet är min rekommendation att du lägger in en SD-version och kör dualboot.



Jaha, kan man göra det. Hur gör man det då och hur stort minneskort behöver man?

En annan fråga jag har är om jag vill lägga in lite filmer i mobilen jag filmat från min systemkamera, hur gör jag då?
Det är MOV. format på dom.
Jag har provat att konvertera dom i ett program som heter FoxTab videoconverter men det funkar inte.
Nån som har nått annat förslag på bra gratiskonvert.prog?

#2739

Postad 28 januari 2011 - 13:43

Pavo Koskinen
  • Pavo Koskinen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har nu flashat om nallen till en Desire Z istället. Det är mycket trevligare med landscape i Sense.

Dessutom upplever jag att prestandan är bättre än med CoreDroid.

Jag kör nu med DL Desire Z 3.2 Final.

Apropå att sakna HD2: jag vet faktiskt inte vad som blir nästa nalle. Möjligheterna med HD2 gör att man blir bortskämd, dessutom uppfattar jag kvaliteten på den som svårslagen. Har känt på sådant som t.ex Evo 4G etc men det känns som plast och mer plast jämfört med HD2ans utmärkta känsla.


Kör också med den på min hd2. Har du problem att hämta appar och installera dom på market? Jag får det inte att fungera.

#2740

Postad 28 januari 2011 - 18:25

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Det fungerar hos mig men det beror troligen på att jag kör med data.img istället för att partitionera minneskortet. Intrycket jag fått är att problemen med ROMen gäller de som väljer att partitionera.

Då jag är van vid data.img sedan HyperDroid Sense 1.1-tiden föredrar jag den metoden istället för att pyssla med partitionering och sådant pyssel.

ROMen är hos mig mycket snabb och stabil, har sett att 3.3 är i faggorna men nu när det står klart att den mest handlar om buggfixar överväger jag att helt enkelt stanna kvar hos den nuvarande.

#2741

Postad 29 januari 2011 - 19:41

Pavo Koskinen
  • Pavo Koskinen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ok. Tack för svaret, det förklarar mitt problem. Du råkar inte ha nån länk eller nåt till det du använder? Och hur man installerar in den? Är ganska ny på området, en så kallad noob. :) Tack på förhand/ Petri

#2742

Postad 30 januari 2011 - 10:56

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Fråga: Om man med NAND-versionen av Android ändå är beroende av filer på SD-kortet kan man väl lika gärna gärna köra SD-versionen istället?

Några av fördelarna som jag ser det...

* Man har ett fullt fungerande Windows Mobile att falla tillbaks på om nåt skulle strula (SD-kortet kan ju gå sönder t.ex).
* Man kan enkelt ta en fullständig kopia på sin Android-build genom att kopiera SD-kortet.
* Man kan ha olika Android-builds på olika SD-kort.

Allt detta gör att jag inte har speciellt bråttom att gå över till NAND... eller tänker jag fel? Varför vill man köra NAND egentligen??

/AudioSmurf

Redigerat av AudioSmurf, 30 januari 2011 - 11:20.


#2743

Postad 30 januari 2011 - 14:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har flashat DL DesireZ 3.3 Final nu. Det blev partitionering av minneskortet via CWM och det verkar (peppar peppar ta i trä) som att allt fungerar bra. ROMen flyter på snabbt och fint som det ser ut nu.

För min del har jag beslutat att lägga in NAND och det beror på att jag nu kört Android på heltid ett bra tag och har X1 igång för de saker som kräver WM. Mitt resonemang är att jag numera har allting synkat och klart i Android och då blir det onödigt trassel att starta om nallen fram och tillbaka, framförallt med tanke på lång starttid för Android på SD-kortet. Det är smidigare att ha X1an med WM snabbt tillgänglig - det går betydligt fortare än att starta om HD2 fram och tillbaka.

Det man använder SD-kortet till för NAND-ROMar är att lagra program och användardata - antingen via partitionering eller via data.img. Men systemet i grunden ligger säkert i NAND.

Efter att ha kört Android några månader nu har jag kommit fram till att behovet av WM reducerats mycket kraftigt. Det är framförallt SoftMaker Office och Resco Photo Manager jag saknar - dock fungerar HTCs Gallery bra och för Office är ett fysiskt tangentbord att föredra så min X1a utgör ur den synvinkeln en bättre lösning.

Iövrigt upplever jag att Android kommit ikapp WM i hög grad när det gäller program vilket gör att jag inte känner någon större saknad efter det systemet.

Däremot hade jag gärna sett en SD-version av WM. Det hade jag lagt in.

#2744

Postad 31 januari 2011 - 12:01

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Liten uppdatering:

Jag flashade om DL Desire Z 3.3 för att köra med data.img istället. Partitionering fungerade inte så bra hos mig, ROMen började bli glömsk och mina widgets kraschade. Data.img har däremot fungerat felfritt i mitt fall och rullade fint med 3.2.

Så nu kör jag den i NAND men med data.img som systemdisk. Fördelen är också att det är enkelt att ta en backup om något skulle fallera.

#2745

Postad 01 februari 2011 - 23:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag tvingades flasha om nallen en extra gång. DL Desire Z 3.3 har något märkligt problem med dataförlust även om data.img används. Dessutom skenade batteriförbrukningen fullständigt, säkert 8-10% per timme och det duger inte.

Så jag lade in 3.2 igen men bytte ut data.img mot 3.3s 1,2 GB-variant och nu fungerar nallen perfekt (peppar peppar ta i trä). Batteriet är okalibrerat men sjunker mycket sakta.

Det har inte heller uppstått några fördröjningar med låsskärmen o.dyl. Så nu stannar jag kvar på 3.2 och hoppas på samma stabila drift som HyperDroid Sense 1.1 gav.

#2746

Postad 03 februari 2011 - 16:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
väntar med spänning på win7 uppdatering och sverige-lansering så man kan få en vettig port!

bytte till mig en HD2 från SGS bara för att få pilla lite :D

#2747

Postad 03 februari 2011 - 17:01

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

väntar med spänning på win7 uppdatering och sverige-lansering så man kan få en vettig port!

bytte till mig en HD2 från SGS bara för att få pilla lite :D


Det är nästan så jag tror att du menar att det ska komma en officiell WP7-uppdatering till HD2, o det kommer aldrig någonsin att hända.
Självklart ska du hänga på xda-forumets WP7-avdelning för senaste nyheterna som gäller för att köra WP7 på HD2. Det senaste är nu att det finns Custom Rom att prova. Inte alls insatt själv hur och vad som fungerar, men det går bra att läsa in sig på.

WP7 Custom Rom

#2748

Postad 04 februari 2011 - 13:43

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Jag har snart kört Windows Phone 7 en vecka i min HD2 och det funkar långt över förväntan. Dock har jag inte enablat markets. Hur gör man det? Man behöver ett certifikat, hur gör man för att få tag i ett sånt på rätt sätt?

WP7-versionen jag kör: http://forum.xda-dev...ad.php?t=912416

Bara att följa instruktionerna, urlätt faktiskt. För att få igång internet via 3G behövde jag ange APN i settings -> cellular, för Telia är det online.telia.se. Det är lätt att hitta, googla på "APN Telia" bara tex.

Fördelar so far:
- Luren känns jätterapp! Bättre än dom WM6-rommar jag kört (Artemis, Dutty, original)
- Såvitt jag märkt - helt bugfri. Browser etc funkar bättre än i Dutty, har aldrig hängt sig, allt bara flyter.
- OS'et känns trevligt, sammanhållet och professionellt. Långt ifrån lika flashigt som tex Android, vilket inte bara är en nackdel för mig.

Åsså lite nackdelar, som väl mest har med WP7 att göra:
- Ingen stegrande ringsignal eller stegrande alarm? Hallå, 2011?
- Ingen trådad vy i mailklienten?
- Visar bara en kalenderhändelse på låsskärm och hemskärm
- Agendan i kalendern i stort sett oanvändbar
- Fattigt med appar, men som sagt har jag inte market place heller.

#2749

Postad 05 februari 2011 - 10:26

Pavo Koskinen
  • Pavo Koskinen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har kört in DL Desire Z 3.4. Och allt fungerar, helt grymt. :D Men det tråkiga är att den suger batteri. Kör med Radio Leo 2.15.50.14. Men det kanske man får acceptera.

#2750

Postad 05 februari 2011 - 18:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Det är nästan så jag tror att du menar att det ska komma en officiell WP7-uppdatering till HD2, o det kommer aldrig någonsin att hända.
Självklart ska du hänga på xda-forumets WP7-avdelning för senaste nyheterna som gäller för att köra WP7 på HD2. Det senaste är nu att det finns Custom Rom att prova. Inte alls insatt själv hur och vad som fungerar, men det går bra att läsa in sig på.

WP7 Custom Rom


Heh, nej, du missuppfattar.

jag väntar på en Sverige-lansering vad gäller market, live osv så det enkelt går att få en activation-code ;)

Har kört in DL Desire Z 3.4. Och allt fungerar, helt grymt. :wacko: Men det tråkiga är att den suger batteri. Kör med Radio Leo 2.15.50.14. Men det kanske man får acceptera.


Är den verkligen snabb?

Tycker jag har provat ganska många rommar nu, men bara cleandroid och cyanogenmod har fungerat skapligt, men cleandroid som vinnare

Hittade Coredroid med Sense, seg som sirap, men vacker



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.