Skickat 29 april 2012 - 17:46
Skickat 30 april 2012 - 18:59
notimetochill 27 april 2012 - 20:34 skrev:
Äntligen så har jag min nya kamerautrustning hemma
jag åkte ivÄg för att testa hastigheten i kameran och den satt som smack från första avtryckningen 
IMG_0395min.jpg

Camera Roll-188 by b.lok, on Flickr
Skickat 01 maj 2012 - 15:07
knobloch 30 april 2012 - 18:59 skrev:
Är det du som tagit bilden på omslaget till senaste Kamera&Bild? (Nja, inte riktigt men nära

Camera Roll-188 by b.lok, on Flickr
Vad snabbt hjärtat slog för en stund
Skickat 03 maj 2012 - 20:15
Ronny_Olsson 28 april 2012 - 14:19 skrev:
Tack Jonny.. Fått tillbaka sigmat än?
hejsan. sorry har missat ditt inlägg.
nee tyvär jag ringde dom idag och nästa vecka ska jag få det för då har det gått 3v. så antingen får jag ett nytt eller så fixar dom det gamla. hoppas lite dom fixar det gamla så det är rätt justerat, annars är risken att det nya blir lika dant. så jag längtar nu mer och mer, saknar det mycket =(
Skickat 03 maj 2012 - 20:38
mega-x 03 maj 2012 - 20:15 skrev:
hejsan. sorry har missat ditt inlägg.
nee tyvär jag ringde dom idag och nästa vecka ska jag få det för då har det gått 3v. så antingen får jag ett nytt eller så fixar dom det gamla. hoppas lite dom fixar det gamla så det är rätt justerat, annars är risken att det nya blir lika dant. så jag längtar nu mer och mer, saknar det mycket =(
Orsaken till varför man bör skicka sitt eget kamerahus tillsammans med optik är att AF kan variera mellan olika kamerahus också. Så om du har riktig otur skiljer sig AF hos det hus de använder för att kalibrera mot ditt kamerahus, varmed problemet med fokusfel kvarstår.
Skickat 03 maj 2012 - 20:42
Jo egentligen, men vet inte om jag skulle vilja vara utan kameran i 3 veckor speciellt inte i detta fina väder som vart nu dessa dagar. 18+ flera dar i rad. klarblå himmel, men klart det är ju bara 3 veckor av hela året då är inte så farligt och dessutom innan sommaren har kommit igång med.
Men eftersom tjejen håller på med fotografering också så vore det tråkigt om sigmat bara fungerar med mitt kamerahus och inte tjejens också. men man får se hur det blir när man får tillbaka den. annars kan jag finjustera i kamerahuset om det är bra.
Men eftersom tjejen håller på med fotografering också så vore det tråkigt om sigmat bara fungerar med mitt kamerahus och inte tjejens också. men man får se hur det blir när man får tillbaka den. annars kan jag finjustera i kamerahuset om det är bra.
Skickat 04 maj 2012 - 22:10
Iallafall en bild på ett bi...Dock inte flygande 

Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 ZF by Ronny Olsson, on Flickr

Skickat 06 maj 2012 - 19:41
Bra Sgart.. såg min första fjäril för någon vecka sen men nu när jag skaffat Makro planar så är dom väck:-)

Det här inlägget har ändrats av Ronny_Olsson 06 maj 2012 - 19:41
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
8 bilder
24 filmer
2 annonser

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling