Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Soffträsket - skillnad mellan divaner?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 August 2009 - 17:14

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
NU är det äntligen dags att flytta! :( Efter att levt med fru och 40kg Labrador (2år) på 37 välplanerade kvm i 3år är det dags att byta upp oss! Nu har vi kommit över en 57kvm som är ännu bättre planerad! En superljus och fin lägenhet inne i Stockholm. Men att skaffa en större lägenhet innebär även att många av möblerna vi haft var anpassade för gamla lägenheten och måste bytas ut, bla vår IKEA soffa... Redan när MIO släppte Hollywood XL har jag suktat efter en sådan soffa, men har inte fått plats med en sån B)
MEN NU!!! Under denna tid har jag suttit å fluktat på era album och avundats alla som haft plats för sina feta soffor, bla min käre vän Jugge här på forumet. Sedan MIO släppte sin har det ju ramlat in en hel DRÖS av dessa soffor, men vad är skillnaderna mellan namn, priser, kvalite, storlekar m.m.? Det kryllar ju av modeller! Den size som är aktuell för vår del är 285cm (290cm går men då sticker den ut lite framför en dörrlist)
Hjälp mig i soffträsket! Vilka soffor är bra, vilka tyger noppar sig, och framförallt vilka av alla soffor finns i 285-290cm?

Bel-Air från Folkhemmet samt STALANDS
Postad bild
LARGO från Living???
Postad bild
MAGNUM från Living???
Postad bild
MAGNUM från Järfälla möbler???
Postad bild
ARLANDA XL från Möbeloutlet???
Postad bild

MAGNUM XL har artikelnamn Arlanda Divan hos Möbeltorget..?
http://www.mobeltorg...products_id=351
Livings Soffa Largo och Magnum skiljer sig bara vad jag kan se i ryggkuddarna men jag föredrar Magnum...

Har alla ni soffägare 300+ sofforna eller ere nån som har 285-290 sofforna?

OBS! Vi e bara intresserade av dessa soffor med platta breda armstöd - inte med rundade som vissa divansoffor har

Tacksam för hjälp ;)

Postad 03 August 2009 - 18:59

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Inte för att tråden behöver uppas, men ingen har ju tyvärr svarat..? Ingen av alla som har dessa fina soffor som har koll?

Denna XL Magnum från möbeltorget (beställningsnamn Arlanda) är 290cm och skulle nog sitta fint med det gråa tyget!
Priset var väldigt lågt också, men hur är kvaliten??? Är det någon som handlat eller provsuttit soffan hos möbeltorget, Karlstad e ju lite långt bort för att testa om den känns lika bra som Mios...
Pris: 8.850,00kr
Fraktkostnad: 790 kr
Postad bild
Länk: http://www.mobeltorg...products_id=351

Någon måste väl ha kommit hem från sin semester och kan ge några hjälpande tips längs vägen?

Postad 04 August 2009 - 09:26

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Sitter själv på en magnum som är av de mindre slaget (Se galleriet), gillar den skarpt förutom att tyget är lite statiskt och kan bli obehagligt när man ska stänga av prylarna och man får sig en liten kyss. :S

Har inte så mycket att jämföra med gentemot de andra sofforna men jag anser att den är en väldigt prisvärd möbel just med tanke på att man kan flytta på divandelen till andra sidan om man behöver ändra på möbeln. Är inte äckligt dyr heller utan ligger i mellanklassen. Smuts drar den inte heller åt sig, hade en liten bajsdvärg på besök som sölade ner den med lite choklad men som inte syns mycket av efter den rengjordes med en trasa. Tyget noppar inte heller.

Det bästa för din egen del är nog att provsitta så många du kan för att få ett bra hum om vilka som du gillar/inte gillar.

Lycka till!

Postad 04 August 2009 - 18:49

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Vi köpte våra soffor på EM.. Heter Bryssel XL och kan ses i mitt/vårt galleri... Jag är skitnöjd med sofforna :P

Postad 12 August 2009 - 14:59

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Va precis in o beställde en Arlanda XL på Wermlandsmöbler för 7990kr, va riktigt skön o klart prisvärd ;)

Redigerat av Mange76, 12 August 2009 - 15:00.

Postad 12 August 2009 - 19:45

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Va precis in o beställde en Arlanda XL på Wermlandsmöbler för 7990kr, va riktigt skön o klart prisvärd :)

Det var ett bra pris.. Lägg upp bilder när den kommit hem.. Vilken färg blev det?

Postad 12 August 2009 - 19:59

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Vi valde en 3-sits Magnum soffa från Bellus med den största fotpallen till. Då kan man variera sin soffa mer än med divansoffa.

Bilder hittar ni här:

http://inspirationsd...t/ny-soffa.html

Postad 13 August 2009 - 19:09

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har inte hunnit skriva något i min egen tråd pga. flytten, det är verkligen mycket att göra när man jobbar samtidigt! Bilder kommer upp så fort vi fått bort lite flyttlådor!

Stort tack till er som svarat! :) Jag har inte lagt mitt beslut ännu, då vi eventuellt tänkt ställa soffan på nåt annat ställe och då få in en 315cm :)

Mange76, GRYMT pris! Vi kräver bilder :P
Matte75, schysst soffa å schyssta färgval ^_^ Vad mäter din soffa för bredd?
Wolverine_81, tackar! Prova runt ska vi definitivt göra, nu gäller det bara att få allt på plats så man kan avgöra om vi ska ha soffan enligt ursprungsplanen eller inte... ;)
Z-man75, vilket mått valde ni på era? Snygga!

Postad 13 August 2009 - 19:52

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Har inte hunnit skriva något i min egen tråd pga. flytten, det är verkligen mycket att göra när man jobbar samtidigt! Bilder kommer upp så fort vi fått bort lite flyttlådor!

Stort tack till er som svarat! :) Jag har inte lagt mitt beslut ännu, då vi eventuellt tänkt ställa soffan på nåt annat ställe och då få in en 315cm :)

Wolverine_81, tackar! Prova runt ska vi definitivt göra, nu gäller det bara att få allt på plats så man kan avgöra om vi ska ha soffan enligt ursprungsplanen eller inte... ;)

Vår soffa är 318cm bred.

Postad 13 August 2009 - 20:06

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Stort tack till er som svarat! :) Jag har inte lagt mitt beslut ännu, då vi eventuellt tänkt ställa soffan på nåt annat ställe och då få in en 315cm ;)

Våra soffor är 295cm (Bryssel XL divan) och 195cm (Bryssel 2-sits)
Har även fått 4 stycken kuddar i matchande tyg nu, som säljaren på EM sa ingick i priset. Fast det gör dom tydligen inte, men en ren bonus.. :)

Postad 26 September 2009 - 21:09

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Våra soffor är 295cm (Bryssel XL divan) och 195cm (Bryssel 2-sits)
Har även fått 4 stycken kuddar i matchande tyg nu, som säljaren på EM sa ingick i priset. Fast det gör dom tydligen inte, men en ren bonus.. :(

Tack för hjälpen! Dina svar vart det avgörande valet... :) 1st Cortina Svart ska landa hos EM Uppsala om ca 4veckor (har väntat 4veckor idag å dom sa 6-8v), så när soffan är på plats kommer bilder! Riktigt bra pris vart de också! Tackar för hjälpen!

Postad 28 September 2009 - 19:43

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Det var så lite.. Njut av soffan när den dyker upp, det gör jag!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.