Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byta centerhögtalare!

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 August 2009 - 13:17

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Jag har ett Infinity Classia 5.1 system som jag skulle vilja ändra på lite då jag inte är helt nöjd.

Jag ska köpa mig ett flerkanalslutsteg plus att jag vill byta ut den lilla subben mot en Velodyne SPL-1000 ultra som har fått goda recenssioner.
Jag är heller inte riktigt nöjd med centern då den är lite "luddig" och otydlig enligt mig.
Golvarna och surroundsen tycker jag låter riktigt bra så där behöver jag inte göra något, men hur blir det med ljudet om jag byter centern mot något annat märke, vet att inte det är det bästa att göra detta men det borde väl finnas någon kombination man kan göra?
Har ni några ideér eller tips?
Kan tänka mig att lägga melan 3-7k på en ny center.

Mvh Christian

Postad 15 August 2009 - 20:24

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Ingen som har någon åsikt, eller är det helt tabu att byta bara center i stället för att byta både center o frontar?

Postad 15 August 2009 - 20:30

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0
Klart det bästa är att matcha center mot frontar.
Fast det lär inte vara några större problem om du hade tänkte köpa en kvalitetshögtalare som kan leverera ljudet på ett bra sätt :)
Om sen ljudnyansen är en aning annorlunda kan man ju undra sen hur mycket det märks tex vid film...kan kanske märkas om man spelar mycket flerkanalsmusik.

Postad 15 August 2009 - 20:58

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Flerkanalsmusik blir det väl inte mycket av annat än bluray-konserter. Jag har tittat lite på Canton Ergo 605 och även lyssnat vilken jag tycker låter riktigt bra, skulle det funka tror du?'

Postad 19 August 2009 - 23:36

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Funderar själv på att uppdatera till en ny center, Kör just nu wharfedale Evo center men är sugen på en mer komplett center.Har du några som du har lyssnat på som du kan rekommendera?

Bytte just till mig en Audiovector c-sub som lyfte anläggningen men det är klart man blir ju aldrig riktigt nöjd ;)
Kanske borde satsa på en Audiovector center men har ingen erfarenhet av dem, lyssnade på deras frontar och ljudet från dem tilltalar mig.

Postad 20 August 2009 - 18:37

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Har bara hunnit lyssna på en utav dom jag har i åtanke och det är Klipsch RC64 som var mycket trevlig, tydlig och klar. Men dom flesta runt om i stan avråder mig för att byta bara center, så jag velar lite just nu. Ska åka till Reference Audio imorgon för jag vet att dom har Infinitys system uppställt så dom kanske har lust att dema lite med någon annan center.
Dom jag är intresserad av att kolla på är Canton Vento 856, Elac CC241 och Dynaudio:s Excite X22 men vi får se hur det går.
Återkommer med reflektioner.

Mvh

Postad 20 August 2009 - 18:44

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Jag tror din placeringen av centern orsakar ditt missnöje. Prova att lyfta upp den mellan tv´n och bioduken. Det brukar inte bli bra att ha den instoppad i en bänk och dessutom så lågt placerad.

Postad 20 August 2009 - 19:10

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Jo, jag är medveten om det. Hade den högre upp innan när jag hade en annan tv-bänk och det lät givetvis bättre men inte så bra som jag vill ha det, vill ha lite mer diskant i centern.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.