Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audiovector arrete vs Pioneer s-1,3EX

286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 15 August 2009 - 14:44

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!!.
Var & lyssna på Pioneer S-1. Spelar mycket fint, gillar dom skarpt. Stora manliga respektingivande!!!.
Sedan lyssnade jag på Audiovector S3 Arrete. Kan bara säga att Audiovector var grymma, för det priset vs pioneer 99900:- Skilljer 30000: tyckte helt klart att Audiovector ÄGER!!!. Det värsta problemet var att jag redan innan hade bestämt mig för pioneer.

Redigerat av toni99, 15 August 2009 - 22:19.

Postad 15 August 2009 - 18:02

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Vad tyckte du lät bättre med Audiovector? Dom jag hört har inte en suck mot Pioneer högtalaren.

Postad 15 August 2009 - 18:38

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Audiovector arrete. Attacken i basen går inte att gämmföra & ljud separationen är världsklass.

Postad 16 August 2009 - 00:26

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Jag har hört Audiovector S3 Avantgarde och den hade inte en suck mot Pioneern enligt mig.

Postad 16 August 2009 - 09:31

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1044 inlägg
  • 0
har bara jämnfört avantgarde och S1orna och valde S1orna.

Det jag föll för på S1orna var närvarokänslan som var enormt mycket bättre på S1orna.
Kändes som s1orna försvann mycket mera än vad avantgarde gjorde.

S1orna låter dessutom mycket större.
Tråkiga med S1orna är att dom är kräsna på elektroniken än vad avantgarde är.

Vad spelade du högtalarna med?

Postad 16 August 2009 - 10:00

Unregistered1c8c2a96
  • Unregistered1c8c2a96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har hört Audiovector S3 Avantgarde och den hade inte en suck mot Pioneern enligt mig.

Enligt dej ja.

Postad 16 August 2009 - 11:16

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Elektroniken var bladelius Grendel+ Mcintoch cd pelare, kablar transparent.
Det är ju skillnad på Audiovector Avantgarde & Audiovector Avantgarde Arrete

Postad 16 August 2009 - 11:48

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Då måste det skilja sig rejält. Har ju hört en 4-5 olika modeller av Audiovector och ingen har imponerat på mig alls.

Postad 16 August 2009 - 12:08

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag märker att du har pioneer högtalare... :)

Postad 16 August 2009 - 12:21

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nej, jag har inte Pioneerhögtalaren men jag har lyssnat på den och många Audiovectorhögtalare. Jag delger bara min åsikt och uppfattning och inget säger att din är mer värd. Något som jag tycker är intressant med Audiovector är amatörfel deras högtalare har t ex att diskanten inte är försänkt och därmed skapar problem med kantreflexer.

Postad 16 August 2009 - 13:48

Unregistered1c8c2a96
  • Unregistered1c8c2a96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag tror att han har ino.

Postad 16 August 2009 - 14:09

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Vad jag har eller ej har är av lite intresse. Jag gav bara min åsikt på högtalarna jag hört :)

Postad 16 August 2009 - 14:20

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Pioneer= Grymmt bra högtalare
Audiovector S3 avantgarde arrete=Grymmt bra hötalare
Monitor Audio Platinum= Grymmt bra högtalare==== Dessa har klart bästa finnish. Bara älskar dessa!!!!

Oavsett vilka av dessa högtalare man väljer, så är det inte kattskit direkt

Postad 16 August 2009 - 14:23

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag vart i samma sits.....hade bestämt mig för Pioneer, men så fick jag av en slump lyssnat på de nya arreté och föll pladask. Driver dem idag med Meridian för/slutsteg och är nöjd.

Ps. Jag lyssnade även på Focal 937BE, men de tyckte jag inte alls vart så bra som Pioneer /Audiovector mfl.

Redigerat av SweElite, 16 August 2009 - 14:37.

Postad 16 August 2009 - 14:40

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Kanon prylar du har!! Kör du 2 kanal eller bio??.

Redigerat av toni99, 16 August 2009 - 20:49.

Postad 16 August 2009 - 14:51

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag kör mestadels film, men det blir även en hel del flac :)

Får kirra till nårra foto när jag har tid.

Kanon prylar du har!! Kör du 2 kanal eller bio??

Redigerat av SweElite, 16 August 2009 - 14:51.

Postad 16 August 2009 - 17:06

Unregistered1c8c2a96
  • Unregistered1c8c2a96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Pioneer= Grymmt bra högtalare
Audiovector S3 avantgarde arrete=Grymmt bra hötalare
Monitor Audio Platinum= Grymmt bra högtalare==== Dessa har klart bästa finnish. Bara älskar dessa!!!!

Oavsett vilka av dessa högtalare man väljer, så är det inte kattskit direkt

Jag håller fullständigt med dej.

Postad 16 August 2009 - 21:17

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Pratade med en hi fi butik i Göteborgs trakten, nämner inget namn. Jag sa att jag köper Pioneer/ Monitor audio platinum, Vad rekomenderar ni till mig.
Det enda som vi Ärligt kan rekomendera av dessa är AUDIOVECTOR.
Fick mer huvudbry= Vad fan ska jag välja

Postad 16 August 2009 - 21:31

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
De du gillar bäst?

Postad 16 August 2009 - 21:40

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Precis, dom du gillar bäst. OCH, framförallt, lyssna mer. Det är lätt att man fastnar för en viss grej som högtalaren gör "bättre", för att 6 månader senare vara en färgning man är trött på. Den högtalare som inte sticker ut är nog den som kommer funka bäst i längden.

Postad 16 August 2009 - 21:53

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Okej!!
Men det är inte lätt när alla tre märken/modeller är bra på olika parametrar.
Innan har jag kört med QRS Merqurius,Callisto/Thor/ Primare settup + mycket mer.
Vill gjärna prova på något nytt nu.
Jag har alltid tyckt om QRS, men sålde allt när jag började renovera bottenvåningen.
Därav = inresset för nya märken.

Postad 16 August 2009 - 22:05

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1044 inlägg
  • 0
Jag gillar både pioneer och audiovector var väldigt nära att beställa audiovector innan jag hörde pioneer igen med annan elektronik.

Vill du inte lägga lika mycket pengar på elektronik så välj audiovector.
Tror dom lätt kan låta bättre med billigare elektronik än vad pioneer gör.

Vad hade du tänkt för elektronik?

Som sagt lyssna gärna mera och välj det du tycker låter bäst.
Dock lyssna på dom flera gånger olika dagar och olika elektronik då man kan ändrar hur man tycker om ljudet och designen

Mvh Anton

Postad 16 August 2009 - 22:33

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Eloktroniken hade nog varit bladelius grendel/ Primare försteg,osv, osv

Redigerat av toni99, 17 August 2009 - 12:31.

Postad 30 August 2009 - 22:37

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Var i veckan & lyssnade på Audiovector arrerte nogrant. Jämförde med Monitor audio Platinum, JM Lab 1037BE, Pioneer S-1 &3EX. Jag kan bara säga att Audiovector imponerade igen. Attack i basen, fin ljudbild, som inga av de andra högtalarna kunde bevisa, det som de andra kunde bättre var att de kunde spela lite mer ljupbas. Men annars blev de slagna på fingrarna!!.

Postad 31 August 2009 - 08:09

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Var i veckan & lyssnade på Audiovector arrerte nogrant. Jämförde med Monitor audio Platinum, JM Lab 1037BE, Pioneer S-1 &3EX. Jag kan bara säga att Audiovector imponerade igen. Attack i basen, fin ljudbild, som inga av de andra högtalarna kunde bevisa, det som de andra kunde bättre var att de kunde spela lite mer ljupbas. Men annars blev de slagna på fingrarna!!.

Precis min åsikt!

Postad 31 August 2009 - 09:12

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Kan du beskriva mer hur lyssningen gick till? Var det i samma rum? Tog du lika lång tid på dig med alla högtalare att justera in och labba med placering? Var det samma kringutrustning i övrigt?

Postad 31 August 2009 - 09:43

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Vad spännande!

Vad synd att man inte lyssnade på dem innan jag slog till på mina S-1:or. Det hade varit kul. Lite märkligt att du tyckte att djupbasen var bättre än Audiovector, bara - jag som tyckte den enda bristen hos mina S-1:or var just det. Allt annat var så naturligt det bara kunde bli.

Det är några år sen jag lyssnade på Audiovector men de modeller som fanns då (inklusive toppmodellen) gjorde inte alls lika helgjutet intryck på mig som Pio-högtalarna gjorde i höstas (och har fortsatt att göra). Jag tyckte då att de var lite väl luftiga, och ja, det saknades nog lite bas, men de hade en fin "värme" i ljudet och det är definitivt bra högtalare. Det är ju roligt om de förbättrat modellerna ytterligare. Välj det du tycker låter bäst, men om du har tid skulle jag rekommendera att lyssna på S-1 igen, för tycker definitivt de har attack i basen och en väldigt bra ljudbild. I slutänden är det dock dina öron som avgör.

(Jag vill inte ha jättemycket bas - jag vill ha en rapp bas med bra definition och kontroll och den får gärna gå ganska djupt, men jag är inte efter "imponator"-bas . Det tröttnar man på efter ett tag och det låter aldrig naturligt.) Naturlighet, engagemang och bra ljudbild är nog mina största krav på en högtalare och det får man massor av med S-1.

Postad 31 August 2009 - 13:29

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Daniel, ditt köp är mycket bättre enligt mig. Dom Audiovector jag hört är inte i närheten av dina Pioneer. Så njut av musik istället ;)

Postad 31 August 2009 - 14:47

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Och köpte du dom till det gamla priset, så kan du nöjt luta dig tillbaka och njuta
en aning till. ;) Jag fick känslan att man fick mkt för stålarna om man jämförde
med annat i prisklassen.

Postad 31 August 2009 - 15:16

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Håller med Bongo ;)

Postad 31 August 2009 - 15:41

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ja!.
Jag testade i samma rum, samma elektronik Primare senaste försteg / största slutsteget. & ja jag lyssnade lika länge på högtalarna Audiovector & Pioneer. Monitor audio var inte alls lika trevliga som de övriga. De som jag tycker är bäst av de här 4 högtalarna är Audiovector & Pioneer.
Den helt nya Audiovector S3 Avantgarde Arrete spelar grymmt om man ska jämföra, skillnaden var att Pioneer är att det låter lite mer som det är en hinna över ljudet. inte lika mycket GO i ljudet.
Sedan kan man ju läsa i Bild & Ljud hemma,, om testet. Den bästa hötalaren under 100000:-
Pioneer högtalarna är klart maffigare, enormt stora= snyggast. Jag älskar designen på dom.
Medan Audiovector är lite elegant, strikta, men tråkiga i designen.

Redigerat av toni99, 31 August 2009 - 16:42.

Postad 31 August 2009 - 16:53

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Den "hinnan" kan vara att Pioneer högtalarna inte är hissade i diskanten och har inte samma problem med kantreflexer som Audiovector. En ren gissning från min sida.

Postad 31 August 2009 - 17:00

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Ja!.
Jag testade i samma rum, samma elektronik Primare senaste försteg / största slutsteget. & ja jag lyssnade lika länge på högtalarna Audiovector & Pioneer. Monitor audio var inte alls lika trevliga som de övriga. De som jag tycker är bäst av de här 4 högtalarna är Audiovector & Pioneer.
Den helt nya Audiovector S3 Avantgarde Arrete spelar grymmt om man ska jämföra, skillnaden var att Pioneer är att det låter lite mer som det är en hinna över ljudet. inte lika mycket GO i ljudet.
Sedan kan man ju läsa i Bild & Ljud hemma,, om testet. Den bästa hötalaren under 100000:-
Pioneer högtalarna är klart maffigare, enormt stora= snyggast. Jag älskar designen på dom.
Medan Audiovector är lite elegant, strikta, men tråkiga i designen.

Högtalarna var placerade på samma ställe? Dvs du lyfte bort o ersatte varje par med ett nytt? Vill veta så man vet att skillnaden var enbart högtalarna och inte placering/akustiska. För hemma hos mig upplever jag väldigt stora skillnader framförallt i ljudbilden även vid små ändringar i placering.

Postad 31 August 2009 - 17:08

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Högtalarna var placerade på samma ställe? Dvs du lyfte bort o ersatte varje par med ett nytt? Vill veta så man vet att skillnaden var enbart högtalarna och inte placering/akustiska. För hemma hos mig upplever jag väldigt stora skillnader framförallt i ljudbilden även vid små ändringar i placering.

Ja exakt samma placering. + En del olika placeringar.
Båda högtalarna spelar jv-ligt bra = bara tycke & smak.
Ska man ha frontar & 1st center+ bakhögtalare i samma serie, så går det inte att gämmföra prestanda/pris. Då krossar Audiovector Pioneer, efftersom pioneer är ca 55000:- dyrare totalt, med den nya pris höjningen.

Redigerat av toni99, 31 August 2009 - 17:22.

Postad 31 August 2009 - 17:39

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Det är konstigt hur saker kan ändras med fler lyssningar. Först var jag inte imponerad av QRS SuperNova Elite, men vid andra lyssningen tycker jag att dom va riktigt bra.
Det enda jag egentligen ville säga med de va att lyssna gjärna två tre gånger extra och köp inte de jag eller någon annan än du själv tycker är bäst. Det är ändå du som ska leva med din investering, antagligen ett längre tag.

Postad 31 August 2009 - 18:10

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det är konstigt hur saker kan ändras med fler lyssningar. Först var jag inte imponerad av QRS SuperNova Elite, men vid andra lyssningen tycker jag att dom va riktigt bra.
Det enda jag egentligen ville säga med de va att lyssna gjärna två tre gånger extra och köp inte de jag eller någon annan än du själv tycker är bäst. Det är ändå du som ska leva med din investering, antagligen ett längre tag.

Super nova är fina högtalare..
Har själv ägt Mercurius & callisto. & Sarturnus. Är otroligt bra välljud i deras högtalare.
Har under åren varit en QRS fantast, men känner att jag vill prova på något nytt.

Postad 31 August 2009 - 18:26

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Det som är lite synd för mig är bara att de är så jäkla långt när man ska åka och lyssna. Senast jag va ner lyssnade jag på Cirrus som jag nästan måste säga är bästa köpet i den prisklassen (av de jag lyssnat på).

Sen är de lite synd om inte har något för hembio, men de kanske kommer.

Postad 31 August 2009 - 18:38

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det som är lite synd för mig är bara att de är så jäkla långt när man ska åka och lyssna. Senast jag va ner lyssnade jag på Cirrus som jag nästan måste säga är bästa köpet i den prisklassen (av de jag lyssnat på).

Sen är de lite synd om inte har något för hembio, men de kanske kommer.

Det är därför jag tittar på andra högtalare nu. Annars hade jag nog åkt ner till hificonsult igen.
Men det går att beställa. Dom kan tillverka effter egna önskemål. Men det är inte billigt.

Postad 31 August 2009 - 18:46

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Super nova är fina högtalare..
Har själv ägt Mercurius & callisto. & Sarturnus. Är otroligt bra välljud i deras högtalare.
Har under åren varit en QRS fantast, men känner att jag vill prova på något nytt.

En fråga, varför har du bytt högtalare så ofta? Det känns som det är något du saknar med dom eftersom du verkar byta så ofta?

Postad 31 August 2009 - 18:52

toni99
  • toni99
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

En fråga, varför har du bytt högtalare så ofta? Det känns som det är något du saknar med dom eftersom du verkar byta så ofta?

Man vill prova & köpa bättre Prylar hela tiden, uppgradernings jävulen. men nu vill jag testa andra märken än Qrs & bladelius. Men det är svårt att hitt något som låter bättre. Har även varit inne på Martin logan vantage, men min sambo tyckte inte om ljudet, så det blev inga sådana heller. ;)
Jag tror att det lutar mot Audiovector hembio setup, med dubbla velodyne DD12. Jag hade en DD 18 innan.
Men jag tror det blir bättre med 2st mindre :P

Redigerat av toni99, 31 August 2009 - 20:49.

Postad 31 August 2009 - 22:54

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

Nej, jag har inte Pioneerhögtalaren men jag har lyssnat på den och många Audiovectorhögtalare. Jag delger bara min åsikt och uppfattning och inget säger att din är mer värd. Något som jag tycker är intressant med Audiovector är amatörfel deras högtalare har t ex att diskanten inte är försänkt och därmed skapar problem med kantreflexer.

Deras billigare modeller har försänkt och dom dyrare inte.
Det finns en anledning bakom allt Ole gör så att det är ett amatörfel är skitsnack och något du bör hålla för dej själv..

Ja Arrete är en helt annan högtalare än avantgarde.

Postad 31 August 2009 - 23:09

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1044 inlägg
  • 0

Det finns en anledning bakom allt Ole gör så att det är ett amatörfel är skitsnack och något du bör hålla för dej själv..

Synd att arrete inte fanns när jag valde högtalare kanske skulle ge S-1orna en match vilket inte avantgarde gjorde.

Roligt att du hittat vad du vill ha så nu är det bara att köpa. :) ;)
Synd att inte S-1orna inte fanns i vitt men jag ska försöka ändra på det i framtiden.

Postad 31 August 2009 - 23:26

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Det är ett amatörfel, ja. Eller menar du att kantreflexer är BRA nu? Fast med tanke på dina tidigare "kunskaper" om akustik så kanske man ska ta det med en nya salt?

Lite läsning om man är intresserad
http://www.zaphaudio...tg-surface.html
http://www.rjbaudio....h mounting.html
http://www.troelsgra...easurements.htm

Postad 31 August 2009 - 23:33

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

Det är ett amatörfel, ja. Eller menar du att kantreflexer är BRA nu? Fast med tanke på dina tidigare "kunskaper" om akustik så kanske man ska ta det med en nya salt?

Lite läsning om man är intresserad
http://www.zaphaudio...tg-surface.html
http://www.rjbaudio....h mounting.html
http://www.troelsgra...easurements.htm

Jättefina sidor men tyvär helt värdelösa i detta fallet.
Själva elementet är försänkt på Audiovector. Det är bara monteringsplattan som ligger på utsidan.

Och fram tills du visat sidor med mätningar på högtalaren i fråga är dina länkar dessvärre värdelösa.

Sen skall du ta det lugn med vassa uttalanden. Bara för du läst Inos manifest skall du inte tro att du har någon som helst kunskap om ljudåtergivning.

Postad 01 September 2009 - 00:27

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nej, inte alls. Läs på istället.

Efter dina tidigare inlägg om akustik så är det nog du som borde ta det lugnt med uttalande. Det borde väl vara dax för 25:e paret högtalare nu för dig? Experten.

Postad 01 September 2009 - 00:30

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

Nej, inte alls. Läs på istället.

Efter dina tidigare inlägg om akustik så är det nog du som borde ta det lugnt med uttalande. Det borde väl vara dax för 25:e paret högtalare nu för dig? Experten.

Att byta högtalare kan ju knappast vara negativt?
Jag skaffar mej erfarenhet som inte går att läsa sig till.

Du kanske borde byta du med så du kommer från n00b stämpeln.

Postad 01 September 2009 - 00:44

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Har inte märkt av din sk erfarenhet hittills.
Som sagt, Audiovector har inte diskanten försänkt vilket skapar en kantreflex. Hurvida man gillar det eller ej får man själv fundera över.

Postad 01 September 2009 - 00:47

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

Har inte märkt av din sk erfarenhet hittills.
Som sagt, Audiovector har inte diskanten försänkt vilket skapar en kantreflex. Hurvida man gillar det eller ej får man själv fundera över.

Nej du har inte märkt det för att du är just en n00b.
Men läs du ... jag lyssnar.

Postad 01 September 2009 - 00:52

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Jo, vi märker att du lyssnar, i en ekokammare :)

Postad 01 September 2009 - 01:02

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

Jo, vi märker att du lyssnar, i en ekokammare :)

Kom hit och lyssna i stället för sitta och gaffla.
Du har ingen aning om vad du snackar om.

Skaffa dej referenser sen kan vi snacka om det.
Tvivlar på att du ens hört nämnda AV. Du är en sån där snackare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.