Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Usher 6371

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 August 2009 - 17:28

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Vad tycker ni som lyssnat på Usher 6371?
Vilken ljudkaraktär är det på dessa högtalare?

Vad man läst så verkar dom vara välbyggda, vara väldigt homogena och spela luftigt och ha bra pondus.
Trots att det bara sitter 2 element i burkarna. Spec om man sandfyller dom.

Vet att dom kräver lite effekt för att komma till sin rätt.

Ni som lyssnat på dessa posta gärna erat utlåtande om vad ni tycker!

Redigerat av Fredde321, 18 August 2009 - 17:30.

Postad 18 August 2009 - 19:43

UnBeliever
  • UnBeliever
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Trots att det bara sitter 2 element i burkarna

Är du säker på att det är 6371 du menar och inte lillebror 6311?

6371 är en väldigt trevlig högtalare, jag gillade framförallt mellanregisteråtergivningen.
Musikaliska, dynamiska och extremt baskapabla. Diskanten föll mig dock aldrig riktigt i smaken, den var inte fullt så upplöst som jag kräver.

Spec om man sandfyller dom

Om du köper dem ska du helt klart fylla dem. Det gjorde stor skillnad i min anläggning.

Att de skulle behöva kraftfull drivning håller jag däremot inte alls med om. Drev mina med 2x24W utan problem.

Mvh, Ola

Postad 19 August 2009 - 00:11

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Är du säker på att det är 6371 du menar och inte lillebror 6311?

6371 är en väldigt trevlig högtalare, jag gillade framförallt mellanregisteråtergivningen.
Musikaliska, dynamiska och extremt baskapabla. Diskanten föll mig dock aldrig riktigt i smaken, den var inte fullt så upplöst som jag kräver.

Om du köper dem ska du helt klart fylla dem. Det gjorde stor skillnad i min anläggning.

Att de skulle behöva kraftfull drivning håller jag däremot inte alls med om. Drev mina med 2x24W utan problem.

Mvh, Ola

Japp det är 6371 jag menar, såklart har de 3 element (räknade inte med diskanten förra gången) :)
Jo har läst att dom flesta tycker att det blir riktigt bra när man fyller dom, så det kommer att göras om det nu skulle bli ett par.

okok! det är bra att veta, får se hur det blir.

Funkar dom bra till blandad musik smak? =) Det spelas väl det mesta förutom klassiskt och jazz.
Får försöka leta på ett par inom rimligt avstånd för en provlyssning.

MVh Fredde

Postad 19 August 2009 - 00:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
6371 låter skitbra, var lite på G att skaffa sådan själv för ett par år sedan :)

Postad 19 August 2009 - 12:53

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

6371 låter skitbra, var lite på G att skaffa sådan själv för ett par år sedan :)

Hur är dom jämfört med dina INO?

Postad 19 August 2009 - 13:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hur är dom jämfört med dina INO?

Nej inte i samma rum, det har jag inte.
Men i olika rum gillade jag pi60 mer.

Postad 19 August 2009 - 14:24

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
okej!

är fortfarande inne på ett par Pi60 men när frugan vill vara med på designen så måste man även ha lite alternativ =)

Hur tyckte du dom skiljer varandra i ljudkaraktären? Pi60 mer korrekt men Usher kanske spelar med lite mer värme?
Basen dom två i mellan då? Vad tyckte du där?

Mvh Fredde

Postad 19 August 2009 - 16:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Usher klart varmare ljud (avrundad diskant), stämmer. Rätt likt mina Vienna Acoustics jag hade tidigare.
pi60 går lägre i basen både på pappret och som det upplevs.

Usher är inga dåliga högtalare! Kan man leva med lite avrullad diskant är dom kanon.

Postad 29 August 2009 - 00:27

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
vad ska man betala för ett par 6371or med tillhörande x-616 center i vitt idag på beg marknaden?
i bra skick.

Postad 29 August 2009 - 00:38

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Ett par högtalare brukar väl tappa 40% av nypriset det första året sen brukar det stanna av.
Det är i alla fall vad jag har hört :)

Ligger dom inte runt 28k eller har jag fel :)

MVH:Perra

Redigerat av Unregistered2141, 29 August 2009 - 00:52.

Postad 29 August 2009 - 00:44

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Jag har själv funderat lite på Usher i och med att butiken där jag handlar kan plocka hem dessa, det borde också gå med min Bladelius elektronik, sedan gör dom riktigt snygga högtalare också :)

Postad 30 August 2009 - 20:26

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Ett par högtalare brukar väl tappa 40% av nypriset det första året sen brukar det stanna av.
Det är i alla fall vad jag har hört :D

Ligger dom inte runt 28k eller har jag fel ;)

MVH:Perra

nej du har nog rätt tror ja...har sett nånstans att det ligger däromkring..

Dock är det ända jag är osäker till är att basen inte kommer att räcka till i mitt v-rum som är 30kvm med delvis öppet mot köket...men kan ha fel =) dock så finns det ingen möjlighet till provlyssning hemma utan bara en bra bit från hemmet =)

Postad 31 August 2009 - 15:32

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Basen räcker väldigt långt i Usher 6371 , den går djuuupt och är relativt snärtig .
Bra allätare med pondus , diskanten är nog den svagaste punkten på dessa pjäser ..

Kanske inte så avrullande som någon tyckte , men det är något som jag störde mig på och jag kan inte sätta fingret på vad , konstigt ..

Postad 31 August 2009 - 18:08

Jas 74
  • Jas 74
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Tjena fredde.

Som du vet har jag ett par usher dock ett par 6381 men en bekant har ett par 6371 och exakt samma system som mig förutom kablarna mellan cd o försteg. Jag tycker det är en bra högtalare som inte gör bort sig på någon del av skalan. Vill dock understryka vikten med att mata högtalarna med en kraftig förstärkare.
Ljudmässigt påminner dom väldigt mycket om Vienna mm och det vet du hur det låter så det är bara att handla och njuta. Jag ser ytters få högtalare som konkurerar med usher rent prismässigt. Fast smaken är som baken delad. Har du samma problematik ang rum+kök att brottas med likt det jag har hemma så är det nog svårt att få till allt.

Ha det gött gubbar ;)

Postad 01 September 2009 - 12:59

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Tjena fredde.

Som du vet har jag ett par usher dock ett par 6381 men en bekant har ett par 6371 och exakt samma system som mig förutom kablarna mellan cd o försteg. Jag tycker det är en bra högtalare som inte gör bort sig på någon del av skalan. Vill dock understryka vikten med att mata högtalarna med en kraftig förstärkare.
Ljudmässigt påminner dom väldigt mycket om Vienna mm och det vet du hur det låter så det är bara att handla och njuta. Jag ser ytters få högtalare som konkurerar med usher rent prismässigt. Fast smaken är som baken delad. Har du samma problematik ang rum+kök att brottas med likt det jag har hemma så är det nog svårt att få till allt.

Ha det gött gubbar ;)

Okok! jo ljudet från Vienna burkarna gillade jag så är det likt dom så borde dessa också passa in.
Dock hade jag en del basproblem med vienna i förra boendet. Idag hade dom nog funkat bättre dock hade kanske basproblemet vart kvar till viss del. Det jag va lite fundersam över va att 6371orna skulle sakna bas då den är bestyckad liknande Vienna men utan basarna. Men tror säkert att dom ska kunna fylla mitt vardagsrum (30kvm) helt okey ändå, så kanske jag slipper basproblemen :)

Det är inte så som du har ang kök / vardagsrum utan det är lite mindre öppning mellan sen inte alls den takhöjden du har. Dock kommer den ena högtalaren så nära en trappa till övervåningen det är väl det jag tror kan böka till det en del.

Mvh Fredde

Postad 01 September 2009 - 13:03

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Jag har själv funderat lite på Usher i och med att butiken där jag handlar kan plocka hem dessa, det borde också gå med min Bladelius elektronik, sedan gör dom riktigt snygga högtalare också :)

Jo snygga högtalare gör dom, och tror säkert att dom passar till din Bladelius elektronik! =)

Basen räcker väldigt långt i Usher 6371 , den går djuuupt och är relativt snärtig .
Bra allätare med pondus , diskanten är nog den svagaste punkten på dessa pjäser ..

Kanske inte så avrullande som någon tyckte , men det är något som jag störde mig på och jag kan inte sätta fingret på vad , konstigt ..

låter som att det skulle kunna passa mig. Saknade inte mycket på diskanten på Vienna Mahler så är dom lika i diskanten så gillar jag nog säkert dessa också.

Mvh Fredde

Postad 06 September 2009 - 18:33

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
efter lite surfande på nätet och när frugan fått tycka sitt så funderar jag på hur Canton 890DC står sig? då de finns för riktigt bra pengar i Tyskland, och är enligt henne mycket snyggare..men hur står de sig ljudmässigt?

kan tänka mig att de spelar med en helt annan karaktär på ljudet men så länge jag blir nöjd ljud mässigt och hon utseendemässigt..så blir det frid och fröjd =) Kommer att användas i ett flerkanals system i båda fallen både till 50% film och 50% musik.

Mvh Fredde

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.