Fable III (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(9)
|
277:- | |
Fable III - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Fable III (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 21 October 2010 - 12:21
Fable 3 PC
Redigerat av Glidtassen, 24 October 2010 - 23:41.
Postad 25 October 2010 - 07:36
Jag hittade detta release datum på cd wow
Fable 3 PC
Härligt! Om det nu stämmer vill säga... Enligt Wiki står det december som releasedatum till PC. Hoppas på Wiki-infon.
Postad 26 October 2010 - 11:58
Postad 26 October 2010 - 12:12
Postad 26 October 2010 - 19:26
Postad 27 October 2010 - 06:42
Känns som fyndlåda för min del
Postad 27 October 2010 - 07:53
Citat från recension av IGN 25 Oktober 2010
"Though Fable III is not a difficult game -- even novice players will likely finish without ever getting knocked out -- I found the decisions you have to make to be some of the most challenging and stressful moments in gaming this year. It's emotional and intriguing, and there's no easy way out. Your worth as a ruler will be tested. You can be good or evil, but the question is often more of what you feel is morally right. This section of the game is a fantastic climax -- I just wish it was a bit longer."
En video
Genomgående för spelet verkar vara att det är en visuell förbättring i jämförelse med tvåan. Men det har inte hänt någonting med svårighetsgraden. Kritiker menar att det är så pass snarlikt sin föregångare att kicken uteblir.
Användandet av magi skall visst överskugga det mesta och göra det väldigt enkelt att ta sig förbi sina fiender.
Redigerat av Glidtassen, 27 October 2010 - 07:53.
Postad 28 October 2010 - 12:45
Postad 28 October 2010 - 20:39
Får upp ett felmeddelande som säger att profilen ändras och jag kickas tillbaka till tilel skärmen!
Postad 29 October 2010 - 07:25
Inom några timmar kommer jag att kunna läsa om era intryck av det nya spelet, vilket känns roligt.
Efter att ha sett recensionen på Game Trailers känner jag mig dock lite mer lättad. För att jag tycker att spelet är vackrare än sin föregångare. Även om spelet får samma kritik som tvån; att det är på tok för enkelt så verkar det ändå möjligt att dö. Ljudet är och musik samt röstpåläggning verkar vara det som drar högst betyg i Fable 3.
"Fable 3 is far too easy, we only died a couple of times throughout the entire game, and that was simply cause we stopped paying attention to our health-bar after the first 5-6 hours... With no difficulty setting there's really no escaping the lack of tension during combat".
Review
Redigerat av Glidtassen, 29 October 2010 - 15:18.
Postad 29 October 2010 - 09:29
Blir nog ett perfekt "chilla i soffan söndag eftermiddag-spel".
Postad 29 October 2010 - 09:52
Ska strax dra iväg och hämta mitt ex.
Blir nog ett perfekt "chilla i soffan söndag eftermiddag-spel".
Bra mannen, återkom till tråden ikväll och berätta mer.
Postad 30 October 2010 - 14:09
Postad 30 October 2010 - 14:13
Soffco-op alltså.
Redigerat av Zoiler, 30 October 2010 - 14:13.
Postad 30 October 2010 - 14:37
Det stora om något som skiljer 2:an mot 3:an är väl att nu har sidouppdragen fått mer betydelse då det ger x antal poäng/uppdrag som krävs för att komma vidare i huvudstoryn.
Spelet har dock en tendens till att lagga/bli segt när man springer, så då får man helt enkel stanna upp och låta allt laddas in. Tar väl 1sek eller 2.
Men över lag gillar jag allt, svårt att sluta spela när man väl satt sig till rätta i soffan. Givet köp om man gillar 2:an.
Har ock inte kört något co-op man har ändå inga förhoppningar på den delen.
Postad 30 October 2010 - 20:06
Tycker det är minst lika bra som tvåan. 4 av 5.
Postad 31 October 2010 - 11:23
Just nu spelar jag första Assasins Creed och där är verkligen handlingen linjär. Du får enklare uppdrag som inte kräver mycket efterforskningar, man smyger, tjuvlyssnar, mördar, klättrar och så börjar varje uppdrag.
Jag är övertygad om att det kommer att släppas en patch till Fable 3 som fixar alla småbuggar. Men det verkar som ett enormt stort spel, rent grafiskt - håller verkligen konsolen måttet eller hade man tjänat på mer processorkraft?
Vad som är uppenbart är att Molyneux vill få användaren att förstå en annorlunda dynamik som handlar mer om utforskandet av miljöer, interaktionen med olika karaktärer, pyssel och knåp osv. Jag tror att Fable 3 handlar bara om att lalla runt, leka i miljöerna på ganska opretentiösa premisser. Jag köper det sistnämnda resonemanget i så fall; Fable 1 handlade egentligen lite om samma sak. En stor del av tiden av första spelet samlade jag saker, åt mat och lyssnade på spelets soundtrack. Jag blir avundsjuk på er som får uppleva Fable 3 musiken i en bättre 5.1 anläggning.
Redigerat av Glidtassen, 31 October 2010 - 11:39.
Postad 31 October 2010 - 14:28
Postad 31 October 2010 - 15:34
Ska ge det mer tid, men som Zoiler sa så är det inte mer än ett soffco-op alternativt ett spel som man softar med en söndagsmorgon.
Postad 31 October 2010 - 15:41
Det sa jag inte, jag sa att det inte är ett spel gjort för co-op alls.Ska ge det mer tid, men som Zoiler sa så är det inte mer än ett soffco-op
Postad 31 October 2010 - 16:33
Det sa jag inte, jag sa att det inte är ett spel gjort för co-op alls.
Jajajajajajajaja, nu ska vi inte vara petiga.
Postad 31 October 2010 - 22:35
Postad 31 October 2010 - 23:42
Har hört om det. Har hört om flera buggar i de här spelet som är nästan game breaking faktiskt. Från jänkarna.Är det någon som har kör spelet online och därefter fått en corrupt save? Följande hände. Startade om spelet efter det att jag hade varvat spelet. Startade spelet. Importerade den gamla karaktären. Online....import tillbaka till den nya...o pouff....samtiga stats på max. 2xx poäng att spendera. Därefter får jag endast quest points....inget omman bara knallar omkring och småspelar...dvs...ändrar folks åsikt om en....små fightas..osv. Någon annan som har råkat ut för nåt liknande? Detta påverkas alltså bägge save-n!! Mäktigt irriterande.
Postad 01 November 2010 - 08:36
Postad 01 November 2010 - 09:44
Jag var så arg vid det köpet att jag försökte kräva pengarna tillbaks av El-Giganten, men dom menade att dom hade som policy att inte byta mjukvaror. Jag sade: - Ni fattar visst inte, produkten är inte trasig utan företaget har inte färdigställt den, den är fylld av buggar som förtar upplevelsen av spelet...
Men som alltid, jag fick inte rätt.
Redigerat av Glidtassen, 01 November 2010 - 09:44.
Postad 01 November 2010 - 11:03
Postad 02 November 2010 - 20:15
Låter som släppet av Forza 3; ej färdigutvecklat och bara en facelift av tvåan.
Postad 03 November 2010 - 20:03
Postad 04 November 2010 - 21:51
Det mest komiska med mitt minne av Fable 2 var har jag köpt en 360 Elite inför releasen av Fable 2, och hur jag mindes alla buggar. I förra veckan tänkte jag för mig själv: - Kanske kan jag köpa en begagnad 360 billigt på blocket så kan jag testa Fable 3, det kanske är annorlunda denna gång? Men efter vad jag läser så verkar det som om även jag lärt mig av mina misstag och inte köpt varken en ny 360 eller Fable 3.
Redigerat av Glidtassen, 04 November 2010 - 21:52.
Postad 05 November 2010 - 08:27
Det verkar som om Lionhead hade för bråttom igen.
Det mest komiska med mitt minne av Fable 2 var har jag köpt en 360 Elite inför releasen av Fable 2, och hur jag mindes alla buggar. I förra veckan tänkte jag för mig själv: - Kanske kan jag köpa en begagnad 360 billigt på blocket så kan jag testa Fable 3, det kanske är annorlunda denna gång? Men efter vad jag läser så verkar det som om även jag lärt mig av mina misstag och inte köpt varken en ny 360 eller Fable 3.
Håll ut, det kommer till PC också. Om det bara är just Fable du vill spela så är det ju onödigt att köpa en konsol för det. Om det inte är fler spel du vill åt som inte finns till pc alltså.
Då kommer du slippa kass framerate också!
Postad 05 November 2010 - 08:55
Men jag respekterar och förstår att det inte är rätt tråd för den diskussionen. Jag har just avslutat Assassin's Creed efter det att det stått och samlat damm under några år. Jag kunde definitivt känna igen min egen frustration över
en delvis för enkel gameplay.
Fable 3
Om själva spelet inte utgör något egentligt motstånd måste det finnas ett annat skäl att spela. I Fable 3 kommer det nog för mig handla mer om att utforska miljöer och hitta på alternativa sysselsättningar. Men efter vad jag läst om spelet spelar det föga roll, man återkopplar ändå inte känslomässigt till sin karaktär och spelet känns lite ytligt och platt.
Jag kommer nog inte gå till affären för Fable 3, om jag kan komma över det på andra sätt så blir det mer tacksamt.
Tyvärr är samma recept genomgående för framgångssagor. Utvecklaren hittar ett säljande koncept, och marknadsför det till det urvattnats totalt. Det är ungefär som att besöka en McDonald's restaurang; du vet vad du får trots deras ihäriga introducerande av: - "Nu har vi - Little Hiawata goes to the big apple and rides a bike-week".
Det ser fortfande ut som McDonald's och smakar detsamma.
Redigerat av Glidtassen, 05 November 2010 - 08:57.
Postad 05 November 2010 - 10:09
Ska spela klart det i helgen hade jag tänkt.
Postad 05 November 2010 - 15:37
Har inte stött på några buggar och har nog inte så mycket kvar av spelet. Har inte spelat online dock.
Ska spela klart det i helgen hade jag tänkt.
Det enda jag noterade när jag körde SP kampanjen var lite slowdown här och där. Men inget allvarligt. Har iofs nyligen köpt Reach slim-en...så det kan även vara att de flesta av buggarna blir på äldre maskiner? Vet inte. Det är dock när folk börjar connecta till din session det spårar ur. Dessutom rejält. Precis allt kan pajja.
Postad 06 November 2010 - 13:05
Postad 07 November 2010 - 16:42
Postad 08 November 2010 - 07:28
Vad var det bästa med spelet som skilde det från sina föregångare?
Bättre story annars var det mer eller mindre en exakt kopia av 2an. Lättare att köpa hus också fast desto drygare att behöva reparera dem hela tiden.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2010 - 07:28.
Postad 08 November 2010 - 08:33
Bättre story annars var det mer eller mindre en exakt kopia av 2an. Lättare att köpa hus också fast desto drygare att behöva reparera dem hela tiden.
Kan nog inte hålla med där faktiskt. Jag tycker att storyn spricker sådär efter 5min. Röstskådespelandet däremot är top notch. Jag anser fortfarande att Fable, dvs ettan är den bästa i serien. Men 3-an är definitivt bättre än 2-an. Trots att man har rensat en hel del rpg element. Slutet är en total anticlimax, där man i princip landar på 3 sec. Känns mer som om dom inte pallade skriva en adekvat story progression....känns ruskigt tunt. Samtidigt har jag varvat spelet 2 gånger. Men väldigt mycket pga av det abrupta slutet.
Postad 08 November 2010 - 08:35
Postad 08 November 2010 - 08:58
Postad 14 November 2010 - 09:14
Men jag antar att det då blir för alla PC-användare att invänta en patch först?
Postad 15 January 2011 - 17:17
Man är som hunden som inte kan slita sig från att springa efter kastade föremål, man ska bara ha de där jäkla nycklarna, trots att jag hatar sånt i rollspel.
Mer äventyr och mindre letande!
Postad 04 March 2011 - 08:05
Men jag anser att Molyneux förstört serien av Fable av två anledningar:
1. No death in combat
2. Bristande stroytelling
Men ändå känns det som om folk blivit mer besvikna på Fable 3 än 2:an? Kanske folk förväntade sig mer av 3:an?
Det har gått rykten om att sammanlagt 5 st Fable skall släppas, men jag tror inte att det kommer att fungera.
För att lyckas marknadsföra ytterligare 2 spel i serien måste de bli mer inovativa, lämna ifrån sig en mer genomarbetad produkt utan buggar. Hur mycket än Peter Molyneux lovordade de kommande inovationerna i Fable 3 känns det fortfarande som han ger ett döende koncept konstgjord andning.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Fable III
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?