Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 3

234 svar i tråden
Fable III (Xbox 360-spel) 0 5,78 (9) 89:-
Fable III - Limited Collector's Edition (Xbox 360-spel) 1 6,5 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Skickat 13 februari 2010 - 16:06

Kollade på den videon igår och blev besviken när man stack ett svärd i ryggen på en fiende så att blodet fullkomligen sprutade ut i en orealistisk flod. Måste det bli blodigt nu?

Skickat 13 februari 2010 - 19:39

Gore och ett death-system är vad jag behöver. I så fall kan jag äntligen bete mig som Bathory!

Skickat 16 februari 2010 - 13:46

Det är samma sheit som vanligt.

Dom har tagit samma grafiska strukturer och ramar som användes i föregående spelet. Jag tycker att allt ser likadant ut?

Undrar om dom fortsätter med no-death in combat? Kanske någon orkar snoka reda på det+

Det här inlägget har ändrats av Glidtassen 16 februari 2010 - 14:22

Skickat 16 februari 2010 - 14:46

suck... var så trött på Fable 2 redan efter någon timme. Det fanns inget liv i de snygga miljöerna och uppdragen mer än lovligt sömniga. Att det dessutom är omöjligt att dö gjorde att man bara gick förbi motståndarna utan att slåss.

Skickat 16 februari 2010 - 15:02

Nä jag saknar faktiskt hype helt och hållet för trean. Är inte speciellt intresserad längre, Molenyux retar mig bara varenda gång han snackar om hur häftiga funktioner hans spel har :)

Skickat 16 februari 2010 - 15:43

Det här känns inte alls hett faktiskt, jag ser ingen förbättring från ettan. Är 360:n maxad eller har dom bara varit lata?

Skickat 16 februari 2010 - 15:59

Visa inläggKamui Feb 16 2010, 15:43 skrev:

Är 360:n maxad eller har dom bara varit lata?
Lata. ME2 var mycket snyggare än ME t ex.

Skickat 16 februari 2010 - 19:03

Mjölino tycker verkligen det är så otroligt häftigt att hypa de otrolig tankefoster han kommer med. "vi skrotar alla vapen och ger bara spelaren ETT, fast det morphar och det står din gamertag på den"

Shit... vissa ideer är verkligen puckade.

Skickat 16 februari 2010 - 19:10

Tycker Molyneux får ta och skärpa sig nu. Först gick B & W i graven och nu verkar Fable drabbas av samma utvecklarhybris. Hur kan man förstöra sådana klockrena koncept?

Skulle inte förvåna mig om Natal gick käpprakt åt skogen det med.

Skickat 17 februari 2010 - 13:58

Visa inläggZoiler Feb 16 2010, 15:02 skrev:

Nä jag saknar faktiskt hype helt och hållet för trean. Är inte speciellt intresserad längre, Molenyux retar mig bara varenda gång han snackar om hur häftiga funktioner hans spel har :rolleyes:

Håller med helt och fullt. Allt han rör vid verkar bli skräp.

Skickat 17 februari 2010 - 16:27

Visa inläggZoiler Feb 16 2010, 15:59 skrev:

Lata. ME2 var mycket snyggare än ME t ex.

Aha, misstänkte det! Men problemet för min del är att jag säkert kommer köpa det lik förbaskat när det släpps trots att jag känner att jag egentligen inte vill. Och sen kommer jag sitta och reta mig på att det är för enkelt och dålig frame rate etc.

Skickat 19 februari 2010 - 20:07

Har desvärre vuxit ur denna kategori av spel.

Fable serien marknadsförs främst för barn och tonåringar, men om man vill ha en mer reflekterade behållning som vuxen finns det annat att spela. Det var dom vackra landskapen och stämningarna som roade mig i första spelet.

Det här inlägget har ändrats av Glidtassen 21 februari 2010 - 10:08

Skickat 14 maj 2010 - 16:33

Oktober 2010 :o

Preliminärt

Bifogade fil(er)

Skickat 14 maj 2010 - 17:22

• Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
I princip bekräftat för PC då.

Skickat 14 maj 2010 - 17:41

Visa inläggGlidtassen Feb 19 2010, 21:07 skrev:

Fable serien marknadsförs främst för barn och tonåringar, men om man vill ha en mer reflekterade behållning som vuxen finns det annat att spela. Det var dom vackra landskapen och stämningarna som roade mig i första spelet.
Jag håller med dig.
Men jag trivdes med del 2 också.
Köpa och spela fable 3 känns som ett måste.

Skickat 16 maj 2010 - 16:13

Storyn på engelska:

About: In the epic story of “Fable III,” the journey to rule the throne of Albion begins five decades after the events of the last chapter, and you play as the child of your hero from “Fable II.” As you rule your kingdom as king or queen, you will be called upon to make choices and sacrifices that will test your morality and can affect your entire kingdom. Themes of heroism, leadership and consequence are taken to a grand scale as you fight to unite a divided people. “Fable III” delivers an unparalleled action and adventure experience as players journey from revolutionary to the ruler of Albion and beyond. With your trusted canine companion, you will embark on an epic hero’s quest against injustice, forge alliances, crush your enemies and take control of your kingdom. But with great power comes great responsibility. Will you honor promises made in your rise to power, or sacrifice allegiance for personal gain? Choose wisely, as the decisions you make will forever impact your ever-evolving world.

Skickat 21 maj 2010 - 15:46

• Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
Jo nu är det bekräftat för PC (Windows) också.
http://lionhead.com/blogs/fable_2_developm...is-holiday.aspx

Natal är väl bekräftat för detta spel? Så detta blir då antagligen introduktionen för Natal även på PC.

Skickat 21 maj 2010 - 23:03

Limited version kommer också enligt nedan :angry:

The Limited Collector’s Edition also offers unique collectibles that true “Fable” fans won’t want to miss, including downloadable content, also available for Windows users, as well as in-box items that come with the Xbox 360 version. Wrapped up in a distinctive box created in the likeness of a book from “Fable III,” the contents include:

•A new quest: Uncover the mystery of the haunted forests of Silverpines and earn the legendary sword, Wolfsbane, deadly against wolves and balverines.
•Exclusive location: Unlock a new region, ideal for settling down with a family and discovering new treasures.
•“Fable III” playing cards: Created by Lionhead, these cards depict every type of character in “Fable III,” including Heroes, royals, rebels and villains from across Albion and beyond.
•Guild Seal Coin: The coin features a Good side (blue) and Evil side (red) to assist players in making critical decisions that will impact the fate of the world forever.
•A new dog breed: Renowned for its loyalty, the Boxer is a brave canine companion worthy of greatest Queens and Kings.
•One unique outfit: Unearth one male and female outfit from the mysterious, faraway land of Aurora, a new destination in your “Fable III” adventures.

Postad bild

Skickat 22 maj 2010 - 17:20

Visa inläggBush May 21 2010, 16:46 skrev:

Natal är väl bekräftat för detta spel? Så detta blir då antagligen introduktionen för Natal även på PC.
Bara för att Fable 3 kan använda Natal betyder väl inte det att Natal måste komma till PC också.

Skickat 22 maj 2010 - 19:53

• Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg

Visa inläggderpious May 22 2010, 18:20 skrev:

Bara för att Fable 3 kan använda Natal betyder väl inte det att Natal måste komma till PC också.
Att Natal även är till PC är väl ingen nyhet direkt? Jag menade att detta möjligen blir en introduktion för Natal i spel även för PC.

Skickat 22 maj 2010 - 21:27

Visa inläggderpious May 22 2010, 18:20 skrev:

MS har redan pratat om att de ska ha Natal till PC, via GFWL, och att deras nyare Os (vista/Win 7) ska ha/få stöd för NAtal). Självklart kommer alla hardcore PC-gamers gråta en skvätt över att alla Natal-spel inte kan styras med mus, sen kommer de i hemlighet sätta sig med Natal och lira några minispel bara för att de är kul :)

Skickat 22 maj 2010 - 21:35

VIll Ha!!

Det som jag tycker är "lite" synd om man jämför fable med fable 2 är att i ettan hade man armor. Inte i tvåan. Känns som en stor del av rollen att kunna växla armor försvann i tvåan, enligt mig. Med å andra sidan var tvåan bättre på allting, så..

Skickat 22 maj 2010 - 21:42

• Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg

Visa inläggGreat_Grumbledock May 22 2010, 22:27 skrev:

MS har redan pratat om att de ska ha Natal till PC, via GFWL, och att deras nyare Os (vista/Win 7) ska ha/få stöd för NAtal). Självklart kommer alla hardcore PC-gamers gråta en skvätt över att alla Natal-spel inte kan styras med mus, sen kommer de i hemlighet sätta sig med Natal och lira några minispel bara för att de är kul :)
Vi kommer väl knappast få några större spel som endast kan spelas med Natal, varken på 360 eller PC.

Skickat 24 maj 2010 - 08:58

Fable 3 och PC

Då jag sålde min 360 för en PS3 så var inte resten av Fable serien aktuell, förrän nu. Jag skulle just lägga ut lite info om hur spelet även lanseras till PC men någon annan hann före.

Jag sitter och spelar första Fable som enligt mig, fortfarande överträffar sin uppföljare. Som jag skrivit otaliga gånger så förlorade Fable 2 på sin ”No death in combat”: Gamern fick en liten snärt på fingret under spelets gång utan några större påföljder. Detta undergräver känslan av motstånd och förlust, men kanske mest en känsla av spänning och förväntan. Om man inte möter allvarliga konsekvenser utifrån sina beslut, så kanske ens agerande inte betyder så mycket ändå?

Efter vad jag hört så kommer Molyneux fortstätta med samma ”No death in combat” och vidare så uteblir flera olika vapen i tredje spelet i serien. Istället kommer gamern ha ett vapen som förändras under spelets gång.

Första Fable hade en mystik över sig, harmoniska och naturromantiska landskap. Musiken var fängslande och man kunde knata runt genom hela spelet och meta, äta äpplen utan att det gjorde någonting. Även om spelet var ganska lätt så fanns ändå ett visst mostånd, man fick klura lite och lösa gåtor. I Fable serien så rör vi oss från sen medeltid mot den industriella revolutionen, frågan är var vi slutar om Fable serien skall innehålla sammanlagt fem stycken spel?

Frågan är om inte konceptet är urvattnat nu, kan vi förvänta oss en kick av Fable 3?

Dom här klippen verkar bra Fable 3 GDC: Klipp 1:

Klipp 2:

Klipp 3:

Combat: "Videoanteprima": http://www.youtube.com/watch?v=CCh6seMPu8A

Det här inlägget har ändrats av Glidtassen 24 maj 2010 - 11:51

Skickat 24 maj 2010 - 14:55

Visa inläggGlidtassen May 24 2010, 09:58 skrev:

uteblir flera olika vapen i tredje spelet i serien. Istället kommer gamern ha ett vapen som förändras under spelets gång.
Srsly? Ja varför inte, att kunna köpa items är ju ett rollspelsinslag och det här vill ju vara så lite rollspel som möjligt. Begränsa valfrihet! Simplifiera koncept!

Skickat 24 maj 2010 - 21:37

Vad jag försått så rör sig alltså Fable serien bort från RPG?

Men jag gissar att det inte kan hända så mycket mer med Fable serien? I klippen framgår klart att dom använt sig av samma plattform från Fable 2, inte mycket verkar ha hänt rent grafiskt eller i animationerna. Jag gissar att tredje spelets PC-version läcker ut på nätet lika fort som den kommer ut i butikerna.

Jag kommer definitivt spela Fable 3 om det innebär en lite högre nivå, eller åtminstone möjligheten till att justera svårighetsgraden.

Skickat 25 maj 2010 - 00:10

Visa inläggGlidtassen May 24 2010, 22:37 skrev:

Vad jag försått så rör sig alltså Fable serien bort från RPG?
Ja du har ju spelat både ettan och tvåan och ser ju själv skillnaderna. Mass Effect gjorde samma sak men var mycket bättre så det är egentligen inget fel i det. Men Fable 2 gjorde allt för att vara så irriterande simpelt som möjligt, förutom menyerna som inte ens mörkrets furste själv kunnat drömma fram i sina värsta mardrömmar.

Jag blev så besviken på tvåan att jag inte kommer recensera trean, det får Filip göra. Han gillade tvåan lite bättre iaf. Eller tvåan och tvåan, vi kan väl kalla det Fable 1.2 för så mycket nyheter fanns det inte.

Min gissning är att i trean så får spelaren sitta på kungatronen och delegera uppgifter och köpa saker som i Sim City. Ibland får man dock gå ut med sitt husdjur (en gris), sitt enda vapen, och spelets moraliska val kommer vara ifall man vill slakta svinet eller inte. Slaktar man så får man röda ögon, slaktar man inte så får man en gloria.

Skickat 25 maj 2010 - 09:29

Fan att det släpps till PC, nu kommer jag ju köpa det. Jag trodde jag gjort mig fri från Fable tack vare att jag sålde min 360, men icke...

Skickat 25 maj 2010 - 11:54

• Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg

Visa inläggGlidtassen May 24 2010, 22:37 skrev:

Jag gissar att tredje spelets PC-version läcker ut på nätet lika fort som den kommer ut i butikerna.
Jaha, och...? 360-spel brukar "läcka" ut på internet flera dagar innan release.

Skickat 25 maj 2010 - 12:58

Jag dröjer mig kvar med intresset för Fable av en anledning:

Att dom skall lyckas att dra ihop vad dom så länge utlovat; ett spel där gamern upplever konsekvenser utifrån sina val, men också att konflikterna skall bli lite mer dynamiska. Men jag tror att det är att hoppas på för mycket, kommande Fable 3 verkar vara en klen återupprepning av sin föregångare med små skillnader. Jag gillar vad jag sett med den aktiva kartan, att det går att iaktta vad ens vänner gör på olika platser i världen.

Vad jag minns av Fable 2 så fanns inte ens en karta? Många gånger snurrade jag runt planlöst i Albion utan någon som helst riktning.

Men även om Molyneux bitvis kan vara en slipad retoriker, så börjar hans små konstlade euforiska känsloutbrott inför
lanseringen av varje ny gimmick bli mer pinsamt. Han accentuerar vikten av varje nytt moment i ett kommande spel, betonar hur det kommer revolutionera spelupplevelsen, men för gamern faller det sedan platt och vi rycker på axlarna.

- Ok, så vi kan nu rasta hunden, ge våra barn en kram och några uppmuntrande ord, but so what!

Det här inlägget har ändrats av Glidtassen 25 maj 2010 - 13:00

Skickat 25 maj 2010 - 13:58

Visa inläggGlidtassen May 25 2010, 13:58 skrev:

Men även om Molyneux bitvis kan vara en slipad retoriker, så börjar hans små konstlade euforiska känsloutbrott inför
lanseringen av varje ny gimmick bli mer pinsamt. Han accentuerar vikten av varje nytt moment i ett kommande spel, betonar hur det kommer revolutionera spelupplevelsen, men för gamern faller det sedan platt och vi rycker på axlarna.
Man kan väga detta mot att han alltid spyr galla på spelet några månader efter släppet när alla köpt det.

Skickat 25 maj 2010 - 14:21

Visa inläggZoiler May 25 2010, 14:58 skrev:

Man kan väga detta mot att han alltid spyr galla på spelet några månader efter släppet när alla köpt det.

Ha, ha det stämmer faktiskt. Han beklagar sig ofta över hur de inte riktigt nådde det tänkta målet, - Men!
Sedan kompenserar han återigen med att utlova teamets ambition inför nästa spel.

Skickat 18 juni 2010 - 09:07

Fable III's Cooperative Multiplayer Allows Marriages and Business Partnerships

New details have emerged about the romance options of Fable III, as Peter Molyneux has recently declared that those who play the cooperative multiplayer component can, in fact, marry their avatars. Moreover, he says that, if players married someone from the Xbox Live friends list, then the two characters could have children together. Those who are not interested in love can opt to have more business-like relationships with other players.

Same-sex marriage will be allowed in Fable III, according to Molyneux, who serves as the lead designer of the game. Convincing the title's publisher to agree with this somewhat controversial decision was quite hard, Molyneux having said that, ”Yeah, you can have same-sex marriage. And you can adopt as well. And there’s social diseases. Getting that through Microsoft Geo-Poli is tough, I can assure you.”

Those who do not fancy tying the knot with other players have other options too, as the developer states that, “Or if you don’t want to do that, you have your man and you’re playing with another man, you are free to go into business partnership, which is kind of almost the same as getting married, but with a man.” Fable III will be launched on the 26th of October for both the Xbox 360 and the PC.

This information is coming from an interview with VG247, where the Microsoft Games' creative director has also said that a title built around the Milo demonstration for Kinect shown at 2009's Electronic Entertainment Expo is still in development and will come with the second generation of Kinect games. Milo will resurface in July at the Oxford University, where the developer will be giving a TED talk probably involving the character. Peter Molyneux also says that the first generation of Kinect-powered videogames offers only a glimpse of what motion tracking can achieve, with the second generation of games set to actually deliver the best experiences.

Skickat 09 juli 2010 - 12:31

Lämnar er med denna trailer

Dramatic Combat

Skickat 09 juli 2010 - 13:26

Hmm.. såg trots allt bättre ut än hela Fable 2.

Skickat 11 juli 2010 - 14:47

Tyckte det såg väldigt likadant ut som Fable II.

Skickat 11 juli 2010 - 19:05

Tycker det är på tok för tunnsått på rollspelssidan för att skippa detta. Fable 1 och 2 var knappast rollspel som jag helst vill se dem (Fallout 1-3, The Elder Scrolls-serien, det mesta med D&D-regler). Men det innehåller en hel del annat kul som jag inte sett nån annanstans.

Fable 2 var tillräckligt underhållande för mig för att köra igenom det två ggr och vänta tålmodigt på trean.

Skickat 12 juli 2010 - 06:19

Straffen

Var jag sett beträffande "Konsekvenser av sina handlingar" så blir straffet i 3:an att man tappar "Followers" om man
blir nitad för mycket. Jag vet inte om man kan dö i 3:an, spelet handlar nog mest om att skaffa sig en hop med folk som stöder ens sak som blivande kung.

Blir dock lite besviken över den bristande variationen på den grafiska sidan, design osv. Det ser ut som dom bara återanvänt den grafiska plattformen Fable 2, med små variationer. Som det verkar nu driver Fable-serien bort från RPG mot vanlig "hack and slash".

Men vilket år i historien ut spelar sig Fable 1? Det finns varken maskiner, el, moderna skjutvapen så det måste vara en bra bit innan den industriella revolutionen. Jag vet att Fable 2 utspelar sig hela 500 år innan efter det första spelet.

Kan Fable 1 utspela sig på 1200-talet?

Det här inlägget har ändrats av Glidtassen 18 juli 2010 - 09:47

Skickat 05 augusti 2010 - 07:27

Hittade nyligen detta på Lionheads hemsida

Fable 3 Cinematic

Kan dock känna att dom bode sparat denna till senare, men den är väldigt fin.

Det här inlägget har ändrats av Glidtassen 09 augusti 2010 - 17:13

Skickat 09 augusti 2010 - 21:46

Visa inläggGlidtassen Aug 5 2010, 08:27 skrev:

Fable 3 Cinematic

Hönan ville ju bara bli fri :'( ;)

Skickat 09 augusti 2010 - 23:18

Visa inläggGlidtassen Aug 5 2010, 08:27 skrev:

Fable 3 Cinematic

Riktigt skön! Vad gäller tidsperioden så utspelas väl Fable i en fantasivärld löst baserad på England dvs ingen specifik tidsålder?

Skickat 10 augusti 2010 - 07:56

Men ändå så följer Fable teamet en viss kartläggning över de olika perioderna.

De understryker hur spelens berättelse utspelar sig med ett visst antar år emellan. Att Fable 2 utspelar sig 500 år efter det första spelet. Det vore bara lite roligt att se hur trogna de är historie skrivningen. Fable 3 verkar handla om sent 1700-tal och början på den industriella revolutionen.

Det är roligt att X-box verkar kommit till rätta med sin konsol: ljudnivå, anslutningar osv.

Skickat 20 augusti 2010 - 07:08

Det verkar som om PC-versionen kommer att få vänta ett tag till. På Webhallen står det att 3:an kommer under första kvartalet 2011.

Skickat 23 augusti 2010 - 07:27

Fable sajt.

Skickat 24 augusti 2010 - 16:09

Visa inläggGlidtassen Aug 10 2010, 08:56 skrev:

Men ändå så följer Fable teamet en viss kartläggning över de olika perioderna.

De understryker hur spelens berättelse utspelar sig med ett visst antar år emellan. Att Fable 2 utspelar sig 500 år efter det första spelet. Det vore bara lite roligt att se hur trogna de är historie skrivningen. Fable 3 verkar handla om sent 1700-tal och början på den industriella revolutionen.
Jag har för mig att Fable 3 ska utspela sig 60 år efter andra.
Och om man jämför tredje med första, 560 år, så verkar det ha hänt väldigt mycket.
Jag skulle tro att andra utspelar sig runt 1400- eller 1500-tal. Om man skulle jämföra med t.ex. Assassin's Creed 2 (ca 1450), där det verkar vara början på krutanvändning.

På vissa sidor står det annars att PC-versionen släpps i november. Jag hoppas verkligen att det stämmer bättre än första kvartalet 2011 :S

Är det för övrigt nån som vet nåt om LE-kontrollen (länk) kommer att säljas här i Sverige också?

Skickat 25 augusti 2010 - 06:57

Jag kommer att spela Fable 3 så fort det släpps på PC.

Jag övergav min gamla X-box pga Microsofts strategi vid onlinespel, vad man kan fylla sin konsol med för material osv.

Skickat 26 augusti 2010 - 08:20

Visa inläggMowimux Aug 24 2010, 17:09 skrev:

Jag har för mig att Fable 3 ska utspela sig 60 år efter andra.
Och om man jämför tredje med första, 560 år, så verkar det ha hänt väldigt mycket.
Jag skulle tro att andra utspelar sig runt 1400- eller 1500-tal. Om man skulle jämföra med t.ex. Assassin's Creed 2 (ca 1450), där det verkar vara början på krutanvändning.

På vissa sidor står det annars att PC-versionen släpps i november. Jag hoppas verkligen att det stämmer bättre än första kvartalet 2011 :S

Är det för övrigt nån som vet nåt om LE-kontrollen (länk) kommer att säljas här i Sverige också?

Jag hoppas även att det går snabbare än första kvartalet.

Tyvärr hann jag sälja min X-box innan dom skickade ut patchen till Fable 2, det hade varit roligt att spela andra spelet utan buggar. Dom tycks ha lämnat RPG för ett sedvanligt actiongame. Kanske går det inte att göra så mycket mer med konceptet i nuläget och därför nöjer dom sig med action. Av det jag sett verkar det vara ett vackert spel, men jag spelar inte så mycket nuförtiden.

Skickat 27 augusti 2010 - 08:24

Läste just detta på denna sida

Länk:

Each new Fable brings fresh ideas and new mechanics to the table. Fable III is no exception -- but one in particular might just get you "super pissed."

During the presentation for the upcoming title at Microsoft's media-only X10 event, the Lionhead boss revealed that it won't have a health bar, or indicators like flashes, darkening of the screen, or crimson blood spatters. A strange move considering that combat still appears to be a main point of interaction.

Molyneux didn't delve into details about what happens if you do manage to take "damage." We're thinking his scarring system will go into full effect in this latest -- if you get roughed up, you'll look all the worse for it. But that's just a guess. Feel free to express your horrible, angry thoughts in the comments section below.

Skickat 27 augusti 2010 - 08:26

Är det bara jag som tycker att fable spelen har varit på tok för lätta hittills?

Skickat 27 augusti 2010 - 08:31

Dom har varit väldigt enkla, men inte FÖR lätta IMO. Fable spelar (jag iaf) bara för att det är en trivsam upplevelse, inte för att bli utmanad. Något jag däremot ogillade var ju tidernas sämsta slutboss i Fable II...

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.