Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7893 svar i tråden

Skickat 09 mars 2010 - 16:13

Visa inläggGanmar Mar 9 2010, 16:09 skrev:

Det verkar endast bli problem när jag ska skicka till Iphone. Har provat skicka till SE och det funkade fint.
Hmm, blåtand är väl en standard??????
iPhone stödjer vad jag vet inte filöverföring via blåtand. En standard, visst, men man behöver ju bara implementera valda delar av den... I det här fallet saknas alltså flera profiler!

A

Skickat 09 mars 2010 - 16:16

Visa inläggAnaesthisia Mar 9 2010, 16:13 skrev:

iPhone stödjer vad jag vet inte filöverföring via blåtand. En standard, visst, men man behöver ju bara implementera valda delar av den... I det här fallet saknas alltså flera profiler!

A

Thanks for the reply. Misstänkte att det hade något med Iphone anstalten att göra.

Skickat 09 mars 2010 - 16:33

Visa inläggGanmar Mar 9 2010, 16:16 skrev:

Thanks for the reply. Misstänkte att det hade något med Iphone anstalten att göra.
Tydligen finns mjukvara att installera som möjliggöra överföring av bilder mellan iPhones, men det verkar inte funka mot andra typer av telefoner eller andra typer av filer.

<---- inklippt ---->
Now, picture this:

It's one of those Xmas gatherings, sitting in front of John and Me you have a gift from god: Sheila [right it's xmas] We thought she was the sister of Monica Bellucci.

John is on a warpath, flashing even his wisdom teeth and striking various poses from men's health. I need to maneuver hard to disable him.

Suddenly I take out my Iphone...

"Wow! you got an iphone... cool, can I see... can you take my picture... " [now she mimics Sharon Stone, making the picture taking process difficult]
"Sure, here it is, I guess it makes my iphone even cooler now..."
"Wow, it's nice, can you bluetooth it to me?"
"No"
"Can you mms?"
"No"
"Infrared?"
"No"
"Well i guess i can't beam you my phone number either..."
"No"
"I see John here has a Samsung i600, i guess that would work..."
</---- inklippt ---->

http://www.hackint0s.../f126/21396.htm

A

Skickat 09 mars 2010 - 19:31

• Kocke
  • Användare

• 123 inlägg
full laddat nu. tog lite tid bara :wub:

Det här inlägget har ändrats av Kocke 09 mars 2010 - 20:05

Skickat 09 mars 2010 - 19:54

Visa inläggKocke Mar 9 2010, 19:31 skrev:

Min N900 har laddat i 9 timmar i sträck nu, när jag tar ut laddaren saknas mellan 5-10%.

(Laddning 2, fick den igår och full laddede den direkt)

Några förslag?

tar några laddningar innan den når full capacitet

Skickat 09 mars 2010 - 19:54

Visa inläggjanhol Mar 9 2010, 13:20 skrev:

Jag fick hem mina för cirka 2 veckor sedan (köpte en 3 pack akryl).
2 var till mig och en till tjejen (som också har en N900:a), jag har en hemma och en på jobbet.
Kollegor på jobbt såg mitt ställ och vips fick jag beställa ytterliggare en 3 pack.

Jag är supernöjd och jag kan lätt tänka mig att den i trä är fin den med.
Skall också nämna att leveransen från USA är supersnabb och gratis, beställde sista 3 packen på en fredag eftermiddag och på lördagen fick jag ett mail att det hade levererats och på onsdagen låg det lilla brevet i min brevlåda.
En liten detalj är att på den vänstra kortsidan är det bortfräst lite mer än på den högra kortsidan, detta för att kameraluckan skall lägga sig bra där.
Ställen rekommenderas varmt.

Visa inläggmoparman Mar 9 2010, 13:25 skrev:

supernöjd med mitt acrylställ..

Dock ett varningens ord ...

Tappa det inte från 1.7 meters höjd...

Mitt gick av ;)

Gick dock att superlimma ihop stället :wub:

Toppen!
Då blir det till att beställa ett.

Är det någon som har hittat något sätt att ställa in så att dataanslutningar bara används vid behov? Vad jag kan se verkar det inte finnas inbyggt på samma sätt som i S60, har bara hittat inställningen för att bestämma hur ofta det ska sökas efter nätverk.

Skickat 09 mars 2010 - 20:03

• Kocke
  • Användare

• 123 inlägg

Visa inläggDavronbek Mar 9 2010, 19:54 skrev:

tar några laddningar innan den når full capacitet

full laddat nu. tog lite tid bara :wub:

Det här inlägget har ändrats av Kocke 09 mars 2010 - 20:04

Skickat 09 mars 2010 - 23:58

Nu kände jag att jag va lite väl taskig mot kalendern men det jag saknar är återkomande händelser som husky sa där! samt skulle man vilja ha ett alternativ att kunna skriva in tiden med, kan bli lite jobbigt å rulla tiden jämt!
Annars är den grafiskt sett snygg!
Sen batteriet kommer nog aldrig slutas tyggas om men använder man dom programen som maemosweden tipsar om så kan man komma riktigt långt!
"Simple Brightness Applet" ställer in skärm ljuset snabbt enkelt!
"3G/2G/Dual Mode Selection Applet" har du den bara i fickan varför inte 2g då!?
"Wifi Switcher"vet du om att du inte ska in på något wifi varför inte stänga av den så att den inte söker!?
Jag hade detta inställt från kl 0600 till 2200 hade bara tagit imot några samtal då hade den bara tagit ca 10-15%av batteriet så det går snåla om man vill eller inte har tid å leka... :wub:
Det possetiva med batteriet är att man laddar ju upp det på bara 3-4 timmar!

Det här inlägget har ändrats av halvarrrr 10 mars 2010 - 00:03

Skickat 10 mars 2010 - 11:28

3-4 timmar?? Mitt är fulladdat på ca 1h 30min! Laddaren är på 1200 batteriet är på 1350 plus lite förluster borde ge runt 1h 30 min inte 3-4h.

Skickat 10 mars 2010 - 11:46

tänkte just de själv...laddar ju supersnabbt :-)

däremot laddar den slött från datorn...

Skickat 10 mars 2010 - 12:13

Visa inläggmoparman Mar 10 2010, 11:46 skrev:

däremot laddar den slött från datorn...
När man sätter i usb kabeln i N900:an kommer ju en "fråga" om man vill koppla upp i "Masslagringsläge" eller PC-Suite läge". Väljer man någon av dessa så får N900:an mycket snabbare laddning än om man inte väljer något av lägena. Detta står klart och tydligt i manualen.
Nackdelen är att man då inte kan lysnna t.ex. på musik samtidigt om man valt Masslagtingsläge.
Iofs förståligt men lite retfullt då man får ta det långsammare sättet att ladda N900:an om man vill lyssna på musik samtidgt som man laddar.

Det här inlägget har ändrats av janhol 10 mars 2010 - 12:13

Skickat 10 mars 2010 - 16:05

tjena är det nå som använder qtirreco på sin N900? isåfall kanske ni kan berätta steg för steg hur ni gjorde för att få det att fungera själv har jag provat alllt snart. kan för mitt liv inte få det att fungera
mvh stefan

Skickat 10 mars 2010 - 16:11

Visa inläggstefan-78 Mar 10 2010, 16:05 skrev:

tjena är det nå som använder qtirreco på sin N900? isåfall kanske ni kan berätta steg för steg hur ni gjorde för att få det att fungera själv har jag provat alllt snart. kan för mitt liv inte få det att fungera
mvh stefan

Hur långt kommer du?
Jag har lyckats installera rätt fjärrkontroll och allt men själva användandet är det lite sämre med. Jag måste verkligen rikta in IR-porten på telefonen mot mottagaren på TV:n för att få den att ta emot signal. Har inte testat med några andra enheter än för att se om det är TV:ns mottagare som är problemet.

Om du ska installera en ny är det bara att välja "Download Remote" från menyn, leta upp tillverkare och den fjärrkontroll du har i listan. Finns inte din kontroll med måste du göra en ny från scratch, något som man tyvärr inte kan göra med N900:an eftersom den bara har en sändare och inte en mottagare.

Skickat 10 mars 2010 - 16:49

Visa inläggViscus Mar 10 2010, 16:11 skrev:

Hur långt kommer du?
Jag har lyckats installera rätt fjärrkontroll och allt men själva användandet är det lite sämre med. Jag måste verkligen rikta in IR-porten på telefonen mot mottagaren på TV:n för att få den att ta emot signal. Har inte testat med några andra enheter än för att se om det är TV:ns mottagare som är problemet.

Om du ska installera en ny är det bara att välja "Download Remote" från menyn, leta upp tillverkare och den fjärrkontroll du har i listan. Finns inte din kontroll med måste du göra en ny från scratch, något som man tyvärr inte kan göra med N900:an eftersom den bara har en sändare och inte en mottagare.
ja vad ska jag säga jo då jag har installerat progarmet och laddat hem rätt kontroll på knappen "download remote"
men det funkar inte ändå har provat med flera kontroller,
Viscus om du riktar en (digital) kamera mot ditt ir öga och trycker på knapparna ser du då att dioden blinkar i wievfindern på kameran ??

Skickat 10 mars 2010 - 16:55

Visa inläggstefan-78 Mar 10 2010, 16:49 skrev:

ja vad ska jag säga jo då jag har installerat progarmet och laddat hem rätt kontroll på knappen "download remote"
Viscus om du riktar en (digital) kamera mot ditt ir öga och trycker på knapparna ser du då att dioden blinkar i wievfindern på kameran ??
Kanske hjälper denna tråd meegosweden.com?
http://www.meegosweden.com/component/kunen...r/3000-qtirreco

Skickat 10 mars 2010 - 17:18

Visa inläggjanhol Mar 10 2010, 16:55 skrev:

Kanske hjälper denna tråd meegosweden.com?
http://www.meegosweden.com/component/kunen...r/3000-qtirreco
:) nja jag liksom startade den tråden med, men inget där har hjälpt heller så jag tänkte prova lycka här i stället??
men tack ändå

Skickat 10 mars 2010 - 17:29

Visa inläggstefan-78 Mar 10 2010, 16:49 skrev:

Japp, det blinkar som tusan när man håller ner knappen i QtIrreco. Hur blir det för dig?

Skickat 10 mars 2010 - 20:56

Visa inläggViscus Mar 10 2010, 17:29 skrev:

Japp, det blinkar som tusan när man håller ner knappen i QtIrreco. Hur blir det för dig?
min blinkar inte alls misstänker att min ir är defekt !! nån som vet hur man kan funktionskolla ir dioden??

Skickat 10 mars 2010 - 21:09

Visa inläggstefan-78 Mar 10 2010, 20:56 skrev:

min blinkar inte alls misstänker att min ir är defekt !! nån som vet hur man kan funktionskolla ir dioden??
Jag har inte provat, men en vanlig pocketkamera borde duga. Titta "genom" kameran när du aktiverar fjärren så bör det synas tydligt på displayen. Kameror är mycket mer känsliga för IR än vi är.

Skickat 10 mars 2010 - 23:06

Visa inlägghalvarrrr Mar 9 2010, 23:58 skrev:

...
"3G/2G/Dual Mode Selection Applet" har du den bara i fickan varför inte 2g då!?
...

Testade skillnaden i några timmar och kollad kurvan över batteristatus i bettery-eye. Det var ingen märkbar skillnad. Testade även WiFi mot 3G, ingen större skillnad där heller.
Så fort man slår på skärmen märks det dock direkt.

Skickat 11 mars 2010 - 09:29

undrar hur det här påverkar adobes planer till våran lilla mobil

http://www.mobil.se/nyheter/Flash-10-krave...7-1.336199.html

Skickat 11 mars 2010 - 10:27

Vad har det med N900 att göra?

Den artikeln handlar ju om HTC och wm

Skickat 11 mars 2010 - 10:53

[quote name='moparman' date='Mar 11 2010, 10:27 ' post='2821735']
Vad har det med N900 att göra?

Den artikeln handlar ju om HTC och wm
[/quote
tänkte närmast på om dom hoppar över maemo och lägger krutet på windows phone7 istället

Skickat 11 mars 2010 - 10:57

Visa inläggstefan-78 Mar 11 2010, 10:53 skrev:

tänkte närmast på om dom hoppar över maemo och lägger krutet på windows phone7 istället
MeeGo borde bli en tillräckligt intressant plattform för Adobe att släppa Flash till.

A

Skickat 11 mars 2010 - 19:48

• Icee
  • Användare

• 207 inlägg
Råkade tappa telefonen idag. Vete fan vad som telefon gjorde men nu ser de ut så här.

Postad bild

Klagar inte, bara lättare att välja anslutning. Stort och bra ;)

Skickat 11 mars 2010 - 20:37

Fortfarande ingen som kan bekräfta om skypein/skype out fungerar med det integrerade skype?

Funkade VLC player med nokian, har för mig jag läst det?

Skickat 11 mars 2010 - 22:07

• ruva
  • Veteran

• 1 869 inlägg
Hur kan Telenor ta ca 5 000 (FEMTUSEN) kronor i frakt för denna telefon.

Enligt prisjakt:
5 795:- och pris med frakt 11 590:-

Det här inlägget har ändrats av ruva 11 mars 2010 - 22:07

Skickat 11 mars 2010 - 23:56

Visa inläggruva Mar 11 2010, 22:07 skrev:

Hur kan Telenor ta ca 5 000 (FEMTUSEN) kronor i frakt för denna telefon.

Enligt prisjakt:
5 795:- och pris med frakt 11 590:-

skulle tro att det är ett fel (tryck)

Skickat 12 mars 2010 - 01:41

dom måste ju ha stöd för poträtt läge i meego! man vill ju ändå ha val möjligeheten ibland! å då menar jag inte programmen för dom börjar ju komma med båda alternativen men skrivbordet!

Skickat 12 mars 2010 - 07:55

helnöjd med den här telefonen efter att ha haft den i ca 1½ månad. finns massa nyttigt och de som är mindre bra vänjer man sig vid ändå. den uppfyller dock alla mina krav så som:

surf - snabb och enkelt
personligt - skrivborden
IM stöd - både pidgin och den inbyggda varianten. föredrar dock den sistnämnda pga hur de har gjort konversationerna och dyligt. enkelt att göra det man vill.
nedladdning - enkelt att dra ned saker från nätet och snabbt går det.
skön touch
edit: mail!

det där är väl det mest vardagliga man har nytta av, sedan så kommer ju övrigt så som app för att spara koder etc etc som kan vara nyttigt =)

har dock vart med om en störande sak, och det är att min mp3 spelare får för sig att gå igång ibland på min n900. Detta typ efter att det har ringt, trots att man haft mobilen på ljudlös, samt lockad, samt stängt av skärmen, samt har lösenord när man sätter på skärmen.

vad kan detta bero på??? jag har kmplayer installerat och den inbyggda varianten och det är den som går igång. kan det ha något att göra med widgeten som finns på skrivbordet?

Det här inlägget har ändrats av bianconeriii 12 mars 2010 - 07:55

Skickat 12 mars 2010 - 10:38

Visa inläggbianconeriii Mar 12 2010, 07:55 skrev:

helnöjd med den här telefonen efter att ha haft den i ca 1½ månad. finns massa nyttigt och de som är mindre bra vänjer man sig vid ändå. den uppfyller dock alla mina krav så som:

surf - snabb och enkelt
personligt - skrivborden
IM stöd - både pidgin och den inbyggda varianten. föredrar dock den sistnämnda pga hur de har gjort konversationerna och dyligt. enkelt att göra det man vill.
nedladdning - enkelt att dra ned saker från nätet och snabbt går det.
skön touch
edit: mail!

det där är väl det mest vardagliga man har nytta av, sedan så kommer ju övrigt så som app för att spara koder etc etc som kan vara nyttigt =)

har dock vart med om en störande sak, och det är att min mp3 spelare får för sig att gå igång ibland på min n900. Detta typ efter att det har ringt, trots att man haft mobilen på ljudlös, samt lockad, samt stängt av skärmen, samt har lösenord när man sätter på skärmen.

vad kan detta bero på??? jag har kmplayer installerat och den inbyggda varianten och det är den som går igång. kan det ha något att göra med widgeten som finns på skrivbordet?

På Maemo.org är det många som klagar på widgeten, då den bland annat gör det du beskriver. Jag använder den inte själv, så jag kan inte garantera att det är den, men jag litar rätt mycket på experterna på maemo.org.

Skickat 12 mars 2010 - 15:12

• ruva
  • Veteran

• 1 869 inlägg

Visa inläggstefan-78 Mar 11 2010, 23:56 skrev:

skulle tro att det är ett fel (tryck)
Det var det och har nu rättats till, men lustigt var det ;)

Skickat 12 mars 2010 - 18:45

Hej! skulle villa säga att min Nokia N900 finns till salu köpte den i december men tyvärr är den inte en mobil/minidata som passar mig utan jag vill nu sälja den. Mitt pris börjar på 5200 kr kan kanske jobba ner priset lite vid snabb affär. Skriv PM vid intresse!

Skickat 12 mars 2010 - 22:57

• iqf
  • Wannabe

• 26 inlägg
Riktigt skön telefon, haft den i en vecka nu. Har hittills inte hittat några nackdelar med den, skulle väl vara batteritiden isåfall. Men har ett extrabatteri i plånboken så det är lugnt om läget skulle bli akut nån gång. Multitouch hade väl också varit gött. Men i övrigt kommer jag inte på något.

Går bra utan att vara linuckzhax0rz, även om det såklart hjälper. Jag har bara behövt terminalen för att stänga av processer som ibland inte svarar och sådär. Men så har jag som sagt bara haft den en vecka.

Finns inte många telefoner man kan sitta och lira Super Mario World på tv-out samtidigt som man lyssnar på streamad internetradio. Eller VNC-styra datorn eller tvärt om, telefonen... Eller föra över filer med openssh, underbart!

Skickat 13 mars 2010 - 11:31

Visa inläggIronse Mar 11 2010, 20:37 skrev:

Fortfarande ingen som kan bekräfta om skypein/skype out fungerar med det integrerade skype?

Funkade VLC player med nokian, har för mig jag läst det?

Jag använder iallfall skype out varje dag på min lur

Skickat 13 mars 2010 - 12:16

någon som vet varför man inte kan spela upp mp4 filmer i vanliga mediaspelaren? Och varför filmer går i slowmotion med den andra mediaprogramet SiB?

Svar skulle uppskattas stort:)

Skickat 13 mars 2010 - 19:14

Visa inläggDavid A Mar 13 2010, 11:31 skrev:

Jag använder iallfall skype out varje dag på min lur

Ok tack för info, men du använder inte skype in? Att bli nådd på mobil med lokaltaxa? (har jag för mig?) När jag körde skype in på datorn kan man skaffa ett eget tel och inte behöver ge ut mobilnumret :)

Bra ljudkvalite annars, inget eko eller så?

Visa inläggiqf Mar 12 2010, 22:57 skrev:

Riktigt skön telefon, haft den i en vecka nu. Har hittills inte hittat några nackdelar med den, skulle väl vara batteritiden isåfall. Men har ett extrabatteri i plånboken så det är lugnt om läget skulle bli akut nån gång. Multitouch hade väl också varit gött. Men i övrigt kommer jag inte på något.

Går bra utan att vara linuckzhax0rz, även om det såklart hjälper. Jag har bara behövt terminalen för att stänga av processer som ibland inte svarar och sådär. Men så har jag som sagt bara haft den en vecka.

Finns inte många telefoner man kan sitta och lira Super Mario World på tv-out samtidigt som man lyssnar på streamad internetradio. Eller VNC-styra datorn eller tvärt om, telefonen... Eller föra över filer med openssh, underbart!

Du skulle inte ha lust att starta en guide för sånt? Gärna med screenshots eller vet du det finns step by step för sånt?

Skickat 13 mars 2010 - 19:43

hej! ett litet problem med min telefon. har för mig att man får portrait mode genom ctrl shift o men detta fungerar inte för mig? har ju den senaste upptateringen på min telefon?

Skickat 13 mars 2010 - 20:13

Visa inläggteevfik Mar 13 2010, 19:43 skrev:

hej! ett litet problem med min telefon. har för mig att man får portrait mode genom ctrl shift o men detta fungerar inte för mig? har ju den senaste upptateringen på min telefon?

Detta fungerar bara i microb (webläsaren).

Visa inläggDavronbek Mar 13 2010, 12:16 skrev:

någon som vet varför man inte kan spela upp mp4 filmer i vanliga mediaspelaren? Och varför filmer går i slowmotion med den andra mediaprogramet SiB?

Vad har du för codecs i dina mp4:or? Jag spelar mp4:or i både Mplayer (spelaren bakom gränssnittet SIB) och i defaultspelaren. Detta fingerar klockrent i båda.

Skickat 13 mars 2010 - 20:41

finns guide om hur man installerar ssh och vnc på meegosweden.com..

gameboy emulator och snes är hur enkelt som helst att få igång...

bara installera program och välja spel

Skickat 14 mars 2010 - 01:11

Visa inläggDavronbek Mar 13 2010, 12:16 skrev:

Har du denna installerad?
http://maemo.org/downloads/search/applicat...value%5D=Maemo5

Det här inlägget har ändrats av janhol 14 mars 2010 - 01:12

Skickat 14 mars 2010 - 07:16

Visa inläggStrutten Mar 13 2010, 20:13 skrev:

Vad har du för codecs i dina mp4:or? Jag spelar mp4:or i både Mplayer (spelaren bakom gränssnittet SIB) och i defaultspelaren. Detta fingerar klockrent i båda.

Du har inte lust att filma om möjligt hur det ser ut att använda mplayer?

Hittar knappt några clip på youtube

Skickat 14 mars 2010 - 09:41

Visa inläggIronse Mar 14 2010, 07:16 skrev:

Du har inte lust att filma om möjligt hur det ser ut att använda mplayer?

Hittar knappt några clip på youtube

Mplayer är bara "motorn". Den kan du använda via terminalen. Själv har jag KMplayer över, och du har SIB, som grafiskt gränssnitt. Jag kan beskriva att den fungerar hur bra som helst utan hack, och vet inte riktigt vad du mer skulle se av en video? Installera det extra codecpaket som rekommenderades ovan, och kontrollera att du i SIB ställt in Mplayer som default spelare.

Skickat 14 mars 2010 - 13:35

Tjau!!!

Nu har jag äntligen fått min N900 !
Den är grym, sjukt nöjd.

Men, jag undrar hur man får igång Quake på den ?
sen Snes emulator hittar jag inte?

Mvh viktor

Skickat 14 mars 2010 - 16:44

Visa inläggwiggetor Mar 14 2010, 13:35 skrev:

Tjau!!!

Nu har jag äntligen fått min N900 !
Den är grym, sjukt nöjd.

Men, jag undrar hur man får igång Quake på den ?
sen Snes emulator hittar jag inte?

Mvh viktor

Det finns ett sätt som garanterat alltid funkar. Att söka.

Skickat 14 mars 2010 - 22:44

nån mer än jag som har problem att uppdatera katalogerna??

Skickat 15 mars 2010 - 00:02

Visa inläggStrutten Mar 14 2010, 09:41 skrev:

Mplayer är bara "motorn". Den kan du använda via terminalen. Själv har jag KMplayer över, och du har SIB, som grafiskt gränssnitt. Jag kan beskriva att den fungerar hur bra som helst utan hack, och vet inte riktigt vad du mer skulle se av en video? Installera det extra codecpaket som rekommenderades ovan, och kontrollera att du i SIB ställt in Mplayer som default spelare.

hur ställer man in så att SiB använder den som default?

Skickat 15 mars 2010 - 09:54

Jag blir totalt skogstokig :)

Kan kan inte ansluta till internet...

Har 3g och väljer jag ansluta så blinkar bara ikonen ett tag och sen står det att den ej kan ansluta...
Testat att återställa telefonon utan resultat..

Testat att få inställningar skickade från Tre utan resultat...

Så nu vettefasen vad jag ska göra...

Funderar attblåsa hela telefonen ren ....

Nån som har nån ide ?

Skickat 15 mars 2010 - 10:16

Visa inläggmoparman Mar 15 2010, 09:54 skrev:

Jag blir totalt skogstokig :)

Kan kan inte ansluta till internet...

Har 3g och väljer jag ansluta så blinkar bara ikonen ett tag och sen står det att den ej kan ansluta...
Testat att återställa telefonon utan resultat..

Testat att få inställningar skickade från Tre utan resultat...

Så nu vettefasen vad jag ska göra...

Funderar attblåsa hela telefonen ren ....

Nån som har nån ide ?

så där håller min på ibland också vet inte vad man ska göra åt det.
igår kväll gorde jag en reflash men inte på grund av det här problemet men efter det så ville den inte ansluta till 3g fick hållla på och krångla en stund sen funkade det bara har du wifi switcher installerat så prova att slå på den brukar hjälpa ibland för mig.
har börjat fundera om det är ett simkorts relaterat fel då mitt tele2 kort är ca 4-5 år gammalt kanske är flera kanaler(ferkvenser) eller något sånt på nya kort som n900 försöker använda vem vet??

Det här inlägget har ändrats av stefan-78 15 mars 2010 - 10:40

Skickat 15 mars 2010 - 13:35

har hållt på å tjorva sen igår utan resultat..

men nyss gick jag ner i källaren och telefonen slog om till gsm och då plötsligt hade jag dataanslutning :)

sen gick jag upp och telefonen slog inte över till 3g....testade att söka manuellt och den hittade inte 3g.
provade igen och då hittades 3g och dataanslutningen :-)

skumt......gissar att de var fel med nätet

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Mediamöbel
    tobbeanderberg
    2014-08-27 10:56:29
  • Projektorfäste
    tobbeanderberg
    2014-08-27 10:53:25
  • draperitest
    Nattlorden
    2014-08-27 10:26:31
  • Graziano
    2014-08-26 21:18:01
  • Audiovector S1 Signature
    Graziano
    2014-08-26 21:09:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.