Har läst att andra squeezebox kräver iTunes, jag vill bara kunna bläddra bland mina MP3-kataloger och spela!
Verkar vara en kul pryl, tack för bra tips i tråden!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 20 March 2010 - 20:08
Jag är på väg att beställa Squeezebox radio men har en fråga. Måste jag köra via iTunes när jag vill streama musik från datorn? Jag är iTunes-allergisk...
Har läst att andra squeezebox kräver iTunes, jag vill bara kunna bläddra bland mina MP3-kataloger och spela! Verkar vara en kul pryl, tack för bra tips i tråden! Postad 21 March 2010 - 12:09
Kör med
På detta sätt behöver man inte växla lägen - du kan lätt växla mellan radio och musikbibliotek. Podcast funkar fint för mig. Postad 21 March 2010 - 15:03
En snabb fråga:
Ska man använda sig av Squeezbox Server på datorn eller rekommenderar ni något annat/andra program? Har precis beställt en sån här och jag vill ju inte missa något! Kom med era bästa tips för en så bra upplevelse som möjligt! Postad 22 March 2010 - 09:50
Hela SqueezeBox systemet bygger på att man "streamar" från en dator som kör squeezebox server på alternativt att du ansluter till squeezenetwork. Vad gäller i-tunes så kan SB server använda i-tunes inställningar för att organisera musiken men detta är inget krav. Egentligen är det väl mer korrekt att säga/skriva att din SB boom, classic, touch lr radio lr vad du använder hämtar musiken via servern från den lagrings plats, som du berättat för servern, som inehåller din musik. Sedan finns det givetvis via anslutning till internet möjligheten att lyssna på diverse webbradio kanaler. Hoppas det inte blev rörigare av detta inlägg. Postad 22 March 2010 - 12:29
Velar lite mellan en Squeezebox Radio och Boom att ha i köket. Nån som har praktisk erfarenhet av hur Radio står sig mot Boom rent ljudmässigt?
Postad 22 March 2010 - 13:17
Jag har en av varje, en i köket ("boom") och en i sovrummet ("radio"). Radio är mindre och har en trevligare display (i färg), det är dess största fördel. Ljudet är avsevärt bättre i Boom. Det är två högtalare högtalare mot en. Själv brukar jag mest lyssna på låg volym i sovrummet och mest på radio, medan i köket har jag oftast högre volym, dels för att överrösta oväsen men också för att ljudet ska nå in i angränsande rum. Funkar bra för mig. Min slutsats; Radio - Om du har lägre krav på ljudet men högre krav på displayen, utseendet och att den inte ska ta för mycket plats. Boom - Om du vill att det ska låta bättre, och gå att spela på högre volym utan att det ska låta allt för illa. Postad 22 March 2010 - 13:42 Ok, det blir en Boom för min del då. Tack för inlägget. Postad 23 March 2010 - 18:34
Nu har jag fått hem min Squeezebox Radio, kan bara säga att jag älskar den, dock kanske jag tog men omväg men jag installerade Itunes och fixade i ordning mina album den vägen.
Dock hittade inte Itunes alla covers, hur lägger jag till covers till mina album så dem visas i displayen på SB'n? Måste man gå igen Itunes och lägga till dem där, eller finns de nå smartare sätt? EDIT Kan men spela upp musiken i datorhögtalarna och SB´n samtidigt? Jag kan ju styra SB'n från datorn men kan man få ut ljudet i datorn också? Redigerat av Walkhome, 23 March 2010 - 18:52. Postad 23 March 2010 - 23:15
Tack för bra svar! Min SB radio ligger och väntar i närmaste mataffär, ska hämta den imorgon. Kul att så många är nöjda. Postad 26 March 2010 - 08:16
hej logga in på ditt konto och installera applikationen Poddsändningsspelare gå till mina program och lägg in länken till önskat podd flöde (den adress du har som exempel är helt korrekt) lycka till //LaN Postad 27 March 2010 - 10:46
Jag vet inte om det har kommit något bättre alternativ, men tidigare var det i alla fall Softsqueeze som gällde för detta http://softsqueeze.sourceforge.net/ http://wiki.slimdevi...php/SoftSqueeze Postad 27 March 2010 - 18:38 Logitech har ju dumpat Softsqueeze som tagits över av frivilliga krafter. Programmet har i sin konstruktion en del emot sig och är inget jag skulle rekommendera även om det ofta fungerar. Sedan länge finns också ett rent spelarprogram (inget användarinterface) som heter Squeezeslave, vilket kan komma till pass i vissa fall. Motsvarigheten idag till Softsqueeze är Squeezeplay som emulerar den nya generationen Squeezeboxar. Dock är det så att synkroniserad uppspelning mellan hårdvaru och mjukvaruspelare enligt rapporter inte funkar så vidare bra. Postad 27 March 2010 - 19:29
Precis, själva synken har väl funkat sådär. Har ej använt detta i någon större utsträckning, men jag har provat Softsqueeze. Postad 27 March 2010 - 21:29
Ursäkta om det redan tagits upp, men hur funkar väckarklockan/alarmet - funkar den även utan nätverk?
Alltså tex om den tappar kontakten eller routern går ner under natten, kommer alarmet att gå igång som det ska ändå? Postad 28 March 2010 - 17:39 Stort tack! Fungerar utmärkt. Postad 29 March 2010 - 14:09
Battery Pack
Är det någon som köpt och provat batteri packen? Var finns den att köpa, hittar den bara på Logitech's hemsida. Någon som vet vad ampere och volt ska vara. Borde funka att använda ett "noname" batteri pack från t ex www.kjell.com. Någon som provat? Postad 29 March 2010 - 15:54 Tillgången på originalbatterierna är visst lite dålig. Noname från favoritnasaren funkar inte men allt hopp är ändå inte ute. Läs tråden på Slimdevices Forum och tänk på at friskt kopplat är hälften brunnet. All hemslöjd sker med andra ord på egen risk. Postad 31 March 2010 - 23:53
Tjenare Slangen. Undrar bara om du kom tillrätta med problemet som du nämnde i texten ovan. Jag har exakt samma problem och lyckas inte reda ut det. Squeezeboxen i sig funkar fint med radio och allt men servern får jag fasen inte att fungera. När jag trycker Start server går den i några sekunder sedan stannar den. Några tips om hur du fick löst det? Chris Postad 17 April 2010 - 19:41
Du får alltså spotify att fungera på radion? Kör du dsbridge? Jag får spotify att fungera på andra varianter av squeezebox men inte på radion. Har du gjort något annat än http://ipadress:8124? jag hade varit glad om jag fått en tusan så konstig bild om ja bara hade fått ljud i radion med spotify Postad 19 April 2010 - 19:16
Min Radio har fastnat i "vinkelvolten".
Går bara att spela det som buffras på radioseven, så har det varit i flera veckor nu. Går det att rensa buffringen så man kan lyssna på mer än bara 5-10 sek som sedan upprepas. /grodman Postad 25 April 2010 - 11:34
Min SbR har också handlat i en vinkelvolt sedan en tid nu. Använder den för att lyssna på radio normalt, och har skapat favoriter till olika radiostationer. Men trots att den buffrat klart till 100% så spelar den inte. Försöker man byta kanal händer samma sak. Man kan möjligen få den att spela om man bryter strömmen så att den bootar och laddar kanalen - men försöker man byta kanal är det kört igen. Har även en SB3 i annat rum, där fubnkar det klockrent så det är bara SbR som strular.
Tänkte försöka maila till Logitech - men deras supportsidor är ju bedrövliga. Bland det sämsta jag någonsin sett och fullständigt omöjligt att hitta hur man mailar dem. Inte lysande... Har hittills varit mycket nöjd med mina SB, men detta irriterar onödigt mycket... /Uffe Postad 26 April 2010 - 19:09
Hittade denna tråden med ett lass med problem kopplat till senaste FW-upgrade. Dock upplevde jag samma bekymmer redan med 7.42. Tyvärr så verkar SbR inte vara stabil ännu... Se alla övriga trådar med problem.
Skulle nog avråda någon att köpa denna - FW verkar ännu vara för instabil. /Uffe Postad 27 April 2010 - 19:25
Samma problem både med min Boom och classic, så problemet ligger nog inte i din Radio! Postad 27 April 2010 - 21:46
Mina Classic (SB3) funkar perfekt, men Radio bara strular...
Har bara haft radion några månader - tänkte lämna den till säljaren för reparation alt. utbyte. Kanske kan skapa lite attention hos Logitech... /Uffe Postad 09 May 2010 - 00:23
Har löst detta problem på mina klämboxar nu. Har Radio Seven sparad som favorit, gick in och ändrade adressen till http://www.radioseven.se/128.pls så fungerar det igen. På min Boom fick jag även ändra snabbvalsknappen till att peka på den nya adressen, dvs starta deb uppdaterade favoriten och sedan hålla in snabbvalsknappen till den är lagrad. Postad 10 May 2010 - 11:34
Du är en hjälte! Funkar kanon! Postad 10 May 2010 - 19:10
Tjena!
Fick en Squeezebox Radio i födelsedagspresent för ett tag sen o har varit helnöjd med den hela tiden! För ett tag sedan övertalade jag även mina föräldrar att skaffa en, även den har fungerat felfritt, fram tills igår. Helt plötsligt slutade den spela upp webradiosändningen. Vi bytte till en annan kanal, som funkade i 10 sek, men sen tystnade den också. Jag testade min webradio, som funkade kanon, trodde jag. Även den är nu helt tyst. Den buffrar upp osv, och eventuell logo syns i displayen, men inget hörs. Testar jag att ominstallera senaste uppdateringen funkar det ett tag, men sen tystnar det, likaså om jag återställer till fabriksinställningar. Nån som varit med om något liknande eller som har ett hum om vad problemet kan vara? EDIT: Nu verkar min radio funka, utan att jag gjort nåt. Päronens radio strular fortf. Startar jag radion med typ P3 star så funkar det, men går jag sen in på P4 Kronoberg blir det tyst, ibland surrar det lite med, och när jag försöker gå tillbaks till P3 star så fungerar inte den heller. Låter vajsing, I know, men så e det, P4 Kronoberg, päronens favvokanal på morgonen sabbar som fan! Hur kan det va så? I min radio e Kronoberg också tyst, men jag kan byta kanal utan att starta om den. EDIT No.2: Utan att jag gjort nåt funkar nu allt igen, egendomligt.... Redigerat av lemarxist, 12 May 2010 - 13:47. Postad 16 May 2010 - 17:10
Hallå,
Slangen och Chris - Har ni lyckats lösa problemet med att Squeezeservern stoppas med felmeddelandet "Possible software conflict found" i Diagnostics och att portarna (3483, 9000, 9090) "Failed"..? Har exakt samma problem... Squeezeservern startar, går en liten stund för att därefter stoppas med felet ovan. Jag har provat att stänga av brandväggar, både på datorn och på trådlösa routern (Thomson TG787, Telia Smart), men samma sak händer... Har skapat en snurra på routern som släpper igenom traffic på portarna till datorn, och test efteråt med PFPortChecker säger att de är öppna... Har provat installation/avinstallation ett flertal gånger, tom gått tillbaka till tidigare versioner, men inget hjälper... Och även om det är hur trevligt som helst att lyssna på radiokanaler (för connection med mysqueeze fungerar hur bra som helst), så VILL jag kunna bestämma vad jag vill lyssna på... Tips, tricks..?????? Johann Postad 20 May 2010 - 15:50
Tjena freaks!!
Squeezebox Radio för 1190:-.... kan det bli billigare?? OBS! Gäller endast idag! Elgiganten har Supertorsdag! Postad 29 May 2010 - 19:52
...det kan bli billigare!
Invigningspriser på Elgiganten Megastore i Örebro just nu, inhandlade en SBR för 990:- . En fin liten sak som används i köket. Hoppas det kommer Grooveshark/spotify appar i framtiden. Postad 06 June 2010 - 16:58
Favorit i repris:
Batteri-packen, äre' någon som vet var man kan köpa (förutom Logitech's hemsida) ? Postad 12 June 2010 - 21:22
Hmm
Tycker den håller på och småbuggar lite. Om jag lyssnar på en radiokanal SomaFM tex, då visas deras bild och text vad som spelas i skärmen. Om den får gå ett tag på den kanalen och så byter jag kanal till SRP1 via snabbvalen, då ändras inte bild eller text i fönstret den har fastnat i SOmaFM. Detta händer oavsett kanal. Någon som upplevt liknande eller har jag fått ett måndags ex? Postad 18 June 2010 - 10:17
Letat efter alternativt inköpsställe men inte hittat något ännu. Var in och kika på logitechs sida och nu är den åter slut i lager.. Skall hur som helst slå till på en Squeezeradio nu då Kjell & Komp släpper den för 1299kr just nu vilket känns rätt så prisvärt. Får lägga en beställning sen via Logitechs sida om inte Kjell, Teknikmagasinet, On Off, El-giganten tar hem den. Har en kabelrulle på 27 m i garaget så jag ska nog få musik i trädgårn i alla fall Redigerat av Sondek, 18 June 2010 - 10:17. Postad 03 July 2010 - 17:09
Har precis samma problem fast med Rix FM! Någon som har någon aning? /Fredrik Postad 13 July 2010 - 12:40
Man får nya fenomen varje gång man byter mjukvara. Testar de inte innan de släpper skiten?
Min stänger av sig, ibland efter några sekunder och ibland en bra stund senare. Larmet funkar inte alltid, den stänger av sig själv där också och ibland spelar den en melodislinga istället för förinställd radiokanal. Spelar man en radiokanal så visas den bilden, sedan byter man kanal och ljudet kommer med gamla bilden är kvar. Med senaste mjukvaran så stoppar den spelningen av en radiokanal och visar stoppsymbol eller paus. Trycker man play kommer den igång igen. Man skulle behöva en fjärrkontroll bara för att kunna lyssna på radio under frukosten... Postad 13 July 2010 - 19:12
Kan bara hålla med, min radio bär sig lika konstigt åt som din. Tycker den är på gränsen till Beta-buggig. Borde inte få vara så dålig efter så lång tid på marknaden. Postad 24 August 2010 - 18:23
Har köpt en squeezebox radio och är otroligt nöjd.
Men det är en sak jag inte lyckas göra. Har läst på nätet att man kan bestämma vad de olika knapparna på radion ska göra. Till exempel; om man håller in alarmknappen så kommer sleep funktionen fram, istället för att behöva gå via menyn. Någon som vet hur man gör det? Eller en annan metod för att lättare komma åt sleep funktionen, för det är nämligen det det mest handlar om. Postad 15 November 2010 - 01:38
Tjejens Squeezebox Radio har börjat dumma sig. Det går inte att spela någon av Banditkanalerna, de andra kanaler man testat fungerar. Startar man någon av de 2 Banditkanalerna låter det som den snabbspolar genom en massa låtar i ca 15sekunder, för att sedan tystna och köra rebuffering vilket den misslyckas med (står på 0% hela tiden). Därefter startar den om "snabbspolningsslingan".
Spelar ingen roll om man väljer genom webbradiofunktionen i spelaren eller lägger in strömmen som favorit i mysqueezebox, samma resultat. Har även rensat cachen och återställt till standardinställningar utan resultat. Någon annan som har samma problem? Postad 16 November 2010 - 19:47
Jag har samma problem med Bandit. Har haft problemet på andra kanaler för en tid sedan, efter ett tag så bara funkar det igen. Som jag sagt innan..detta är en långt ifrån fulländad produkt. /G Postad 17 November 2010 - 18:23
Tack för svar, "skönt" att veta att man inte är den enda med detta problem. Får hoppas att det släpper snart med andra ord...
Postad 25 December 2010 - 16:37
Är detta en internetradio att rekomendera om man är ute efter just en internetradio?
Logitech Squeezebox Radio Bifogad fil(er)Redigerat av Agent47, 25 December 2010 - 16:41. Postad 27 December 2010 - 17:03
Jodå köpte en idag och är än så länge sjukt nöjd. Köpte den till 1111 kr på Elgiganten vilket inte alls är farligt. Väldigt användarvänlig, krävs inte lång tid innan man börjar begripa hur sakerna hänger ihop även om man var totalt grön som jag
Dock försöker jag hitta någonstans så att när man lyssnar på P3 att den ska visa vilka låtar som spelas genom radion men verkar inte gå att göra så? Så att låtarna/programmen syns i "Nu spelas" istället för "P3 - kanalen för oss unga" etc. Redigerat av Gippan, 27 December 2010 - 18:44. Postad 27 December 2010 - 19:41
Undrar det samma, dock vill jag ha låtarna som spelas i Bandit Rock & Rockklassiker. Postad 27 December 2010 - 19:48
Det är upp till radio-kanalen att sända låt-info, inget man kan göra något åt själv.
Postad 27 December 2010 - 19:56
Jo, men vissa kanaler sänder info så det tex syns i bilradion, men inte i squeezeboxen. Postad 27 December 2010 - 20:31
Ni får gärna gå på Sveriges Radio om detta. Jag gjorde det första gången för fyra år sen och jag har gjort det senare, men inget verkar ha ändrats. Redigerat av TCM, 27 December 2010 - 20:34. Postad 27 December 2010 - 20:43
Det går inte att jämföra fm-radio med internet-radio. Postad 10 February 2011 - 22:20
Tjena, sorry att jag gräver upp den här tråden!
Jag köpte en SB Radio till min sambo (och mig) i julklapp för att användas som köksradio. I början funka den bra men efter nån dag eller så började den tappa kontakten med nätverket. Den funkade 15-20 minuter, sen vaar det tyst i en timme, sen funkade den en timme, sen dog den igen osv. Har provat lite då och då och ibland poppar den igån direkt ibland inte, väldigt random alltså. Routern står i rummet brevid, kanske en 5-7 meter bort, stenvägg imellan. Det är förövrigt en Netgear g-router som inte har strulat innan, ingen hi-tech pryl men funkar. Nåväl, när SB:n tappar kontakten kan man ju kolla vilka övriga trådlösa nätverk som i närheten och grannens hittar boxen iaf och några till, dock med svag signal. När jag prova att ansluta till mitt eget får jag ibland skriva in lösenordet till nätverket ibland inte. Detta med att den tappar kontakten i tid och tid har gjort att den inte har varit frekenvt använd den senaste tiden, av förståliga själ, men så en dag för ett par veckor sedan startade jag f*nskapet och sedär, då vill den uppdatera sig, sagt och gjort, boxen har en bra dag och har kontakt med nätverket och uppdaterar mjukvaran. Efter det funkar det att både diska och laga mat till Bandit! Tänkte att måste varit en bugg i programvaran. Men nä. Dagen efter vevar jag ingång boxen till frukostflingorna, men det blev en tyst frukost. Efter jobbet provar jag att flytta in boxen till rummet där routern befinner sig och kopplar in boxen ca 3 decimeter från routern. Radion funkar fint! I en timme. Sen tappar den kontakten igen. Återfår kontakten efter kanske en timme eller två. Tappar kontakten igen. Så nu står den fint pianolackade webradion på en stol från IKEA brevid routern och är avstängd och tyst. Är det detta nåt vanligt förkommande problem? Är det routern som krånglar? Tilläggas bör att jag kör/ har kört trådöst med telefonen/laptop/ps3 mot routern utan problem, så det lutar åt SB:n inte funkar som den ska. Jag köpte så klart den på nätet, så jag drar mig lite för att skicka tillbaks den (lathet...). Nån som har nåt tips? Mvh Christian 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |