Detta är min nuvarande dator:
Chassi:ANTEC P182B GUN METAL BLACK MIDITOWER ATX
Bildskärm (22 tum):SAMSUNG SYNCMASTER T260HD 25.5# WIDE TFT DVB-T SVART
Nätaggregat:CORSAIR TX 750W NÄTDEL
Moderkort (Intel P35):GIGABYTE GA-X38-DQ6 S-775 ATX
Processor (Intel Core 2 Quad 2.4GHz):Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt
Minne (4GB):2st CORSAIR 2GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ CL4 (2X1GB)
Grafikkort (ATI Radeon 3800):SAPPHIRE RADEON HD3870 SAPPHIRE DESIGN 512MB DDR4 2XDVI PCI-E
Ljudkort (Creative SB X-FI):CREATIVE SOUND BLASTER X-FI PLATINUM FATAL1TY CHAMPION
Hårddiskar (6TB):3st SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300 32MB
3st SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/300 32MB
DVD/CD:SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL LS 20X SATA BULK SVART
Tangentbord/musLOGITECH ILLUMINATED KEYBOARD USB
LOGITECH MX400 LASER MOUSE USB/PS2
1. Mitt nuvarande nätaggregat har hållt på att surra nu ett längre tag. Det låter precis som att det är en kabel som ligger mot fläkten. Inte orkat kolla det ännu, men om jag inte kan få tyst på den så blir det att köpa ett nytt.
Har blivit förtjust i Corsairs HX serie, då man får välja själv hur mycket kabel det behöver finnas i burken.
Idag sitter jag på 750W och jag undrar vilket jag skall köpa om så nu blir fallet. HX750 eller HX850?
Tänkte det är alltid bra med mycket ström inför framtida grejer, men vet inte om det är värt pengarna för 100W mer, eller om jag ens behöver det. Kommer aldrig någonsin köra dubbla grafikkort.
2. Är sugen på att köpa nytt passivt kyllt grafikkort, har två alternativ att välja på:
Några saker jag vill ha är ren HDMI ut + DVI, samt möjlighet till växla med snabbtangenter till annan skärm (TVn i vardagsrummet). Vet att det går genom Catalyst Center på ATI kortet, men hur är det med nvidias mjukvara nu för tiden, har den möjlighet för det? Är mest sugen på nvidia, men det hänger på snabbtangterna här. Vad tycker ni där ute?
3. Verkar som en av mina hårddiskar har fått det djävulska klick-klack ljudet så jag får köpa en ny hårddisk. Ser att många köper samsung nuförtiden, är det bättre att satsa på det istället för seagate igen?
Hur skiljer sig Samsung F1 mot F3 egentligen? Bara onödiga pengar eller?
4. Något annat ni tycker jag skall uppgradera? Prisvärt osv.