Postad 12 September 2009 - 19:40
Postad 12 September 2009 - 20:02
Postad 12 September 2009 - 20:13
Nä, det har den aldrig varit, men de hade några tidsexklusiva ett tagVar inte Gta serien enbart för Ps förut.
Postad 12 September 2009 - 21:48
Egentligen är det ju inte konstigare än att vissa andra spel är helt och hållet exklusiva till en konsoll...
Så verkligheten idag är ju att vill man kunna spela rubbet så får man tugga i sig att köpa en konsoll av varje.. Det som känns lite extra dumt här är ju bara att själva grunden, gta4 med motor och rubbet redan finns portat....
Men men...
Postad 12 September 2009 - 22:09
Sen att rockstar enbart skulle satsa på xbox...visst dlc till GTA 4 är ju exklusivt till xbox men dom utvecklar ju Agent som ska vara exklusivt till PS3. Bara att acceptera att du inte kan få allt, för jag antar att du inte gnäller på Naughy Dog eftersom Uncharted är exklusivt till PS3...?
Postad 12 September 2009 - 23:45
Tja, men det var mycket värre förr när multiplattform nästan var ett främmande begrepp. Nu kommer nästan allt på alla plattformar.Trist att det är kunden/spelarna som ska bli lidande över konsollkriget..
Postad 13 September 2009 - 05:51
Postad 13 September 2009 - 06:20
Postad 13 September 2009 - 09:25
Bara att acceptera att du inte kan få allt, för jag antar att du inte gnäller på Naughy Dog eftersom Uncharted är exklusivt till PS3...?
Får lov att instämma. Vill man ha allt får man väl köpa allt också.
Postad 13 September 2009 - 09:45
Postad 13 September 2009 - 13:28
Håller med dig till 100%
Mera plattformsexklusivitet
Men å andra sidan kanske dom får in mindre pengar tack vara plattformsexklusivitet och därmed håller fler spel sämre kvalitet ?
Postad 13 September 2009 - 13:40
Förstår inte riktigt vad du vill få ut av denna tråden.
Sen att rockstar enbart skulle satsa på xbox...visst dlc till GTA 4 är ju exklusivt till xbox men dom utvecklar ju Agent som ska vara exklusivt till PS3. Bara att acceptera att du inte kan få allt, för jag antar att du inte gnäller på Naughy Dog eftersom Uncharted är exklusivt till PS3...?
Så där kan du ju inte riktigt jämföra då Uncharted är just ett PS3-only spel (vilket man alltid vetat) medans GTA 4 faktiskt är multi-plattform och där man ju inte alltid har vetat om att halva eller 2/3 skulle vara MS-exklusivt.
Jag kan förstå trådskaparens klagan och visst är det lite synd att företag säljer ur sig. Nu kan man ju bara fantisera vilka summor det är som passerats mellan MS och Rockstar. Men kan det verkligen vara mer än vad dom hade kunnat tjäna på att släppt dlc:et till PS3, PS2, Wii? (finns GTA till wii) och till PC.
Postad 13 September 2009 - 15:33
simulacra
Håller med dig till 100%
Mera plattformsexklusivitet![]()
Men å andra sidan kanske dom får in mindre pengar tack vara plattformsexklusivitet och därmed håller fler spel sämre kvalitet ?
Men samtidigt behöver du färre utvecklare, endast en utvecklingslicens och sen tro jag nog att både sony och ms sänker licenskostnaderna för plattformsexklusiva spel.
Men visst, du tjänar nog mindre.
Postad 13 September 2009 - 17:02
Bara att acceptera att du inte kan få allt, för jag antar att du inte gnäller på Naughy Dog eftersom Uncharted är exklusivt till PS3...?
Jag har ingen Xbox, men Uncharted fick gärna komma till Xbox för mig. Det skulle bli intressant...
Då kanske spel som Fable och Mass Effect kunde få mysa på min PS3a...
Postad 13 September 2009 - 18:49
Nej det är du inte, jag resonerar på samma sätt och detta är den främsta anledningen till att jag föredrar exklusiva titlar framför multi.Jag verkar vara ensam över att föredra plattformsexklusivitet, mest för att spelen blir bättre, batman tex, cutscenesen är oerhört hårt komprimerade vilket de inte behövt vara om de använt alla 25 gigen som en single layer bluray är, halo och gears är säkerligen såpass bra som de är för att utvecklarna koncentrerat sig på enbart en plattform, samma för uncharted.
Redigerat av Jack of all trades, 13 September 2009 - 18:53.
Postad 13 September 2009 - 21:37
var det inte bara the lost and the damned eller vad det hette som var xbox exkl nu kommer väl gay tony till alla två plattformarna?Var inte Gta serien enbart för Ps förut.Nu märkar dom ju satsa på Xbox.Kommer ju inga Extra från Gta serien till Ps3 men massor till Xbox Blaa
Redigerat av robotlord, 13 September 2009 - 21:37.
Postad 13 September 2009 - 22:22
var det inte bara the lost and the damned eller vad det hette som var xbox exkl nu kommer väl gay tony till alla två plattformarna?
nopp gay tony är oxå exklusiv till 360 men sen är det fritt fram
Postad 13 September 2009 - 22:27
Så där kan du ju inte riktigt jämföra då Uncharted är just ett PS3-only spel (vilket man alltid vetat) medans GTA 4 faktiskt är multi-plattform och där man ju inte alltid har vetat om att halva eller 2/3 skulle vara MS-exklusivt.
GTA är multi ja men att 2 exp. skulle komma exklusivt till 360 har man vetat från samma dag man visste att det skulle komma exp.
Postad 13 September 2009 - 22:57
Många verkar fått uppfattningen att spel som Tekken, GTA, Virtua Fighter med flera varit exklusiva titlar där Sony har ingått nåt avtal om detta. Så är inte fallet, anledningen till att dessa spel var "exklusiva" för PS2 berodde på att PS2 sålde så mycket bättre än något annat format samt att det innebar en väldig chansning för utvecklare/utgivare att satsa på ett annat format. Iom Xbox 360 så kom detta att helt ändras och detta är anledningen till att man nu ser titlar som enbart släpptes till Sonys konsol samt att Microsoft i vissa fall betalat för att få spelen till sin konsol.
fast dom var inte ens exklusiva på ps2. av alla spelen som släppts, är det enbart 2st som enbart finns hos sony. resten finns på andra plattformar. så var daswede fått ps-exklusiviteten ifrån vette tusan.
Postad 14 September 2009 - 09:38
Rockstar's PS3 espionage game Agent will show us "a whole new way of experiencing videogames", according parent company Take-Two.
"The game, like anything from Rockstar North, is going to be very, very cool. It's going to push the edge, it's going to be genre-defining and it's going to be a whole new way of experiencing videogames that we haven't really seen before," Take-Two boss Ben Feder told GamesIndustry.biz.
"They're the best development team on the planet," he added.
Agent, set in the "shadowy world of espionage and assassins in the darkest hours of the 1970s", will be exclusive to PS3. Feder said the platform "better suited" the game, but added that "good business relationships" and the full support of a company he has "a lot of respect for" also factored in the decision.
"Exclusives do work when you weigh up the pros and the cons, the positives and the negatives of doing an exclusive, they work even at this stage of the console cycle," said Feder.
"The trade-offs are that on the one hand if you don't go exclusive you get access to a much larger installed base but if you do go exclusive you get the support of first-party publishers in a way that you wouldn't normally expect to."
"Plus there's more yet to be announced... Thanks again for your patience and please stay with us!"
Jag tycker trådskaparen får vara nöjd med detta och visa prov på lite tålamod, PS3 kommer ju få det allra bästa från Rockstar och de lovar ju dessutom att Agent inte är allt som är på väg till PS3. Jack Tretton har ju tidigare sagt att inte mindre än tre spel skulle vara exklusiva, så i mina ögon och med det Ben Feder säger ovan, så känns det som om PS3 kommer få alldeles tillräckligt med uppmärksamhet...
Postad 14 September 2009 - 09:59
Postad 14 September 2009 - 10:07
Sedan finns ju såklart dom som lyckats bra (exklusiva) men även dom som inte lyckats så bra trotts exklusivitet.
Återstår att se med andra ord, både hur spelen blir och om dom i slutändan är exklusiva.
Postad 14 September 2009 - 10:16
Är ju ganska många nu som lovordat PS3 och dess Bluray men ännu har dom inte kunnat bevisa varför det är så bra att det finns =)
Tja, ID Software tycker ju bluray är bra, men det beror ju också hur deras motor funkar med megatextures.
Postad 14 September 2009 - 15:17
Hmm, menar du då att inga spel hittills har använt det betydligt större utrymme som finns på en BD jämfört med en DVD?Är ju ganska många nu som lovordat PS3 och dess Bluray men ännu har dom inte kunnat bevisa varför det är så bra att det finns =)
Sedan finns ju såklart dom som lyckats bra (exklusiva) men även dom som inte lyckats så bra trotts exklusivitet.
Och man kan ju inte bedömma tekniken i konsolen utifrån de spel som inte använder den till max, finns ju mängder med spel - till alla konsoler - som inte har tillräckligt stor budget, inte har tillräcklig utvecklingstid eller inte har behov av att använda tekniken fullt ut.
Postad 14 September 2009 - 15:31
Har ju ingen lust direkt att skaffa en console till.Menar bara att dom hade väll kunnat fixa lite Extra till oss trogna kunder som lirar på Ps3 okså.Men är väll som ni skriver allt handlar väll om $$$$ tyvärr
Och du jobbar gratis eftersom pengar tydligen inte spelar någon roll?
Postad 14 September 2009 - 15:32
Postad 14 September 2009 - 15:38
Men nu när du nämner multispel så borde dom väl utvecklas med DVD:n som utgångspunkt eftersom den har minnst utrymme och då är det ganska naturligt att BD inte utnyttjas fullt ut. Eller menar du att inte heller DVD-skivan används fullt ut...?
Postad 14 September 2009 - 16:01
Håller fast vid att 25gb inte behövs denna generation. Kan få samma upplevelse på DVD.
Postad 14 September 2009 - 16:33
Menar att även som inte är multi utnyttjar skivan, inte ens alla spel utnyttjar DVD.
Håller fast vid att 25gb inte behövs denna generation. Kan få samma upplevelse på DVD.
Det är inte riktigt så enkelt att avgöra tycker jag, speciellt som "upplevelse" är något mycket subjektivt.
Rage som bygger på ID Tech 5 motorn är ett bra exempel. Från ID Softwares sida så är ju onekligen bluray bättre eftersom de sluppit försöka trycka in spelet med ett skohorn på 2 DVD:er och lägga en massa tid på att ta fram komprimering samt att det är billigare för dem att tillverka en bluray än 2 dvd:er. Sen vet man aldrig hur mycket som behövt offras för att få in det på 2 DVD:er, om ens något.
Hur mycket detta påverkar spelupplevelsen är väl väldigt svårt att avgöra. Hade spelet varit roligare om det var längre? Tråkigare? Samma? Ingen vet eftersom vi inte kommer få se någon annan variant än den som släpps.
Postad 14 September 2009 - 19:22
Och du jobbar gratis eftersom pengar tydligen inte spelar någon roll?
Jag har ju redan varit med o betalat deras löner när jag köpte mitt Gta 4.Så gratis förstår jag att dom inte jobbar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?