Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Darkvoice 3322 + Zero Dac + Sennheiser HD650

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 September 2009 - 17:42

Hevinlevin
  • Hevinlevin
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Darkvoice 3322 (Hörlursförstärkare + Zero Dac (Dac) + Sennheiser HD650 (Hörlurar)

Är den kombinationen bra ? Har hört att den ska vara bra på Headfi.org... men dem svarar aldrig så man förstår, så jag frågar här.... Vet inte mycket om Zero Dac, och om den är mycket bättre än mitt ljudkort... Är det någon som vet det ? (Auzentech Prelude 7.1)

Mitt största problem är att hitta en sida som säljer dem billigast och är pålitlig (förutom Sennheiser)... Har bara hittat denna: Audiophile China ( som dem andra länkarna går till..) Men jag är lite skeptisk mot den... Plus att dem tar 80 dollar frakt för förstärkaren och 50 för Dac'en....

Om det är någon som har något av detta, så vill jag gärna höra era tankar... (förutom Sennheiser.. :) vet redan allt om dem..)

Postad 16 September 2009 - 04:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Jo darkvoice rekommenderas ofta för HD 650n. Men i syvende och sist är det ju personlig smak. Zeron är nog i klass med ditt ljudkort så om du inte har störningar eller dylikt vilket du troligen inte har så förvänta dig inte för mycket. Föredrar du den är det nog för att du gillar synergin bättre snarare än att den har bättre specifikationer :)

Gillar du en mörk signatur med mycket bas och avrullad diskant. Inte speciellt detaljrik och med liten ljudbild men förlåtande då är nog HD 650n ett bra val ;)

Postad 20 September 2009 - 09:31

Sunschein
  • Sunschein
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag går just nu i tankar om att beställa en DV 3322. Tänkte köra Apogee Duet -> DV 3322 -> HD650 och hoppas det blir en fin kombo.

Säljarna som jag väljer mellan är Audiophile China, Boyier.com och Jasmine chine på ebay. De två förstnämnda verkar snäppet billigare, men frakten ligger på 75-80 dollar från dessa. Vet någon förresten vad tull och dylikt går på, så inte det kommer som en chock? ^^

Sen kommer ju även frågan vad man ska köra för rör och även var man får tag på dessa i Sverige?

Postad 21 September 2009 - 14:45

Sunschein
  • Sunschein
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
En liten update här. Jag har beställt förstärkaren nu och valde Boyier.com att beställa från. Priset hamnade på 470$ inkl frakt, vilket känns helt okej. Har även bestämt mig för vilka rör som ska användas och det blir Svetlana 6S19P-B samt LM E 403B och hoppas att det blir en fin kombo.

Nu är det bara en olidlig väntan... Hoppas den kommer fram helskinnad och att tullkostnaden inte blir allt för hög ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.