Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Road - Viggo Mortensen, Charlize Theron m.fl

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2009 - 17:05

knasen78
  • knasen78
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Verkar riktigt schysst, baserad på en tung bok;

Release Date: 16 October 2009 (släpps för övrigt på min födelsedag :) )

http://www.youtube.c...h?v=hbLgszfXTAY

Genre: Drama
Cast: Charlize Theron, Viggo Mortensen, Robert Duvall, Guy Pearce, Molly Parker
Director: John Hillcoat
Writer: Joe Penhall
Studio: The Weinstein Company

Plot:
A father and his son walk alone through burned America. Nothing moves in the ravaged landscape save the ash on the wind. It is cold enough to crack stones, and, when the snow falls it is gray. The sky is dark. Their destination is the coast, although they don't know what, if anything, awaits them there. They have nothing: just a pistol to defend themselves against the lawless bands that stalk the road, the clothes they are wearing, a cart of scavenged food--and each other.

Hittade ingen tråd om denna heller... (är iofs halvblind, men...)

Postad 22 September 2009 - 18:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
När Charlize Theron var med i Monster steg min respekt för henne. Hon gjorde en roll som många vackra kvinnor inte skulle vågat anser jag. Robert Duvall är ju en spellevink jag gärna ser mer av. Likaså Viggo. Filmen låter spännande.. :)

Postad 22 September 2009 - 18:53

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Intressant! Fått bra betyg på IMDB. Påminner lite om Överlevarna, serien som gick precis på TV.

Postad 23 September 2009 - 12:26

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
den spelade på Toronto International Film Festival nyligen och fick väldigt bra kritik från många och Viggo är ju inte dålig precis. Är nog en fin film, ser nästan lite väl dyster och grå ut dock.

Postad 23 September 2009 - 12:36

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
kolalde tråden imorse, va på maxi,, sprang på boken,, så den inhandlades,, ska bli kul o läsa sen se filmen!!

Postad 23 September 2009 - 12:36

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Kan nog vara helt ok! Lite orolig för att den kanske kan bli lite seg, men det lär märkas. Jag lär garanterat se den. Gillar Viggo.

Postad 23 September 2009 - 17:03

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0

den spelade på Toronto International Film Festival nyligen och fick väldigt bra kritik från många och Viggo är ju inte dålig precis. Är nog en fin film, ser nästan lite väl dyster och grå ut dock.

wohoo vi är överens om något ;)

Jorå, Viggo tycker jag är en duktig skådis, trailern såg lovande ut, dyster och grå gör dock inget om materialet är bra i grunden och skådisarna sköter sig. The hunted t.ex är grå och dyster och kan nog lätt uppfattas som tråkig, ändå blir en i mina ögon en bra film (inte toppfilm utan en bra film.. ) pga bra utförd dialog och en som vanligt bra TLJ. Viggo har samma kvaliteer som TLJ har tycker jag :rolleyes:

Viggo har många gånger hittils visat sina kvaliteer, Eastern promises framförallt får mig att reagera på hur han använder röst och minspel i sitt sätt att skådespela. Han är trovärdig och det gör egentligen allt i dystra grå filmer.

Postad 24 September 2009 - 01:19

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

kolalde tråden imorse, va på maxi,, sprang på boken,, så den inhandlades,, ska bli kul o läsa sen se filmen!!

Skulle rekommendera att du väntar med att läsa boken till efter att du sett filmen. Har iofs varken sett filmen eller läst boken men det brukar bli bättre så :rolleyes:

wohoo vi är överens om något :blush:

Jorå, Viggo tycker jag är en duktig skådis, trailern såg lovande ut, dyster och grå gör dock inget om materialet är bra i grunden och skådisarna sköter sig. The hunted t.ex är grå och dyster och kan nog lätt uppfattas som tråkig, ändå blir en i mina ögon en bra film (inte toppfilm utan en bra film.. ) pga bra utförd dialog och en som vanligt bra TLJ. Viggo har samma kvaliteer som TLJ har tycker jag :P

Viggo har många gånger hittils visat sina kvaliteer, Eastern promises framförallt får mig att reagera på hur han använder röst och minspel i sitt sätt att skådespela. Han är trovärdig och det gör egentligen allt i dystra grå filmer.

Hm det är det jag menar, trailern ser lite tråkig ut vilket jag tror kan driva bort lite folk. Personligen har jag inget emot såna filmer, men jag sållar mig inte till skaran av generella "movie-goers" :lol: . På tal om Eastern Promises så älskar jag den filmen, Viggo är lysande som vanligt, älskar nude-fighten :P

Postad 25 September 2009 - 15:00

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag har alltid haft en förkärlek för sådana här "överlevnadsfilmer", så den här rullen ser jag absolut fram emot. Viggo och Duvall är två mycket bra skådisar också som jag gillar, så det här kan bli riktigt bra. :angry:

Postad 09 November 2009 - 21:50

knasen78
  • knasen78
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Har boken hemma, men tänker vänta med att läsa de tills jag sett filmen först!

Länk till officiella hemsidan;
http://theroad-movie.com/

Premiär 25:e november, har börjat leta efter information om när den kan tänkas komma hit!

Postad 28 November 2009 - 08:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Är det här Viggo's sista film? Har alltid gillat hans filmer.

Postad bild

Postad 11 January 2010 - 23:36

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Hittade nyss den här filmen på imdb, verkar helt klart intressant, ska se denna och The Book Of Eli =)

Postad 13 January 2010 - 15:28

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Ser fram emot denna. Ronny Svensson tror på Oscars för Viggos prestation. Jag brukar tycka det samma som Ronny.

Postad 14 January 2010 - 01:06

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Hann läsa boken innan jag hörde talas om filmen, men jag ångrar mig inte. Otroligt bra!! Hoppas filmen kommer i närheten.

Postad 25 January 2010 - 11:37

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Hur och när kan man tänkas se denna?
Kollade SF och inget där. På IMDB står det relese 22 januari i sverige (F.ö samma som Daybreakers, som jag inte heller hittar något på)
Är det till att invänta DVD/BD? när isf?
Finns det någon go sida där man kan hitta info liknande den jag här söker?
Vet någon mer om detta....

Postad 25 January 2010 - 11:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Nej vet inget men den verkar vara intressant, helt klart en titel i hyllan hos mig.

Postad 25 January 2010 - 16:05

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Ser fram emot denna. Ronny Svensson tror på Oscars för Viggos prestation. Jag brukar tycka det samma som Ronny.

öhh är han ens nominerad? Lär ju bli Bridges eller Renner som plockar hem Oscarn..

Postad 25 January 2010 - 19:56

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

öhh är han ens nominerad? Lär ju bli Bridges eller Renner som plockar hem Oscarn..

Öhh... ?
De nominerade släpps 2 Feb, och många tippar att Viggo är en av dom

Postad 25 January 2010 - 21:25

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Öhh... ?
De nominerade släpps 2 Feb, och många tippar att Viggo är en av dom

Han va ju inte nominerad till varken Golden Globes eller Screen Actors Guild så varför skulle han helt plötsligt va nominerad för en Oscar? Säger inte att han inte förtjänar en nominering för jag har inte sett filmen men det känns ju inte troligt.

Postad 25 January 2010 - 21:31

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Jag har ingen mer info än vad jag läser på internet, och vad jag kan se är det många som tippar på Viggo som nominerad. Jag säger inte att han kommer bli nominerad, bara att efter vad jag läst så verkar det inte omöjligt.

Postad 26 January 2010 - 17:34

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
ok, jag gissar på Jeff Bridges, George Clooney, Colin Firth, Morgan Freeman och Jeremy Renner.. Tror Bridges vinner men jag hoppas på Renner..

Postad 27 January 2010 - 22:09

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Tycker inte filmen var något vidare. Dom går och går och lite flashbacks, och så går dom lite till. Visst att det är bra spelat, men det händer inte så mycket i filmen.

2/5

Postad 29 January 2010 - 17:22

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Tycker inte filmen var något vidare. Dom går och går och lite flashbacks, och så går dom lite till. Visst att det är bra spelat, men det händer inte så mycket i filmen.

2/5

Tycker den var väldigt bra, och riktigt riktigt spännande!! Dock ångestfull film, men med all rätt för det är ju det den ska vara så dom har lyckats!

4/5

Postad 30 January 2010 - 17:41

Unregistered6d6db93f
  • Unregistered6d6db93f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Detta är nog en av de bästa filmer jag sett. Jag har aldrig tidigare gråtit så mycket till en film, den var mycket gripande. Man kanske själv måste vara far för att uppleva filmen så starkt som jag gjorde. En polare som också sett filmen [han är också far] sa att även han grät floder, så det är ingen feel good-film direkt, dock mycket bra.

Postad 30 January 2010 - 23:11

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Är två barns far snart, men tycker fortfarande att den inte är något vidare.

Edit. Om man ska snacka gråta film ligger väl Seven Pounds, Schindler's List eller I Am Sam etc etc betydligt bättre till.

Men alla tycker vi olika, vilket är en jäv.. tur. :D

Redigerat av Schumi, 30 January 2010 - 23:12.

Postad 02 February 2010 - 15:40

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

ok, jag gissar på Jeff Bridges, George Clooney, Colin Firth, Morgan Freeman och Jeremy Renner.. Tror Bridges vinner men jag hoppas på Renner..

lol, hade jag rätt eller hade jag rätt? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.