Är det någon som har testat dessa kalbar från kina?
De kostar ca 350:- med frakt.
Bifogade fil(er)
Det här inlägget har ändrats av SergioSales 23 september 2009 - 00:33
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Banana kablar från Kina... något att ha?
Startad av
SergioSales, sep 23 2009 00:32
133 svar i tråden
Skickat 23 september 2009 - 14:33
Kör med YYW kablar hemma nu och som icke kabel-troende så köpte jag dem enbart pga av utseende
På mina är "bananen" dit skruvad och man kan alltså byta dem mot spadar eller vad man nu vill, dock resulterade detta i att en av dem inte var dit skruvad som den skulle i början och min Yamaha tyckte det var riktigt jobbigt och stängde av sig när det exploderade. Bara att dra så var det inga problem sedan. //Tresor Skickat 23 september 2009 - 15:20
Just det.. men är det verkligen helt meningslöst om man kör Bi-Ampning? Jag testade iofs en gång och märkte ingen skillnad med bi-amp.
Anyway, Jag gillar hur de inte bara tagit en vanlig kabel och dragit kabelstrumpa och lite krympslang på dem utan faktiskt gjort ett snyggt avslut på kabeländan. Sånt betalar jag gärna för. EDIT: Läste runt lite och... Nä, ok. Jag slår Bi-Ampning ur hågen tillsammans med de andra konstiga rekommendationer jag fått från tidningar och andra.. sjysst, en sak mindre att tänka på Det här inlägget har ändrats av petestone 23 september 2009 - 15:38 Skickat 23 september 2009 - 20:26
Bi-amping kan ge en liten förbättring... men ytterst lite!
då är det bättre med 1st kraftigt mono steg till varje högtalare eller 1st kraftigt 2 kanal steg och köra stereo med den i stället. (för information om detta så läs i tråden om bi-amping under högtalarforum) Bi-wire är riktigt värdelöst och enda är att det "ser snyggt ut" (om man nu tycker det...) Det är såklart inte dirrekt sämre än att köra single-wire, men absolut inte bättre och inget man ska beta extra för.. Och eftersom mina högtalare (tack och lov..) inte är konstruerade av någon som vill gynna denna typ av "onödigheter", så har inte mina högtalare några bi-wire anslutningar och jag är därför absolut 100% ointresserad av bi-wire kalar för mitt egna bruk. Det här inlägget har ändrats av DVD-ai 23 september 2009 - 20:30 Skickat 23 september 2009 - 21:03
Jag skulle köpt dom direkt utan att tveka om man jämför med vad tex en hifi-butik i Sverige skulle ha tagit för ett par
350:- är ju rena rånet med tanke på hur dom ser ut. Tänk på att i sverige får du ge detta för att sätta dit bananerna, nu får du ju kablarna på köpet MVH:Per Skickat 23 september 2009 - 21:36
Nu har jag beställt 2x 2 par(16 bananer) svart-vit, alltså det räcker att köra 2 fronthögtalare i bi-amp mode. Kallaset blev 680:- med frakt. Scheise billigt. Dessa? Är själv lite småsugen på nya snokar just för utseendet. Är jag blind eller? Är det 1kabel för biwire/biamp eller 2 kablar? Edit: Citat Speaker Cable Pair Det här inlägget har ändrats av genstruktur 23 september 2009 - 21:41 Skickat 25 september 2009 - 15:07 Skickat 25 september 2009 - 15:19 Skickat 26 september 2009 - 01:52
Dom ser faktiskt trevligare ut än mina Purist Audio Musaeus som kostade över 5k för ett par 2x3m när jag köpte dom, gillar dom fortfarande men dom här var ju ännu snyggare måste jag säga
Lite kul var när grannen sa att dom såg precis ut som ett par ormar från Bengalis djungler Skickat 28 september 2009 - 11:05
Verkar ju va seriöst, sen om kabeln är det återstår å se.
IMG_0064_resize.JPG 229,97K
5 Antal nedladdningar
Skickat 01 oktober 2009 - 12:59
Oooh, jag blev ju måttligt sugen på alternativ två! Länge funderat på ett par Xindak SC-01...
De påminner förresten starkt om dessa http://www.fynda.se/...php?prodid=2314 Skickat 06 oktober 2009 - 16:01
Beställde ett par av de billiga, impulsköp på hög nivå!
Visste inte var jag skulle säga till om att märka sändningen med gift, så jag skickade de som en "fråga" direkt på ebay direkt efter jag betalat. 331:- va ju inte helt fel... Skickat 06 oktober 2009 - 22:00
javisst, jag skriver nåt om kablarna så fort jag har fått dem.
Jag såg bilden från "meller" och skrev till säljaren och frågade om han hade redan skickat mitt paket också. Han svarade att han skulle skicka dagen efter och att han skulle också skicka en bild till mig på mitt paket. Jag vet inte om han skickar bilder till alla eller till de som frågar. Skickat 07 oktober 2009 - 12:24
Du kanske skulle kunna operera in den här länken i första inlägget http://www.hi-end.on....com/index.html SergioSales
Lite enklare än att beställa från ebay tycker jag iaf.... Fick länken i ett mail där de stod att de skickat kabeln samt ett trackingnummer. Som jag förstått så är det samma kille, dock så verkar den "dyrare" 550kr kabeln vara slut! Skickat 07 oktober 2009 - 14:09
Du kanske skulle kunna operera in den här länken i första inlägget http://www.hi-end.on....com/index.html SergioSales Lite enklare än att beställa från ebay tycker jag iaf.... Fick länken i ett mail där de stod att de skickat kabeln samt ett trackingnummer. Som jag förstått så är det samma kille, dock så verkar den "dyrare" 550kr kabeln vara slut! Ja det verkar va samma kille, själv så tycker jag att det är rätt enkelt att beställa från ebay när man redan är registrerat, det finns redan mina uppgifter, adress mm, samt att betalning går snabbt och enkelt via paypal(allt finns redan registrerat även där också), så det är bara att godkänna köpet och betalningen med ett knapptryck.. Skickat 07 oktober 2009 - 18:04
Vart finner man bra anslutningar att köpa ? Kan helt klart vara ett kul projekt Står inget om att dessa har banananslutningar, men det ser helt klart ut som det! (finns röda också) http://www.electrokit.se/kontaktdon-mat-o-...-svart_31640047 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|