Ny LCD TV, behöver rekommendationer!
10 svar till detta ämne
Postad 30 September 2009 - 16:14
thataddzguy
-
thataddzguy
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!Som rubriken lyder, ska införskaffa mig en ny TV och behöver era rekommendationer. TVn ska helst ha:- Minst 37" LCD - Widescreen - HD Ready - Full HD (1080p) - HDMI anslutningar - Scart anslutningar - Hög kontrast - Tillräcklig hz för att klara det jag ska använda den för - Svart pianolack - Lätt/enkel meny med behövande valbara inställningar - Gärna högtalare, dock inget måste Bilden ska vara riktigt bra! Användningsområden:Datorn ska användas som TV såklart, men ska även koppla den till PC, Xbox 360 och alternativt en Blu-Ray spelare i framtiden. Har en ganska bred budget, men vill fortfarande hålla ner kostnaderna! Mvh Andreas
Postad 30 September 2009 - 16:22
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Samsung UE46B7070 utan å tveka om ja skulle handla idag.
Postad 30 September 2009 - 21:01
beldinzor
-
beldinzor
-
Rookie
-
2 inlägg
Samsung UE46B7070 utan å tveka om ja skulle handla idag.
Kan du motivera det då jag också är i köptankar och har ungefär samma krav.
Postad 03 October 2009 - 18:04
thataddzguy
-
thataddzguy
-
Rookie
-
4 inlägg
Då detta är ett mer "Hembio" TV relaterat forum trodde jag att man skulle få mycket mer respons än vad jag har fått hittills. Ställde exakt samma fråga på Sweclockers och där fick man minsann svar trots att denna hemsida är mycket mer relaterat till TV/Hembio temat.
Tack iaf för svaret, får kika vidare på egen hand då.
Postad 03 October 2009 - 18:18
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Då detta är ett mer "Hembio" TV relaterat forum trodde jag att man skulle få mycket mer respons än vad jag har fått hittills. Ställde exakt samma fråga på Sweclockers och där fick man minsann svar trots att denna hemsida är mycket mer relaterat till TV/Hembio temat.
Tack iaf för svaret, får kika vidare på egen hand då.
Om du bara ägnar lite tid åt att själv surfa runt på forumet så kommer du omgående märka vilka apparater som är "heta". Sedan är det bara att kolla upp dessa modeller lite närmre på egen hand, för att därefter kanske ställa en fråga som du känner inte är besvarad här i forumet än. Risken med att ställa en fråga såhär är att alla kommer rekommendera sin egen tv till dig. Hade du gjort på ovanstående sätt från början hade du troligtvis redan haft en handfull intressanta apparater att välja mellan.
Postad 03 October 2009 - 18:42
thataddzguy
-
thataddzguy
-
Rookie
-
4 inlägg
Om du bara ägnar lite tid åt att själv surfa runt på forumet så kommer du omgående märka vilka apparater som är "heta". Sedan är det bara att kolla upp dessa modeller lite närmre på egen hand, för att därefter kanske ställa en fråga som du känner inte är besvarad här i forumet än.
Risken med att ställa en fråga såhär är att alla kommer rekommendera sin egen tv till dig. Hade du gjort på ovanstående sätt från början hade du troligtvis redan haft en handfull intressanta apparater att välja mellan.
Jag har redan hittat mina favoriter, men utan att nämna dessa ville jag höra vad medlemmarna på detta forum hade att säga/rekommendera först. Jag vill veta vad andra människor har för TV apparater, det kanske var därför jag ställde frågan som jag gjorde. Att en person rekommenderar sin egen TV är säkert ganska vanligt, men det är skälen jag vill veta. Varför de köpte just den och inte någon annan. Tror inte någon köper en produkt som är dålig, eller som andra inte rekommenderar. Därav vill jag att folk nämner deras egna produkt och skriver upp lite fördelar/nackdelar.. Litar mer på folks egna åsikter än de specifikationer som står på hemsidorna!
Postad 03 October 2009 - 20:05
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
Jag har redan hittat mina favoriter, men utan att nämna dessa ville jag höra vad medlemmarna på detta forum hade att säga/rekommendera först.
Jag vill veta vad andra människor har för TV apparater, det kanske var därför jag ställde frågan som jag gjorde. Att en person rekommenderar sin egen TV är säkert ganska vanligt, men det är skälen jag vill veta. Varför de köpte just den och inte någon annan.
Tror inte någon köper en produkt som är dålig, eller som andra inte rekommenderar. Därav vill jag att folk nämner deras egna produkt och skriver upp lite fördelar/nackdelar..
Litar mer på folks egna åsikter än de specifikationer som står på hemsidorna!
Problemet är att allt blir tok hypat på forumet. Finns kuro gänget, lcd & led gängen. * Kuro-gänget är kunniga personer som kräks över dålig bild, dålig svärta och vill alltid ha det bästa. Kan inte rekomendera något dåligt, speciellt inte en lcd. Tycker att allt utom PIO g9 suger typ. * LCD-gänget klagar på plasma och blir sura så fort ingen rekommenderar en lcd. Brukar dock komma med bra lcd tips, men har det lätt för att förbise negativa saker med vissa modeller. * LED-gänget är frälsta av samsung's nya led serie och vill inte ha något annat utom den. Detta trots att det bara är edge led. Förnekar alla problem som just edge led har och tycker att allt utom led är skit. Plasma-gänget, är väldigt likt lcd gänget fast förespråkar plasman istället för lcd. Samma sak där som med lcd man klankar ner på den andra tekniken, säger nya fördelar men gamla nackdelar. Trådarna spårar ofta ur och det blir ett "teknik-flame-war"...... Mitt tips till dig är att kolla efter lite lämpliga objekt och se dem i butik. För det är ju du som ska ha den hemma ingen annan och är du nöjd med bilden så är allt frid och fröjd?  Dessa är de hetaste just nu Pioneer 5090, Panasonic G/V serie, LG ps6000/8000, samsung 6050/7070, sony v5500/w5500, philips har också ett par heta modeller men har inte lika bra koll på dem. Alla dessa skärmar brukar finnas på typ media markt. Åk dit och offra ett par timmar och kolla på dem. Man brukar lätt kunna sortera bort ett par modeller direkt för att de inte alls passar en. Sen så har man förhoppningsvis bara 4 modeller kvar att sätta på hårdtest och välja den som passar ögat och plånboken bäst. Sen så skulle jag nog inte köpa en mindre bildskärm än 46tum idag.
Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 03 October 2009 - 20:05.
Postad 03 October 2009 - 20:13
thataddzguy
-
thataddzguy
-
Rookie
-
4 inlägg
Problemet är att allt blir tok hypat på forumet. Finns kuro gänget, lcd & led gängen. *Kuro-gänget är kunniga personer som kräks över dålig bild, dålig svärta och vill alltid ha det bästa. Kan inte rekomendera något dåligt, speciellt inte en lcd. Tycker att allt utom PIO g9 suger typ. *LCD-gänget klagar på plasma och blir sura så fort ingen rekommenderar en lcd. Brukar dock komma med bra lcd tips, men har det lätt för att förbise negativa saker med vissa modeller. *LED-gänget är frälsta av samsung's nya led serie och vill inte ha något annat utom den. Detta trots att det bara är edge led. Förnekar alla problem som just edge led har och tycker att allt utom led är skit. Plasma-gänget, är väldigt likt lcd gänget fast förespråkar plasman istället för lcd. Samma sak där som med lcd man klankar ner på den andra tekniken, säger nya fördelar men gamla nackdelar.
Trådarna spårar ofta ur och det blir ett "teknik-flame-war"......
Mitt tips till dig är att kolla efter lite lämpliga objekt och se dem i butik. För det är ju du som ska ha den hemma ingen annan och är du nöjd med bilden så är allt frid och fröjd?  Dessa är de hetaste just nu Pioneer 5090, Panasonic G/V serie, LG ps6000/8000, samsung 6050/7070, sony v5500/w5500, philips har också ett par heta modeller men har inte lika bra koll på dem. Alla dessa skärmar brukar finnas på typ media markt. Åk dit och offra ett par timmar och kolla på dem. Man brukar lätt kunna sortera bort ett par modeller direkt för att de inte alls passar en. Sen så har man förhoppningsvis bara 4 modeller kvar att sätta på hårdtest och välja den som passar ögat och plånboken bäst. Sen så skulle jag nog inte köpa en mindre bildskärm än 46tum idag.
Tack för väldigt bra tips, väldigt bra förklarat dessutom. Får väl ta en sväng förbi Media Markt och kika på modellerna jag har som favoriter. Då jag ska köpa en TV för att passa in i lägenheten jag snart flyttar in i tror jag 46 tum blir för stort. Men det är ju som de säger, att man lätt vänjer sig efter storlekar, speciellt dator/tv skärmar. Men som sagt, får väl åka dit och kika själv med egna ögon. Specifikationer som är nedskrivna på hemsidor säger inte speciellt mycket, iaf inte för mig. Som åter till mitt "mål" med skapandet av denna forums tråd, ville få lite mer rekommendationer så jag har några att jämföra mellan. Men har ungefär 5 produkter som jag har blivit intresserad av, så jag får väl börja med att kika på dem. Tack!
Postad 29 October 2009 - 17:29
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
DEn här tycker ja ser riktigt prisvärd ut,funderar själv på denna till datarummet - Phillips-42PFL5604H-6990:-
Postad 29 October 2009 - 20:13
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Har nu en Sony 52W4500 i vardagsrummet, som jag är ricktigt nöjd med. En TV som jag verkligen kan rekomendera, då kanske i 40 för din del, men den är svinigt dyr nu, men W5500 är nog nästan lika bra. Dessa har kanonbild på allt, inte minst på HD 24p matr. med ricktigt skönt flyt. Denna tummar heller inte på detaljrikedomen i mörka partier/cener eftersom den har en mycket bra svärtenivå på 0,05 cd/m2.
Kanske något för dig att kolla.
Har själv letat och kollat allt nogrant efter en till minst 52, sedan jag köpt W4500, men har hitills inte hittat något som slår den.
Här har man både LCDs och Plasmans fördelar, t.ex. inputlag på 0-10ms. och inte minst djupsvärtan, som inte blir ricktigt samma, med att man trollar upp det med dynamisk, LED med dimming osv. Såklart både med för och nackdelar.
Postad 30 October 2009 - 08:35
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1243 inlägg
Problemet är att allt blir tok hypat på forumet. Finns kuro gänget, lcd & led gängen. *Kuro-gänget är kunniga personer som kräks över dålig bild, dålig svärta och vill alltid ha det bästa. Kan inte rekomendera något dåligt, speciellt inte en lcd. Tycker att allt utom PIO g9 suger typ. *LCD-gänget klagar på plasma och blir sura så fort ingen rekommenderar en lcd. Brukar dock komma med bra lcd tips, men har det lätt för att förbise negativa saker med vissa modeller. *LED-gänget är frälsta av samsung's nya led serie och vill inte ha något annat utom den. Detta trots att det bara är edge led. Förnekar alla problem som just edge led har och tycker att allt utom led är skit. Plasma-gänget, är väldigt likt lcd gänget fast förespråkar plasman istället för lcd. Samma sak där som med lcd man klankar ner på den andra tekniken, säger nya fördelar men gamla nackdelar.  Bästa inläget på länge. Om du inte har en stor budget så lägg pengar på en Pioneer 5090 eller krp500. Du kommer inte att ångra dig, själv spelar jag väldigt mycket ps3, surfar och framföralla mycket film. Du får tyvärr ingen "filmbild" med en LCD.
Redigerat av Peterrrrr, 30 October 2009 - 08:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|