Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Play-kanaler (Plug-in)

420 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 24 november 2010 - 22:53

grelo
  • grelo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag installerade versionen från tojal på Win7 Home Premium 32-bit och fick "Ogiltigt program" i MCE.

Det står tidigare i tråden att det inte fungerar med .net framework 3.5 SP1 utan bara med 3.5. Gäller detta också .net framework 4 som jag har på min dator?


Får samma "ogiltigt program" på MCE med Vista.

#302

Postad 29 november 2010 - 23:47

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Saknar tiden då detta funkade på extenders...

#303

Postad 30 november 2010 - 15:18

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Saknar tiden då detta fungerade öht...

#304

Postad 09 december 2010 - 16:02

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Det varkar ha dött helt och hållet här.

Som jag har förstått det finns det i alla fall för svt play, metadata i xml-format som beskriver de olika programmen, samt sökvägar till videofilerna. Har man denna informationen, borde det då inte gå att speca en interfaceklass som man helt enkelt implementerar för de olika metadatakällorna, för att till att börja med importera information om program, bilder etc.

När man väl har denna informationen i objektform (kan ju diskuteras hur man vill göra med lazy loding etc), är det dags för nästa pilsner, nämligen hur man vill presentera detta med MCML.

Det sista steget är ju uppspelningsfunktionen, hur det spelas upp på ett snyggt sätt för användaren.

Den svåraste biten i detta borde ju vara de två sista punkterna, nämligen MCML då det inte finns en enda färdig kontroll att jobba med. Men här borde man kunna hitta något färdigt "ramverk" för spinners, pivots etc.

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att tita närmare på detta när tid finnes. Har jobbat som .NET konsult i över 10 år och behärskar den delen väldigt bra, dock är det MCML och tid som är de två tuffaste bitarna i denna historien.

Jag blev väldigt inspirerad av ett mediaroom-demo där man visade internet-tv delen och hur den är implementerad. Riktigt snyggt! Min förhoppning är att vi borde kunna få till något liknande för Playkanalerna.

Det finns ju folk här som har grävt ner sig i detta rejält, jag tar gärna emot kommentarer från er gällande min "plan"...

/Henrik

#305

Postad 09 december 2010 - 17:19

badarn
  • badarn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Det hade varit helt strålande om någon tog tag i detta! ;)
Tyvärr kan jag inte bidra med något förutom en donation...

Mvh
Kristofer

#306

Postad 13 december 2010 - 20:00

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Har varit i kontakt med SVT, jag spenderade två kvällar på att analysera deras rss och xml feeds, och blev inte klok på hur det hängde ihop, det var inte konsekvent någonstans, och gick således inte att parsa som det skulle. Fanns även en hel del data som hette något med "test"... så jag skrev helt enkelt till dem och beskrev situationen, och frågade om de hade någon API-dokumentation. Svaret var:

"Vad ska ni ha denna information till"


Goddag yxskaft... jag svarade åter igen vad jag hade tänkt göra med den. Inget svar än. Snacka om public service, fy f-n.


Har även haft dialog med killen som gjort tunerfree mce, för att se om man kan vidareutveckla den något, så att dess plugin passar svenska playkanaler, samt piffa upp gränssnittet som är väldigt trist.

Som referens anser jag denna duger bra
http://www.zdnet.com...;get-photo-roto
Det finns även en youtube film som visar hur denna listan scrollar, helt underbart snyggt. Där bör ribban ligga!

Vi får se vad som händer, trist bara att SVT är så pass sega. De hade lätt kunnat ta kontakt med Microsoft Sverige och tillsammans ta fram ett plugin som bygger på den riktiga "internet tv", den är ju designad för att utomstående aktörer lätt ska kunna jacka in sitt innehåll i media center. Men nääääää dååååå.

Må väl!
Henrik

#307

Postad 13 december 2010 - 21:13

Unregistered78325882
  • Unregistered78325882
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Parsningen av RSS kan jag nog hjälpa till med.

Beskriv varifrån jag hämta rådata och hur ni vill ha det presenterat, så kan jag bearbeta datat och publicera det på en annan server.

Klienten kan jag nog inte hjälpa till med.

#308

Postad 13 december 2010 - 21:36

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Vad tror ni om att försöka lägga in SVTPlay som en provider i Macrotube:

http://thegreenbutto...ms/t/86771.aspx

Jag har tittat lite på hur de andra providers ser ut men tyvärr är jag alltför dålig på XML, etc för att förstå hur man ska göra. :)

#309

Postad 14 december 2010 - 00:33

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Om det är RSS / PHP Scripts för Svt Play ni är ute efter, så kanske ni ska titta lite på det som just är fixat för Xtreamer Mediaplayer, som nu kan spela upp Svt Play.

Finns att hämta fritt på:

http://forum.xtreame.../18500-svtplay/

svtplay-007.zip heter filen.

Antagligen måste ni skapa ett login där först.

Antagligen står det kanske också mer i Xtreamer-tråden här i Forumet: https://www.minhembi...s...111&st=2310

#310

Postad 14 december 2010 - 15:59

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Min tanke (ett frö) var att skapa ett sorts "Open internet-tv" som ser ut och uppför sig snarlikt Microsofts egna "internet-tv" men som är begränsat för usa/uk och kräver ett samarbete mellan leverantörer och MS som vi aldrig kommer att se dess like av i Sverige.

Metadatat borde kunna gå att presentera i ett "one for all" format, antingen att man skapar upp klasser och interface och sedan implementerar en "provider" som tolkar in-datat och transformerar det till ett internt format för att core-och UI kan bibehållas helt statiska. Så var tanken, men vägen dit lär bli lång baserat på mina nuvarande MCML-kunskaper och brist på fritid...

Som en första version hade man kunnat nöja sig med en simpel pivot-kontroll och enkla textlistor presenterandes i en scroller. Bara för att få den grundläggande mekaniken på plats. Hellre ett helt och hållet textbaserat UI än ett dåligt "snyggt" UI.

Vi får se vad som händer, jag har lite tid i helgen och ska sitta lite med det.

När det gäller metadata tänkte jag skapa en uppsättnning fejkade xml-filer för att bara ha något att läsa in.
Men om någon kan producera xml-data från SVTplay som innehåller allt man behöver så är det kanon. Ju enklare xml-format desto bättre... det behöver inte krånglas till mer än nödvändigt. Det format man har i xml.svtplay.se tycker jag är lättfattligt och bra.

Må väl så länge!
/H

#311

Postad 16 december 2010 - 15:37

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Det finns en plugin för MCE som heter SecondRun.TV som har möjlighet att plocka serier ifrån olika ställen på nätet.
Nu verkar det som man släppt version 2.0 som ser ut att ha stöd för att kunna skapa egna kanaler med hjälp av RSS feeds. Pluginen kostar pengar men det rör sig om 4 dollar.

Kanske kan man skapa en kanal för SVT Play till SecondRun.TV...
Jag skall undersöka detta lite och återkommer.

Här är länken till SecondRun.TV http://secondrun.tv

#312

Postad 16 december 2010 - 18:42

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Inser att den källkod jag hade av playkanaler på min dator inte var senaste version, har hämtat hem den och ska sitta lite i helgen och kolla på det. Fick förresten ytterligare ett svar från svt, kan ju inte säga att mitt förtroende för dem har ökat...

Nej, vi har ingen referensguide och ingen info om detta. Vi tillhandahåller
inget officiellt sätt att bygga nya former av tjänster baserat på vårt
utbud, varumärken och XML.

Vänligen,
johan w

------------------------------
Johan Wahlberg
Distributionsstrateg
Head of Distribution Strategy
SVT, Sveriges Television
Mobile: +46703984010
e-mail: [email protected]


Så vill vi få något fixat, så får vi sköta det själv!

Något jag har undrat över är hur playkanaler.se får sitt metadata? Dock verkar de inte hålla reda på program som har gått "utanför tiden" och inte längre visas, men hade man fått tillgång till det metadata så hade det varit betydligt lättare att göra ett plugin som är stabilt.

Har jag tid ska jag även putsa lite i koden och i mcml-kontrollerna. Och kanske skriva en utförligare dokumentation, för inlärningskurvan för mcml är löjligt brant, även då om man har utvecklat under lång tid. Men det är faktiskt lite kul :)

Det snabbaste är ju om man får tillgång till ett tillförlitligt metadata, gärna i xml eller något som enkelt kan käkas upp av Linq. Och har playkanalerna.se det så varför kan inte någon annan? Boxee kommer ju runt hörnet också, de har inbyggt stöd för rss feeds...

/Henrik - överarbetad it-konsult med alldeles för många bollar i luften.

#313

Postad 17 december 2010 - 00:03

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Hej.
Nu har jag ledigt igen, så nu kan jag bidra lite, tänkte jag.
Jag har förfinat MCML-kontrollerna i ett par kvällar nu, så de kan användas mer självständigt. Med dessa ska det inte vara några problem att skapa en sida som liknar "Internet TV". Jag kan ladda upp dem imorgon om du är intresserad.

#314

Postad 21 december 2010 - 09:41

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej Stefan!

Ja det vore kalas, jag hade lite ledig tid i helgen så jag har bl.a. studerat koden för playkanakerna samt koden för OML (open media library).

En fråga gällande gamla playkanakerna. Konceptet "group" finns med som C# och MCML-kod fast jag ser inte var det används. Det finns även omnämnt i dokumentationen. Likaså med popup-dialogen. Finns i kod men används inte i programmet. Det är svårt att veta vad som används och inte används i koden. Bättre med olika branches... ett tips bara. Din mekanism för att bygga upp listorna är genial dock, att ha vyer med listitems som refererar till andra vyer. Det blir oerhört dynamiskt. Absolut något att spinna vidare på.

Det stora problemet är inte programmet som sådant utan datakällan (screenscrapingen). Spricker en html-tagg så spricker hela alltet, och en sådan lösning blir för tunggrodd att underhålla då svt verkar ändra webbsidan hela tiden. Det måste bygga på ett fördefinierat schema, exempelvis via en webservice eller rss.

Webbsidan playkanalerna måste ju basera sina sidor på något? Man borde ju kunna dela datakälla med dem. Kommer det sedan plugins för boxee box, xbmc etc kan ju de också dela samma källa.

Vänligen
Henrik

#315

Postad 21 december 2010 - 13:11

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
nä, kolla inte för mycket på playkanaler koden, den är man inte för stolt över.

bifogar nytt projekt. nu häntar den från xml. bara svt än så länge.
Bifogad fil  WMCApplication1.zip   460,62K   144 Antal nerladdningar

#316

Postad 22 december 2010 - 14:02

storemartin
  • storemartin
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Välkommen hit stefan! du är efterlängtad! =)

#317

Postad 28 december 2010 - 19:27

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

nä, kolla inte för mycket på playkanaler koden, den är man inte för stolt över.

bifogar nytt projekt. nu häntar den från xml. bara svt än så länge.
Bifogad fil  WMCApplication1.zip   460,62K   144 Antal nerladdningar


Kul att se att du är tillbaka cptstefan.
Hur installerar man den du bifogade är?

Tack på förand.

#318

Postad 28 december 2010 - 19:39

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Jag borde varit tydligare. Jag bifogade bara källkoden. Det finns fortfarande problem som måste lösas.

#319

Postad 21 januari 2011 - 11:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Jag tröttnade lite och installerade Boxee + denna plugin som gör att man kan starta boxee inifrån mce och återvänder dit efter man avslutar boxee. Till boxee finns en app som ger SVT Play, TV3 Play och TV4 play (fick dock inte upp nåra program hos 4:an) dessutom nått som heter playkanaler.se som ger en salig blandning av olika program och från olika källor bla tv8, dock ett ganska smalt urval där vad jag förstod. App för svenska kanaler finns här

Man får dessutom en massa utländska kanaler.

Känns dock lite onödigt att gå omvägen med en ny mediacenterprogramvara bara för att få streamad tv :)

#320

Postad 21 januari 2011 - 15:34

badarn
  • badarn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Det är ju en variant om än att den känns lite trist...
Jag saknar Playkanaler! ;) Men den som väntar...

#321

Postad 23 januari 2011 - 12:22

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej

Vi har något på gång men jag får be er att ha tålamod någon månad till...

Mvh henrik och stefan

#322

Postad 23 januari 2011 - 12:32

badarn
  • badarn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Underbart! Ni är grymma :)

#323

Postad 23 januari 2011 - 13:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hej

Vi har något på gång men jag får be er att ha tålamod någon månad till...

Mvh henrik och stefan



Skulle vara skönt om ni fick till nått som håller i längden, ni har hela tiden varit grymma och ställt upp på vårt tjat :) Särskilt du stefan som drog igång det här.

#324

Postad 23 januari 2011 - 16:08

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Tro mig, ingen är mer irriterad än jag på hur lite kvalitativa plugins som det görs för WMC. Tydligen kommer headweb att släppa något inom en snar framtid, det är väl i så fall det första svenska kommersiella lugin som släpps på evigheter. Gällande, svtplay etc så var det nog typiga attityden från SVT var mer eller mindre det som fick det att tippa över för mig och vilja göra något åt det själv.

Ha tålamod bara, så tror jag att ni kommer att bli positivt överraskade. Vi kommer inte att säganågot releasedatum då vi vill hålla kvaliteten hög,och då vi gör detta vid sidan om är det svårt att sätta deadlines som i ett "vanligt" utvecklingsprojekt.

Simma lugnt!
Henrik

#325

Postad 30 januari 2011 - 10:02

Tokig75
  • Tokig75
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tack för att ni gör att bra arbete

#326

Postad 11 februari 2011 - 15:11

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

...ni kommer att bli positivt överraskade.


oooo.... längtar!!! :)

#327

Postad 18 februari 2011 - 19:25

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Det vore fantastiskt om ni fick till något! Håller tummarna ;)

#328

Postad 22 februari 2011 - 13:45

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Vi kommer absolut att få till något, dock är det som ni vet inte någon barnlek att få till flash i media center. Det gamla ramverket för web apps i media center är bortplockat (det finns kvar i sdkn men är deprecated. Så möjligheterna för en 100%ig upplevelse är ganska få... men vi gör vårat bästa.

Man kan nog säga att den nya appen är i en tidig betavariant som vi testar internt. svtplay, youtube och viasat finns med och man kan browsa och spela upp. Gränssnittet kommer att vara något alldeles extra när det väl blir färdigt.

Ge oss tid bara så kommer ni inte att bli missnöjda.


Vänligen
Henrik

#329

Postad 22 februari 2011 - 16:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vi kommer absolut att få till något, dock är det som ni vet inte någon barnlek att få till flash i media center. Det gamla ramverket för web apps i media center är bortplockat (det finns kvar i sdkn men är deprecated. Så möjligheterna för en 100%ig upplevelse är ganska få... men vi gör vårat bästa.

Man kan nog säga att den nya appen är i en tidig betavariant som vi testar internt. svtplay, youtube och viasat finns med och man kan browsa och spela upp. Gränssnittet kommer att vara något alldeles extra när det väl blir färdigt.

Ge oss tid bara så kommer ni inte att bli missnöjda.


Vänligen
Henrik


Ta den tid ni behöver, även om vi låter otåliga så är vi samtidigt imponerade av det arbete ni har gjort och gör, hur roligt ni än tycker att det är att jobba med det så är det samtidigt tragiskt att nån ska behöva göra det på fritiden när det borde ligga i Microsofts och tvbolagens intresse att fixa ett bra plugin själva.

#330

Postad 22 februari 2011 - 18:05

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Ta den tid ni behöver, även om vi låter otåliga så är vi samtidigt imponerade av det arbete ni har gjort och gör, hur roligt ni än tycker att det är att jobba med det så är det samtidigt tragiskt att nån ska behöva göra det på fritiden när det borde ligga i Microsofts och tvbolagens intresse att fixa ett bra plugin själva.

Håller med på alla punkter och är mycket tacksam att ni vill lägga ner den tiden av er fritid för att göra andra glada :)

// Mikael

#331

Postad 27 februari 2011 - 17:48

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Arbetet går framåt. Nu undrar jag om det finns någon här som är fingerfärdig på Photoshop och har möjlighet att göra ett bidrag till denna app genom att skapa lite snygga logotypes för:

svt play
tv3 play
tv6 play
tv8 play

Det finns en del bilder på google, men jag är ganska usel på photoshop, så mina försök att få dem snygga har inte gått något vidare.

Bilderna ska vara i storleken 300x225 pngformat och vara transparenta så att de renderas bra på en svart bakgrund. Det bör helst finnas 50 px padding vertikalt och 2 px padding horisontellt.

Stort tack på förhand
Henrik & Stefan

#332

Postad 27 februari 2011 - 21:44

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Kan detta betyda att det ar nara till nasta release? :(

#333

Postad 28 februari 2011 - 00:56

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Lovar ingenting... då detta är ett fritidsprojekt. Helt långt borta är det inte dock... Men det finns ett antal punkter på "att göra"-listan, och ikoner är en av dem, så om någon som kan detta med photoshop och snygga transparenta bilder så vore vi mer än tacksamma. Givetvis får denne personen en plats i "Thanks to"-rutan.

Gör helst en först, så får vi prova den. Bilden ska vara transparent (förutom ikonen då) och fungera mot en mörk/svart bakgrund med gradienter. De jag hade störst problem med är tv6 och tv8 då de är gjorda mot vit bakgrund, men det finns säkert tricks man kan ta till för att få det snyggt.

Nåt liknande denna

http://www.tv14.net/...10/SVT-Play.jpg

fast med rätt upplösning och det svarta ska vara transparent så gradienta bakgrunder hanteras korrekt.

http://logos.wikia.com/wiki/SVT_Play

Dessa är också väldigt fina, men hur den ska bli snygg mot en mörk bakgrund är bortom min kunskap.

Go for it!
/H

#334

Postad 28 februari 2011 - 22:38

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
VI har hittat en konstnär som hjälper oss med ikonerna.

Vänligen
Henrik

#335

Postad 08 mars 2011 - 07:56

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Hur går det med projektet? :)

#336

Postad 15 mars 2011 - 17:59

bitzorro
  • bitzorro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
hei killar,vil takka för eran insats.det skulla behövas fler som ni! har 1 önskan at få tilgång til norsk tv3 om det lar sig göra?

mvh bitzorro.

#337

Postad 15 mars 2011 - 22:04

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Kan förstå att ni är nyfikna på hur projektet går. Det går mycket bra kan jag meddela, det mesta är på plats inför en första version. Är avsiktligt sparsam med kommentarerna då vi som sagt inte kan lova/garantera någon speciellt leveransdatum, vi gör vad vi hinner på vår fritid. För att stilla er nyfikenhet tänkte jag dock visa ett antal screenshots på appen. Notera att vi avsiktligt har valt ett tema som liknar amerikanska "internet-tv", som MS utvecklade enbart för den amerikanska marknaden. Man kan väl se det som en pik till dem att "vi kan också"... samt en rejäl känga till både svenska MS och svenska leverantörerna för att man inte har gjort något liknande i Sverige.

Huvudmenyn:
Postad bild

Svt Play Programmenyn
Postad bild

Svt Play episodvyn
Postad bild

Play-dialogen
Postad bild


youtube
Postad bild


Programdesignen är uppbyggd av interface, vilket i teorin betyder att vem som helst kan utveckla ett nytt plugin. Dock har vi en bit kvar till att detta blir verklighet, de plugins som finns idag är hårdknackade, men tanken är att vi kan bryta ut dem som separata assemblies.

Vänligen
Stefan och Henrik

#338

Postad 15 mars 2011 - 22:05

Unregistered7ca0ee6a
  • Unregistered7ca0ee6a
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Starkt jobbat - några planer på att se till att den även fungerar för oss som använder Extender-funktionen ?

#339

Postad 15 mars 2011 - 22:15

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Imponerande! Ser otroligt läckert ut. :) Ser verkligen fram emot detta. Antar att den svarta bakgrunden är för att ett tema används?

#340

Postad 15 mars 2011 - 22:51

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Spännade det ser riktigt bra ut. :)

#341

Postad 15 mars 2011 - 23:08

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut.
Keep it up!

#342

Postad 16 mars 2011 - 02:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Jag upphör aldrig att förvånas över ert engagemang, ser otroligt bra ut.

Måste säga att bilderna väcker otroligt habegär :)

#343

Postad 16 mars 2011 - 09:35

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

- Gällande svarta bakgrunden, korrekt det är amerikanska "internet-tv" som kör detta temat och vi tyckte att det kan va kul att stå ut lite från de vanliga blåa bakgrunderna som man kan tröttna på... rätt eller fel får framtiden utvisa. Det blir snyggt på en 50" plasma i alla fall.

- Gällande extenders, det stora problemet med dem är att de inte klarar att köra flash i någon form, och de flesta spelarna idag använder sig av flash. Idag har vi tyvärr ingen lösning på detta. Det kommer att krävas en riktigt stor ansträngning. Notera att amerikanska "internet-tv" inte heller den stödjer extenders, och där är det MS själva som stått för utvecklingen. Detta är riktigt bökigt att få till.

Notera att ovanstående bilder är fullt funktionsdugliga, det går att sortera, skrolla och spela upp. Vi håller på att finputsa uppspelningen för svtplay så att man kan pausa etc och där är vi inte riktigt i mål än. Men uppspelning fungerar perfekt med svts egna flashspelare.


viasatkanalerna har en enklare layout för att stefan inte har haft tid att anpassa dem till den nya modellen. De ser ut exakt som i gamla "play kanalerna".

Håll ut!

vänligen
Henrik och Stefan

#344

Postad 16 mars 2011 - 10:28

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Kommer det att finnas något stöd för TV4 Play och i så fall även för deras betalversion (dvs. om man har abonnemang)?

#345

Postad 16 mars 2011 - 10:54

Unregistered7ca0ee6a
  • Unregistered7ca0ee6a
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

- Gällande extenders, det stora problemet med dem är att de inte klarar att köra flash i någon form, och de flesta spelarna idag använder sig av flash. Idag har vi tyvärr ingen lösning på detta. Det kommer att krävas en riktigt stor ansträngning. Notera att amerikanska "internet-tv" inte heller den stödjer extenders, och där är det MS själva som stått för utvecklingen. Detta är riktigt bökigt att få till.


Bökigt, absolut. Vore det värt besväret? Kanske... Jag personligen sitter nog med en rätt avancerad WMC setup jämfört med många andra (med en quadcore och 16 gig ram utan skärm i garaget, bestyckad med 4 x DVB-S2 och 4 x DVB-T, och sedan en XBox 360 vid varje TV i huset) och skulle lätt donera pengar för en sådan funktion.

Om det nu hjälper så använder jag ffmpeg idag för att konvertera flashvideos som jag laddat ner från SVTPlay mha rtmpdump;

ffmpeg.exe -i flyg8.flv -s 1280x720 -b 6000kbps flygandemattan8.wmv

Det borde gå att få rtmpdump att dumpa till stdout, och sedan köra det via en pipe till ffmpeg och även köra ut det transcodade resultatet till stdout för att kunna plocka upp strömnen i Media Center på något sätt.

Kruxet är nog inte själva transcodingen i sig (har ju själv NÄSTAN lyckats med det, se tidigare inlägg i tråden), utan att få Media Center att snappa upp strömmen på en lokal livefeed från er applikation. Hade jag haft en *NIX-maskin i bakgrunden så hade jag nog kunnat hantera det på något sätt, men Windows är inte min starka sida...

#346

Postad 17 mars 2011 - 12:24

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Kommer det att finnas något stöd för TV4 Play och i så fall även för deras betalversion (dvs. om man har abonnemang)?


Hej!

I första versionen kommer det finnas stöd för svtplay, youtube, tv3, tv6, tv8. Givetvis har vi en diger backlog med saker som vi hade velat göra men inte valt att ta med i första releasen pga brist på tid.

Gällande externders så är det säkerligen möjligt att på något sätt buffra och transkoda en rtml ström till något som media center kan hantera, t.ex. mms. Det hade varit den bästa lösningen.

Jag har läst någonstans att Microosft inte är helt främmande för att öppna upp för flash på xbox360, man kan ju hoppas att så är fallet.

I detta nya versionen kommer det krävas två installationer, en för media center appen och en för en windows service som hanterar flashuppspelningen.

vänligen
Henrik

#347

Postad 22 mars 2011 - 12:05

Unregistered993f9066
  • Unregistered993f9066
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Väntar med spänning på denna, kör just nu xot uzg och det fungerar ... ganska kasst , så när denna släpps kanske man kan titta på play utan mus & tangentbord igen ;)

MVH
Patric

#348

Postad 22 mars 2011 - 16:30

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag tycker att ni har fått till det riktigt bra! Snyggt så in i vassen.
Hur mycket jobb är det att få till TV4 (med underkanaler) och Kanal5?
Hostar lätt upp en slant om ni lyckas knyta ihop säcken.

#349

Postad 22 mars 2011 - 21:15

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Vi har experimenterat med en streaming-server och gjort framsteg som innebär att detta plugin kommer att fungera även på extenders. Alla play-kanaler kommer helt enkelt att transkodas och streamas till vårat mediacenter-plugin.

Inget är dock 100%igt och detta kommer som ni kanske förstår att fördröja releasen något.

Framtiden ser ljus ut, så mycket kan man kosta på sig att säga :=)

Gällande tv4 och kanal5, vi har börjat titta lite på hur tv4 xml ser ut men inget som är planerat till release 1. Likaså för kanal5.

/Henrik, Stefan

#350

Postad 23 mars 2011 - 04:03

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Hej!

Vi har experimenterat med en streaming-server och gjort framsteg som innebär att detta plugin kommer att fungera även på extenders. Alla play-kanaler kommer helt enkelt att transkodas och streamas till vårat mediacenter-plugin.

Inget är dock 100%igt och detta kommer som ni kanske förstår att fördröja releasen något.

Framtiden ser ljus ut, så mycket kan man kosta på sig att säga :=)

Gällande tv4 och kanal5, vi har börjat titta lite på hur tv4 xml ser ut men inget som är planerat till release 1. Likaså för kanal5.

/Henrik, Stefan


Det kommer att funka pa extenders? Det ar den basta nyheten jag hort pa lange! Bra jobbat grabbar! Guld vart!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.