Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Risen/Two Worlds II/Gothic-spelen

150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Risen (PC) (PC-spel) 1 7,67 (2) 25:-
Risen (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) 99:-

#101

Postad 08 december 2010 - 11:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Zoiler >> Vad tycker du om Two Worlds II då? Jag har bokat spelet till PS3 men tvekar lite,
är lite rädd för att bli besviken när jag inser att det inte är något Elder Scrolls.=/
Provade TW1 en snabbis när det kom och tyckte inte alls det var något vidare.
Skulle vara roligt om TWII är bra då jag behöver ett mysigt RPG till julledigheten. :rolleyes:

Kan inte tala för konsolerna men det går inte att jämföra Two Worlds 1 med Two Worlds 2 eftersom tvåan är så mycket mer ambitiös. Två olka spel mer eller mindre. Om det är ett mysigt och långt spel du är ute efter är TW2 helt rätt.

Igår fick jag döda flygande, förtrollade monsterparaplyn :lol: . I ett annat uppdrag skulle man sparka ihjäl bävrar :)

#102

Postad 08 december 2010 - 14:35

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0
Om man nu bortser från Gothicspelen och ser mer till TW2 och Risen, vad behöver man för grafikkort för att lira dessa?
Nu snackar ni inte hardcoregamer-mode utan mer som casual (läs så lite som möjligt). Senast jag köpte grafikkort spelade jag ett spel och då blir det en ganska kass investering. Nåväl, Morrovind var värd varenda krona.

#103

Postad 08 december 2010 - 14:44

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Efter att ha läst runt lite så verkar ju TWII vara betydligt bättre än 1:an iaf,
dessvärre verkar konsolversionerna vara ganska så ruttna, så då känns det som
det kvittar då. :rolleyes:
Får väl installera om WoW på Macen till jul annars då..

#104

Postad 08 december 2010 - 15:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Om man nu bortser från Gothicspelen och ser mer till TW2 och Risen, vad behöver man för grafikkort för att lira dessa?
Nu snackar ni inte hardcoregamer-mode utan mer som casual (läs så lite som möjligt). Senast jag köpte grafikkort spelade jag ett spel och då blir det en ganska kass investering. Nåväl, Morrovind var värd varenda krona.


Saxat från Two Worlds II:s hemsida:

"Minimum System Requirement: Processor: Intel or AMD Single-Core CPU (2.0 GHz) RAM: 1 GB (2 GB with Windows Vista or Windows 7 OS) Operating System: Windows XP or Snow Leopard Graphics Card: Radeon HD series, Geforce 8800 GT (Shader 3.0 and 512 MB RAM) 8GB of free hard drive space Mouse, Keyboard, DVD-drive, sound card Internet connection (required for Multiplayer) DirectX 9.0 or OpenGL

Recommended System Requirement: Processor: Intel or AMD Multi-Core CPU (2.6 GHz) RAM: 4 GB Operating Systems: Windows Vista, Windows 7, Snow Leopard Graphics Card: Radeon HD 2900, Geforce 8800 GTX or higher 8GB of free hard drive space Mouse, Keyboard, DVD-Drive, 5.1 channel sound card Internet connection (required for Multiplayer) DirectX 11.0 or OpenGL "

#105

Postad 08 december 2010 - 15:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag har ett Radeon HD 4600 liksom och det spöar både Risen och Two Worlds 2 på maxinställningar. Kör iofs i 1024x768 men det blir ju uppenbarligen snyggt ändå. Behövs inget monsterkort för flera tusenlappar, räcker med ett för under tusen.

#106

Postad 08 december 2010 - 15:35

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0
Tackar, då finns det risk för ett passivt kylt Sapphire från netonnet då. 450:- kan jag definitivt leva med. Och några maxupplösningar bryr jag mig inte om. :rolleyes:

#107

Postad 08 december 2010 - 15:35

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Saxat från Two Worlds II:s hemsida:

"Minimum System Requirement: Processor: Intel or AMD Single-Core CPU (2.0 GHz) RAM: 1 GB (2 GB with Windows Vista or Windows 7 OS) Operating System: Windows XP or Snow Leopard Graphics Card: Radeon HD series, Geforce 8800 GT (Shader 3.0 and 512 MB RAM) 8GB of free hard drive space Mouse, Keyboard, DVD-drive, sound card Internet connection (required for Multiplayer) DirectX 9.0 or OpenGL

Recommended System Requirement: Processor: Intel or AMD Multi-Core CPU (2.6 GHz) RAM: 4 GB Operating Systems: Windows Vista, Windows 7, Snow Leopard Graphics Card: Radeon HD 2900, Geforce 8800 GTX or higher 8GB of free hard drive space Mouse, Keyboard, DVD-Drive, 5.1 channel sound card Internet connection (required for Multiplayer) DirectX 11.0 or OpenGL "


Va f*n, kommer Two Worlds II till Mac oxå? Då kanske man kan spana i det istället då. :rolleyes:

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 december 2010 - 15:39.


#108

Postad 08 december 2010 - 15:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Jag har ett Radeon HD 4600 liksom och det spöar både Risen och Two Worlds 2 på maxinställningar. Kör iofs i 1024x768 men det blir ju uppenbarligen snyggt ändå. Behövs inget monsterkort för flera tusenlappar, räcker med ett för under tusen.


Nu får man ju ett Radeon 5770 för under tusenlappen och det presterar ju jäkligt bra för den pengen! Då maxar du ju Mass Effect och de andra storheterna från konsol hur enkelt som helst i höga upplösningar.

#109

Postad 08 december 2010 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nu får man ju ett Radeon 5770 för under tusenlappen och det presterar ju jäkligt bra för den pengen! Då maxar du ju Mass Effect och de andra storheterna från konsol hur enkelt som helst i höga upplösningar.

Precis, köpte väl mitt för ca 700 för 1.5 år sedan eller nåt och har kunnat maxa så gott som alla spel med bra framerate sedan dess.

Det är ju 8-player co-op i TW2 tydligen, inte testat online ännu. Så himla stort spel =P.

#110

Postad 08 december 2010 - 16:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Precis, köpte väl mitt för ca 700 för 1.5 år sedan eller nåt och har kunnat maxa så gott som alla spel med bra framerate sedan dess.

Det är ju 8-player co-op i TW2 tydligen, inte testat online ännu. Så himla stort spel =P.


Jag vill också börja köra TW2! :rolleyes: Måste bara bli klar med Fallout: NV först...

#111

Postad 08 december 2010 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hehe, jag mixtrade precis med magisystemet (som också det är jäkligt komplext, bygger på ett kortsystem) och fick till en grymt bra spell så nu lär jag vara oövervinnerlig, muhahahaha.

Har inte kollat så mycket på crafting men jag tror man kan crafta legendariskt bra saker om man vet hur man gör.

#112

Postad 08 december 2010 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Tog några bilder för att ni ska få en uppfattning om hur stort det är. Första bilden för att visa hur många sidouppdrag och sånt det är markerade på kartan, andra bilden visar en inzoomning. Den ön som är inzoomad är inte speciellt stor men man täcker väl inte ens 1/4 om man zoomar in. Tredje bilden utzoomning på hela kartan.

Sedan provade jag att gå online. Man kommer till en stad (hub) och kan joina eller skapa spel därifrån. Tyvärr verkar man inte kunna ta sin offlinegubbe online så jag fick göra en ny. Ställde mig bredvid en fet tysk med lite bättre armor och såg liten ut. Mycket folk och aktivitet i staden. Kan nog vara kul att coopa online.

Online är dessutom en helt ny story som utspelar sig mellan ettan och tvåan av vad jag hört.


Bifogad fil  TwoWorlds2_2010_12_08_19_44_40_91.jpg   102,4K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TwoWorlds2_2010_12_08_19_45_51_71.jpg   133,28K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TwoWorlds2_2010_12_08_19_45_57_66.jpg   100,38K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TwoWorlds2_2010_12_08_20_19_54_17.jpg   176,31K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TwoWorlds2_2010_12_08_20_20_11_61.jpg   138,3K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TwoWorlds2_2010_12_08_20_23_26_77.jpg   161,1K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Zoiler, 08 december 2010 - 20:42.


#113

Postad 08 december 2010 - 22:49

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Sen såg jag Divinity 2 på media markt för 399kr, är det nåt att h? nån som provat?

Har spelat Divinity 2: The Dragon Knight Saga rätt mycket den senaste månaden, som innehåller både huvudspelet Ego Draconis och expansionen Flames of Vengeance som fortsätter precis där Draconis slutade. Riktigt bra spel tycker jag, även om det blir lite väl mycket slakt och för lite dialog i slutet av Ego Draconis. Är nu i slutet av Flames of Vengeance, så jag borde klara spelet denna vecka någon gång.

#114

Postad 09 december 2010 - 08:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Har spelat Divinity 2: The Dragon Knight Saga rätt mycket den senaste månaden, som innehåller både huvudspelet Ego Draconis och expansionen Flames of Vengeance som fortsätter precis där Draconis slutade. Riktigt bra spel tycker jag, även om det blir lite väl mycket slakt och för lite dialog i slutet av Ego Draconis. Är nu i slutet av Flames of Vengeance, så jag borde klara spelet denna vecka någon gång.


Med uppfräschad grafik va? Hur lång speltid snackar vi på det spelet? Känner att jag helt överhopas med spel som man "måste" spela... ;)

#115

Postad 09 december 2010 - 12:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Fantasy role-playing game Two Worlds II will be released in the UK and US on 25th January next year, TopWare Interactive has announced.

The game has already sold over one million units in Europe after just three weeks on sale.


http://www.eurogamer...ly-gets-uk-date


Härligt, över en miljon för TW2 är stor succé! Då kan de förbättra ytterligare till trean.


Edit: Skulle förresten vara kul att köra genom coop-äventyret med några från Minhembio, max är ju 8 spelare tror jag. Någon som är intresserad ? De sju första får förtur ;)

Redigerat av Zoiler, 09 december 2010 - 12:48.


#116

Postad 10 december 2010 - 13:39

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0
För vad det är värt så blev det ett Sapphire (ATI) HD5450 1GB från komplett. Beställde igår eftermiddag och nu ligger det på ICA. Snabba ryck ;)

#117

Postad 10 december 2010 - 14:24

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

För vad det är värt så blev det ett Sapphire (ATI) HD5450 1GB från komplett. Beställde igår eftermiddag och nu ligger det på ICA. Snabba ryck ;)

Hör av dig om kortet klarar av att köra TW2 eller inte... vilket kort hade du innan?

#118

Postad 10 december 2010 - 15:18

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Hör av dig om kortet klarar av att köra TW2 eller inte... vilket kort hade du innan?


Tidigare, långt tidigare köpte jag ett X1900XT-kort. Detta sålde jag för några månader sedan då jag ville ha en kompaktare dator och aldrig spelade på dator ändå, jag hade ju trots allt PS3an. Men efter de något kyliga recensionerna av Gothic 4, samt dess otroliga försening så sålde jag även PS3an, WII är ju ändå roligare :lol:.

Så, för att skippa svamlet så hade jag bara ett integrerat grafikkort och ang. mitt nya så ska jag försöka installera det och TW2-delot i helgen och testa åt dig. Återkommer ASAP :(

#119

Postad 12 december 2010 - 08:56

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Så, för att skippa svamlet så hade jag bara ett integrerat grafikkort och ang. mitt nya så ska jag försöka installera det och TW2-delot i helgen och testa åt dig. Återkommer ASAP


Jodå, det funkar fint. Jag har bara testat en timme och är på prologen än men funkar gör det. Jag kör inte den högsta upplösningen och AAx1. Det blir blurrigt som fan när man rör sig men jag tror att det är spelet som skall vara så, Zoiler får gärna rätta mig om jag har fel, är det fel så funkar det inte bra :(

Edit:
Tryck "enter" under spelning för att ta upp konsollen.
skriv: Engine.hdr=0
Tryck "enter"

Detta löste det hela fint.

Redigerat av CallMeNobody, 12 december 2010 - 09:03.


#120

Postad 12 december 2010 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ja det ska vara så, fast man kan ju ändra som du gjort. Kan ändra en massa andra saker också om man vill.

Säg till när du vill coopa.

#121

Postad 13 december 2010 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nu är recensionen uppe :)

#122

Postad 15 december 2010 - 19:20

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Jag måste bara vädra min frustration lite angående Two Worlds 2. Har nu spelat i kanske 2 timmar, men jag kan inte fastna. Hade uppskattats om någon kunde hjälpa mig tycka om spelet...

Har spelat Risen och Gothic 4 och jag måste säga att både de spelen var bättre än det här, nog för att Gothic 4 inte var ett överdrivet bra spel.

Det första jag möttes var av var systern till hjälten, halvnaken och med världens största bröst. Ok tänkte jag, det är väl inte helt ovanligt, så jag fortsatte med att lyssna på dialogen.

Efter att ha lyssnat ett tag så märker jag hur korkad den ofta var, med logikfel och saker som man troligtvis måste ha spelat 1an för att fatta. Ok, tänkte jag det blir säkert bättre, när man kommit in i det.

Efter att ha börjat spela på "riktigt" så märker jag vilka frustrerande dåliga knappar som det är i spelet. Vems smarta idé var det t.ex. att ha samma knapp för "aktivera" och "hoppa"? "Säkert de ###### konsollerna igen", tänker jag för mig själv och tänker sedan att man nog vänjer sig.

Och så vidare, och så vidare....

Ska ett spel vara såhär? Oöverskådligt inventory, dålig kontroll på gubben, jobbig karta och questinfo. Herre min jösses! Och varför envisas alla med att ha bara tredjeperson? Är det wow som frammanat dessa designval?

Nä, någon, få mig att inse hur fel jag har och hur bra spelet egentligen är... För det är väl bra, eller?

#123

Postad 15 december 2010 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hmm, men du gillade ju Risen så du är uppenbarligen normal. Vet inte vad jag kan göra då, allt du klagar på håller jag med om.

Nä, någon, få mig att inse hur fel jag har och hur bra spelet egentligen är... För det är väl bra, eller?

Jadå, tills man kommer på att det egentligen inte är det, men det tog 20 timmar för mig ;)

Fast iofs, som jag skrev i recensionen så gillade jag spelet bäst i mitten och sämre i början och slutet. Så fortsätt spela så kanske det blir bättre.

#124

Postad 16 december 2010 - 08:10

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Hmm, men du gillade ju Risen så du är uppenbarligen normal.

Morgonens första gapskratt, tackar ;)

#125

Postad 16 december 2010 - 18:07

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Jag gav det två timmar till.

Nä, men nej tack, det får vara. Det som fick bägaren att rinna över var autoaimen. Jag valde att spela som ranger (eller vad det kallas i spelet) och det går ### inte att träffa något pga den #### autoaimen som inte går att stänga av, och till det ska tilläggas att jag generellt sett avskyr autoaim i spel. Hade det inte varit för den fuktansvärda styrningen och autoaimen så hade spelet dock varit för lätt, för AIn är skrattretande dålig.

Nädu, 3/10 får spelet, absolut inte mer. Tror detta är det första rollspelet jag någonsin lagt ner så här fort.

Jag tyckte Gothic 4 hade bra potential men dåligt utförande, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här... :)

Redigerat av Lazaroth, 16 december 2010 - 18:08.


#126

Postad 16 december 2010 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hur långt kom du?

Vet inte hur det är att spela ranger, men vadå, siktar den själv? Som magiker träffar man allt automatiskt om man har "guided missile" så inga problem med det iaf. Upplevelsen kanske skiljer sig mycket från klass till klass.

Gothic 4 hade ingen potential imo, det var bara fel rakt igenom.

#127

Postad 16 december 2010 - 19:20

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Jag kom till någon stad, men jag vet inte så noga vad det var för något ställe. Transporterades dit. Var inte långt in i spelet, eftersom jag började med att utforska ön där jag började.

Angående autoaimen så siktar den själv in sig på där fienden är just när man skickar iväg pilen, dvs går de fram och tillbaka så missar man, eftersom man inte kan kompensera för fiendens rörelser... Ibland fäster heller inte autoaimen, så man får sikta själv, men då drar siktet till höger så fort man siktar på en fiende. Ibland växlar det fram och tillbaka om autoaimen fäster eller inte, vilket gör att man bara vill slänga musen i väggen.

Kanske borde jag spela om med en klass som det går att spela med, t.ex. magiker? Krigare tycker jag personligen är ganska tråkigt.

Samt angående Gothic 4 och potential så menade jag potentialen som fanns baserat på de tidigare spelen. När man började spela 4an så märkte man dock snabbt att det var ...annorlunda...

#128

Postad 17 december 2010 - 00:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag kom till någon stad, men jag vet inte så noga vad det var för något ställe. Transporterades dit. Var inte långt in i spelet, eftersom jag började med att utforska ön där jag började.

Angående autoaimen så siktar den själv in sig på där fienden är just när man skickar iväg pilen, dvs går de fram och tillbaka så missar man, eftersom man inte kan kompensera för fiendens rörelser... Ibland fäster heller inte autoaimen, så man får sikta själv, men då drar siktet till höger så fort man siktar på en fiende. Ibland växlar det fram och tillbaka om autoaimen fäster eller inte, vilket gör att man bara vill slänga musen i väggen.

Kanske borde jag spela om med en klass som det går att spela med, t.ex. magiker? Krigare tycker jag personligen är ganska tråkigt.

Ok, vet var du var då. Precis i början på savannen, knappt börjat spelet. Utforska inte så mycket på egen hand, det får man egentligen inget för, utan sätt igång med sidequsts och riktiga uppdrag. Ta massa quests och beta av dem på kartan. Du har egentligen inte gjort så mycket ännu, första ön sucks.

Fördelen med krigare är all cool utrustning som man får sätta på sig och antagligen byter man mycket oftare. Som magiker byter man sällan, men å andra sidan så får du ju se magisystemet som är rätt annorlunda.

Låter ju i alla fall inte hälsosamt att spela med en söndrig klass :)

#129

Postad 19 februari 2011 - 17:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Efter besvikelsen Gothic och det hyfsade TW2 kommer nu mer info om vår räddare :)

Risen 2: Dark Waters

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Story

- you are again the same nameless heroes of Risen
- he is now living in a small harbour village called "Caldera"
- you are now wearing the Ocular of the inquisitor (story relation not known yet)
- the game is now spread about multiple islands
- there is still the inquisition located on one of the islands
- ..... (more later)
- the story is more complex and will have different consequences depending on your choices
- you will meet familiar faces like Carlos, Gregorius Steelbeard,...

Setting
- pirate setting
- its no longer on Faranga from Risen
- you can travel to different islands by ship (if you can have an own ship is not known yet)
- in the sea lives different sea monsters who attack ships
- it will also have an fast travel system on the islands
- the islands will have different climate zones with different settings and monsters
- guns,canons and othe fire weapons in the game
- there is still magic
- skill system same as Risen
- should feel more realistic than Risen (for example chests who are empty or have rubble in it, but to every chest is a story)
- the world is bigger as in Risen
- side quests should be more complex than in Risen

Graphic / Technic
- animation is now motion captured
- NPCs and monsters more detailed
- bump mapping, realisitc relatime clouds instead of a skybox
- more realisitc faces
- no loading times on the islands and invisible walls only short loading by changing the island
- NPCs talking with each other (for example you can hear a conversation between too NPCs when the treasurer leave his treasure)
- every NPC has a daily routine like in Risen
- in the night different monsters than on the day like in Risen

Monsters
- there will be Gnomes again
- minecrawler
- some familiar and some completly new monsters
- also normal animals like apes,boars,... depending on the climate zone


- Risen 2 is about 80% done they doing voice recording right now



Så... pirater, moraliska val som påverkar storyn (mer), skepp som attackeras av sjömonster, skjutvapen, motion captured animationer (yes!), ännu bättre himmel än i Risen och där var den svinbra...,


Hyped? No shit! :D

Redigerat av Zoiler, 19 februari 2011 - 17:13.


#130

Postad 19 februari 2011 - 22:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Samtidigt verkar det som att Two Worlds 3 kommer ut 2012 och att tvåan sålde över 2 miljoner.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=422212

Kan de göra trean lika bra jämfört med tvåan som tvåan var mot ettan så ser det bra ut.

#131

Postad 21 februari 2011 - 07:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Efter besvikelsen Gothic och det hyfsade TW2 kommer nu mer info om vår räddare :)

Risen 2: Dark Waters

Postad bild
Postad bild
Postad bild




Så... pirater, moraliska val som påverkar storyn (mer), skepp som attackeras av sjömonster, skjutvapen, motion captured animationer (yes!), ännu bättre himmel än i Risen och där var den svinbra...,


Hyped? No shit! :wub:


What what pirater??? Ge mig!

#132

Postad 21 februari 2011 - 09:19

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Pirat-RPG? Det låter faktiskt intressant. Aldrig spelat Gothic/Risen/Two Worlds dock. Har mest hållit mig till Biowares RPGs, åtminstone de moderna RPGspelen jag kört har varit Bioware.

Nåja, får hålla ögonen på det här!

#133

Postad 11 april 2011 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
http://www.risen2.com/

Trailer imorgon..mmmm

#134

Postad 11 april 2011 - 21:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

http://www.risen2.com/

Trailer imorgon..mmmm


Trevligt trevligt :)

#135

Postad 30 juli 2011 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Gamespot-intervju

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Anfalla med papegojor och kokosnötter, styra mitt eget skepp, snacka med NPC:s... ahh ser fram emot det redan :)

#136

Postad 01 augusti 2011 - 05:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Gamespot-intervju

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Anfalla med papegojor och kokosnötter, styra mitt eget skepp, snacka med NPC:s... ahh ser fram emot det redan :)


YArrrrrrr :)

#137

Postad 16 augusti 2011 - 08:00

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Jag har nu kommit kanske 10 timmar in i Gothic 4 på Xbox. Jag är helt klart överaskad. Kan det vara bristen på RPGs som gjort att jag sänkt ribban lite eller funkar verkligen Gothic 4?
Även om spelet är väldigt linjärt och jag jämför alla rollspel med Elder Scrolls-serien så tycker jag att jag ändå är nyfiken på vad som ska komma härnäst.
Jag menar, ett av mina absoluta favoritrollspel är ju phantasy star 1 och 2 och där kan man ju snacka linjärt.
Strider tycker jag flyter på bra, jag har kastat skölden och kör med tvåhandsvapen och hopprullningar för att undvika fiendernas utfall. Kanske att det är något för enkelt hittills men då kör jag också på normal.

Så Zoiler, kanske att jag ger Risen en runda till nu när jag uppskattar Gothic. Vad jag förstår är de ändå ganska lika.
6 timmar Risen fick mig att kräkas för ett år sen men nu kanske man uppskatta det i rollspelssvälten.

#138

Postad 16 augusti 2011 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Så Zoiler, kanske att jag ger Risen en runda till nu när jag uppskattar Gothic. Vad jag förstår är de ändå ganska lika.
6 timmar Risen fick mig att kräkas för ett år sen men nu kanske man uppskatta det i rollspelssvälten.

Visst, du verkar ju leva i tvärtomvärlden ;)

Risen är lite svårt att sätta sig in i, det är svårt i början och stort och man kan gå vart som helst. Men sätter man sig in i det så. Gothic är utan tvekan enklare att komma in i.

Själv ser jag spänt fram emot Skyrim. Det blir mitt första i Elder Scrolls-serien om man räknar bort Morrowwind på Xbox som jag inte direkt föll för.

Men bortsett från Risen så har jag blivit rätt besviken på vad som erbjudits i genren som såg så lovande ut. Gothic 4 var mediokert, The Witcher 2 föll mig inte i smaken och Two Worlds 2 var bra men höll inte hela vägen.

Hoppas hårt på Risen 2 och Skyrim nu, lär inte bli besviken på dessa mastodontspel.

#139

Postad 18 augusti 2011 - 22:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ett par filmer från GC, offscreen.

http://www.youtube.c...3LvOX5eztY&hd=1
http://tvgry.pl/?ID=1840

Grafiken verkar bra, inte på karaktärerna dock (konstiga animationer dessutom). Kameran är annorlunda och så har de fått in lite CoD med skjutvapnen också :)

#140

Postad 14 december 2011 - 16:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Release Date for Risen 2™: Dark Waters announced

- Pirate RPG by developer Piranha Bytes sets sail for a April 27th, 2012 release date (Europe) and April 24th, 2012 (North America)

#141

Postad 20 januari 2012 - 11:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Mer gameplay

Postad bild
Postad bild

Redigerat av Zoiler, 20 januari 2012 - 11:30.


#142

Postad 20 april 2012 - 18:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1
Fick min kod idag, underbart. Laddar ned. Ska bli mycket spännande!

#143

Postad 27 april 2012 - 14:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Minhembios recension

I am disapoint kan man väl säga :angry:

Redigerat av Zoiler, 27 april 2012 - 14:59.


#144

Postad 27 april 2012 - 15:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
verkar tyvärr urtrist. tråkigt då det hade varit kul att testa ett piratrpg. blir pass på detta

#145

Postad 29 april 2012 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ja, jag fattar inte hur man kan förstöra ett spel så. Combat är sjukt dåligt. Varför ta bort sköldar eller förmågan att blocka eller sidesteppa?

#146

Postad 10 maj 2012 - 12:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Intressant patchande måste jag säga. De ändrar helt och hållet på gameplay genom att lägga till block och dodge, två av de grejer jag klagade mest på. Dodge fungerar precis som i Risen 1. Tyvärr hjälper det inte min spelomgång som fortfarande är buggad så att jag inte kommer vidare.

De fixade dessutom grafikbuggarna jag klagade på och att vissa delar av AI:n.

Bra fixat, men too little too late skulle jag tro.

Patch for Risen 2: Dark Waters released

Deep Silver released a patch for the game Risen 2: Dark Waters that adds some new features and updates several issues.

After installing the patch, the fighting system will now offer the possibility to block the attacks of medium to large-sized monsters.
In addition, the patch offers a new dodge move that allows the hero to side-step in a fight.
The patch also includes several balancing tweaks.

New Features:
- Most monster attacks can be now blocked
- Player has the ability to dodge during combat (activated through pressing the direction keys twice)

Tweaks:
- Improved vegetation rendering
- Improved object draw distance
- Improved terrain rendering

Balancing:
- Maximum amount of automatic saves limited to 10
- Improvements in monster combat AI
- Improvements in character AI if they get attacked from behind
- Simplified cannon sabotage in Puerto Isabella
- Merchant on Sword Coast now also sells rum and grog
- Removed exploit for shooting game
- Mara's health increased
- Stealbeard's hat can't be sold anymore

Bugfixes:
- Fixed issue with flickering trees in far distance on Nvidia graphic cards
- Fixed crash with 7.1 sound system configuration
- Fixed issue with SLI graphic cards
- Fixed rarely occurring crash during climbing
- Fixed issue within return to ship option
- Fixed an error with rain in interiors
- Crew members can't be killed by monsters anymore
- Player will get the cunning potion after crafting
- Fixed issues with skill teachers
- Fixed several exploits

#147

Postad 14 maj 2012 - 09:17

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Bra fixat, men too little too late skulle jag tro.

Jag ska nog prova Risen 2 lite senare så för mig är det ändå bra att sånt här ordnas till innan jag kör igång. Jag gör så på de allra flesta spel, jag väntar ett tag efter att de släppts så det finns tid att fixa det mesta. Kanske testar jag till PS3 och förhoppningsvis kommer de lära sig av pc fixarna och släppa patch dag 1 där.

#148

Postad 14 maj 2012 - 11:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det borde väl redan vara fixat när det släpps till konsolerna förvisso. Men konsolversionerna av första Risen var inte alls bra.

#149

Postad 21 februari 2014 - 21:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Risen 3 utannonserat. Första var grymt, andra sög, tredje..?

the german games magazine PC Games unveiled for some minutes the next game from Piranha Bytes (Gothic, Risen): Risen 3: Titan Lords.

Will be open world with a medieval setting.



#150

Postad 21 februari 2014 - 21:59

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Risen 3 utannonserat. Första var grymt, andra sög, tredje..?


Man kan ju hoppas att de får lite budget så de kan jobba ordentligt på det. De kan göra bra spel nämligen, så mycket vet vi.

Dock kan man undra varför du sitter här och skriver när du borde ro färdigt en recension av ett visst apspel. :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.