Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dead Space 2

292 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2011 - 09:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hur kan det vara jobbigare med Move? Är inte Extraction främst gjord för att man ska använda "staven"?

Btw. Min första spelrunda som var på normal tog 9 tim 30 min. Andra spelrundan på Zealot tog 8 tim. Har smått börjat jaga trofeér och ligger på 69 %. Hardcore blir den sista jag försöker mig på. Om jag lyckas plocka alla de andra så måste jag se till att ta den med :(

Av den anledningen att det är svårt att hitta en bra ställning i soffan när man måste vifta med en move. Med handkontroll kan man vila den i knät.

Postad 28 February 2011 - 09:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det är väl själva iden med move, du ska röra på dig

Postad 28 February 2011 - 09:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det är väl själva iden med move, du ska röra på dig

Nej

Postad 28 February 2011 - 11:30

Unregistered41389
  • Unregistered41389
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Move.. låter minsann som att id'en med kontrollen är rörelse.

Postad 28 February 2011 - 13:33

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Nej

Jo!

Postad 28 February 2011 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det är ju valfritt, man kan ha den i knät eller röra på sig right?

Postad 02 March 2011 - 09:28

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Då har man bara två troféer kvar. Att blåsa ut 20 monster (har klirrat 9) ur en fönsterruta och Hardcore. Om jag kommer hem i skaplig tid från gruvan ska jag göra ett försök på hardcore :blink:

Postad 02 March 2011 - 11:25

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Då har man bara två troféer kvar. Att blåsa ut 20 monster (har klirrat 9) ur en fönsterruta och Hardcore. Om jag kommer hem i skaplig tid från gruvan ska jag göra ett försök på hardcore :blink:

Det var den trophyn som gjorde att jag fick spela igenom halva spelet igen. Kom till ett ställe med jättemånga necromorphs. Självklart så blev det bara 19 dödade på det stället och jag försökte om och om igen, men det gick bara upp till 19 så jag fick spela igenom ett par kapitel till.

Hard Core kommer jag aldrig att ta. Tänker vänta tills tillräckligt många tjatat på Steve att införa iaf. Checkpoints. Lycka till!

Postad 02 March 2011 - 12:09

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Tycker bilden på min Move sharpshooter passar in här också.
Det funkar ganska bra till Dead Space Extraction, dock har jag inte helt fått kläm på var alla knapparna sitter. Något jag stör mig på är när man ska skaka kontrollern måste man ju skaka hela Sharpshootern och då avfyras ett skott samtidigt. Inte bra alls.

Postad bild

Postad 02 March 2011 - 16:15

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Jag är inte så värst orolig över Hardcore. Jag ska nog greja det till veckans slut. Det här kommer jag att få äta upp :P

Geväret ser väldigt plastigt ut. Men om den ger en skön och verklighetstrogen känsla när man spelar så spelar det kanske ingen roll :blink:

Postad 02 March 2011 - 20:13

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Jag är inte så värst orolig över Hardcore. Jag ska nog greja det till veckans slut. Det här kommer jag att få äta upp :P

Geväret ser väldigt plastigt ut. Men om den ger en skön och verklighetstrogen känsla när man spelar så spelar det kanske ingen roll :blink:

Lycka till med Hard Core!

Det ger en helt annan känsla. Men varning för trötta armar. Jag ger den 8/10. Minuspoängen kommer främst från att axelstödet är glappigt. När man slår mot en fiende åker oftast axelstödet ut då jag gärna vill ha kort axelstöd. Har man dragit ut det längst ut har man dock inte det problemet. Sub Controllern ligger ganska fast med litet glapp. Ett minuspoäng också till att man inte kan ladda kontrollerna när de sitter i Sharpshootern.

Det är lätt att komma åt alla knappar utom Select och Start. Mycket bra med en omladdningsknapp undertill, men det skulle egentligen varit en platta att trycka på, men det kan nog inte vara så svårt att sätta dit.

Jag rekomenderar den starkt. Tycker att det är konstigt att den inte har kommit tidigare.

Postad 03 March 2011 - 09:50

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Såg att du köpte Severed igår klarinettmeister. Har du hunnit testa det? Bra? Dåligt?

Postad 03 March 2011 - 14:01

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Såg att du köpte Severed igår klarinettmeister. Har du hunnit testa det? Bra? Dåligt?

Du måste gilla det innan du kan kommentera. :P
Det var svårt. Man kastas in i action direkt. Jag spelade på Normal och hade litet problem redan i början. Men jag testade mest. Det känns som att man spelar på samma ställen som i huvudspelet. Har ingen aning om hur många kapitel det är eller hur långt det är.
Det var inte så dyrt som jag trodde så det är nog värt pengarna. De flesta fienderna jag stött på är väldigt snabba och det är faktiskt litet "nya" necromorphs.

Postad 07 March 2011 - 21:32

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Fy bubblan! Precis klarat det! Körde mer än halva på Survialist men lära sänka svårhetsgraden *suckar* pga jag hade NADA skott eller liv för att kunna ta mig vidare sen körde jag bara på. Ska pressa igenom det sen igen med alla DLCs efter Dragon Age 2.

5 tjejskrik av 5 möjliga.

Postad 07 March 2011 - 21:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kör igenom och samla ammo/liv/pengar och uppdatera vapen och kör sen på Zeolot.
De är min plan iaf ...

Klarade mig till slutbossen på Zeolot första försöket.

Nu har jag kört ett varv på lättaste och samlat grejor.
Får se om de blir lättaste ett varv till eller om ja hoppar på zeolot igen.

Postad 07 March 2011 - 23:31

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Håller på att gå igenom spelet nu och än så länge så känner jag att ettan var bättre, kanske är en bit nostalgi men överlag tyckte jag stämningen framförallt kändes bättre. Att vara övergiven på ett skepp i ett skepp, en bra upptrappning av fienderna, hur de anföll mig och hela tempot. I Dead Space 2 känner jag att det blir action från första början, alla sorters fiender kastas mot mig och om jag ska vara ärlig så är det inte action sekvenserna som gjorde Dead Space för mig, det var rädslan innan.

Sen några element
- Hacking, vem tyckte att det skulle vara en kul grej att ha med i spelet?
- Ventilationssystem, är de till för att dölja laddningstider?
- Stampa kroppar? Jag stampade av huvuden på människolik i Dead Space 1 för att hindra "fladdermössen" att göra Necromorphs av liken. I Dead Space 2 går jag runt och stampar konstant för att roffa åt mig ammo och liv. Varför inte bara ge mig allt godis när monstret är dött?
- De nya "brute" monstren, vad ska de ens föreställa? En tvåbening med svans?

Bah, överlag så kan jag inte komma på något med Dead Space 2 som förbättrats sedan Dead Space 1. Det är fortfarande ett bra spel men det känns för mig som om de tagit en perfekt produkt och gjort den en liten aning sämre. Nu är jag fortfarande bara 7-8 kapitel in så det kan vända.

Postad 07 March 2011 - 23:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

- Ventilationssystem, är de till för att dölja laddningstider?

Nja, det tror jag inte. Borde väl finnas fler i så fall plus att ibland kryper man till ställen som redan vet att de är renderade.

Omgivningarna är klart mer varierade i tvåan och vissa fiender är coola men annars reciterar du mer eller mindre min rec.

Postad 07 March 2011 - 23:50

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Nja, det tror jag inte. Borde väl finnas fler i så fall plus att ibland kryper man till ställen som redan vet att de är renderade.

Omgivningarna är klart mer varierade i tvåan och vissa fiender är coola men annars reciterar du mer eller mindre min rec.

Isåfall kan jag inte förstå mig på ventilationerna, hissar är ju klassiska "laddningsdöljare" och då är de helt funktionella. Men att släpa runt sig i ett ventilationssystem där man varken kan skjuta eller ducka skapar ingen ökad spänning. Då jag inte kan göra något vet jag också att inget kommer hända.

Att omgivningarna är mer varierade är klart men jag kan inte komma ifrån vad Yahtzee sa i sin "recension" om att alla omgivningar tycktes vara skapade för att shocka. I de först kapitlen vet jag inte hur många sovrum, barnleksaker, ballonger och kyrkliga tingester jag stött på. Efter ett tag blir det lite fånigt, Dead Space 1 var verkligen ett spel som gav färgen "gun metal gray" ett ansikte men allting kändes logiskt och fullt tänkbart.

Postad 08 March 2011 - 02:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nyhetens behag är ju borta tack vare att det är en uppföljare också.
Styrningen är väl bättre i 2an också som jag fattat det (har inte spelat 2an då jag fortfarande inte spelat klart ettan)

Postad 08 March 2011 - 02:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Isåfall kan jag inte förstå mig på ventilationerna, hissar är ju klassiska "laddningsdöljare" och då är de helt funktionella. Men att släpa runt sig i ett ventilationssystem där man varken kan skjuta eller ducka skapar ingen ökad spänning. Då jag inte kan göra något vet jag också att inget kommer hända.

Att omgivningarna är mer varierade är klart men jag kan inte komma ifrån vad Yahtzee sa i sin "recension" om att alla omgivningar tycktes vara skapade för att shocka. I de först kapitlen vet jag inte hur många sovrum, barnleksaker, ballonger och kyrkliga tingester jag stött på. Efter ett tag blir det lite fånigt, Dead Space 1 var verkligen ett spel som gav färgen "gun metal gray" ett ansikte men allting kändes logiskt och fullt tänkbart.

Ettan är bättre som sagt. Nyhetens behag och tempot förstör mycket. Och var är bossarna och varför finns det folk som man t o m träffar...

Men aja, det är typ det bästa spelet under året än så länge. Men det lär inte hålla ända ut :)

Postad 08 March 2011 - 02:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Oj nej det kommer mycket godis i år. Kan bli bästa året ngnsin.

Postad 15 May 2011 - 10:51

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hallå i stugorna, hur hanterar ni småkrypen? Dom som kommer i grupper om 10 eller liknande och gärna klättrar upp på en :-)

Postad 16 May 2011 - 08:48

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
stampa och låt dem hoppa upp på dig och skaka av dem, lättare än att skjuta dem (:

Postad 20 May 2011 - 21:26

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

stampa och låt dem hoppa upp på dig och skaka av dem, lättare än att skjuta dem (:

Fast tycker att man förlorar liv ganska snabbt om dom får hoppa upp på en? Blir ofta att jag slösar dyrbar plasma energy på dessa småkryp, finns det några objekt som är lämpliga att använda i kombination med stasis mot dessa kryp?

Postad 24 May 2011 - 09:02

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
nae jag förlorar inte alls mkt av dem, går ju skaka av sig relativt snabbt

Postad 24 May 2011 - 11:18

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Man kan juh använda Javelin Gun och dess alternative fire, då tar man alla krypen på ett skott så länge dom är inom radien för elektriciteten den avger.

Postad 14 June 2012 - 18:09

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Lånade PS3 versionen på bibblan. Gud vad de misslyckats med den versionen på den tekniska biten. Grafiken känns nästan Wii och kontrollen är hemsk.Skaffade PC versionen i stället inte mycket pengar numera och då fungerade det mycket bättre med Xbox 360 gamepaden. Typ så som originalet fungerade alltså. PS3 versionen är väl lite mer skrämmande pga att kontrollen är så dålig att man ibland springer runt med blicken mot golvet :P

Jag tar för givet att det är sämre som skräcklir betraktat då man bara kan göra skräck en gång liksom.

Postad 09 January 2013 - 11:11

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Lite inaktiv tråd men försök till upplivning ;)

Köpte Dead Space 2 igår, hade inte innan kört varken 1an eller 2an...fyyyyfan, kommer aldrig kunna köra detta spel på egen hand!

Ljudet och alla plötsliga saker gör att man blir helt jävla förstörd när det dyker upp saker! :P Satt igår och lirade och efter kanske 2min utan någon händelse så började jag fundera vart alla necromorphs var någonstans, och precis i samma ögonblick small det till och ljuset försvann i rummet, nån sekund senare kryllar det med necromorphs som börjar hacka på mig!

Inväntar polare som kan agera stöd om jag ska spela vidare...men bra spel som fan, bra story och snygg grafik/ljud!

Postad 09 January 2013 - 11:33

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Hehe, jag har det liggande. Ska spela så småningom.

Postad 09 January 2013 - 12:33

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Alltså jag älskar alla Alien filmerna, The thing och andra sci fi skräckisar, och ändå så känner jag mig som en mes när det kommer till att själv spela ett spel...dom har iaf lyckats att göra så man sitter på helspänn 10h+

Postad 09 January 2013 - 12:38

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Alltså jag älskar alla Alien filmerna, The thing och andra sci fi skräckisar, och ändå så känner jag mig som en mes när det kommer till att själv spela ett spel...dom har iaf lyckats att göra så man sitter på helspänn 10h+

Dead Space tenderar att göra så med en. Vet själv att jag satt på helspänn hela tiden. När man lirat i typ 15 min kändes det som man suttit i typ 1 timme och lirat.

Postad 09 January 2013 - 13:52

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Lite inaktiv tråd men försök till upplivning ;) Köpte Dead Space 2 igår, hade inte innan kört varken 1an eller 2an...fyyyyfan, kommer aldrig kunna köra detta spel på egen hand! Ljudet och alla plötsliga saker gör att man blir helt jävla förstörd när det dyker upp saker! :P Satt igår och lirade och efter kanske 2min utan någon händelse så började jag fundera vart alla necromorphs var någonstans, och precis i samma ögonblick small det till och ljuset försvann i rummet, nån sekund senare kryllar det med necromorphs som börjar hacka på mig! Inväntar polare som kan agera stöd om jag ska spela vidare...men bra spel som fan, bra story och snygg grafik/ljud!

Jag hade samma problem när jag testade ettan för ett halvår sedan. Spelade i ett tiotal minuter och fixade inte att bli så jävla rädd varje gång det dök upp ett monster bakom mig (ofta utan att man hörde det komma när en). Nu i julas bestämde jag mig för att jag måste testa igen. Den här gången skippade jag hörlurarna och då blev det aningen lättare. När man efter en stund inser att standardvapnet e jävligt bra så släpper rädslan aningen. Nu har jag varvat spelet och tycker det är ett av de bättre som jag har spelat.

Postad 09 January 2013 - 13:55

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Ettan har jag spelat 10 ggr och 2an en gång, gissa vilket är bättre

Postad 09 January 2013 - 14:02

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ettan har jag spelat 10 ggr och 2an en gång, gissa vilket är bättre

Vild gissning, 1an.

Postad 09 January 2013 - 14:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Köpte Dead Space 2 igår, hade inte innan kört varken 1an eller 2an...fyyyyfan, kommer aldrig kunna köra detta spel på egen hand!

Hmm, varför tvåan? Crazy, ettan är så mycket bättre och du missar ju bakgrundsstoryn och själva inledningen :huh:

Tvåan är ett actionspel, ettan är skräck.

Postad 09 January 2013 - 14:07

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Hmm, varför tvåan? Crazy, ettan är så mycket bättre och du missar ju bakgrundsstoryn och själva inledningen :huh:

+1

Postad 09 January 2013 - 23:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag tycker tvåan är lika mycket skräck som ettan. Jag spelade på högsta svårighetsgraden.

Postad 10 January 2013 - 01:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag tycker tvåan är lika mycket skräck som ettan. Jag spelade på högsta svårighetsgraden.

Märkligt, det är märkbart högre tempo i tvåan, särskilt andra halvan av spelet, och så har man redan varit med om necromorphs en gång tidigare i ettan så man är mer medveten om utvecklarnas trick.

Eller min recension mot slutet för närmare förklaring

Till och med utvecklarna hävdar ju att det är mer action och mindre skräck.

Sen tycker jag iofs DS2 är ett väldigt bra spel ändå och det har sina skräckmoment, men skulle jag välja mellan båda så blir det utan tvekan DS. Man kan iofs bli ännu räddare av tvåan om man inte spelat ettan innan, som han gör nu.

Det är som ME3 som var mycket mer action än ME2, fast inte lika extremt. DS 3 lär väl gå ett steg längre I suppose.

Postad 10 January 2013 - 07:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jo har ju förstått att man borde köra 1an innan jag kör 2an. Kommer nog bli att jag köper 1an och kör igenom det innan. Men DS2 är ett horrorspel, självklart med action i (eller vill du springa istället för att skjuta för o överleva?).

Postad 10 January 2013 - 08:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Märkligt, det är märkbart högre tempo i tvåan, särskilt andra halvan av spelet, och så har man redan varit med om necromorphs en gång tidigare i ettan så man är mer medveten om utvecklarnas trick.

Eller min recension mot slutet för närmare förklaring

Till och med utvecklarna hävdar ju att det är mer action och mindre skräck.

Sen tycker jag iofs DS2 är ett väldigt bra spel ändå och det har sina skräckmoment, men skulle jag välja mellan båda så blir det utan tvekan DS. Man kan iofs bli ännu räddare av tvåan om man inte spelat ettan innan, som han gör nu.

Det är som ME3 som var mycket mer action än ME2, fast inte lika extremt. DS 3 lär väl gå ett steg längre I suppose.

Jag led då lika mycket i tvåan som ettan, men då är jag ganska mjäkig av mig. Fick nästan men av Alan Wake. :)
Håller med om att ettan är bättre än tvåan.

(eller vill du springa istället för att skjuta för o överleva?).

Spela på högsta svårighetsgraden så blir det mer skräck av det hela. Inte alltid man har ammunition så det räcker då. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 January 2013 - 08:11.

Postad 10 January 2013 - 08:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jag led då lika mycket i tvåan som ettan, men då är jag ganska mjäkig av mig. Fick nästan men av Alan Wake. :)
Håller med om att ettan är bättre än tvåan.

Spela på högsta svårighetsgraden så blir det mer skräck av det hela. Inte alltid man har ammunition så det räcker då. ;)

Jo jag spelar på hög svårighet, men man skjuter ju ändå en del :) Sparkar lik för fulla muggar!

Postad 10 January 2013 - 12:13

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Hett tips det där, det är oftast lite roligare när man måste oroa sig för ammo också tycker jag :)

Postad 10 January 2013 - 14:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Fick nästan men av Alan Wake. :)

Men va faa--aan, era sillmjölkar :D

(eller vill du springa istället för att skjuta för o överleva?).

Jag gör vad nöden kräver i varje situation för att överleva, det handlar inte om vad jag vill :P.

Men bra att du ska spela ettan först, det är smartast. Tänk dig att kolla på Alien efter du sett Aliens, blir ju inte samma effekt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.