Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dead Space 2

292 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 December 2010 - 23:27

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Det här demot var häftigt. Det är mer intensivare än föregångaren. Finns en guide också som man kan ladda ner för att ge tips på effektivare använding av vapnen.

Jag längtar efter spelet men vet knappt om mina nerver tål att spela igenom det.

Postad 23 December 2010 - 09:21

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Ladda ner demot igår men testade det aldrig. David, om det är mer intensivt, är det inte lite mindre skrämmande då? Kan tänka mig att man inte hinner bli skrämd om man hela tiden är upptagen med att skjuta.

Postad 23 December 2010 - 09:30

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Måste prova demot då! (:

Har 1an men bara spelat en bit, hatar "hopp" spel så lär väl köpa det för att stödja men köra 10min sedan bara ;D

Postad 23 December 2010 - 13:18

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Ladda ner demot igår men testade det aldrig. David, om det är mer intensivt, är det inte lite mindre skrämmande då? Kan tänka mig att man inte hinner bli skrämd om man hela tiden är upptagen med att skjuta.

Ooh, använda mitt namn på forumet. Hihi. Mindre skrämmande var det, men mer stressigt. Men de har använt mycket från föregångaren. Man är fortfarande inte säker någonstans.

Postad 23 December 2010 - 13:38

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Okej, lite synd i så fall. Skrämselfaktorn gjorde Dead Space till det toppenspel det är(bland annat)! Men ska testa demot ikväll och bilda min egen uppfattning ;)

Postad 23 December 2010 - 13:53

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Okej, lite synd i så fall. Skrämselfaktorn gjorde Dead Space till det toppenspel det är(bland annat)! Men ska testa demot ikväll och bilda min egen uppfattning ;)

Denna del av demot är ju som sagt var taget från trailern så jag visste ju nästan vad som skulle ske. Det blir ett klart köp iaf. Irriterad på att Xbox-ägare får den begränsade replikan av Plasma skäraren...

Postad 23 December 2010 - 18:18

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Irriterad på att Xbox-ägare får den begränsade replikan av Plasma skäraren...

En annan edition än den här alltså?
http://www.discshop....p;utm_campaign=

Postad 23 December 2010 - 19:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Ha, ha här har dom fläskat på med fiender. Blir hela spelet likadant blir det jobbigt.
Trodde att jag inte skulle komma genom det lilla demot

Postad 23 December 2010 - 19:46

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Bah. Ska jag behöva beställa 2 versioner av spelet...

Postad 24 December 2010 - 10:05

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Tyckte demot var underbart. 2an kommer nog ge lika mycket ränder i kallingarna som 1an :P

Postad 29 December 2010 - 09:39

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Fick mail från Discshop. Det står fel i innehållsdeklarationen. Plasma Cuttern ingår INTE i europeiska versionen till PS3. Så antingen får jag köpa en Xbox-version eller en PC-version och sälja tillbaka bara spelet... Grrr...

Postad 29 December 2010 - 10:17

bylin
  • bylin
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Fick mail från Discshop. Det står fel i innehållsdeklarationen. Plasma Cuttern ingår INTE i europeiska versionen till PS3. Så antingen får jag köpa en Xbox-version eller en PC-version och sälja tillbaka bara spelet... Grrr...

Om det bums är PS3 du vill ha spelet till kan du väl importera? Ps3an är ju regionsfri så.

Postad 29 December 2010 - 10:42

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Hmmm...många som blev besvikna när de fick ett sånt mail från Discshop kan jag tänka mig...ja då är det CE inte lika attraktivt längre för min del... Tack för infon :)

Postad 29 December 2010 - 23:38

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Hmmm...många som blev besvikna när de fick ett sånt mail från Discshop kan jag tänka mig...ja då är det CE inte lika attraktivt längre för min del... Tack för infon :)

Såg att de uppdaterade sidan direkt efter att de svarat på mitt mail (vilket tog ett par dagar) med korrekt info (läs plockade bort den felaktiga informationen). Hoppas att de har mailat ut till de kunder som har förhandsbokat.

På Facebook-sidan står det mer eller mindre att det är för att vi får Dead Space Extraction med istället för Plasma Cuttern. Men varför vi européer inte får Plasma Cuttern känns sniket. Vill verkligen ha den. Ska man behöva köpa Xbox eller PC-versionen och sälja in bara spelet? Hmmm... Och amerikanerna får den utan extra kostnad!! Grr.

Är inte sugen på att importera. Sist jag importerade från det stora landet fick jag vänta fler dagar extra på att få spela Modern Warfare 2 så jag kom i baktakt.

Postad 03 January 2011 - 00:39

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
För er som vill ha plasma cuttern i DS2.....

Dead Space 1-sparfil låser upp vapen i tvåan

Via Louis Gascoignes twitter får vi reda på att alla som har en sparfil från original-Dead Space (oavsett om du klarat spelet eller ej) som extra liten bonus får tillgång till plasma cutter-vapnet redan från start i Dead Space 2.

Men börja inte jubla riktigt än - alla uppgraderingar du skaffat följer dessvärre inte med. Någon måtta på bonusprylarna får det allt vara, ta mej jistanes!

Källa FZ

Lite gladare nu? :)

Postad 03 January 2011 - 01:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lite gladare nu? :)

Ne, jag spelade på PC :P

Postad 07 January 2011 - 01:42

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Axelmusic har Dead Space 2 Collectors Edition med plasma replica för endast 590:- ink frakt

Här!

Postad 07 January 2011 - 15:38

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Lirade precis demot och nej jag tänker definitivt inte köpa detta. Inte för att det verkar dåligt, tvärtom jag tycker det verkar helgrymt. Men det är bara det att jag inte har tillräckligt många par kalsonger för att spela ut det fulla spelet. Bara demot tog nog iaf en 3 par :)

Fast sen är jag ganska vek när det kommer till skräckspel. Jag menar om jag hade svårigheter med nerverna i MGS 1 så kan ni bara tänka er mig en sen kväll med detta liret.
Konstigt nog så älskar jag skräckfilmer och har inga svårigheter att se dem. Tror helt enkelt att jag lever mig in i spelen liiite väl mycket.

Postad 07 January 2011 - 15:57

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Haha för mig är det tvärtom jag tål inte skräckfilmer på grund av hur dåliga de är men älskar skräckspel speciellt (äkta) Survival Horror.

Det är inga konstigheter att köpa Limited Edition från England? Tänker då på Dead Space Extraction det finns med på skivan eller man laddar ner det från PSN?

Postad 07 January 2011 - 18:22

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Testade demot och det ser ut att vara riktigt bra men jag är för vek för det här.
Pallade inte del 1 heller :)

Postad 09 January 2011 - 12:06

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Haha för mig är det tvärtom jag tål inte skräckfilmer på grund av hur dåliga de är men älskar skräckspel speciellt (äkta) Survival Horror.

Det är inga konstigheter att köpa Limited Edition från England? Tänker då på Dead Space Extraction det finns med på skivan eller man laddar ner det från PSN?

Extraction ligger nog på en separat skiva. Om man ser på bilderna på facebook visar de 2 tomma platser för skivor.

Ett tips till er som har facebook. Lägg till Dead Space. Visceral har lagt upp en video där de visar replikan av Plasma Cuttern! Den var liten, men väldigt detaljerad.

Edit: Litet missuppfattningar.

Redigerat av klarinettmeister, 09 January 2011 - 12:08.

Postad 18 January 2011 - 20:51

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Haha, underbart! Rädda mammor!
Glöm inte att titta på "Participant"-klippen :)

Postad 19 January 2011 - 00:25

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Haha, underbart! Rädda mammor!
Glöm inte att titta på "Participant"-klippen :P

Haha. Roligast idag!

Postad 22 January 2011 - 12:38

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Har kollat på Q&A med Steve Papoutsis. Enligt honom låser man upp den svåraste svårighetsgraden Hard Core genom att klara spelet på valfri svårighetsgrad. På Hard Core kan man bara spara 3 gånger under hela spelet och det finns inga checkpoints!

Postad 22 January 2011 - 12:46

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Så här ser Plasma Cuttern ut som PC och Xbox-ägarna får. Med tanke på att den kostar 50:- så är den ända ganska häftig.

Postad bild

Postad 24 January 2011 - 00:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Survival horror has a new gold standard.

Angående hardcore

If you're truly devoted like myself, there's even a mode known as "Hardcore," and it's nothing less than sadistic. The enemies are at their toughest, the supplies are limited, there are no checkpoints, and if you die, you restart from your last save. Oh, and you can only save three times in the entire game. That's crazy talk, but damn, do I want to do it.

Såååå nu har ni nått att bita i heh..

Ovanstående är från IGN.com recension..
Kan lova att jag blev inte mindre sugen att spela...

Postad 24 January 2011 - 00:40

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Survival horror has a new gold standard.

Angående hardcore

If you're truly devoted like myself, there's even a mode known as "Hardcore," and it's nothing less than sadistic. The enemies are at their toughest, the supplies are limited, there are no checkpoints, and if you die, you restart from your last save. Oh, and you can only save three times in the entire game. That's crazy talk, but damn, do I want to do it.

Såååå nu har ni nått att bita i heh..

Ovanstående är från IGN.com recension..
Kan lova att jag blev inte mindre sugen att spela...

och allt det där står 2 inlägg upp

Postad 24 January 2011 - 01:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo jag vet ..

Tyckte de var kul att recensenten gillade spelet så mycket.

Och tänkte att nån kanske var intresserad av att läsa första rewcensionen på nätet..

Postad 24 January 2011 - 01:14

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
haha jag missade att det var taget från en recension sorry

Postad 24 January 2011 - 04:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och tänkte att nån kanske var intresserad av att läsa första rewcensionen på nätet..

Du kunde ju postat länken i så fall :)

Postad 24 January 2011 - 08:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Annars går de ju bra att skriva ign.com :)

Postade från min mobil så jag blev lite lat :-)

Postad 24 January 2011 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag har mitt DS2 nu, kan säga att PS3-versionen har en liten fördel iom att 360-v (som jag fick) ligger på två skivor. Lite konstigt med tanke på att det inte direkt är något RPG. Undrar vad som tar platsen.

Postad 24 January 2011 - 14:02

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Jag har mitt DS2 nu, kan säga att PS3-versionen har en liten fördel iom att 360-v (som jag fick) ligger på två skivor. Lite konstigt med tanke på att det inte direkt är något RPG. Undrar vad som tar platsen.

LOL. det var faktiskt en trevlig överraskning. Det är kanske MP-delen som ligger på 2:a skivan? Hur är spelet? Verkar det svårare än föregångaren?
Laddar upp nu genom att kolla på Dead Space Downfall på BD. Kanske får ta en sväng förbi Hemmakväll och se om de fått in Aftermath, men tvivlar på det...

Postad 24 January 2011 - 14:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hur är spelet? Verkar det svårare än föregångaren?

Har faktiskt inte hunnit testa än (det ska vara mörkare också) :). Men om man vill ha det svårt så är det ju bara att köra svåraste.. där vet vi ju redan att det kommer vara betydligt tuffare :)

Men ja man undrar ju varför två skivor behövs, tänkte också på om det är MP. PS3-versionen får väl dessutom Wii-spelet Extraction på skivan? Har jag för mig.

Postad 24 January 2011 - 23:37

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
1 timme och 23 minuter kvar tills:
Dead Space 2 live

"Executive Producer Steve Papoutsis hosts a one hour event with team interviews including an exclusive look at the Dead Space iPhone game, gameplay demos of Dead Space 2 and the first reveal of the new Lurker kill designed by our Get Dismembered in Dead Space 2 Contest Winner!"

Postad 25 January 2011 - 00:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Har spelat runt 4 timmar (kap 6), men nu får det räcka. Måste bort från det j-vla stället lite, man är ju f-n inte säker någonstans ;) . Ni KOMMER att hoppa till, var så säkra :blush:

Det finns 5 svårighetsnivåer, jag valde den efter normal (survivalist) och det gäller faktiskt att spara på ammon. Även fast jag gjorde det så tar den slut i olika vapen. Finns också en recap-film som sammanfattar Dead Space 1 man kan kolla på innan man börjar för att komma in i stämningen (eller om man missat ettan).

Zero-G är mycket, mycket smidigare nu. Annars är det mer av samma (iaf än så länge), vilket ju knappast är dåligt.

Postad 25 January 2011 - 00:37

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Har spelat runt 4 timmar (kap 6), men nu får det räcka. Måste bort från det j-vla stället lite, man är ju f-n inte säker någonstans ;) . Ni KOMMER att hoppa till, var så säkra :blush:

Det finns 5 svårighetsnivåer, jag valde den efter normal (survivalist) och det gäller faktiskt att spara på ammon. Även fast jag gjorde det så tar den slut i olika vapen. Finns också en recap-film som sammanfattar Dead Space 1 man kan kolla på innan man börjar för att komma in i stämningen (eller om man missat ettan).

Zero-G är mycket, mycket smidigare nu. Annars är det mer av samma (iaf än så länge), vilket ju knappast är dåligt.

Tack för det. Jag hinner inte spela så mycket i helgen tyvärr då jag inte är hemma, men det låter ju lovande. Men då är kapitlen inte lika långa. Tror det tog en timme per kapitel eller mer i föregångaren,

Postad 25 January 2011 - 00:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men då är kapitlen inte lika långa. Tror det tog en timme per kapitel eller mer i föregångaren,

Mmm, vet inte hur många det finns dock (fanns 10 i ettan?). Jag har ändå inte rushat igenom på något sätt. I början stod det när man påbörjade nästa kapitel, typ chapter 2 osv. Jag tänkte spela till kap 4 idag men antingen levde jag mig in så mycket att jag missade när de visade det eller så slutade de visa det för när jag sparade och lade ner så var jag på kap 6.

Postad 25 January 2011 - 00:58

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Mmm, vet inte hur många det finns dock (fanns 10 i ettan?). Jag har ändå inte rushat igenom på något sätt. I början stod det när man påbörjade nästa kapitel, typ chapter 2 osv. Jag tänkte spela till kap 4 idag men antingen levde jag mig in så mycket att jag missade när de visade det eller så slutade de visa det för när jag sparade och lade ner så var jag på kap 6.

Det var 12 kapitel i föregångaren. Man använde spårvagnen för att komma vidare till ett nytt kapitel och det dök upp en laddningsskärm varje gång dessutom.

Postad 25 January 2011 - 01:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det var 12 kapitel i föregångaren. Man använde spårvagnen för att komma vidare till ett nytt kapitel och det dök upp en laddningsskärm varje gång dessutom.

Jo, spårvagnen visste jag - fast de resorna var ju lite behagligare än.... ;) . Nåväl, de har slopat det systemet så det är inte lika uppenbart nu när det kommer ett nytt kapitel.

Postad 25 January 2011 - 01:14

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Jo, spårvagnen visste jag - fast de resorna var ju lite behagligare än.... ;) . Nåväl, de har slopat det systemet så det är inte lika uppenbart nu när det kommer ett nytt kapitel.

Oj. Man kände sig säker när man såg att kartan visade på att man skulle tillbaka till spårvagnen. nu finns inte den känslan kvar längre. Jo, jag har sett en del i trailern. Hoppas att de delarna inte förstör spelet. Osäker på om jag kommer att försöka mig på platina på detta spel. Kommer nog inte orka med att spela igenom det på Hard Core.

Postad 25 January 2011 - 01:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jo, jag har sett en del i trailern. Hoppas att de delarna inte förstör spelet.

Syftar du på tågbiten?

Postad 25 January 2011 - 01:23

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Syftar du på tågbiten?

Jepp. Nu börjar snart Dead Space 2 intervjun! 7 minuter kvar!

Postad 25 January 2011 - 01:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nix, "de" förstör inte. Det enda jag kommer på att klaga på är att det är just mer av samma, vilket åas också är positivt.

Postad 25 January 2011 - 02:41

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Mycket snack om allt möjligt men inte så mycket om spelet. De visade en snutt ur kapitel 9 iaf. och en del från Dead Space för Iphone/Ipad.

Postad 25 January 2011 - 15:02

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Hur är ljudet? Spelar Dead Space nu och ljudet känns komprimerat. Har inte tänkt på det så mycket innan.

Postad 25 January 2011 - 15:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
9 av 10 fick de av gamereactor

Postad 25 January 2011 - 15:38

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Date Order Status Change

January 25th 13:40 (CEST) Backordered with supplier. Awaiting stock arrival

Bådar ju inte gott ;)

Postad 25 January 2011 - 15:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

9 av 10 fick de av gamereactor

Samma av gametrailers.

Postad 25 January 2011 - 17:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
12st recensioner på gamerankings nu..
Nästan 91procent i snitt....

Läst några recensioner och de verkar helt klart vara ett bra spel..

Gillar man 1:an så blir nog inte besviken..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.