Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka är de bästa tv apparaterna i dagsläget?

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 November 2009 - 16:28

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Är lite nyfiken på vilka ni anser är de bästa tv apparaterna på marknaden idag. Båda vilka som är bäst på plasma men också lcd sidan.
Bortse från Pioneer då dessa inte tillverkas längre. Vet att det är de bästa egentligen men om man för en gångs skull bortser från dem vilka är bäst då?
Kan tilläggas kan att jag INTE undrar vilket märke som är bäst, utan vilken modell.
Mvh Martin

Redigerat av Unregistered1487, 06 November 2009 - 16:29.

Postad 06 November 2009 - 16:33

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Varför bortse från Pioneer när det fortfarande går att få tag i apparaterna? Är du verkligen ute efter det bästa är det dags att agera innan du VERKLIGEN måste bortse ifrån dem. Förstår inte resonemanget :blink:

Postad 06 November 2009 - 16:42

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Nu är det så att jag inte är i köptagen av en tv utan är enbart sugen på att göra lite research. Skulle bara vara kul och höra vad som anses som näst bäst osv.
Så please inga fler kommentarer i stil med "men köp pio dem är bäst i hela världen". Jag vet att dem är det men är inte intresserad av det.

Postad 06 November 2009 - 18:10

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Panasoniv 50V10 (plasma)

På led sidan, SHARP aquos eller samsungs nyaste led antar jag.

Postad 06 November 2009 - 18:23

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
..

Redigerat av rosenlorden, 06 November 2009 - 18:25.

Postad 06 November 2009 - 19:22

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
ingen är bäst imho.
Det är sorgligt att efter så många år som plasma och lcd har bakom sig, så finns fortfarande en drös med fel på samtliga (många av felen som har funnits sedan dag ett). Idag förväntas köparen att "sånt är OK" eller "Jo men så är det på lcd"...dvs acceptera dålig kvalite/slutresultat bara för att.
Betala 10,20, 30 000:- för en produkt med inbyggda fel out of the box, taskig bild osv.......ja...det verkar vara lysande affärside då det onekligen finns köpare :blink:

Nää frågan borde lyda "Vilen av de är minst dåliga" ;-)

Av de jag har sett, så är det Pioneer.
Av de jag har läst och är potentiell köpare på är för tillfälle Sharps nya LCD-er med LED.

Postad 06 November 2009 - 20:51

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ja, inte vet då jag, men min Panasonic slår då min gamla CRT med hästlängder. Om du menar att CRT fortfarande är bättre? Annars förstår jag inte vad du syftar på. Och vad är alla dessa fel som du menar fortfarande finns?

Postad 06 November 2009 - 20:55

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Panna v10/z-serien och philips senaste topp tv i 9 serien,9704H.Detta är vad jag tror.

Postad 07 November 2009 - 11:22

Unregisteredf8aff63e
  • Unregisteredf8aff63e
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

ingen är bäst imho.
Det är sorgligt att efter så många år som plasma och lcd har bakom sig, så finns fortfarande en drös med fel på samtliga (många av felen som har funnits sedan dag ett). Idag förväntas köparen att "sånt är OK" eller "Jo men så är det på lcd"...dvs acceptera dålig kvalite/slutresultat bara för att.
Betala 10,20, 30 000:- för en produkt med inbyggda fel out of the box, taskig bild osv.......ja...det verkar vara lysande affärside då det onekligen finns köpare :)

Nää frågan borde lyda "Vilen av de är minst dåliga" ;-)

Av de jag har sett, så är det Pioneer.
Av de jag har läst och är potentiell köpare på är för tillfälle Sharps nya LCD-er med LED.

Om nu CRT var en mycket mer fulländad teknik varför lever den inte kvar? hade nu crt verkligen kunnat prestera en mkt bättre bild än min lcd hade jag absolute skitit i om den den var tjock elr inte. Tittar du på en en pio g9 med blu ray material och brevid står en crt med dvd och du hellre tar en crt e d ju nått som e fel? problem out of the box jo visst ingen teknik e optimal den dagen den är det skapar vi oss en ny teknik som garanterat oxå innehåller fel. Man kan ju inte sälja en perfekt teknik år efter år.

Röstar på sharps nya led och pannas v10.

Postad 07 November 2009 - 11:35

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Visst duger CRT. Men som fullhd är det svårt att bygga en CRT utan att den blir dyr. Mycket strul där med magneter och konvergenslinjer och annat smått och gott. Fasta pixlar är en klar fördel i det sammanhanget.

Postad 07 November 2009 - 11:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Folk som säger att CRT är bättre är dem som har det som motivering till att inte skaffa plasma/LCD ännu. Jag vet inte på vilket sätt CRT är bättre, den har sämre upplösning, sämre hz, har oftast en för skarp kontrast som man får ont i ögonen av. Sen finns det självklart visas LCD och plasmsa apparater man ska undvika för att inte bli besviken. Personligen skulle jag säga att dom bästa TV märkena är:
1 Pioneer, 2. Sony, 3. Samsung, 4. Panasonic, 5. Philips, 6. Sharp, 7. LG
Detta är högst personlinga åsikter och mellan plats 3-7 tycker jag det är väldigt jämt. Har själv en LG vilket man ångrar idag, men jag kommer inte byta ut den förrän om ett par år då det finns en teknik som är vesäntlgt bättre.

Postad 07 November 2009 - 12:17

Peter.J
  • Peter.J
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
CRT är bättre än både plasma och lcd när det gäller vanliga tv-sändningar. Trist att det är så annars hade jag slagit till på en 50 tummare direkt.

Postad 07 November 2009 - 12:28

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
På analog TV kanske. Men vem har analog TV 2009?

Postad 07 November 2009 - 18:00

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
CRT har väl fortfarande vissa fördelar mot Plasma och LCD?

Färgskalans omfång och upplösning?

Kontrastomfånget?

Hanteringen av rörelser i bilden?

Ljusstyrkan?

Eller har jag sovit ett par tre år kanske?

Men att få till CTR på 50" eller mer är ju närmast omöjligt, ja i alla fall om man ska kunna få dem genom dörrar och in i finrummet. De blir ruggigt skrymmande och tunga.

Sen var det ju även svårigheterna att få till HD i ansenliga storlekar på skärmen med CRT.

Dr Tinnitus

Postad 07 November 2009 - 18:34

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Kontrastomfånget lär de bättre LCD och plasmorna vara bättre på vad jag förstått iaf även ljusstyrkan och rörelser. Vissa håller ju 100 % upplösning i rörelser (standard test, hdtv test uk) bla pannas full HD plasmor vad jag minns.
Färgskalans omfång och upplösning har jag inte en aning om men x.xv colour (stavning ?)

Känner igen ditt nick från andra forum ,har du kvar din racerford med för många hästar ? :)

Postad 07 November 2009 - 23:00

KAMIKIRI
  • KAMIKIRI
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Panasonic

Postad 08 November 2009 - 12:16

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

CRT är bättre än både plasma och lcd när det gäller vanliga tv-sändningar. Trist att det är så annars hade jag slagit till på en 50 tummare direkt.

Helt fel. Broderns Pioneer 436 (från 2005/2006) klår min panasonic 32 CRT tjock tv (från 2003) . Panasonicen ger sjukt skarp, brusfri och fin bild men brorsans pioneer har ju typ världens bästa scaler och låt mig påpeka detta:
Brorsan kör med en typ 50krs antennkabel. På sin 40 000 krs dyra tv som den kosta :D

Så i dagsläget har pioneer övertaget på allt jämtemot CRT medans panasonic som sammarbetar med pio nu, når dit nästa år tror jag. Om dem nu fixar scalern. :(

Och Zeke. Jo jag har analog crt :D Hyr ut rummet i dagsläget till en student på universitet, nästa år it's mine again. Då blire en 50tums G10 som rasat i pris, alternativ nyaste panasonic om det inte blir för dyrt. Kul tråd att många skriver panasonic nu är bästa tvn! Älskar panna :P

Postad 08 November 2009 - 17:00

Dr Tinnitus
  • Dr Tinnitus
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Kontrastomfånget lär de bättre LCD och plasmorna vara bättre på vad jag förstått iaf även ljusstyrkan och rörelser. Vissa håller ju 100 % upplösning i rörelser (standard test, hdtv test uk) bla pannas full HD plasmor vad jag minns.
Färgskalans omfång och upplösning har jag inte en aning om men x.xv colour (stavning ?)

Känner igen ditt nick från andra forum ,har du kvar din racerford med för många hästar ? :(

På bilen, svar ja...

Dr Tinnitus

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.