Som jag förstått det så kan inte acamd koppla upp mot en cccam-server men jag kanske har fel?
Men jag fick i alla fall igång det med Hadu-plugin. Fick ta bort filen ffdecsa.dll från tv-servermappen så funkade det.
Men bilden är ju inte mycket att hurra för. Ok att bilden på HD-kanaler är "hyffsad" även om jag inte lyckats få den stabil. En del hack som blir fler och fler ju längre man tittar på en kanal tills det ballar ur fullständigt. Även stora synkproblem med bild/ljud. Datorn är hyffsat ny och kraftfull så felet kan inte ligga där. Den spelar upp 1080p mkv-filer utan problem. Har använt mig av CoreAVC codec men även testat ffdshow med än sämre resultat.
Bilden på SD-kanalerna är väl i klass med bilden från en VHS-bandare kopplad via komposit....haha. Men jag antar att det är en fråga om rätt codecs. Skulle nog ändå våga mig på att sticka ut hakan och säga att jag tvivlar på att jag kan få samma kvalité på bilden som från min Dreambox. Dessutom är det ju ruggit instabilt och kanalbyte tar ju evigheter.
Men jag har precis börjat lära mig lite om detta så jag skall i alla fall ge det en chans. Alltid kul att experimentera med nya saker.
Om det är någon här som kör Mediaportals tv-server i "skarpt" läge kanske kan tipsa om vilka codecs och inställningar man skall ha för bästa bild.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 14 November 2009 - 01:03.