Läs mer här
Triangle Australe 260
(Golvhögtalare)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Triangle Comete 202
(Surround-/ stativhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Triangle Comete TZX
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Triangle Esprit Altea Ex
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
12 990:- | |
Triangle Esprit Antal Ex
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
15 990:- | |
Triangle Esprit Comete Ex
|
1
|
(1)
|
6 990:- | |
Triangle Esprit Heyda Ex
|
0
|
(0)
|
5 790:- | |
Triangle Esprit Titus Ex
|
0
|
(0)
|
5 990:- | |
Triangle Esprit Voce Ex
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
3 990:- | |
Triangle Galaxy 2 5.1
(Högtalarpaket för hembio)
|
10
|
(2)
|
13 990:- | |
Triangle Genése Lyrr
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
40 000:- | |
Triangle Genése Quartet
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
28 000:- | |
Triangle Genése Trio
|
0
|
(0)
|
12 990:- | |
Triangle Genése Voce
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
7 900:- | |
Triangle IC16 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Triangle IW12 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Triangle IW16 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Triangle Magellan Cello Sw2
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
89 000:- | |
Triangle Magellan Concerto Sw2
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
229 000:- | |
Triangle Magellan Duetto Sw2
|
2
|
(2)
|
44 900:- | |
Triangle Magellan Grand Concert Sw2
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
459 000:- | |
Triangle Magellan Quatuor
(Golvhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Triangle Magellan Voce SW2
(Centerhögtalare)
|
2
|
(1)
|
21 900:- | |
Triangle Meteor 0.1TC
(Subbasar)
|
0
|
(0)
|
4 990:- | |
Triangle Meteor 0.5
(Subbasar)
|
0
|
(0)
|
9 990:- |
4 relaterade trådar
Skickat 17 november 2009 - 13:29
Pressmeddelande från Hembiobutiken:Hembiobutiken erbjuder per den 10e november 2009 hela högtalartillverkaren Triangles sortiment som exklusiv återförsäljare för den Svenska marknaden.
Läs mer här
Läs mer här
Skickat 18 november 2009 - 20:49
jaQoB Nov 18 2009, 20:26 skrev:
Hmm, känns mest reklam detta... Men alltid trevligt med nya märken 
Synd bara att man inte bor i någon större stad så man kan medverka
Eller har den demodagen redan varit... nu blev jag osäker.
Det här inlägget har ändrats av Martin 18 november 2009 - 20:50
Skickat 19 november 2009 - 11:17
Jag har hört några tidigare modeller från Triangle och varit såpass imponerad att jag länge var på väg att köpa mig ett par, det är framförallt mellanregistret som passar perfekt för röster och t.ex. akustisk gitarr. Vill minnas att de gör elementen själva f.ö. Min plan var att hinna förbi och lyssna på demo idag, men vet ej säkert om jag hinner...
Skickat 19 november 2009 - 12:27
Här kommer en par bild på högtalarna som det spelas på:
Triangle_fransos1.jpg 746,42K
0 Antal nedladdningar
Nicolas Serra från Triangle tillsammans med Triangle Magellan Quatuor SE.
Det finns även gott om Triangle högtalare att lyssna på i Göteborg för dem som bor närmare där.
Triangle_fransos1.jpg 746,42K
0 Antal nedladdningarNicolas Serra från Triangle tillsammans med Triangle Magellan Quatuor SE.
Det finns även gott om Triangle högtalare att lyssna på i Göteborg för dem som bor närmare där.
Det här inlägget har ändrats av hbb_Daniel 19 november 2009 - 13:44
Skickat 20 november 2009 - 10:52
Jag lyssnade en stund på ett par begagnade Triangle-högtalare. Nya hade de gått lös på strax under 20 000 har jag för mig, och ändå så lät de som en bättre köksradio. Oftast när man lyssnar på högtalare så brukar man ju ändå hitta vissa kvalitéer även om de inte faller en i smaken överlag. Men i det här fallet... nej, inget. Eller tja, diskret och förlåtande möjligtvis, men det är ju en köksradio på låg volym också. Och billigare. 
Nu lyssnade jag visserligen bara på ett enstaka högtalarpar som dessutom hade ett par år på nacken. Triangle kanske gör annat som är vettigt, vem vet.
Nu lyssnade jag visserligen bara på ett enstaka högtalarpar som dessutom hade ett par år på nacken. Triangle kanske gör annat som är vettigt, vem vet.
Det här inlägget har ändrats av Frux 20 november 2009 - 10:54
Skickat 08 december 2009 - 11:28
Det var tråkigt att du inte gillade dem. Jag är ganska säker på att något inte var som det ska då jag är tokimponerad av Triangles sortiment. Jag kan tänka mig att dagens motsvarighet till de du lyssnade på är Triangle Antal EX som ligger strax under 20.000:-. De låter fantastisk bra enligt mig och vi har fått bra respons av kunder som lyssnat på just Esprit EX-serien i butiken. Vad jag gillar mest är hur röster återges och med vilket djup musik levereras. Allt låter mycket naturligt och det är ett fantastiskt skönt driv i dem. Jag märker ofta att jag slutar analysera och börjar stampa takten eller helt sjunker in i musiken istället. Det är ganska ovanligt för min del, men fantastiskt trevligt:)
Du är hjärtligt välkommen för en ny provlyssning under rätt förutsättningar då jag tycker det är ett högintressant högtalarmärke!
/Erik - Hembiobutiken Gbg
Du är hjärtligt välkommen för en ny provlyssning under rätt förutsättningar då jag tycker det är ett högintressant högtalarmärke!
/Erik - Hembiobutiken Gbg
Skickat 14 april 2010 - 08:05
Jag har nu haft Antal Ex, och Voce Ex, i några veckor och blir bara mer och mer glad i ljudet. Bör absolut avlyssnas och jämföras. För min del tror jag att de försvarar sig mycket väl mot jämförbara alternativ. När jag dessutom kommer loss och uppgraderar förstärkarbiten blir det nog ännu bättre.
Skickat 18 januari 2012 - 23:32
Jag köpte mig ett par PG09 golvhögtalare (low-end/insteg), tror det är exakt samma komponenter som Color, utan lacken. Listpriset låg väl runt 12-13Tkr tror jag, vilket är mycket pengar i min bok, rejält så. Blev besviken först på basen, sen insåg jag också att min sub gått sönder (tog mig nåra veckor att inse detta). Väl inspelade och med ny sub på plats, så kan jag bara säga att de växer på mig dag för dag!
Nej, det är inga rockers/konsert högtalare som dunkar skiten ur rummet (jag har +30m2 vardagsrum med "snedtak" och +5m takhöjd i nock = stor volym), men jisses sicken bredd de har, och speciellt för gittarr. Gillar man musik och suverän ljudkvalité på film så kan jag rek. dem, men som sagt, vill man ha tung bas framför kristallklart ljud, så är de fel.
Själv sänker jag diskanten lite och ökar basen, samt kör sub:en rätt hårt för att kompensera om jag så önskar. Jag är så nöjd att jag funderar på att byta ut mina back-surround och center mot samma märke.
Nej, det är inga rockers/konsert högtalare som dunkar skiten ur rummet (jag har +30m2 vardagsrum med "snedtak" och +5m takhöjd i nock = stor volym), men jisses sicken bredd de har, och speciellt för gittarr. Gillar man musik och suverän ljudkvalité på film så kan jag rek. dem, men som sagt, vill man ha tung bas framför kristallklart ljud, så är de fel.
Själv sänker jag diskanten lite och ökar basen, samt kör sub:en rätt hårt för att kompensera om jag så önskar. Jag är så nöjd att jag funderar på att byta ut mina back-surround och center mot samma märke.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
3
Kommentarer till Mitt hembiobygge. av Drejaregatan
176 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna
Förändringar av forumstrukturen
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler