Sökresultat     Sökningen pågår   Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
 Söker efter filmer  
 Gå till filmdatabasen
 Söker efter produktkategorier  
 Se alla kategorier (på Prisjakt)

Söker efter användare  
 Avancerad sökning
 Söker efter gallerier  
 Se alla gallerier
 Sök forumtrådar  
 Avancerad sökning

Du måste vara registrerad för att kunna logga in.
Som registerad användare kan du:

• Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.

Om du inte har ett konto, kan du registrera dig här.

Användarnamn  Glömt ditt användarnamn? Klicka här
Lösenord  Glömt ditt lösenord? Klicka här

Stäng  

Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler · 

2 Sidor V   1 2 >   Gå till första olästa inlägg
Tråden är låst Starta ny tråd
Varning för Julhuset.net - butiken existerar inte

posta Nov 23 2009, 04:06
Inlägg #1
Konsumentintress...

Wannabe
*

Gick med: 2008-09-26
Saknar galleri, filmsamling, annonser

När julen närmar sig så gäller det att vara försiktig med webbutiker som poppar upp lagom till löneutbetalningarna i november. Åtminstone om man på julafton vill glädja någon annan än personerna bakom butiken.

Webbplatsen Julhuset.net är en butik som, åtminstone i mina öron, får varenda julbjällra att klinga falskt. Till en början var det bara namnet som såg komiskt ut och jag blev nyfiken på vad de marknadsför för produkter, med tanke på att butiker med "Jul" som förled i namnet kan få svårt att locka kunder årets övriga elva månader.

Domänen ligger på en server i Houston, Texas, och registrerades den 20 november 2009 av ContactPrivacy.com, en anonymiseringstjänst som gömmer den verklige innehavaren av domänen.

Citera
Whois info for, julhuset.net

Registrant:
Contactprivacy.com
96 Mowat Ave
Toronto, ON M6K 3M1
CA

Domain name: JULHUSET.NET

Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 20-Nov-2009.
Record created on 20-Nov-2009.

Man uppfyller inte heller lagens krav på att webbutiker måste informera om företagsnamn, postadress, e-postadress, organisationsnummer mm.
Försäljningsvillkoren imponerar, tills man ser att de är kopierade från DustinHome. Man glömde nämligen att ändra telefonnumret.

Bifogad bild

Med tanke på att domänen registrerades fredagen den 20 november så är jag mäkta imponerad av att trådskaparen i den andra tråden* både hunnit beställa varor och få dem levererade söndagen den 22 november.

*) Eftersom den andra tråden är borta så citerar jag trådskaparens första och enda inlägg:

Citera(Nielsensson @ Nov 22 2009, 23:37 ) *
Beställde ett antal varor nu till jul och kan säga rakt ut att jag är jävligt nöjd! Vilket fynd!
Förutom den kanske otydliga supporten är sidan helt utmärkt(Dock mycket snabbt svar på mail). Köpte lite julklappar till kampanjpris som de har nu under julhandeln. Barnen blev sjukt nöjda.

Kan väl passa på att tacka David på supporten, fick min Xbox 360 elite med tre spel(istället för två) eftersom de fick dela upp paketen pga lagerstatus. Tog 3 vardagar innan jag fick mitt första paket.

9.5/10

-Nielsensson

Edit:
Plockade bort länkar till den avlägsnade tråden och la till ett citat i stället.

Det här inlägget har ändrats av Konsumentintresse Nov 24 2009, 00:28

posta Nov 23 2009, 05:53
Inlägg #2
Strife

Lärjunge

Gick med: 2006-09-16
 Har 12 filmer i samlingen

Var inne och kollade deras hemsida på skoj... xbox 360 elite med 2 spel för 1800, ps3 slim för 2300 och nya cod mw2 för 299? haha, ja jo tjenare smile.gif

posta Nov 23 2009, 11:33
Inlägg #3
Loo755

Forumräv

Gick med: 2007-01-12

Vill någon gå vidare så har Prisjakt IP-numret till trådskaparen vars tråd snabbt togs bort gällande reklam för denna firma.

posta Nov 23 2009, 13:59
Inlägg #4
belzebubb

Beroende

Gick med: 2008-03-24

Vilka tomtar.. Går man på det här och beställer så får man skylla sig själv.

Det här inlägget har ändrats av belzebubb Nov 23 2009, 13:59

posta Nov 23 2009, 15:20
Inlägg #5
Nahaz

Beroende
Gruppikon

Gick med: 2006-07-25
 Har 136 bilder i Galleriet

Minst 1 varje år.
Dom har alltid bra koll på vilka varor det säljs mest av också, alla dom mest populära julklapparna finns alltid med : )

Forum reklam från falsk användare var nog första gången dock?

Jag har varnat på faktiskt.se och hififorum.nu

Det här inlägget har ändrats av Nahaz Nov 23 2009, 15:59

posta Nov 23 2009, 17:40
Inlägg #6
Avregistrerad519

Rookie

Gick med: 2002-09-13

Härligt, en följetong i repris..... rolleyes.gif

Får hoppas att ingen går på detta. Men vis av erfarenhet så känns det som att massor av folk kommer gödsla dessa kriminella typer med pengar, trist.

posta Nov 23 2009, 17:42
Inlägg #7
Benkke

Mästare

Gick med: 2008-04-22
 Har 15 bilder i Galleriet
 Har 632 filmer i samlingen

Det kommer väl en annons i Aftonbladet och Metro så är vi igång igen

posta Nov 23 2009, 18:24
Inlägg #8
JB

Guru

Gick med: 2002-11-10
 Har 7 bilder i Galleriet

Hej!

Det finns något som heter Julhuset.se på samma postadress som Julhuset.net i Tenhult. Här i länk nedan är både namn och telefonummer. Det visar sig att www.julhuset.se, som sålt typ "julstämning", bl a Shabby Chic??? är avstängd av webbleverantören då abonnemanget löpt ut.

Bara att ringa och kolla upp om Julhuset.se lagt ner sin julstämningshandel och startat upp en internetaffär för elektronik istället och om denna person i länken verkligen finns.

http://www.gulex.se/firmainfo/julhuset_i_t...35410563404.htm

Kunde inte låta bli - fick lova att bildgoogla vad Shabby Chic var....och det är väl så långt från elektronik man kan komma... rolleyes.gif

http://images.google.se/images?hl=sv&s...mp;aq=f&oq=

EDIT: Mer info om ursprungliga Julhuset.se i Tenhult - troligtvis är denna person helt oskyldig och någon annan har "kapat" hennes renomé/sajt OCH postadress - den enda skillnaden att denna nya sida har .net som domän.

http://www.allabolag.se/770528OQHC

Summa summarum - STOR varning och allt pekar på årets första stora avslöjade julscamförsök.

EDIT 2: Och ägarna till Julhuset.se är med största sannolikhet helt oskyldiga och ovetande.

Mvh JB

Det här inlägget har ändrats av JB Nov 23 2009, 19:38

posta Nov 23 2009, 19:14
Inlägg #9
belzebubb

Beroende

En annan rolig sak är att dom listar kommande spel som inte har släppts som "i lager".

Det här inlägget har ändrats av belzebubb Nov 23 2009, 19:18

posta Nov 23 2009, 19:22
Inlägg #10
Fredrik HL

Forumräv

Gick med: 2006-02-08
 Har 25 bilder i Galleriet
 Har 186 filmer i samlingen

http://www.julhuset.net/show_product.jsp?artnbr=10308489
Zomg, Diablo 3 - I LAGER! tongue.gif

posta Nov 23 2009, 19:25
Inlägg #11
belzebubb

Beroende

Dock ser jag att dom otroligt nog verka ha något slags hämtlager i Tenhult i Jönköpings län enligt deras hemsida. Eller "lagerhus" som dom kallar det.

JulHuset i Tenhult
Högalundsvägen **
56027 Tenhult

Jag kollade upp adressen på eniro, och registrerade där är en C**** samt en A*****. Man kan ju undra om dom har någonting med det hela att göra eller om personerna bakom Julhuset bara har angett en slumpmässigt utvald adress i Tenhult. Det sistnämnda känns mest troligt. Finns telefonnummer till personerna också om någon skulle vara intresserad utav att kolla upp det.

Jag bor själv inte så långt ifrån Tenhult och kanske skulle kunna åka förbi adressen någon dag för att se hur det verkar.

*** Avlägsnade personuppgifter (Tomas_D700)

Det här inlägget har ändrats av Tomas_D700 Nov 24 2009, 01:22

posta Nov 23 2009, 19:29
Inlägg #12
Konsumentintress...

Wannabe
*

Citera(JB @ Nov 23 2009, 18:24 ) *
Det finns något som heter Julhuset.se på samma adress som Julhuset.net i Tenhult.
Menar du på samma postadress eller vad? Ser man till domänadresser så har julhuset.net inget med julhuset.se att göra, mer än namnet då förstås. Julhuset.se kommer jag för min del inte att ta upp då jag med tråden bara vill varna för att ingå avtal via domänen julhuset.net. Företag och personer kopplade till julhuset.se har inget med detta att göra utan likt den tidigare diskussionen om dinmobil.net utnyttjas de för att förvirra och leda in folk på fel spår genom att valda domännamn lätt kopplas till aktiva eller tidigare aktiva företag. Skulle inte bli förvånad om det är samma person(er) bakom dinmobil.net och julhuset.net.

Det här inlägget har ändrats av Konsumentintresse Nov 24 2009, 06:42

posta Nov 23 2009, 19:32
Inlägg #13
JB

Guru

Har 7 bilder i Galleriet

Citera(Konsumentintresse @ Nov 23 2009, 21:29 ) *
Menar du på samma postadress eller vad? Ser man till domänadresser så har julhuset.net inget med julhuset.se att göra, mer än namnet då förstås. Julhuset.se kommer jag för min del inte att ta upp då jag med tråden bara vill varna för att ingå avtal via domänen julhuset.net.

Jag tror det är medvetet att återanvända namn som kan förvirra genom att de lätt kopplas till aktiva eller tidigare aktiva företag. Det får mig att tänka på den tidigare diskussionen om dinmobil.net och jag skulle inte bli förvånad om det är samma person(er) bakom julhuset.net. Har dock bara magkänslan att gå på...

Julhuset.net använder sig i sin info om företaget av samma postadress som Julhuset.se har/hade. Julhuset.se heter även som helhet "Julhuset i Tenhult".

Alltså ägarna till Julhuset.se är säkert helt oskyldiga och bara fått sin postadress kapad, liksom sitt företagsnamn med enda skillnaden domänen. Det skrev jag även i mitt inlägg ovan och detta då för att förvirra/snylta på ett företag som faktiskt verkar har funnits ett tag för att vinna tid innan bluffen avslöjas.

Mvh JB

Det här inlägget har ändrats av JB Nov 23 2009, 19:44

posta Nov 23 2009, 19:35
Inlägg #14
Konsumentintress...

Wannabe
*

JB: Då är vi på samma linje smile.gif

posta Nov 23 2009, 20:01
Inlägg #15
ToBPower

Amatör
**

Gick med: 2008-03-21
 Har 8 bilder i Galleriet

Från julhuset.se

___
Välkomna!

src="https://julhusetonline.123ehandel.se/PICTURE/julhusetshop2_pGsSei.JPG" width="910" height="176" border="0" alt="" />

Julhusets webbshop har upphört, välkomna in på tradera (se länk nedan)
för att göra klipp på det som finns kvar i lager.

VARNING!! för webbsidan julhuset.net som stulit företagsnamnet och hävdar sig vara
Julhuset i Tenhult. Detta är polisamnält.
Jag hoppas inte att någon blir lurad av dessa skojare

NEDRÄKNING TILL JULAFTON 2009

Kontakta oss! Till Julhusets annonser på Tradera
-------

posta Nov 23 2009, 20:05
Inlägg #16
JB

Guru

Har 7 bilder i Galleriet

Citera(ToBPower @ Nov 23 2009, 22:01 ) *
Från julhuset.se

___
Välkomna!

src="https://julhusetonline.123ehandel.se/PICTURE/julhusetshop2_pGsSei.JPG" width="910" height="176" border="0" alt="" />

Julhusets webbshop har upphört, välkomna in på tradera (se länk nedan)
för att göra klipp på det som finns kvar i lager.

VARNING!! för webbsidan julhuset.net som stulit företagsnamnet och hävdar sig vara
Julhuset i Tenhult. Detta är polisamnält.
Jag hoppas inte att någon blir lurad av dessa skojare

NEDRÄKNING TILL JULAFTON 2009

Kontakta oss! Till Julhusets annonser på Tradera
-------

Av alla scamförsök de senaste åren måste detta vara ett av de mer korkade...case closed. Gäller nu bara att sajten stängs ner asap så ovetande inte hinner beställa.

Lite komiskt att veta att bluffnissarna bakom detta sitter och läser i denna tråd just nu, då det var de som startade denna tråd med ett tips om hur förträfflig denna nätbutik är.

Mvh JB

Det här inlägget har ändrats av JB Nov 23 2009, 20:12

posta Nov 23 2009, 20:09
Inlägg #17
JetJaguarr

Forumräv

Gick med: 2007-12-10
 Har 5 annonser i Marknaden

Citera(JB @ Nov 23 2009, 20:05 ) *
Av alla scamförsök de senaste åren måste detta vara ett av de mer korkade...case closed. Gäller nu bara att sajten stängs ner asap så ovetande inte hinner beställa.

Lite komiskt att veta att bluffnissarna bakom detta sitter och läser i denna tråd just nu, då det var de som startade den med ett tips om denna "bluffbutik".

Mvh JB

Går man på det här har man förtjänat att bli av med sina pengar.

posta Nov 23 2009, 22:16
Inlägg #18
gaffakungen

Användare
**

Gick med: 2009-02-12
 Har 7 bilder i Galleriet

Vore det inte snällt om Minhembio kunde förse polis eller liknande med ip-adresser från personen som startade bluff-tråden?

posta Nov 23 2009, 22:28
Inlägg #19
rson39

Lärjunge

Gick med: 2008-02-18
 Har 18 bilder i Galleriet
 Har 30 filmer i samlingen

Jag kommer inte in på sidan ens. Alltid när det är erbjudanden man inte får missa så är det något som krånglar! mad.gif

wink.gif

posta Nov 24 2009, 00:13
Inlägg #20
JB

Guru

Har 7 bilder i Galleriet

Citera(rson39 @ Nov 24 2009, 00:28 ) *
Jag kommer inte in på sidan ens. Alltid när det är erbjudanden man inte får missa så är det något som krånglar! mad.gif

wink.gif

Som en liten reminder för er som inte hann... wink.gif
Bifogade bild(er)
Bifogad bild

posta Nov 24 2009, 07:13
Inlägg #21
Konsumentintress...

Wannabe
*

Tack till er som vidarebefordrade min varning till andra forum. Det betyder att ännu fler konsumenter har blivit upplysta och själva kan göra välgrundade val. Förhoppningsvis är domänen julhuset.net nu borta för gott och tämligen oanvändbar för att i stor skala bedra konsumenter. Jag hoppas alla hjälps åt att hålla utkik efter och rapportera in andra misstänkta webbutiker så här innan jul.

I skrivande stund ser jag att annonser finns kvar på t.ex. Fyndtorget:

Bifogad bild

posta Nov 24 2009, 08:37
Inlägg #22
USiT2009

Forumräv

Gick med: 2009-04-20
 Har 22 bilder i Galleriet

Jag gick in och anmälde den annonsen samtidigt som jag hänvisade till denna tråd.
Tycker fler ska göra det.

Tack Konsumentintresse för all info du gav om siten innan folk gjorde bort sig

Det här inlägget har ändrats av USiT2009 Nov 24 2009, 08:38

posta Nov 24 2009, 10:58
Inlägg #23
Anna_på besök

Rookie

Gick med: 2009-11-24

Citera(belzebubb @ Nov 23 2009, 19:25 ) *
Dock ser jag att dom otroligt nog verka ha något slags hämtlager i Tenhult i Jönköpings län enligt deras hemsida. Eller "lagerhus" som dom kallar det.

JulHuset i Tenhult
Högalundsvägen **
56027 Tenhult

Jag kollade upp adressen på eniro, och registrerade där är en C**** samt en A*****. Man kan ju undra om dom har någonting med det hela att göra eller om personerna bakom Julhuset bara har angett en slumpmässigt utvald adress i Tenhult. Det sistnämnda känns mest troligt. Finns telefonnummer till personerna också om någon skulle vara intresserad utav att kolla upp det.

Jag bor själv inte så långt ifrån Tenhult och kanske skulle kunna åka förbi adressen någon dag för att se hur det verkar.

*** Avlägsnade personuppgifter (Tomas_D700)

Hej Alla!

Ja det är helt otroligt att det finns ett hämtlager där. För jag bor nämligen där och är även ägare till Julhuset i Tenhult. Julhuset i Tenhult är en lliiiiiiiiten enskildfirma som endast pysslat med e-handel gällande julpynt och inredning.

Jag hittade hit till ert forum när jag gjorde llite sökningar nu på morgonen för att se hur mycket skada dessa .net ställt till med. Det är kanske tur att min lilla firma är under avveckling.

Men jag tänkte bara lägga in en liten blänkare för att bekräfta ovanstående... Högalundsvägen i Tenhult är endast bebott med villor och radhus. Vill ni köpa en tomte så kan jag nog stå till tjänst. Har även en tjock TV 28' i vardagsrummet som jag skulle vilja bli av med... wink.gif...men inte mycket annat.

Antar att det var någon här ifrån som tipsade JP (som ringde upp mig) igår och för det tackar jag jätte mycket. Annars hade jag nog inte upptäckt detta förrän det börjat knacka på arga och lurade människor strax innan jul.

Hoppas nu att vi slipper fler skojare till jul.

Ha det gott
/Anna, Julhuset i Tenhult

posta Nov 24 2009, 12:00
Inlägg #24
Nahaz

Beroende
Gruppikon

Gick med: 2006-07-25
 Har 136 bilder i Galleriet

Tråkigt att bli ofrivilligt inblandad i sånt här trams.

Skall du satsa vidare på företaget så skulle jag fokusera på tomtar, tjock tv är inte lika hett : )

posta Nov 24 2009, 12:54
Inlägg #25
SC-Zap

Mästare

Gick med: 2005-09-06
 Har 184 filmer i samlingen

Verkar som om siten ligger nere. Bara att hoppas att det förblir så.

Jag anmälde ju tråden här på forumet (och det var jag antagligen inte ensam om) och skickade även ett mail till den på Aftonbladet som skrev om Kamera Experten. Nu hann kanske inte det här bli något, så då är det väl inte intressant att skriva om, men kanske har de ögonen öppna i alla fall.

posta Nov 24 2009, 19:06
Inlägg #26
USiT2009

Forumräv

Gick med: 2009-04-20
 Har 22 bilder i Galleriet

Citera
Hej

Tack för tipset, nu har raderat deras annons.

Mvh
Fyndtorgets kundtjänst

posta Nov 24 2009, 19:32
Inlägg #27
Flash78

Lärjunge

Gick med: 2009-07-21
 Har 48 filmer i samlingen

Hmm alltid någon/några som försöker bluffa folk varje år. Iafall tur att sidan är stängd nu.

posta Nov 26 2009, 14:35
Inlägg #28
belzebubb

Beroende

Nu har samma person/personer lagt upp en ny sida.

http://www.snow-house.net/

Exakt samma sida fast dom bara har bytt ut logon. Samma priser osv.

Det här inlägget har ändrats av belzebubb Nov 26 2009, 14:37

posta Nov 26 2009, 14:44
Inlägg #29
warper

Rookie

Gick med: 2009-03-27
 Har 92 filmer i samlingen

Citera(belzebubb @ Nov 26 2009, 14:35 ) *
Nu har samma person/personer lagt upp en ny sida.

http://www.snow-house.net/

Exakt samma sida fast dom bara har bytt ut logon. Samma priser osv.

Noterade precis detta ja me men du hann före tongue.gif

posta Nov 26 2009, 14:47
Inlägg #30
Konsumentintress...

Wannabe
*

Fint belzebubb! Denna gång har de lånat identitet av Snowhouse AB.

2 Sidor V   1 2 >
Tråden är låst Starta ny tråd
1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):

Lo-Fi-version Tid: 6th September 2010 - 02:02
log
grund
  darksite
4 timmar sedan
Epson TW700
  rkh
4 timmar sedan

Prisjakt © 2000 - 2009 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.