När julen närmar sig så gäller det att vara försiktig med webbutiker som poppar upp lagom till löneutbetalningarna i november. Åtminstone om man på julafton vill glädja någon annan än personerna bakom butiken.
Webbplatsen
Julhuset.net är en butik som, åtminstone i mina öron, får varenda julbjällra att klinga falskt. Till en början var det bara namnet som såg komiskt ut och jag blev nyfiken på vad de marknadsför för produkter, med tanke på att butiker med "Jul" som förled i namnet kan få svårt att locka kunder årets övriga elva månader.
Domänen ligger på en server i Houston, Texas, och
registrerades den 20 november 2009 av
ContactPrivacy.com, en anonymiseringstjänst som gömmer den verklige innehavaren av domänen.
Citera
Whois info for, julhuset.net
Registrant:
Contactprivacy.com
96 Mowat Ave
Toronto, ON M6K 3M1
CA
Domain name: JULHUSET.NET
Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 20-Nov-2009.
Record created on 20-Nov-2009.
Man uppfyller inte heller lagens krav på att webbutiker måste informera om företagsnamn, postadress, e-postadress, organisationsnummer mm.
Försäljningsvillkoren imponerar, tills man ser att de är kopierade från DustinHome. Man glömde nämligen att ändra
telefonnumret.

Med tanke på att domänen registrerades fredagen den 20 november så är jag mäkta imponerad av att trådskaparen i
den andra tråden* både hunnit beställa varor och få dem levererade söndagen den 22 november.
*) Eftersom den andra tråden är borta så citerar jag trådskaparens första och enda inlägg:
Citera(Nielsensson @ Nov 22 2009, 23:37 )

Beställde ett antal varor nu till jul och kan säga rakt ut att jag är jävligt nöjd! Vilket fynd!
Förutom den kanske otydliga supporten är sidan helt utmärkt(Dock mycket snabbt svar på mail). Köpte lite julklappar till kampanjpris som de har nu under julhandeln. Barnen blev sjukt nöjda.
Kan väl passa på att tacka David på supporten, fick min Xbox 360 elite med tre spel(istället för två) eftersom de fick dela upp paketen pga lagerstatus. Tog 3 vardagar innan jag fick mitt första paket.
9.5/10
-Nielsensson
Edit:Plockade bort länkar till den avlägsnade tråden och la till ett citat i stället.
Det här inlägget har ändrats av Konsumentintresse Nov 24 2009, 00:28