Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp angående HTPC-bygge.

Tråden har inga svar

Skickat 23 november 2009 - 20:23

Hej allihopa,

Jag är i startgroparna på att sätta ihop en liten HTPC för att slippa ha nätverk, DVI och audiokabel draget på ett väldigt ickevackert sätt genom lägenheten (man lyfter på mattan, man ser kabel fäst med gaffatejp, man känner en slags brännande känsla i själen).

Sitter just nu på följande delar som en slags start:

Det jag hade tänkt komplettera med är följande:

Utöver detta tillkommer ju ett inköp utav en Pico-PSU, det medföljande nätaggregatet i Silverstone-chassit på 60W är ju ett hån, nej - en SKYMF!

Jag vill ha trådlöst nätverk i min låda för att kunna överföra filer mellan HTPC'n och min huvuddator här hemma och därför har jag siktat in mig på ett Zotac-moderkort med det integrerat. Jag hade funderingar på att köpa ett kort med integrerad processor och ett wifi-kort att stoppa i men jag räknar med att jag omöjligt kan komma under 60W ändå, då kan jag lika gärna använda delarna från min förra dator och få ur lite mer kräm ur datorn för ungefär samma kostnad.

Så till sist min frågeställning - ser detta ut som en vettig setup?
Hur räknar jag ut på ett ungefär vilket wattantal som krävs för att driva den lilla besten, kommer 150W räcka eller måste jag börja tänka om?
Synpunkter och råd välkomnas, dock försöker jag hålla det hela hyfsat billigt då jag har en massa andra saker som måste läggas pengar på så min budget sträcker sig nog inte över 2500:- vilket kan vara värt att ha i åtanke.

Tack på förhand!

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Ny förstärkare och högtalare
    TDLG30RTL
    2013-06-19 21:35:07
  • R2-D2 beväpnad
    Benkke
    2013-06-19 20:29:30
  • R2-D2
    Benkke
    2013-06-19 20:07:28
  • Framtida ljudrum
    Gubbas83
    2013-06-19 19:41:09
  • Dressade PB13-Ultra
    cbjorkman
    2013-06-19 12:48:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.