Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byta ut Infinity primus 250 till...ja vad?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2009 - 00:16

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Sitter just nu med detta enlig mig suveräna system förrutom att jag bytte ut basen till deras 10" istället.
Tänkte möblera om lite i tv-rummet(ca 25kvm),med nya möbler i valnöt,så mina bokfärgade högtalare "passade" inte in längre...snacka om världsliga problem!
Ja,ja,jag var ju inte sen att föreslå: -man kan ju köpa nya högtalare som passar till valnöt.
-Visst varför inte blev svaret,och då gäller det att smida medans järnet är varmt!
-MEN,kom det då...-jag vill inte ha några fula golvhögtalare,jag vill ha satteliter...shit tänkte jag,nu blir det inte lätt,har alltid haft golvare men måste nog gå över till satteliter så alla,eller min fru,blir nöjd.

Jaha,vad hittar man nu på då?
Förutsättningarna är som följande:
Förstärkare blir med 99% en Onkyo 607..
Det kommer att spela till 90% film och tv,10% musik..
Rummet som sagt var ca 25-30kvm
Budget för högtalare:0- 8000, absolut max 10000,helst inte det senare,då ligger nog skilsmässan på antågande!
Vad säger ni om detta??
Ska villigt erkänna att jag tittat lite på XTZ WMT93 med deras 10" sub,tror det landade på 8000kr,men jag har inte haft möjligheten att lyssna på det då det är ca 25mil enkel resa dit..
Vet bara inte om dom går att smacka upp på en vägg,tyngden är jag inte rädd för(träväggar),men finns det fästanordningar på dom?
Mycket blir det...
Tacksam för svar!

MVH/Roger

Postad 26 November 2009 - 01:12

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Vill du ha WMT 93 så är ingenting omöjligt. Du kan ju om inte annat bygga egna konsoller etc så du får upp de på väggen.

Jag slänger iväg ett tips iaf...eventuellt kommer basen där vara lite för "vek", är osäker på ditt rum.
Bortser vi från subben så är högtalarna i sig oerhört välljudande. Perfekt för film skulle jag säga och detta skulle ju köras till 90% film så...
Jag tror att en Onkyo 607 ska orka driva dessa på ett bra sätt.

http://www.bildochlj...611&testid=4300

Redigerat av Falcy, 26 November 2009 - 01:15.

Postad 26 November 2009 - 07:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Audio Pro Black Pearl V.2 har sjunkit en del i pris sen V.3 kom. Sjukt snygga och ruskigt välljudande för pengen..
Fyra såna och en Black vector V.2 (center) blir 6970 spänn. Sjukt bra ljud och hög WAF-faktor..
En Ace Bass 3 från Audio Pro på det så småningom, så är lyckan gjord... :blink:

https://www.prisjakt...ukt.php?p=16466
https://www.prisjakt...ukt.php?p=16467

Postad 26 November 2009 - 07:11

Unregistered946c9b90
  • Unregistered946c9b90
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Sitter just nu med detta enlig mig suveräna system förrutom att jag bytte ut basen till deras 10" istället.
Tänkte möblera om lite i tv-rummet(ca 25kvm),med nya möbler i valnöt,så mina bokfärgade högtalare "passade" inte in längre...snacka om världsliga problem!
Ja,ja,jag var ju inte sen att föreslå: -man kan ju köpa nya högtalare som passar till valnöt.
-Visst varför inte blev svaret,och då gäller det att smida medans järnet är varmt!
-MEN,kom det då...-jag vill inte ha några fula golvhögtalare,jag vill ha satteliter...shit tänkte jag,nu blir det inte lätt,har alltid haft golvare men måste nog gå över till satteliter så alla,eller min fru,blir nöjd.

Jaha,vad hittar man nu på då?
Förutsättningarna är som följande:
Förstärkare blir med 99% en Onkyo 607..
Det kommer att spela till 90% film och tv,10% musik..
Rummet som sagt var ca 25-30kvm
Budget för högtalare:0- 8000, absolut max 10000,helst inte det senare,då ligger nog skilsmässan på antågande!
Vad säger ni om detta??
Ska villigt erkänna att jag tittat lite på XTZ WMT93 med deras 10" sub,tror det landade på 8000kr,men jag har inte haft möjligheten att lyssna på det då det är ca 25mil enkel resa dit..
Vet bara inte om dom går att smacka upp på en vägg,tyngden är jag inte rädd för(träväggar),men finns det fästanordningar på dom?
Mycket blir det...
Tacksam för svar!

MVH/Roger

25+25 mil är ingenting om du hittar rätt i slutändan och kan känna dig nöjd. Har själv XTZ-prylar och är tokigt nöjd, dock 2.1 (99.26+99 W12).

Redigerat av Unregistered946c9b90, 26 November 2009 - 07:15.

Postad 26 November 2009 - 07:37

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Audio Pro Black Pearl V.2 har sjunkit en del i pris sen V.3 kom. Sjukt snygga och ruskigt välljudande för pengen..
Fyra såna och en Black vector V.2 (center) blir 6970 spänn. Sjukt bra ljud och hög WAF-faktor..
En Ace Bass 3 från Audio Pro på det så småningom, så är lyckan gjord... :blink:

https://www.prisjakt...ukt.php?p=16466
https://www.prisjakt...ukt.php?p=16467

ja dom såg ju inte fel ut!
Har alltid haft en viss förkärlek till Audio pro:s black pearl,högtalare man lyssnat mycket på men aldrig haft råd när det begavs..

Postad 26 November 2009 - 07:42

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

25+25 mil är ingenting om du hittar rätt i slutändan och kan känna dig nöjd. Har själv XTZ-prylar och är tokigt nöjd, dock 2.1 (99.26+99 W12).

Ja jag vet,det är ingenting om man verkligen vill vara seriös med högtalare,för det kan jag säga,jag köper nog inget "ohört" idag då det kan vara så många olika ljudkaraktärer,och jag vet inte om xtz,jag har bara fastnat för dom trots att jag inte lyssnat på dom,MEN jag kommer inte köpa några förrän jag har provlyssnat,vem vet,det kanske inte var alls vad jag förväntat mig..

Postad 03 September 2010 - 11:00

Pixelina
  • Pixelina
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!

Jag lånar din tråd lite.

Jag sitter i samma sits, har Primus 250 idag (endast frontar) och funderar på att uppgradera. Såg att Hi-Fi-klubben har sänkt priset på B&W 685 till ca 4000kr, vilket känns ganska prisvärt? Är det en så pass mycket bättre högtalare att det kan vara värt pengarna?

Kan tillägga att jag bor i en liten etta utan möjlighet till surround. I dagsläget kommer jag alltså en bara köra 2-kanal.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.