|
James Cameron's Avatar The Game, baserad på filmen
|
|
Vet inte om det här kan vara något, den släpps imorgon. Video Gamer Recension gav den en 7a. Features: • Immerse yourself in James Cameron’s world. Peer deep into the heart of Pandora and see James Cameron’s universe, from your own perspective. • Engage in a massive conflict between two worlds. Fight for you cause; RDA or Na’vi. Customize more than 60 RDA and Na’vi weapons, combined. Choose your skills: 20 for each clan. Drive all of the vehicles and ride the animals. Expand the battleground in online multiplayer. • Develop your character and acquire new skills. Create your very own character and acquire skills as you progress through the game.
|
|
|
|
|
Givetvis utnyttjade jag gamestops inbytesdeal och ska hämta ut spelet i morgon, tillsammans med The Saboteur. Är några spel som står på kö innan, men hade nog ändå inte börjat spela innan jag sett filmen.
|
|
|
|
|
5-7/10 skulle jag inte kalla "såga", samt en del positiva kommentarer som "Ubisoft Montreal has crafted one of the better licensed efforts we’ve seen in a while".
|
|
|
|
|
Plockar också ut Avatar och Saboteur hos Gamestop i morgon, men kommer inte öppna dom, då MW2 tar all min speltid just nu!!
Dom går nog direkt vidare till försäljning!!
|
|
|

Transform
Gick med: 2004-12-27
Saknar galleri, filmsamling, annonser
|
Jag har ju spelat spelet och nu även lagt upp recensionen och tycker man ska åtminstone testa det och se om man gillar det. Om inte annat för att se Far Cry 2-motorn.
Det här inlägget har ändrats av Zoiler Dec 3 2009, 03:57
|
|
|
|
|
Citera(Zoiler @ Dec 3 2009, 03:56 )  Jag har ju spelat spelet och nu även lagt upp recensionen och tycker man ska åtminstone testa det och se om man gillar det. Om inte annat för att se Far Cry 2-motorn. Kanske när det kommer till rea-backarna att jag ger det en chans.
|
|
|
|
|
Man undrar ju om spelet är bra när det känns som dom kastat bort 2 miljarder på filmen! De trailers jag sett av filmen har ju inte direkt tilltalat mig, men det var lite OT.
Får se om jag öppnar plasten senare i veckan!!
|
|
|

Transform
|
Undrar hur mycket de tittade på X-mannen Nightcrawler när de skapade urinvånarna. Svans, blå, och teleporteringsliknande krafter = check.
|
|
|

Användare

Gick med: 2009-02-01
|
Hämtade spelet idag. Fick tydligen någon specialutgåva med en plastfigur o grejer, frågan är bara vad jag skall ha den till  Går också i valet och kvalet om jag ska behålla spelet. MW2 är ganska tidskrävande
|
|
|
|
|
Nice
|
|
|

Veteran

Gick med: 2007-12-17
|
Ska nog ta och se filmen innan jag börjar tänka på om man ska spela igenom spelet... har ju missat inbytesdealen så jag kommer inte köpa det på ett tag nu när det är så dyrt.
|
|
|

Transform
|
Fast ni behöver inte vara rädda för att filmen spoilar eftersom det är en prequel som förklarar bakgrunden. Jag kommer nog ha nytta av att ha spelat spelet när jag sen ser filmen tror jag.
Det här inlägget har ändrats av Zoiler Dec 3 2009, 20:38
|
|
|

Veteran

|
Okej, var inte det jag tänkte på direkt. Tänkte mer om filmen var intressant så kanske spelet är intressant också  Får känna på andan och känslan i filmen först.
|
|
|
|
|
Finns ju ett gäng ute på auktionssiter, dom bör gå billigt!!!
|
|
|

Transform
|
Heh. Gamereactor sa i sin recension att spelet använde sig av Cry Engine 2. Om ÄNDÅ  !
|
|
|
Forumräv

Gick med: 2008-03-14
|
Måste ju säga Zoiler att spelet låter väldigt likt filmen.. Vad jag fattat av trailers, så ska människorna ha något från denna planet, en soldat bestämmer sig för att bli en na'vi, för att lura dessa "urvånare". Sedan blir han förälskad i någon tjej/stammen och byter sida och krigar mot sina egna.  Ni borde dessutom se South Park S13 E13, dom sågar Avatar litegrann skulle man väl kunna säga.
|
|
|

Transform
|
Är det så? Då är det ganska likt (fast man behöver ju inte byta sida) trots att de "kommit på" en egen story. Citera WP: Speaking of James Cameron, he has a well-deserved reputation for being a perfectionist. He drives himself just as hard as the drives his team. What kind of interaction did he have with you and Ubisoft when working on the story? Was he very hands-on during the whole process? Or was it more of you doing your thing and you then send it over to him and then comes the fierce criticism and you go back for revision?
KS: He really just said, "Come up with your story. There are all the assets; there is the world of Pandora. Come up with another story that will fit that world." Then it was up to me and my writers to figure out what sort of story we wanted to tell. http://worthplaying.com/article/2009/11/17/interviews/70271/
|
|
|

Transform
|
Fy faeeen vad snyggt spelet är. Jag bara stannar upp och tittar hela tiden, kameran passar perfekt för det också i och med att den inte återställer sig automatiskt som i en del andra spel. Seriöst, det är bland de snyggaste och mest färgglada spelen i år. Började spela med människorna (efter 15 timmar med Na'vi), elden från eldkastaren sprider sig i gräset Tänk er att ni kommer upp för en kulle och möts av synen av en eldhärjad armébas till bakgrunden av stora berg och onaturliga klippformationer mot HDR.himlen som är fylld av ett tjog drakar. Det här är bättre än Far Cry 2 men kommer inte sälja något i jämförelse
|
|
|
|
|
Blir väl killen lycklig som köpte mitt billigt då!!
|
|
|
|
|
fan blir ju sugen på att öppna det men samtidigt har man inte riktigt tid... vilka i lands problem man har
|
|
|

Veteran

|
Nu blev jag faktiskt lite sugen när du säger så Zoiler  Fan att man missade inbyte på detta
|
|
|

Transform
|
Citera(xamarikku @ Dec 9 2009, 01:20 )  Kan man spela detta i 3d på xboxen? Hurdå? Citera WP: Do you think that there's a risk to the team putting all this effort into making the 3-D look good? I mean, 3-D televisions are still in the $3,000 to $4,000 range, so only a very small percentage of the consumer population may get to see it. What were the thoughts on that?
KS: If you look at all the developers, and as we're creating the game, we're all sitting in front of 2-D screens. We all aren't wandering around with our 3-D glasses and doing everything on 3-D. We were primarily making it on a 2-D environment. We always knew that the main consumer's going to be checking it out on 2-D. It's important to try 3-D because it's about pushing the boundaries and being innovative. We strongly believe that 3-D is the way that things are going to go, so we wanted to prove that this can work, and this is going to be what's coming. That's why we went ahead with it, but we had to make sure that this game has got to stand up and kick ass for everybody — me included — who's going to go home to his 2-D TV. I don't have a 3-D TV; I'm going to be playing it in 2-D, and I guarantee that people will be very impressed with the 2-D version as well.
|
|
|

Amatör

Gick med: 2007-01-01
|
Ehm. Det står inget där om hur man spelar spelet i 3D.
|
|
|

Transform
|
Mjo, det står ju typ. Du behöver helt enkelt en TV som har stöd för 3D och ett par 3D-glasögon (som tydligen ska komma med spelet, jag fick dem dock inte). Och en HDMI-360.
|
|
|

Amatör

Gick med: 2007-01-01
|
Jo, det förstod jag men hur vet man om sin TV är 3d-kapabel? Kanske är en dum fråga men är inte så hajj på teknik direkt.
|
|
|
1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):
|
|
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|
|