Har hört bra rykte om Naim XS, men knappt någonting om Marantz PM15S2. Finns det några glada entusiaster som kan rekommendera någon förstärkare mellan dessa två? För- Nackdelar?
Postad 08 December 2009 - 22:13
Har hört bra rykte om Naim XS, men knappt någonting om Marantz PM15S2. Finns det några glada entusiaster som kan rekommendera någon förstärkare mellan dessa två? För- Nackdelar?
Postad 09 December 2009 - 21:34
MVH
Postad 09 December 2009 - 22:54
Det bästa rådet jag kan ge är att försöka lyssna på båda (jag vet det kan vara svårt ibland). Jag kör själv med naim saker och jag är fast men marantzen är riktigt fin den med. Jag tror att det mest handlar om tycke och smak och det kan bara du avgöra!
MVH
Jag håller med. I den pris-klassen är det detaljer som räknas. Saknar dock bas- och diskantratten på Naim för bättre
justering av ljudbilden i rummet. Men det kanske inte behövs längre.
Postad 11 December 2009 - 18:30
Jag håller med. I den pris-klassen är det detaljer som räknas. Saknar dock bas- och diskantratten på Naim för bättre
justering av ljudbilden i rummet. Men det kanske inte behövs längre.
hehe nej det behövs inte, tro mig, låt naim göra jobbet, de gör det galant.
Postad 12 December 2009 - 01:04
hehe nej det behövs inte, tro mig, låt naim göra jobbet, de gör det galant.
Fick låna hem Naim XS - den är GRYM! Detaljer, klarhet samt dynamiken gör den till en klar vinnare!
Samtliga mina gamla (och nya) CD-skivor fick ett helt nytt liv igen.
Lyssnade en kort stund även på Maranatz PM15S1 idag (med Cabasse högtalare) men det lät inget vidare.
Jag fick kompensera basen (och diskanten) för att få rock/hårdrock-låtar att "må bra".
Tror att det blir dags att beställa hem Naim XS ...
Postad 12 December 2009 - 01:19
Använda Naimen/Marantzen som slutsteg i hembion?
Annars måste jag som vanligt när jag läser liknande trådar slänga in ett tips: Hegel! H1:an och H100 ligger ju i prisklassen.
Valde själv mellan Naim och Hegel.
Postad 15 December 2009 - 00:40
Ska du byta ut SR6003 eller komplettera med en stereoförstärkare?
Annars måste jag som vanligt när jag läser liknande trådar slänga in ett tips: Hegel! H1:an och H100 ligger ju i prisklassen.
Tack för tipset! Jag läste en del trevliga recensioner om H100 i div tidningar. Däremot bör Naim XS med Musical Fidelity V-DAC hamna på precis samma prisnivå.
Det är bara välja det ljud som passar resp öron.
Postad 18 December 2009 - 23:02
Ska du byta ut SR6003 eller komplettera med en stereoförstärkare?
Snart får jag min nya (julklapp) dvs Naim XS....
Postad 20 December 2009 - 13:56
Du har en snäll tomte du!!Snart får jag min nya (julklapp) dvs Naim XS....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
17 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?