Det börjar bli dags att uppgradera förstärkaren. Kör en HK 8500 med 5:1 Canton ergo 900, 500, 200 och AS-2 sub. Rummet är ca. 65 m2. Har funderat på Onkyos nya serie x007 men också Yamaha 3900 efter det att den slog Onkyos 3007 i en test i senaste Bild och Ljud.
Onkyos prisstege:
Det blir ju lite dyrare med 5007 än med 1007. Är det samma försteg i alla? I så fall kan man ju fundera på att ta en 1007 och koppla fem av kanalerna till den gamla HK8500:an som kan fungera som slutsteg. Man får ju också råd med ett slutsteg för 10.000 för mellanskillanden mellan 1007 och 5007. Vilket är bäst, 1007+slutsteg eller 5007?
Onkyo mot Yamaha:
Det verkar som om Yamaha har bättre ordning på sina prylar än Onkyo. Jag hittar betydligt färre klagomål på knäppar drop-outs etc. för Yamaha. Är det rätt uppfattat?
Vad det gäller ljudprocessning verkar också Yamaha vara steget före. Men 3900:an är året gammal. Är det ett problem dvs. har det tillkommet saker som man kommer att behöva?
Räcker Yamahas effekt? Canton är inte de mest lättdrivna, rummet är ganska stort och Yamahan väger bara 17 kg. Min gamla HK 5.1 väger in på ca. 25 kg och där landar också Onkyo. Effektangivelser ger jag inte mycket för.
Slutligen, är det någon apparat jag missat som jag bör fundera på istället för Onkyo och Yamaha?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
31 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?