Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE46B650 Input lagg

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2010 - 13:28

Jhaa
  • Jhaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej hej,
är så att jag fick hem min LE46B650 förra veckan och har inte förens nu testat att koppla
in den till datorn via HDMI.
Men nu märkte jag att jag hade vad jag antar är input lagg eftersom ljudet kommer lite snabbare är bilden,
kanske en 1/3 - 1/4 sekund.
Ljudet kommer från min dator som är brevid min TV och jag kör med extended desktop för att dra över filmer
till tv'n.

Finns det någon inställning för att kanske bota detta? Läst runt lite om denna modellen och hittar mycket om
Game mode osv.. men jag lyckas inte hitta det i min TV.
Kollat på samsungs hemsida om ny firmware och fick kolla igenom modell listan på deras engelska sida eftersom min modell ej finns med på den svenska sidan. Laddade hem senaste på min modell men TV'n talade om att det var samma version som redan fanns i TV'n.

Postad 03 January 2010 - 14:10

dmk
  • dmk
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej hej,
är så att jag fick hem min LE46B650 förra veckan och har inte förens nu testat att koppla
in den till datorn via HDMI.
Men nu märkte jag att jag hade vad jag antar är input lagg eftersom ljudet kommer lite snabbare är bilden,
kanske en 1/3 - 1/4 sekund.
Ljudet kommer från min dator som är brevid min TV och jag kör med extended desktop för att dra över filmer
till tv'n.

Finns det någon inställning för att kanske bota detta? Läst runt lite om denna modellen och hittar mycket om
Game mode osv.. men jag lyckas inte hitta det i min TV.
Kollat på samsungs hemsida om ny firmware och fick kolla igenom modell listan på deras engelska sida eftersom min modell ej finns med på den svenska sidan. Laddade hem senaste på min modell men TV'n talade om att det var samma version som redan fanns i TV'n.

Kolla i manualen, det står var du hittar Game Mode-iställningen där. Men du kanske inte ska förvänta dig några mirakel då responstiden tyvärr verkar vara ganska lång på din tv.

Se jämförelse här: http://www.dday.it/r...t.html#pagina-2

Hoppas det blir lite bättre iaf!

Redigerat av dmk, 03 January 2010 - 14:12.

Postad 03 January 2010 - 15:21

Jhaa
  • Jhaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kolla i manualen, det står var du hittar Game Mode-iställningen där. Men du kanske inte ska förvänta dig några mirakel då responstiden tyvärr verkar vara ganska lång på din tv.

Se jämförelse här: http://www.dday.it/r...t.html#pagina-2

Hoppas det blir lite bättre iaf!

Ok hittade game mode och det blev väl lite bättre om marginellt, dock så har jag inte tänkt spela med tv'n utan kolla på film.. för tilfället kör jag hdmi via datorn tills jag köpt en blueray enhet av något slag.
PS3 verkar alla vilja att jag ska köpa för det skiljer inte mycket i pris emot en bluray spelare?

Men jag fick svar i ett annat forum om att skjuta upp ljudet i MPC vilket jag gjorde med en 80ms, och nu är ljudet faktiskt ganska bra i förhållande till bild när jag spelade upp en 1080p film.

Postad 03 January 2010 - 16:24

dmk
  • dmk
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ok hittade game mode och det blev väl lite bättre om marginellt, dock så har jag inte tänkt spela med tv'n utan kolla på film.. för tilfället kör jag hdmi via datorn tills jag köpt en blueray enhet av något slag.
PS3 verkar alla vilja att jag ska köpa för det skiljer inte mycket i pris emot en bluray spelare?

Men jag fick svar i ett annat forum om att skjuta upp ljudet i MPC vilket jag gjorde med en 80ms, och nu är ljudet faktiskt ganska bra i förhållande till bild när jag spelade upp en 1080p film.

Härligt att du hittat en lösning. Jag har själv ett PS3 och det fungerar väldigt bra att streama både film och musik över nätverk direkt från datorn, men eftersom det kräver att videon omkodas bör du se till att din dator klarar av att omkoda det du tänkt titta på. Man brukar säga att man behöver minst en Core2Duo eller motsvarande för 1080p och en Pentium 4 är lägsta möjliga för 720p. Så har du en lite sämre dator kan det vara bättre att satsa på en dedikerad mediaspelare. Nackdelen med en PS3 är att du måste ha datorn igång, det behöver du inte med en mediaspelare. Fördelen är att du kan spela upp direkt från rar-arkiv (om du använder PS3 Media Server).

Prismässigt vet jag inte var bluray/mediaspelare ligger idag, men en ny PS3 kan man väl komma över för c:a 3000kr.

Ska tillägga att BluRay-spelare spelar egentligen bara BluRay-skivor och behöver inte alls klara agera mediaspelare, men på senare tid har det blivit populärt att slå ihop dessa. Om du ska köpa en sådan, kolla upp så den klarar de format och codecs du avser använda.

Postad 03 January 2010 - 17:19

Jhaa
  • Jhaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Härligt att du hittat en lösning. Jag har själv ett PS3 och det fungerar väldigt bra att streama både film och musik över nätverk direkt från datorn, men eftersom det kräver att videon omkodas bör du se till att din dator klarar av att omkoda det du tänkt titta på. Man brukar säga att man behöver minst en Core2Duo eller motsvarande för 1080p och en Pentium 4 är lägsta möjliga för 720p. Så har du en lite sämre dator kan det vara bättre att satsa på en dedikerad mediaspelare. Nackdelen med en PS3 är att du måste ha datorn igång, det behöver du inte med en mediaspelare. Fördelen är att du kan spela upp direkt från rar-arkiv (om du använder PS3 Media Server).

Prismässigt vet jag inte var bluray/mediaspelare ligger idag, men en ny PS3 kan man väl komma över för c:a 3000kr.

Ska tillägga att BluRay-spelare spelar egentligen bara BluRay-skivor och behöver inte alls klara agera mediaspelare, men på senare tid har det blivit populärt att slå ihop dessa. Om du ska köpa en sådan, kolla upp så den klarar de format och codecs du avser använda.

Ja min dator bör väl klara av det. Duo Core 3GHz, 4Gb DDR2 ram, 1Gb gfx kort osv..
Ja det blir nog en PS3 nästa månad så blir nog lite enklare :)

Tack för alla svar

Postad 19 February 2010 - 22:29

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag kör video direkt från Laptopen via HDMI och fungerar perfekt även i 1080P men har precis börjat leka med inbyggda mediaspelaren via Extern HDD och USB och fungerar klockrent! Ingen dator eller PS3 behövs vara igång:)

Postad 22 March 2010 - 16:07

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Fördelen är att du kan spela upp direkt från rar-arkiv (om du använder PS3 Media Server).

fungerar det lika bra som back in the day när man streamade direkt från rar med till exempel xbmc, jag är lite inne på att sälja Popcorn hourn:n och köpa ps3 nämligen..

men då måste det ju givetvis fungera på samma sätt, jag vill ju inte byta ner mig bara för att kunna köra blu-ray oxå.

så "problemet" med att behöva ha dotorn igång är jag redan van vid, då jag idag kör llink på datorn för att kunna streama direkt från rar med mera..

och det´här med att den inte tar .mkv är ju problematiskt då dom flesta bluray filmer idag är kodade i just .mkv

Postad 22 March 2010 - 20:16

AndreasDahl
  • AndreasDahl
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Passar på att fråga er som har en PS3a och Samsung 6-serien, hur är det att spela med den? Hur går det med input lagget?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.