Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6301

Postad 22 september 2012 - 17:48

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
jag tycker det är uruselt att den inte kommer en instruktionsbok/manual med i boxee

#6302

Postad 22 september 2012 - 17:50

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

jag tycker det är uruselt att den inte kommer en instruktionsbok/manual med i boxee

Har själv 202 filmer på nas, BB hittade 195 filmer + serierna den enda serien med problem var Dallas (2012)

du kan läsa mer här

http://www.sweboxee....-nfo/#more-1408

Redigerat av Taggis, 22 september 2012 - 17:51.


#6303

Postad 22 september 2012 - 18:02

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
nu börjar den helt plötsligt finna en del filmer. hm. efter ett dygn och samma inställningar. Tack för tips. lägger nog in egen info med hjälp av edra tips :-)

#6304

Postad 22 september 2012 - 23:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Skanningen tar en stund, och då får man inte mickla med annat i Boxeen...för då pausas skanningen.

#6305

Postad 23 september 2012 - 17:44

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
njae, men efter 12 timmar borde den ha börjat i alla fall. Jag sov då och micklade inget, såvida jag inte gick i sömnen :-) Nu till nästa fråga. Går det att få Ä, Ö och Å på något vis, och hur i så fall? Jag undrar också om det går att fixa så att man slipper logga in på Spotify varje gång man startar spotify??


Tacksam för svar och tips. Ha det nice folks :-)

#6306

Postad 23 september 2012 - 18:15

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

njae, men efter 12 timmar borde den ha börjat i alla fall. Jag sov då och micklade inget, såvida jag inte gick i sömnen :-) Nu till nästa fråga. Går det att få Ä, Ö och Å på något vis, och hur i så fall? Jag undrar också om det går att fixa så att man slipper logga in på Spotify varje gång man startar spotify??


Tacksam för svar och tips. Ha det nice folks :-)


En sökning på "svenska tecken" i denna tråd ger ett antal svarsalternativ bl.a detta https://www.minhembi...0.

#6307

Postad 23 september 2012 - 19:07

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
tackar allra ödmjukast :-) .... Frågan om spotify då, och slippa knappa in lösenordet varje gång???



En annan sak jag miklar med är att lägga in NFO info på filmerna boxee inte hittar själv. Men hur lägger man in info/NFO filen så den syns i Boxee???


allra ödmjukast ;-)

#6308

Postad 23 september 2012 - 20:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

tackar allra ödmjukast :-) .... Frågan om spotify då, och slippa knappa in lösenordet varje gång???



En annan sak jag miklar med är att lägga in NFO info på filmerna boxee inte hittar själv. Men hur lägger man in info/NFO filen så den syns i Boxee???


allra ödmjukast ;-)

Spotify måste man tyvärr logga in var gång , kanske det kommer. Svenska tecken finns väl inte , varken på fjärren eller det virtuella tangentbordet.

#6309

Postad 23 september 2012 - 20:41

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Har haft min Boxee i 5månader idag :wub:
Mycket nöjd med köpet.
Ville ha en smidig lösning när jag skulle se på film.
Datorerna har alltid strulat för mig och man blev bara frustrerad i slutändan så nu efter 5månader till och med min fru tycker att det är en bra pryl.
Fungerar kalas med min Synology NAS som jag köpte till och det gör boxen till ett super köp hehe.

Stör mig bara lite på att alla filmer och serier inte syns i Film/Serie delen.
Ok de är inte såååå störande med vore kul om man kunde få de till 100%

Är dom feldöpta eller vad kan det bero på.

#6310

Postad 23 september 2012 - 21:20

Mrubensson
  • Mrubensson
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Detta kan mycket väl tagits upp tidigare i detta forum, men jag är inte så pigg på att läsa igenom 127 sidor (hittar inget när jag söker) så förlåt om det är ett gammalt problem.

Men problem iaf!
Haft min Boxee box i ca 1 månad nu och helt plötsligt började alla filmer man skulle se på buffra (kör trådlöst) med jämna mellanrum. Försökte söka mig till problemet via google (samt här) men hittade ingen lösning som fungerade. Testade då att göra en fabriksåtersällning av boxee box, stort misstag visade det sig. För nu hittar den mitt trådlösa men jag kan inte logga in på det.. Jag har inte ändrat lösenord eller inställningar i det trådlösa, eller gjort några ändringar i routern.

Tips på vad jag ska göra?

#6311

Postad 23 september 2012 - 21:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Är dom feldöpta eller vad kan det bero på.


Ja tipset är att gå in på IMDB och se hur filmerna och avsnitten av serierna är döpta så blir felmarginalen mindre.

Detta kan mycket väl tagits upp tidigare i detta forum, men jag är inte så pigg på att läsa igenom 127 sidor (hittar inget när jag söker) så förlåt om det är ett gammalt problem.

Men problem iaf!
Haft min Boxee box i ca 1 månad nu och helt plötsligt började alla filmer man skulle se på buffra (kör trådlöst) med jämna mellanrum. Försökte söka mig till problemet via google (samt här) men hittade ingen lösning som fungerade. Testade då att göra en fabriksåtersällning av boxee box, stort misstag visade det sig. För nu hittar den mitt trådlösa men jag kan inte logga in på det.. Jag har inte ändrat lösenord eller inställningar i det trådlösa, eller gjort några ändringar i routern.

Tips på vad jag ska göra?


Skippa det trådlösa och kör med kabel...enklast och fungerar bättre.

#6312

Postad 23 september 2012 - 22:25

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
hur gör man för att lägga in info om filmerna manuellt???

#6313

Postad 23 september 2012 - 22:38

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Jag förstår inte vad problemet är?

Det har avhandlats säkert 100ggr redan i forumet för att BB ska identifiera filerna MÅSTE dom vara korrekt namngivna.
Som man kan läsa här.
http://support.boxee...ing-conventions

#6314

Postad 24 september 2012 - 07:57

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

hur gör man för att lägga in info om filmerna manuellt???


prova Prova denna http://nfo.sprocket.dk/
http://www.sweboxee....-nfo/#more-1408

Jag förstår inte vad problemet är?

Det har avhandlats säkert 100ggr redan i forumet för att BB ska identifiera filerna MÅSTE dom vara korrekt namngivna.
Som man kan läsa här.
http://support.boxee...ing-conventions

Det kvittar hur många gånger det avhandlas, alla filmer hittas inte så det kvittar hur man namngiver dom. obs gäller ett fåtal filmer.
Och några tvserier, T.ex Dallas 2012 hamnar i filmer hos mig, kvittar hur jag namnger den, har 10 andra tvserier som funkar perfekt.

Redigerat av Taggis, 24 september 2012 - 08:04.


#6315

Postad 24 september 2012 - 09:32

bero74
  • bero74
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har haft min box i en en vecka nu och är överlag nöjd med den. Den har spelat upp allt jag har provat (även 3d :) ) och gränssnittet är lättjobbat.

Jag har dock en sak jag inte riktigt har fått kläm på ännu. Hur är det tänkt att man ska lägga till mediakällorna? Jag har en nätdisk med både film och musik på tex smb://storage/film och smb://storage/music. Om jag lägger till källan bara en gång tex smb://storage och anger att den innehåller både film och musik verkar scanningen aldrig bli färdig utan stannar halvvägs någonstans (har väntat länge... stannar i viloläge). Därför har jag nu lagt till samma källa två gånger, smb://storage/film för film och smb://storage/music för musik och då verkar scanningen gå mycket bättre. Men nu har boxen börjat hänga då jag stänger av den med fjärren så jag blir tvungen att stänga av manuellt.

Går det att på något sett att se om boxen håller på att söka igenom källorna eller inte?

#6316

Postad 24 september 2012 - 12:05

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Har haft min box i en en vecka nu och är överlag nöjd med den. Den har spelat upp allt jag har provat (även 3d :) ) och gränssnittet är lättjobbat.

Jag har dock en sak jag inte riktigt har fått kläm på ännu. Hur är det tänkt att man ska lägga till mediakällorna? Jag har en nätdisk med både film och musik på tex smb://storage/film och smb://storage/music. Om jag lägger till källan bara en gång tex smb://storage och anger att den innehåller både film och musik verkar scanningen aldrig bli färdig utan stannar halvvägs någonstans (har väntat länge... stannar i viloläge). Därför har jag nu lagt till samma källa två gånger, smb://storage/film för film och smb://storage/music för musik och då verkar scanningen gå mycket bättre. Men nu har boxen börjat hänga då jag stänger av den med fjärren så jag blir tvungen att stänga av manuellt.

Går det att på något sett att se om boxen håller på att söka igenom källorna eller inte?


Du har gjort rätt med att separera på musik och film.

Dock så kan dina problem vara att scanningarna går i varandra tidsmässigt. Jag har valt att skanna musik källan bara en gång, och filmerna en gång per dag. Boxen kan bli lite konstig om man tex väljer en gång per timme, och den inte hunnit färdigt förra skanningen när nästa ska påbörjas.

Man kan ju alltid, när man lagt till ny musik, gå i och begära en ny skanning manuellt (knappen som ser ut som en vindrutetorkare).

/MrStarhouse

#6317

Postad 24 september 2012 - 20:11

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag har precis kommit hem med en D-Link Boxee Box, packat upp och kört igång.
Det första jag märker är att den inte hittar hårddisken jag kopplat in via USB.
Hårddisken är en 2tb Western Digital.
Jag provade att koppla in hårddisken i datorn och där hittades den, så det är inget fel på själva hårddisken.
När jag ska välja källa på Boxee Boxen så går jag in på "local", men där hittar den inget. Vad kan jag göra?

#6318

Postad 24 september 2012 - 20:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Vad för filsystem är det på hdd?
Om det är FAT32 formatera till NTFS

#6319

Postad 24 september 2012 - 20:21

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Vad för filsystem är det på hdd?
Om det är FAT32 formatera till NTFS

Filformatet på hårddisken är NTFS.

#6320

Postad 24 september 2012 - 21:56

bero74
  • bero74
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Du har gjort rätt med att separera på musik och film.

Dock så kan dina problem vara att scanningarna går i varandra tidsmässigt. Jag har valt att skanna musik källan bara en gång, och filmerna en gång per dag. Boxen kan bli lite konstig om man tex väljer en gång per timme, och den inte hunnit färdigt förra skanningen när nästa ska påbörjas.

Man kan ju alltid, när man lagt till ny musik, gå i och begära en ny skanning manuellt (knappen som ser ut som en vindrutetorkare).

/MrStarhouse


Tack för tipsen. Kommer troligtvis ställa in en gång både på film och musik källorna. Det är inte varje dag det kommer tillökning till samlingarna... :-)

Att den ibland hänger vid avstängning verkar vara en känd bugg då man kör med wifi. Har dessvärre ingen möjlighet att dra fram en lina. Så jag får köra med viloläge tills buggen blir fixad...

#6321

Postad 25 september 2012 - 07:01

essoman
  • essoman
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej

Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Jag har köpt en boxee, men jag får inte det att funka nå bra att få mina filmer från datorn i boxee. Jag har windows 7 home premium 64 bitar. . Jag har följt alla guider och delat ut mapparna helt rätt på datorn och jag får upp filmerna på rad i mina källor på boxee. Men de kommer ju aldrig upp i filmbiblioteket med covers och Info. " När jag trycker på "mina filmer" kommer en ruta upp där det står "Inga lokala media än". Då försöker jag lägga till media genom att bläddra fram min filmmapp på datorn genom boxee. Jag väljer sedan att det är film och att skanna dagligen och trycker på skanna om och OK. Det står då "väntar på att skannas" i mina filmer. I högra hörnet kommer det i bland upp en liten notis där det står att boxee nu håller på att skanna min filmmapp. Men när jag går in i mina filer på boxxen och sedan väljer mina filmer, står det fortfarande att inga lokala media lagts till ännu. Boxen har stått på i 12 timmar och inget har hänt. vad gör jag för fel? Snälla hjälp mig.


Hade samma problem...Den började att skanna först efter att jag hade
rensat i mediabiblioteket nånstans i inställningarna...

Redigerat av essoman, 25 september 2012 - 07:37.


#6322

Postad 25 september 2012 - 09:31

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Tack för tipsen. Kommer troligtvis ställa in en gång både på film och musik källorna. Det är inte varje dag det kommer tillökning till samlingarna... :-)

Att den ibland hänger vid avstängning verkar vara en känd bugg då man kör med wifi. Har dessvärre ingen möjlighet att dra fram en lina. Så jag får köra med viloläge tills buggen blir fixad...

Du kan ju alltid stänga av den "manuellt" med knappen

#6323

Postad 25 september 2012 - 10:08

essoman
  • essoman
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Till alla er som INTE kan stänga av eran Boxee via fjärrkontrollen...
Jag hittade denna lösningen för ett tag sedan och har funkat för mig
iallafall......

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Hi everyone

Since I installed the latest update on my Boxee Box, my box is having an issue when i try to turn it off from
the remote. The box stays on and i get a black screen on my tv.

Please, if anyone could help me out to fix these problems.

Thank you.

:huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh:

I have had the same and it was solved by go to settings --> system --> advanced --> reset to default
The shares and DB remains but everything else get reset....

#6324

Postad 25 september 2012 - 10:59

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
När kan vi vänta oss ny hårdvara utav boxee? Tänker på att 380'n har varit ute i nästan 2 år nu.

#6325

Postad 25 september 2012 - 13:30

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Appropå hitta filer och att visa rätt titel och cover...

Min Boxee hittar allt och efter att jag börjar använda Ember Media Manager så namnges allt korrekt också.
Så, allt är frid och fröjd helt enkelt och jag är riktigt nöjd.

Men... EN (1) film har fel poster/cover. Nu är det precis skitsamma egentligen, jag känner ju till det och det är som sagt bara en ynka film.
Men aningens störigt är det ändå att jag inte lyckas få till det. Någon som har en idé? Det ser rätt ut i EMM, men i boxeen envisas det ändå med att vara fel.

#6326

Postad 25 september 2012 - 13:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Appropå hitta filer och att visa rätt titel och cover...

Min Boxee hittar allt och efter att jag börjar använda Ember Media Manager så namnges allt korrekt också.
Så, allt är frid och fröjd helt enkelt och jag är riktigt nöjd.

Men... EN (1) film har fel poster/cover. Nu är det precis skitsamma egentligen, jag känner ju till det och det är som sagt bara en ynka film.
Men aningens störigt är det ändå att jag inte lyckas få till det. Någon som har en idé? Det ser rätt ut i EMM, men i boxeen envisas det ändå med att vara fel.


Det problemet hade jag också och hittade aldrig någon lösning.
Fast jag rensade databasen och la in den igen så blev det fel omslag.
Problemet att jag fick så på flera därför la jag av med EMM för det var något med nfo filerna som den skapade som ställde till det.

#6327

Postad 25 september 2012 - 13:59

Jasså
  • Jasså
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hur använder ni Ember Media Manage skannar ni bara efter nfo eller väljer ni cover också.
Har just nu bara skannat med nfo men vad händer om jag tar med bb till stugan där jag saknar internet uppkoppling?
Blir det nå tjorv när man väljer att den ska lägga till covers?

#6328

Postad 25 september 2012 - 15:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Kravet är att ha internet ja för hur ska den annars hitta informationen och omslagen.
Du har väl inte dom lagrat på datorn heller ;)

#6329

Postad 25 september 2012 - 15:14

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Kravet är att ha internet ja för hur ska den annars hitta informationen och omslagen.
Du har väl inte dom lagrat på datorn heller ;)


Va? Går det inte att ladda ned internet och ta med sig på en usb-disk? :)

#6330

Postad 25 september 2012 - 16:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Va? Går det inte att ladda ned internet och ta med sig på en usb-disk? :)


Nä men jag har sett en reklamfilm där man kan få hela Youtube på Dvd :)

#6331

Postad 25 september 2012 - 16:55

Jasså
  • Jasså
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tänkte att det kanske går att lagra covers på den externa hårdisken i mappen som filmen ligger i.
Går ju annars att köra med mobilen som en hotspot och då få omslagen kan ju ta lite tid(edge) :D
Frågan var ju hur ni scannade med EMM sökte ni efter covers eller bara nfo filen? :huh:

Redigerat av Jasså, 25 september 2012 - 16:56.


#6332

Postad 25 september 2012 - 19:28

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

När kan vi vänta oss ny hårdvara utav boxee? Tänker på att 380'n har varit ute i nästan 2 år nu.


Boxee har snackat om att det ska hända en hel del spännande saker i höst så jag räknar starkt med en ny spelare :)

#6333

Postad 25 september 2012 - 20:32

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

prova Prova denna http://nfo.sprocket.dk/
http://www.sweboxee....-nfo/#more-1408


Det kvittar hur många gånger det avhandlas, alla filmer hittas inte så det kvittar hur man namngiver dom. obs gäller ett fåtal filmer.
Och några tvserier, T.ex Dallas 2012 hamnar i filmer hos mig, kvittar hur jag namnger den, har 10 andra tvserier som funkar perfekt.




Ok, jag laddar alltså ner dessa NFO filer och lägger i samma mapp som filmen. Men texten kommer ju inte upp, av sig själv i alla fall??

#6334

Postad 26 september 2012 - 07:47

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Ok, jag laddar alltså ner dessa NFO filer och lägger i samma mapp som filmen. Men texten kommer ju inte upp, av sig själv i alla fall??

Vilken text menar du, inte undertexten väl?

#6335

Postad 26 september 2012 - 08:46

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

Ok, jag laddar alltså ner dessa NFO filer och lägger i samma mapp som filmen. Men texten kommer ju inte upp, av sig själv i alla fall??


ändra namnet på filen till samma som filmfilen,

#6336

Postad 26 september 2012 - 09:38

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Vilken text menar du, inte undertexten väl?


Nej! Jag menar att infon om filmen från NFO filen inte kommer upp i alla fall

Nej! Jag menar att infon om filmen från NFO filen inte kommer upp i alla fall


Filen har redan samma namn som filmfilen

En annan sak. Jag använder ju Tunein, spotify ofta. Finns det något sätt att snabbare komma åt de apparna?

Jag ser ju att det finns en avdelning för favoriter. Men hur får man in dem där?

#6337

Postad 26 september 2012 - 13:05

bero74
  • bero74
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Till alla er som INTE kan stänga av eran Boxee via fjärrkontrollen...
Jag hittade denna lösningen för ett tag sedan och har funkat för mig
iallafall......

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Hi everyone

Since I installed the latest update on my Boxee Box, my box is having an issue when i try to turn it off from
the remote. The box stays on and i get a black screen on my tv.

Please, if anyone could help me out to fix these problems.

Thank you.

:huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh:

I have had the same and it was solved by go to settings --> system --> advanced --> reset to default
The shares and DB remains but everything else get reset....


Hjälpte tyvärr inte för min del :( Knappen funkar alltid, men då måste jag ju gå flera meter...

Ibland hänger scanningarna av mediakällorna av någon anledning. Jag har fått känslan att det är då som även boxen hänger vid avstängning.

#6338

Postad 26 september 2012 - 13:08

bero74
  • bero74
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Nej! Jag menar att infon om filmen från NFO filen inte kommer upp i alla fall



Filen har redan samma namn som filmfilen

En annan sak. Jag använder ju Tunein, spotify ofta. Finns det något sätt att snabbare komma åt de apparna?

Jag ser ju att det finns en avdelning för favoriter. Men hur får man in dem där?


När du klickar en gång på appen kan du välja att lägga till den som favorit istället för att starta den.

#6339

Postad 26 september 2012 - 18:39

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Tack för all hjälp. Jag har fått ordning på det mesta, men en del omslag och filmer hittar den inte hur jag än gör och att lägga in info och eller omslag själv manuellt går inte förstår jag, eller?

Att slippa logga in på Spotify varje gång man startar applikationen går inte heller att ordna förstår jag.

Hör gärna av er om ni har lösningar på de problemen.

Har ni lyckats få igång Airplay av ljud och bild från Iphone?

Jag lyckas streama ljudet från musik, men inte bilden från film?


Annars funkar ju boxee,n riktigt bra just nu i alla fall.


Jättebra med webbläsaren till :-)

#6340

Postad 26 september 2012 - 19:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Tack för all hjälp. Jag har fått ordning på det mesta, men en del omslag och filmer hittar den inte hur jag än gör och att lägga in info och eller omslag själv manuellt går inte förstår jag, eller?

Att slippa logga in på Spotify varje gång man startar applikationen går inte heller att ordna förstår jag.

Hör gärna av er om ni har lösningar på de problemen.

Har ni lyckats få igång Airplay av ljud och bild från Iphone?

Jag lyckas streama ljudet från musik, men inte bilden från film?


Annars funkar ju boxee,n riktigt bra just nu i alla fall.


Jättebra med webbläsaren till :-)


Använder du Googles officiella YouTube app så går det inte.
Då tycker jag du ska testa denna istället som Airplay fungerar med.

http://itunes.apple....d554937050?mt=8

#6341

Postad 26 september 2012 - 20:35

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

. Den har spelat upp allt jag har provat (även 3d :) ) och gränssnittet är lättjobbat.

Hur tusan får du ut 3D?. Den har ju bara HDMI 1.3.
Eller menar du HSBS 3D som vilken mediaspelare som helst kan spela upp?

Kravet är att ha internet ja för hur ska den annars hitta informationen och omslagen.
Du har väl inte dom lagrat på datorn heller ;)

Vadå informationen och omslagen cachas ju i boxee förutsatt att du har indexerat filmerna hemma innan.

#6342

Postad 26 september 2012 - 20:56

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Använder du Googles officiella YouTube app så går det inte.
Då tycker jag du ska testa denna istället som Airplay fungerar med.

http://itunes.apple....d554937050?mt=8


Ja den verkar bra. Men den kräver IO,s 6. DEn har jag inte installerat och gör det inte heller, förens den har en jailbreak ;-)

Tips på bra och roliga appar då? :-)

#6343

Postad 26 september 2012 - 20:58

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hur tusan får du ut 3D?. Den har ju bara HDMI 1.3.
Eller menar du HSBS 3D som vilken mediaspelare som helst kan spela upp?


Vadå informationen och omslagen cachas ju i boxee förutsatt att du har indexerat filmerna hemma innan.


För att BB ska kunna identifiera filer måste den ha tillgång till internet eller hur tänkte du nu?

Ja den verkar bra. Men den kräver IO,s 6. DEn har jag inte installerat och gör det inte heller, förens den har en jailbreak ;-)

Tips på bra och roliga appar då? :-)


Ja men om du har iOS5.1.1 så fungerar Airplay med bild och ljud till BB.
Gör det inte det har du gömt att aktivera det i BB´s inställningar.

#6344

Postad 26 september 2012 - 21:34

bero74
  • bero74
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Hur tusan får du ut 3D?. Den har ju bara HDMI 1.3.
Eller menar du HSBS 3D som vilken mediaspelare som helst kan spela upp?


Vadå informationen och omslagen cachas ju i boxee förutsatt att du har indexerat filmerna hemma innan.


Vad jag förstår ska den klara side by side och over and under. Men det kanske alla mediaspelare klarar? Testade efter att ha läst detta:

http://www.sweboxee....yckat-resultat/


#6345

Postad 27 september 2012 - 18:08

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns nåt ställ till kuben så den står upprätt?

#6346

Postad 28 september 2012 - 07:46

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns nåt ställ till kuben så den står upprätt?


Varför skulle man vilja det ?

#6347

Postad 28 september 2012 - 17:48

Torra Björnen
  • Torra Björnen
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns nåt ställ till kuben så den står upprätt?


Borde ju finnas på Teknink Magasinet, där finns ju allt annat möjligt att köpa. B)

#6348

Postad 28 september 2012 - 19:42

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
För att den är ful när den står på sniskan förstås.....

#6349

Postad 28 september 2012 - 19:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Ta en sup så du blir sne så rätar den upp sig :)

#6350

Postad 28 september 2012 - 20:25

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Ta en sup så du blir sne så rätar den upp sig :)


Ska vara en lapp till det förslaget ;)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.