Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2011 - 08:54

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja, ingen sökfunktion alltså??
Ganska värdelöst eller hur tänkte dom?

+1 dom kan inte ha tänkt alls ... anyways man får vara glad att skiten äntligen kom ialf

Postad 16 October 2011 - 09:03

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Har inte hunnit testa, men riktigt surt i så fall. Jag har bara upptäckt försämringar än så länge på uppdateringen.

Ang ljud fel på SVT play.
Fick det att släppa genom att toogla runt med HDMI upplösning, EDID, bit djup, vet tyvärr inte vilken av dessa som löste felet.

Redigerat av ljudnisse, 16 October 2011 - 09:05.

Postad 16 October 2011 - 09:16

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Inte kul att läsa här om alla nya fel som kommit i den nya SW
http://forums.boxee....isplay.php?f=23

Postad 16 October 2011 - 11:59

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Wohoo! Provade att hyra en film (första är ju gratis) på Vudu igår. Jag sitter på Comhem 25 mbit-lina, så var lite rädd att jag inte skulle kunna streama HD-film från andra sidan atlanten med tanke på att VPN segar ner också, men jag kunde t o m streama HDX (1080p) helt felfritt! Vudu kan verkligen rekommenderas! Enda nackdelen är att de inte verkar ha några subtitles alls, inte ens engelska. Gör inte mig så mycket, men ibland är det smidigt ifall man inte vill ha så högt ljud osv.

Postad 16 October 2011 - 15:44

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Antagligen är jag bara nojig men hur pass mycket problem är det med den här boxen egentligen?

Ni som har den, fungerar det stabild att streama filmer från nätverket eller tillochmed från en USB-disk tillexempel?

Postad 16 October 2011 - 16:43

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Antagligen är jag bara nojig men hur pass mycket problem är det med den här boxen egentligen?

Ni som har den, fungerar det stabild att streama filmer från nätverket eller tillochmed från en USB-disk tillexempel?

Om du bara vill ha en stabil spelare att streama film till lär det finnas bättre alternativ,ena dagen fungerar den nästa har dom tvingat på oss en ny fw och det kanske inte fungerar...du kan ju krångla o blockera ip o skit i router mm men va tusan hålla på o tvinga på fw's.Vill du ha tillgång till massa apps som tex spotify nu då och kanske vill leka med netflix genom o använda vpn då kan den vara kul o leka med,men stabilt är inte nåt som går hand i hand med denna maskin.Vill du sedan köra HD audio får du räkna med drop outs x antal ggr per film,ett problem som varit med sedan start och inte har en lösning i sikte.

Postad 16 October 2011 - 16:56

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Håller absolut inte med edsvallakungen... Min BB har funkat väldigt stabilt sen jag köpte den för några månader sen, streamar filmer och serier problemfritt från min NAS och bärbara dator (720p & 1080p). USB minnen och hårddiskar funkar även det, play kanalerna funkar helt ok i min mening... fw kommer rätt sällan och problem upplever jag sällan...

Postad 16 October 2011 - 17:06

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Går ju egentligen inte säga på förhand om det kommer funka hos just dig med din uppsättning av prylar,bara o läsa i denna tråden eller boxees eget forum vissa sitter ju med ett flin o allt fungerar medans andra hälften sliter sitt hår med diverse buggar etc.Chansa vettja =)

Postad 16 October 2011 - 17:20

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Ja..jag har läst runt nu hela dagen och jag tror inte det här är boxen för mig. Måste ha något stabilt :)

Har egentligen inga jättehöga krav heller, kan den spela en 1080p med DTS rulle trådlöst över nätverket så är jag nöjd, blir nog en western digital tv hd wifi istället.

Postad 16 October 2011 - 18:25

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Ändrade just DNS i min router till 8.8.8.8, och upplever att on line material så som SVT play osv funkar bättre :-)

Postad 16 October 2011 - 18:49

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Ni som upplever dropouts på ljudet, är det enbart vid DTS-HD eller är det även vid vanligt DTS?

Hur yttrar sig problemen, typ långa avbrott eller bara väldigt kort?

Postad 16 October 2011 - 19:02

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Ni som upplever dropouts på ljudet, är det enbart vid DTS-HD eller är det även vid vanligt DTS?

Hur yttrar sig problemen, typ långa avbrott eller bara väldigt kort?

Har aldrig upplevt dropouts vid vanlig DTS.

Postad 16 October 2011 - 19:16

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Har aldrig upplevt dropouts vid vanlig DTS.

Hm isåfall tänker jag nog fan ge den här boxen en chans.

Fungerar det för dåligt med senaste FW'n får jag väl nedgradera.

Något annat jag borde tänka på? Någon inställning på min router jag måste göra för att Boxeen ska hitta nätverket?
Hoppas den fungerar bra, isåfall är den ju riktigt grym. Är bara lite rolig för att den ska vara ostabil och mängder med problem osv.. :(

Postad 17 October 2011 - 06:48

Mental_istid
  • Mental_istid
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som testat csports och/eller viaplay?

Vore skönt att spara in 40 spänn per ppv-sändning jämfört med i digitalboxen. Eller att köpa csports-abonnemang som man kan använda där man är i stället för bara hemma.

Postad 17 October 2011 - 06:57

linda1
  • linda1
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Det funkar dåligt att streama större filer, upp till 8gig går an men över det då laddar det 10ggr per minut. Har ångest nu då jag kunde lagt på lite pengar och köpt en htpc ist.

Postad 17 October 2011 - 07:27

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jag gjorde en factory reset och fick tillbaka uppkopplingen och har uppdaterat senaste FW, men min WD 2 tb usb-disc går fortfarande inte att hitta. Den fungerar utmärkt både på min Popcorn Hour och min laptop.

Postad 17 October 2011 - 09:23

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Det funkar dåligt att streama större filer, upp till 8gig går an men över det då laddar det 10ggr per minut. Har ångest nu då jag kunde lagt på lite pengar och köpt en htpc ist.

Det är knappast filernas storlek i sig som är problemet, snarare vilken bandbredd de kräver för att spelas upp. Alltså, en tvåtimmarsfilm på 8 GB behöver mer bandbredd än en fyratimmarsfilm med samma storlek. Om det handlar om streaming över nätverk så ligger problemet sannolikt inte i din Boxee och då hade det inte heller nödvändigtvis blivit bättre med en HTPC.

Postad 17 October 2011 - 09:40

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Det är knappast filernas storlek i sig som är problemet, snarare vilken bandbredd de kräver för att spelas upp. Alltså, en tvåtimmarsfilm på 8 GB behöver mer bandbredd än en fyratimmarsfilm med samma storlek. Om det handlar om streaming över nätverk så ligger problemet sannolikt inte i din Boxee och då hade det inte heller nödvändigtvis blivit bättre med en HTPC.

Felet ligger i Boxeen, har själv haft en Tvix innan och ljudet hackade aldrig i DTS eller DTS-HD. Kör trådat emot en NAS, men probelemet kan nog lösas med en mjukvara. Och värst är problemet om filen är runt 40gb då hackar både ljud och bild. Blir väldigt osynkat, inte alltid att samtidigt att bild och ljud hackar. Nasen och mitt nätvärk ligger på 1gbits/s switch.

Postad 17 October 2011 - 10:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Felet ligger i Boxeen, har själv haft en Tvix innan och ljudet hackade aldrig i DTS eller DTS-HD. Kör trådat emot en NAS, men probelemet kan nog lösas med en mjukvara. Och värst är problemet om filen är runt 40gb då hackar både ljud och bild. Blir väldigt osynkat, inte alltid att samtidigt att bild och ljud hackar. Nasen och mitt nätvärk ligger på 1gbits/s switch.

Återigen, filens storlek i sig är inte problemet, välj en annan storhet att skylla på så diskussionen blir meningsfull. Att du har en gigabitswitch är inte heller relevant, dels har Boxee Box endast 100 Mbit/s ethernet, dels säger det inget om hur snabbt trafiken verkligen kan gå, sannolikt ligger flaskhalsen i processorprestanda i NAS eller Boxee Box.

Postad 17 October 2011 - 11:00

Unregisteredfbcf0183
  • Unregisteredfbcf0183
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har stött på lite problem med Spotify-appen =/
Ljudet verkar pendla.... svårt att förklara men ibland försvinner basen och ibland förstärks den.... har googlat på flera olika språk men vet inte hur jag ska formulera.

Är det någon annan som stött på samma problem? Det händer bara när lyssnar på spotify, inga filmer eller serier.

tack på förhand! btw, jag ÄLSKAR boxee boxen =)

Postad 17 October 2011 - 11:27

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Har stött på lite problem med Spotify-appen =/
Ljudet verkar pendla.... svårt att förklara men ibland försvinner basen och ibland förstärks den.... har googlat på flera olika språk men vet inte hur jag ska formulera.

Är det någon annan som stött på samma problem? Det händer bara när lyssnar på spotify, inga filmer eller serier.

tack på förhand! btw, jag ÄLSKAR boxee boxen =)

Ja, märkte det igår. Har inte testat så mycket Spotify ännu, men stod och lagade mat och märkte att det blev något konstigt med ljudet, verkade klippa i nedre registret och lät lite burkigt. Verkade nästan som någon form av variabel bitrate som drogs ner.
Märkte bara av det en gång dock.

Väntar på att Spotify skall uppdateras med sök samt vänners feed. Men är lycklig för att det äntligen dykt upp

Postad 17 October 2011 - 11:46

Unregisterededf9a2d0
  • Unregisterededf9a2d0
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Stött på problem efter senaste FW. Kan inte komma åt min dator(Win Vista) via Boxee längre, förut hoppade det upp en ruta när man gick in på windows nätverk (smb) för att fylla i användarnamn / lösen men nu blir det bara blankt. har fyllt i samba klient användnamn och lösen under inställningar och även återställt Boxee och tagit bort och lagt till utdelad mapp i datorn utan resultat. Jag ser Boxee under nätverk/delnings center på datorn. Någon som har tips på vad jag ska ta mig till?

Redigerat av Unregisterededf9a2d0, 17 October 2011 - 11:47.

Postad 17 October 2011 - 12:53

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Hur pilligt är det att få Boxee Box att fungera med en Harmony One fjärr?

Postad 17 October 2011 - 13:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Harmony One är väl bara IR?

Postad 17 October 2011 - 14:24

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Det blir nog jätte pilligt ;-)

Postad 17 October 2011 - 14:45

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Jag tolkar era svar som att Boxee inte använder IR? Men det följer väl med en fjärr?

edit: hittade detta på Boxees eget forum: http://twistedmelon....?show=manta-tr1

Så det verkar inte såååå pilligt trots allt! Hoppas jag...

Redigerat av Unregistered0455b57b, 17 October 2011 - 15:02.

Postad 17 October 2011 - 15:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag tolkar era svar som att Boxee inte använder IR? Men det följer väl med en fjärr?

edit: hittade detta på Boxees eget forum: http://twistedmelon....?show=manta-tr1

Boxee går via RF till fjärren. Blir nog svårt då den fjärren har ett helt QWERTY bord. Jag kör multifjärr till allt utom Boxee

Postad 17 October 2011 - 16:16

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

sweet en sån lär jag köpa..värt pengarna att iaf kunna klicka mellan menyerna för vanligt användande. när man väl reggat sig på alla sidor osv är det inte så ofta man behöver tangentbordet så då klarar man sig nog oftast med harmonyn.

men hur ska man konfigurera den? det finns ju inte tillgängligt i mjukvaran ännu? så antar att man får konfa den manuellt? kan man få adressen till tråden på boxee forumet, lär ju stå mer om det där...

Postad 17 October 2011 - 16:22

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Här står det mer: http://forums.boxee....ghlight=harmony

Postad 17 October 2011 - 18:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Problemet är inte hårdvaran utan att Boxees programmeringskunskaper.
Enklaste lösningen är att nedgradera firmware till någon halvstabil version och sedan blockera routern.
För er som följt tråden vet att jag varit ganska postivt inställd till Boxee Box, men nu sista tiden har jag helt enkelt börjat ge upp hoppet pga ett antal händelser.
Boxee har gått från att vara en relativt öppen plattform till att bli påverkad av andra aktörers säkerhetskrav, därav dessa tvingande uppdateringar.
Boxees primära affärsidé inkluderar inte local content vilket speglar sig i alla intervjuer företaget är med i.
Deras oförmåga att hålla ihop skeppet har lett till att de slutit sig betydligt mer samt de verkar sakna grundliga testrutiner (de har ingen QAE).
De lär säkert jobba hårdast i kategorin mediaspelare men det hjälper tyvärr inte nu ett år efter release och vi sitter i princip med en mer buggig firmware än vid lanseringen att det är nära till reklamation.
Övrigt har Intel valt att lägga ned produktionen av CE4110 vilket innebär att ingen annan hårdvara än Iomegan (förutsatt att den släpps) kommer använda nuvarande Boxee OS som bygger på Intels SDK.

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 October 2011 - 18:36.

Postad 17 October 2011 - 18:52

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Återigen, filens storlek i sig är inte problemet, välj en annan storhet att skylla på så diskussionen blir meningsfull. Att du har en gigabitswitch är inte heller relevant, dels har Boxee Box endast 100 Mbit/s ethernet, dels säger det inget om hur snabbt trafiken verkligen kan gå, sannolikt ligger flaskhalsen i processorprestanda i NAS eller Boxee Box.

Blu-ray nyttjar aldrig mer än 54 Mbit/s, så enda flaskhalsen är felaktigt konfigurerat nätverk eller att Boxee Box inte kan hantera hastigheten. Har aldrig mätt upp hastigheten på min Boxee Box men min Netgear streamar runt 80 Mbit/s och det är mer än tillräckligt.

Postad 17 October 2011 - 19:14

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Shit, nu blir jag helt galen. Jag slog till och köpte en Boxee idag, kopplade in, satte upp lite file shares m m. Allt såg fint ut. Men nu när jag startar upp den så frågar den HELA TIDEN efter username och password. Går inte att göra nånting utan att det poppar upp.

Gissar att det har med SMB shares att göra, men det spelar ingen roll vad jag matar in...

edit: Om jag går in under files och väljer att gå in på min samba share så får jag mata in user / pwd och sen verkar det funka... Men jag undrar hur länge?

Redigerat av Unregistered0455b57b, 17 October 2011 - 19:16.

Postad 17 October 2011 - 20:03

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Slog till och beställde en boxee idag, borde ha den imorgon. Läser man den här tråden samt de senaste inläggen på boxees forum, ja då kan man nog bara bli positivt överraskad.

Hoppas verkligen det inte är så illa som alla får det att låta som. :)

Mig kvittar det egentligen om nätverksfunktionerna fungerar bra, jag kommer till 90% köra lokalt innehåll.

Postad 18 October 2011 - 09:52

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Tycker det är lite för låg och oseriös nivå här bitvis.
Vet inte folk längre hur man ställer enkla frågor eller vad som krävs för att någon skall kunna hjälpa dem?

Skulle vilja föreslå att de som har problem med "stora filer", laggande, buffrande etc trycker på "i" och noterar bitrate, cpu-load osv och redovisar dessa i sina inlägg. Utan FAKTA blir det ju bara GNÄLL... :)

Som ren lustifikation skulle jag vilja peka på de två följande inläggen i tråden... Tryck på "i"-knappen för bövelen! hehe...

Redigerat av Unregistered277056c3, 18 October 2011 - 11:16.

Postad 18 October 2011 - 09:58

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Men om du läste inlägget så kan du läsa att Nasen inte skapar någon flaskhals, sedan att problemet ligger i mjukvaran hos Boxeen.
Och något som säkert kommer att förbättras med tiden men ny firmware.

Postad 18 October 2011 - 11:10

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag stör mig på att man inte får upp symboler som berättar vilken upplösning det är på videofilen, vilket ljudformat, etc, som man får i XBMC. Någon som har koll kan väl föreslå för utvecklarna att de fixar det? :)

Postad 18 October 2011 - 15:02

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Tryck "z" (tror jag det är) på tgnt bordet så får du upp info om bild/ljud.

Postad 18 October 2011 - 15:28

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Sådär, nu har ja kopplat in den och fått allting att rulla och jag är kanonnöjd hittils! :)

Borde köpt den här för längesen.

En sak bara, kan jag komma åt min USB-disk som är kopplat till boxen via min dator på något vis?

Postad 18 October 2011 - 15:59

Andreas_73
  • Andreas_73
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Sådär, nu har ja kopplat in den och fått allting att rulla och jag är kanonnöjd hittils! :)

En sak bara, kan jag komma åt min USB-disk som är kopplat till boxen via min dator på något vis?

Är det inte bara att på datorn i utforskaren högerklicka på USB-enheten och välja att dela ut?

Ah, sorry, det var tvärtom du menade.

Redigerat av Andreas_73, 18 October 2011 - 16:00.

Postad 18 October 2011 - 16:41

linda1
  • linda1
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tycker det är lite för låg och oseriös nivå här bitvis.
Vet inte folk längre hur man ställer enkla frågor eller vad som krävs för att någon skall kunna hjälpa dem?

Skulle vilja föreslå att de som har problem med "stora filer", laggande, buffrande etc trycker på "i" och noterar bitrate, cpu-load osv och redovisar dessa i sina inlägg. Utan FAKTA blir det ju bara GNÄLL... :)

Som ren lustifikation skulle jag vilja peka på de två följande inläggen i tråden... Tryck på "i"-knappen för bövelen! hehe...

Predator på 28GB
D(audio: (dts-ad ma) 4800mz 5,1 s 16, 1536kb/s)
P(aq 25% kb/s7819 pts00:07:05 Bi)
23-24fps cpu 30-60%
Jag kör trådat mellan boxeen och routen men kör trådlöst mellan min dator och routen. Jag köpte dlinks powerline mellan datorn och routen för och se o det slutar lagga men problemet kvarstår.

http://www.dlink.se/...-SE%2FDLWrapper
(vet inte hur man gör en snyggare länk :blush: )

Redigerat av linda1, 18 October 2011 - 16:42.

Postad 18 October 2011 - 19:57

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Köpte en 3tb extern hårddisk idag men när jag kopplar in den händer ingenting, kopplar jag den i datorn funkar det direkt. Nån som har nån idé vad som kan va fel?

Postad 18 October 2011 - 20:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Köpte en 3tb extern hårddisk idag men när jag kopplar in den händer ingenting, kopplar jag den i datorn funkar det direkt. Nån som har nån idé vad som kan va fel?

Linuxkerneln stödjer inte 3TB-partitioner. Det är inget fel utan så den fungerar i dagsläget på en rad system.
Boxee har sagt att när de uppdaterar till v1.5 kommer detta att uppdateras.
Du får skapa en huvudpartition på 2TB om du vill använda den extern så länge.

Postad 18 October 2011 - 20:27

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Linuxkerneln stödjer inte 3TB-partitioner. Det är inget fel utan så den fungerar i dagsläget på en rad system.
Boxee har sagt att när de uppdaterar till v1.5 kommer detta att uppdateras.
Du får skapa en huvudpartition på 2TB om du vill använda den extern så länge.

Min 2 TB funkar fortfarande inte på Boxee, inte trådlös anslutning heller.
Trådlöst funkade första fagen hos mig, sen dess vägrar det.

Börjar bli lite trött på min Boxee

Postad 18 October 2011 - 20:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Min 2 TB funkar fortfarande inte på Boxee, inte trådlös anslutning heller.
Trådlöst funkade första fagen hos mig, sen dess vägrar det.

Börjar bli lite trött på min Boxee

Du skulle behöva installera något diskpartitionsprogram och dumpa någon informationslog så man kan se vad felet kan bero på. Verkar ju onekligen som något konstigt hänt.
Du kan pröva maila [email protected] på engelska också och se ifall han kan hjälpa dig.

Kan vara värt att köra chkdsk som i denna
http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-11498

Redigerat av Unregistered577c6879, 18 October 2011 - 20:50.

Postad 18 October 2011 - 20:51

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Du skulle behöva installera något diskpartitionsprogram och dumpa någon informationslog så man kan se vad felet kan bero på. Verkar ju onekligen som något konstigt hänt.
Du kan pröva maila [email protected] på engelska också och se ifall han kan hjälpa dig.

Tack för tipset, men jag stör mig oavsett på allt krångel. Den funkar bra på flera datorer och på min Popcorn som är 3 år gammal. Varför det trådlösa inte funkar vet jag inte, det bara vägrar. Slagit min kod 6 gånger utan framgång. men dator, PS3 och telefon har inga problem med nätverket, bara Boxee.

Postad 18 October 2011 - 21:27

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Jadå inga problem, gå bara in på nätverk i datorn så borde boxee box dyka upp där, dubbelklicka på den så dyker allt som är kopplat till den upp...

Se bara till att "aktivera windows fildelning" är ikryssat under inställningar -> nätverk -> Servrar på din boxeebox

Postad 19 October 2011 - 15:28

baggel
  • baggel
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kan man skicka ut 1366x768 eller 1360x768 från en Boxee?

Postad 19 October 2011 - 16:39

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Predator på 28GB
D(audio: (dts-ad ma) 4800mz 5,1 s 16, 1536kb/s)
P(aq 25% kb/s7819 pts00:07:05 Bi)
23-24fps cpu 30-60%
Jag kör trådat mellan boxeen och routen men kör trådlöst mellan min dator och routen. Jag köpte dlinks powerline mellan datorn och routen för och se o det slutar lagga men problemet kvarstår.

Det där blir bara knappt 10Mbit totalt, och Boxee verkar inte jobba ihjäl sig heller.
Iofs kan det ligga fler ljudspår osv i strömmen som äter bandbredd, men det där borde gå fint.

Är det inte massor av trafik i nätet så skulle jag gissa på nedlastad dator.
"Upp till 500Mbit" kan förresten betyda ungefär vad som helst.
Inte alls säkert att det blir kontinuerlig hög hastighet...

Kan man skicka ut 1366x768 eller 1360x768 från en Boxee?

Nej, åtminstone inte från D-links burk.
Låt din tv sköta nedskalningen, men prova om 1080p eller 720p från Boxee ser bäst ut.

Redigerat av Unregistered277056c3, 19 October 2011 - 16:42.

Postad 19 October 2011 - 16:43

Unregistereda73dc9e1
  • Unregistereda73dc9e1
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Har nu använt den i ett par dagar och hittils fungerar allting perfekt.

Ni som kör med kabel, vad kommer ni upp i för hastighet på nätverket? Lyckas få ungefär 30-35 mbit/s nu via WLAN till en USB-disk på boxeen, det fungerar ju men hade varit roligare om man kunde nå närmare 100 :)

Postad 19 October 2011 - 17:01

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...vad kommer ni upp i för hastighet på nätverket? Lyckas få ungefär 30-35 mbit/s nu via WLAN till en USB-disk på boxeen, det fungerar ju men hade varit roligare om man kunde nå närmare 100 :)

Med kabel blir det nog som mest 70-80Mbit, men läste precis att burken skall funka med 802.11n, dvs >54Mbit.
Skall testa ikväll och se vad som händer...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.