Kommentarer till Biobygge av calymene
Postad 31 March 2012 - 12:21
Postad 01 April 2012 - 09:38
Vart hittade du Evil Dead och Star Wars posterna i high res? Letat överallt på nätet men alltid är det samma låga upplösning på dem.
Jag har inte hittat dom i high res, så därför har jag laddat ner den mest högupplösta bilden av respektive poster och helt enkelt ritat av den :-). Min posters är alltså inte köpta utan ritade och framkallade!
Postad 10 April 2012 - 23:27
Postad 14 April 2012 - 15:24
Sitter själv med köptankar på MD55 absorbenterna, men hur har du tillverkat själva tavlan?
Vad har du för material bakom absorbenterna som du fäster dem i? och vad har du gjort ramen av för material?
Postad 16 April 2012 - 12:44
Bra jobbat!
Postad 16 April 2012 - 13:23
Postad 23 April 2012 - 18:30
Postad 26 April 2012 - 17:59
Postad 02 June 2012 - 18:28
Grymt! blir inte annat än inspirerad!
Sitter själv med köptankar på MD55 absorbenterna, men hur har du tillverkat själva tavlan?
Vad har du för material bakom absorbenterna som du fäster dem i? och vad har du gjort ramen av för material?
Ramarna är ganska simpla. Eller simpla, jag har en svärfar med ett helt snickeri till mitt förfogande - men konstruktionen är enkel. Träslaget är vanligt furu och bitarna är ihoplimmade och spikade. Bakstycket är en vanlig tunn masonitskiva som är ditsatt genom "finsnickeri". Själva absorbenterna är monterade med en fogmassa (PM:a mig om du vill veta vilken, har det inte i huvudet). Sen har jag betsat varje ram två gånger och mattlackat dem två gånger. Det är enkelt, men en hel del jobb...
Grymt snyggt! Riktigt imponerade verk du har skapat! Mycket intresserad av hur du har gjort "Bond" skyltarna. försökt återskapa nått liknade men blev aldrig bra! Hur gjorde du!!?
Bra jobbat!
Jag tror att det är beskrivet lite i galleriet. Själva loggorna (DTS, Dolby osv) har jag laddat ner från nätet och fixat till i Photoshop och sen framkallat. Respektive bild är klämd mellan två plexiglas-skivor från Claes Ohlson. Allt är monterat på Ikeas tavelram Virserum.
Jag vill ha sådana dödskalleknappar! Vart har du hittat dem?
http://www.etsy.com/...aturreburlesque
Postad 13 June 2012 - 08:42
Kan du specificera närmre i pm?
Riktigt snyggt btw.
Postad 22 June 2012 - 09:35
Väldigt fint! Om du någongång skulle vilja sälja Empire Strikes Back-tavlan så får du gärna höra av dig, den är väldigt fin.
Mvh
Viktor
Postad 03 August 2012 - 15:33
Jag kunde för övrigt inte hålla mig utan var tvungen att beställa Pulp Fiction- och Reservoir Dogs-posterna från Ibraheem Youssef. Får hoppas att de blir snygga som dina tavlor
Postad 17 August 2012 - 21:34
Hej!
Väldigt fint! Om du någongång skulle vilja sälja Empire Strikes Back-tavlan så får du gärna höra av dig, den är väldigt fin.
Mvh
Viktor
Tack ska du ha Viktor! Jag kommer nog inte att sälja den, man kanske kan man få tag på en print av originalet på nätet?
Solklar 10:a!
Jag kunde för övrigt inte hålla mig utan var tvungen att beställa Pulp Fiction- och Reservoir Dogs-posterna från Ibraheem Youssef. Får hoppas att de blir snygga som dina tavlor
Vad kul! Det vore roligt att höra vad du tyckte om originalet. Mina är trots allt bara egentillverkade kopior!!
Postad 17 August 2012 - 22:57
Postad 18 August 2012 - 13:59
Postad 18 August 2012 - 20:55
Postad 23 August 2012 - 22:38
Postad 26 October 2012 - 02:24
Postad 01 November 2012 - 20:42
Vansinnigt snyggt! Hela rummet är fantastiskt snyggt, är riktigt avundsjuk! Hur blev det med 2 ICE-basar? Måste vara totalbrutalt,,,
Det blev så pass att jag knappast kan klaga, om jag säger så...
Postad 13 January 2013 - 13:41
Postad 13 January 2013 - 18:30
Postad 31 January 2013 - 14:55
Postad 14 February 2013 - 11:53
Postad 17 February 2013 - 21:08
upplever du stor skillnad med absorbenterna?
Postad 07 March 2013 - 22:28
Hur snygggt som helst. gillar dina detaljer kring film känslan.. lammen tystnar. 10P
upplever du stor skillnad med absorbenterna?
I ärlighetens namn så minns jag inte längre hur det lät innan. Jag tror att de bidrar en del till akustiken, men handen på hjärtat så är akustik något väldigt komplext och kräver eftertanke och inte minst beräkningar för att få saker och ting så optimala som möjligt. Som jag tidigare har påpekat så gillar jag absorbenterna även för deras estetiska värde, vilket kanske låter lite knasigt. De absorberar säkert en del i de högre frekvenserna, men högtalarplacering, inredning och dimensioner på rum är säkerligen än mer viktiga faktorer...
Min bästa akustikinvestering är tveklöst Antimode...
Postad 29 March 2013 - 08:00
Funkar FX-4 högtalarna bra som front high?
Räckte det med den vanliga rumskalibreringen eller fick du gå in och manuellt
höja höjd-kanalerna?
Funderar nämligen att köpa ett par till min Dynavoice DF uppsätting.
Postad 05 April 2013 - 11:15
REDIGERAT; Såg att du redan hade svarat på den frågan, så du kan bortse ifrån min ;D
Redigerat av Unregistered8819ab9b, 05 April 2013 - 11:21.
Postad 24 April 2013 - 22:44
Postad 29 April 2013 - 12:22
Postad 24 May 2013 - 12:56
Postad 28 June 2013 - 17:35
Jag vill passa på och nämna för er som tittar i mitt galleri och läser denna tråd att jag har fått kritik via PM att jag på ett mycket fult sätt tar åt mig äran för att ha "skapat" mina tavlor på egen hand. Jag tycker själv att det framgår att jag har ritat alla tavlor på egen hand (vilket jag har och som jag kan "bevisa" med arbetsfiler!) men att det inte är jag som har kommit på motiven. Detta framgår väldigt väl (tycker jag), såväl i denna forumtråd som av bildtexterna i galleriet. Hursomhelst har jag fått kritik att så inte är fallet!
Om jag har varit otydligt avseende detta får jag be om ursäkt!
För att inte ge sken av att jag är en nyskapande illustratör så har jag gjort kompletterande förtydliganden i bildtexterna vem som är originalillustratören till respektive illustration. Givetvis ska det framgå med all tydlighet vem som är upphovsrättshavare, och i den bästa av världar skulle jag köpt tavlorna i original (vilket inte går för majoriteten av motiven).
Vi är många på detta forum som brinner för film och gallerierna på Minhembio.com är fyllda av entusiastiska kreationer i form av hemgjorda tavlor, fondväggar och väggmålningar där exempelvis "The Joker" från Batman och Scarface-inspirerade motiv florerar frekvent (utan credit till upphovsrättmakaren).
Rätt ska vara rätt, och jag hoppas att det framöver framgår med (ännu) större tydlighet!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
104 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?