Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CES: Skype i teven

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2010 - 22:25

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 05 January 2010 - 22:58

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag säger bara ett ord: videokonferens! Nu slipper man alla andra enheter. TV+bredband that's it! Det blir inte den bästa bilden men det duger.

Dock kanske fel forum? ;-)

Postad 06 January 2010 - 09:15

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
om man kan köpa en speciell kamera att sätta på TVn så blir det väldigt intressant, måste man däremot köpa en speciell TV så är det inte så roligt längre.
Skype är rysligt populärt och att få in det i vardagsrummet tror jag kan bli en hit om det sköts på rätt sätt

Postad 06 January 2010 - 11:51

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Det här tror jag på!
Vill ha själv.
/Mats

Postad 06 January 2010 - 11:55

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Visar det sig att det fungerar bra kommer jag garanterat att köpa en tv med denna funktion. Blir roligare att prata med familj och vänner som inte bor här i Sverige.

Postad 06 January 2010 - 16:16

zoomtsunami
  • zoomtsunami
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag tycker precis som johnny, köpa tv hit å dit?, en tv man köper e ju kanske framtidssäker i en månad, sen ska man köpa nytt?, nää 3d tv e väl en sak men nu skype?, gör en kamera som funkar till alla tv apparater med funktionen innbyggd.

Postad 06 January 2010 - 16:23

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Visar det sig att det fungerar bra kommer jag garanterat att köpa en tv med denna funktion. Blir roligare att prata med familj och vänner som inte bor här i Sverige.

ska du köpa en likadan tv till alla i släkten,,, eller tror du att dom är lika sugna som du på en sån?

Postad 06 January 2010 - 16:37

lystriod
  • lystriod
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

ska du köpa en likadan tv till alla i släkten,,, eller tror du att dom är lika sugna som du på en sån?

Det funkar nog med dator också, annars är ju en standard inte mycket värd.

Sen hur kul det blir att se släktens nunnor i uppskalad 1080p från en 320 pix webkamera är en annan fråga. Ibland kanske det blir en fördel. ;)

Bilderna nedan ser riktigt häftiga ut men frågan är om människor verkligen är redo för denna teknik, videosamtal via mobiltelefonerna verkar ju inte blivit någon större succé.

Sen kan man undra hur sugna de flesta är att ha en sån alls. De senaste åren har antipiratlobbyn gjort sitt bästa för att övertyga om att snart är Orwell här, och bevakning av vardagsrummet med det. Nu måste man betala för det själv också. :)

I 1984 räckte det ju med att vara med i partiet så fick man en TV. Framtiden ser mörk och dyr ut, med bra svärta men dyr.

Redigerat av lystriod, 06 January 2010 - 16:39.

Postad 07 January 2010 - 00:20

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Den enda gången jag använt mig av Videosamtal var när en polare satt på krogen och jag satt hemma...Skitkul en stund men skärmen var alldeles för liten så det blev ingen hit..3:e gången gillt för videosamtal verkar det som..Hedvig och Ugglan var först ut med TV programmet A till Ö på 70-talet.Nu tror jag att dom sätter det..Dagens ungar älskar att visa upp sig, chatta spela rövare och apa sig..
Detta är ingen kritik mot ungarna bara ett konstaterande jag har som far till 2 tonåringar...Som sagt jag tror det blir en hit.

Postad 07 January 2010 - 10:42

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Frågan är när det blir hackat så folks vardagsrum ligger öppna för världen att glo in i? :blink:

Postad 07 January 2010 - 11:59

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Frågan är när det blir hackat så folks vardagsrum ligger öppna för världen att glo in i? :blink:

Men tänk att man kan använda systemet för att bevaka sitt eget hem när man är borta.

Postad 07 January 2010 - 12:06

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Som nämnt nedan så har dom ju datorer att använda :blink: Upplevelsen blir trevligare för mig bara då jag kan se familjemedlemmar man ser väldigt sällan i lite större bild.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.