ESPN America HD kommer på Canal Digital
Postad 19 January 2010 - 22:28
Nu gäller det att bomba sönder Comhem med e-mail och be de leverera ESPN America HD omgående!
Jag tycker också att Canal Digital och Comhem (även andra kabel-tv operatörer) måste leverera Eurosport2 HD också! Det har snackats en hel del om Eurosport2 HD i Sverige, men ingenting har hänt. Just nu är det bara Danmark, Poland och Serbien som har Eurosport2 HD, mycket konstigt!
Comhem drar in en hel del pengar av sina abonnenter. De bör leverera fler HD-kanaler som t.ex Animal Planet HD, Eurosport2 HD och självklart ESPN America HD!
Postad 19 January 2010 - 23:22
Hoppas CD kör ut den i kabelnätet bums!
Kan du inte maila dom också Brando?
Postad 19 January 2010 - 23:26
Yey
Hoppas CD kör ut den i kabelnätet bums!
Kan du inte maila dom också Brando?
Javisst!
Det gäller att så många som möjligt skickar e-mail iväg och att man begär leverans av ESPN America HD samt de andra HD-kanalerna. Comhem bör ju tänka & uppfylla kundernas önskemål. Det ska inte handla bara om att dra in kundernas pengar. Man ska erbjuda sina kunder fler HD-kanaler!
Postad 20 January 2010 - 12:24
EK
Postad 21 January 2010 - 12:23
vad står i norska tidningen? Jo
1: Hybrid VOD. Video on Demand via internet. Under våren
2: Ny programguide. Möjlighet att programmera inspelningar via internet om boxen är ansluten. Tips om program och liknande även.
3: Ny HDTV-box under året. Norskan inte perfekt men låter som en billigare box i samma design som PVR-boxen fast utan PVR-funktion. Ska kunna köpas för "rimlig penning".
4: ESPN HD under vintern.
Postad 21 January 2010 - 16:43
Postad 21 January 2010 - 16:52
Men detta kommer att slå ut viasat i den frågan ..
Vad finns det kvar
Maveric
Postad 21 January 2010 - 20:08
I och för sig har man redan brädat viasats NHL avtal med att ESPN sänder 16:9 nu
Men detta kommer att slå ut viasat i den frågan ..
Vad finns det kvar![]()
Maveric
?
Postad 21 January 2010 - 20:14
Programmera inspelningar över internet har man gjort i typ 5 år nu.
jaja, viss visst. men inte med svensson-utrustning som jag med många andra har och äger. En nyhet för de med CDs digitalboxar är det dock.
Postad 22 January 2010 - 20:42
Har redan ESPN America
Postad 24 January 2010 - 10:59
Kommer den att ingå i Familjepaketet, så som i Norge ?
Har Comhem idag, men funderar starkt på att byta till CD pga fler HD kanaler.
ESPN HD vore inte dumt...
Postad 04 February 2010 - 03:14
Men bara till parabol
Kollade runt på CD's hemsida och jag blir inte riktigt klok.
13 hd-kanaler per parabol (hittar bara 11 med espn hd)
10 hd-kanaler per kabel (10 av 10 finns)
Vilka är dom två kanalerna som finns för parabolägarna som inte finns i kabelnätet?
Redigerat av Topper Harley 77, 04 February 2010 - 03:17.
Postad 04 February 2010 - 08:36
SVT HD
TV4 HD
BBC HD
Discovery HD Showcase
Eurosport HD
History HD
Nat Geo HD
Silver HD
Rush HD
Animal Planet HD
ESPN America* HD
C+ Film HD
C+ Sport HD
låt oss räkna 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13... ja se, tretton kanaler.
Vilka av dessa som finns via kabel? ointressant
* Tack leatherface, korrekt ska det vara.
Redigerat av Monshi, 04 February 2010 - 10:42.
Postad 04 February 2010 - 08:42
Blanda heller inet ihop ESPN HD och ESPN America HD då det är 2 olika kanaler.
Redigerat av Leatherface, 04 February 2010 - 08:43.
Postad 04 February 2010 - 10:53
Har iaf skickat ett mail till dom och frågat men förväntar mig inget vettigt svar.
Postad 07 February 2010 - 13:46
(Jag hörde ett rykte att boxen, HDPVR, kommer få en ny firmware i samband med den nya kanalen, en satellit gubbe var här och drog lite kabel och nämnde då detta. Någon som kan bekräfta och vet mer?)
Postad 07 February 2010 - 16:50
Mer HD åt folket, särskilt till oss som har parabol! Mer mer.
![]()
(Jag hörde ett rykte att boxen, HDPVR, kommer få en ny firmware i samband med den nya kanalen, en satellit gubbe var här och drog lite kabel och nämnde då detta. Någon som kan bekräfta och vet mer?)
Ni mjukvara är sagd komma under senvinter/vår. En helt ny mjukvara. On demand-funktioner till exempel. Läs mer, och diskutera det, i tråden för CD HDPVR-box.
Postad 13 February 2010 - 23:09
ESPN America HD kommer fr.o.m. 1 mars att ingå i Familjepaketet för parabol ...
http://www.canaldigi...SPN-America-HD/
Postad 15 February 2010 - 09:15
Postad 15 February 2010 - 20:27
http://www.eurosport...gpostfull.shtml
För er som har Com hem:
Här är länken: http://www.comhem.se...58/-/index.html
Skriv och efterfråga kanalen, har själv gjort det och fick följande till svar:
"Jag har registrerat ditt önskemål för ESPN America HD i vår "förslagslåda" och hoppas kunna tillgodo se ditt önskemål snarast."
Postad 16 February 2010 - 10:40
Hoppas på de bästa. Ni andra med Canal Digital via Kabeltv kan göra samma sak. Fler som frågar bättre är de.
Postad 16 February 2010 - 11:12
Här är svaret från Comhem på min förfrågan om ESPN America HD via Comhem.
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Jag kan inte se att vi i dagsläget har några planer på att ta in ESPN America HD i vårt utbud, men jag gör en notering av ditt önskemål i vårt system.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Erika Näsberg
Postad 16 February 2010 - 12:33
Det verkar som vi måste bomba sönder Comhems kundservice med e-mail och önskemål att de levererar ESPN America HD!
Här är svaret från Comhem på min förfrågan om ESPN America HD via Comhem.
Jag kan inte se att vi i dagsläget har några planer på att ta in ESPN America HD i vårt utbud, men jag gör en notering av ditt önskemål i vårt system.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Erika Näsberg
Härligt hoppas att fler kontakter Com Hem. Här har ni länken till "Kontakta oss" på Com Hems hemsida.
http://www.comhem.se...58/-/index.html
Postad 17 February 2010 - 13:14
Har lagt önskemålet vidare! Det är inte helt omöjligt då vi fått dettta önskemål från fler. Ha det bra!
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Viktor Larsson
Så alla som vill ha in kanalen hos Com Hem skicka ett mail och säg det så kanske vi får vår vilja igenom snart.
Postad 22 February 2010 - 12:03
Även jag skickade ett mail till Com Hem, detta var svaret jag fick.
Har lagt önskemålet vidare! Det är inte helt omöjligt då vi fått dettta önskemål från fler. Ha det bra!
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Viktor Larsson
Så alla som vill ha in kanalen hos Com Hem skicka ett mail och säg det så kanske vi får vår vilja igenom snart.
Härligt att de verkar få in många önskemål, hoppas de kommer fler och att de lyssnar. Kontaktade nyss deras redaktör för sociala medier på Twitter, han hade inga nyheter om kanalen än.
Redigerat av ev0l_, 22 February 2010 - 12:03.
Postad 23 February 2010 - 23:54
Vilken tur då, att man har bådaBlanda heller inet ihop ESPN HD och ESPN America HD då det är 2 olika kanaler.
Postad 27 February 2010 - 13:38
Nu är den igång på 10.841 V
Kanalen heter "Test2935″ og ligger på kanalnummer 394 på CD HD bokser.
Det ser ut som innholdet er ESPN America oppskalert til 1080i. Sannsynligvis er det mye sport som ikke er tilgjengelig i HD format.
Postad 27 February 2010 - 17:09
Bilden är riktigt bra! Zappa mellan kanalplats 394 och 64(ESPN)Kanalen heter "Test2935″ og ligger på kanalnummer 394 på CD HD bokser.
Det ser ut som innholdet er ESPN America oppskalert til 1080i. Sannsynligvis er det mye sport som ikke er tilgjengelig i HD format.
Postad 03 March 2010 - 18:40
Får ta o hålla med,var hem till farsan o tittade på SportsCenter o ******** va bra bild.Japp, riktigt bra bild
Sitter med sunkversionen på comslem o väntar på denna kanal
Postad 08 March 2010 - 02:44
Numera har den utmärkt bild och 16:9.
Redigerat av Leatherface, 08 March 2010 - 02:44.
Postad 08 March 2010 - 06:52
Har du comhem? Och ja jag vet att det "ska" vara samma kvalite eftersom comhem aaaaldrig gör något annat än skickar vidare signaler i samma kvalite dom får dom....men skillanden i kvaliten är i mina ögon stooooor eftersom hos mig är comhems espn mycket sämre än mina övriga sd kanaler ... ok?Nja at SD kanalen skulle vara sunkversion håller jag inte med om.
Numera har den utmärkt bild och 16:9.
Postad 08 March 2010 - 08:12
Självklart är ju HD kanalen bättre men att säga att SD är sunkversion och sämre än andra SD kanaler är fel.
Däremot för några månader sen innan övergången till 16:9 etc så var det rena webtv kvalite.
Redigerat av Leatherface, 08 March 2010 - 08:17.
Postad 08 March 2010 - 16:14
Redigerat av Leatherface, 08 March 2010 - 16:14.
Postad 08 March 2010 - 18:40
På comhem är ESPN bedrövlig.. otroligt pixlig och grynig bild.
ESPN America via Comhem har absolut SÄMSTA bilden av ALLA digitala TV-kanaler i deras utbud!
Och jag har mailat och ringt till dom FLERA GÅNGER angående detta, men utan något resultat.
Nu struntar Comhem i att leverera ESPN America HD vilket är jättetråkigt gentemot kunderna!
Postad 08 March 2010 - 19:42
För det första ökades bitraten från 2700kbit till 5800kbit och sen så är källan i HD ofta numera som ökar kvaliten ännu mera.
Så om det fortfarande är lika dåligt hos Comhem som komprimerar ner det en hel del.
Redigerat av Leatherface, 08 March 2010 - 19:46.
Postad 11 March 2010 - 11:26
Postad 11 March 2010 - 16:12
Men kan självklart variera beroende på om det är HD eller SD feed dom tar ner.
Redigerat av Leatherface, 11 March 2010 - 16:14.
Postad 29 April 2010 - 13:52
Samma dönicke svar från dom varenda gång tyvärr.
Dom kan väl åtminstone berätta om dom har för avsikt att försöka iaf
Postad 13 May 2010 - 15:50
ESPN America via Comhem har absolut SÄMSTA bilden av ALLA digitala TV-kanaler i deras utbud!
![]()
Och jag har mailat och ringt till dom FLERA GÅNGER angående detta, men utan något resultat.
Nu struntar Comhem i att leverera ESPN America HD vilket är jättetråkigt gentemot kunderna!
Det är ju uselt om de inte skaffar ESPN America HD. Är det så? Bilden på sd-kanalen är ju skit med en modern platt-TV.
Postad 13 May 2010 - 16:15
Men fortfarande bättre än det var förut då det var 4:3 med 2700kbit.
Åtminstone på min 50" Sony TV.
Redigerat av Leatherface, 13 May 2010 - 16:17.
Postad 10 September 2010 - 07:50
Den sänds okodad lika så National Geographic Wild HD =)
Glad nyhet för alla som gillar NHL osv...
Står inget om den att den ska komma till KabelTV kunderna
EDIT: Dom har visst då lagt till de men utan säga ett knust. Dumma Canal Digital
http://www.canaldigi...V/Sportpaketet/
49 kr för ESPN America och ESPN America HD de är prisvärt eller vad säger ni?
Billigare än Viasat Hockey och Viasat Sport HD för kunna se NHL
Redigerat av Markus_H84, 10 September 2010 - 07:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?