Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konsol vs PC

1461 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 April 2013 - 13:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Var ju kommentaren om att enbart spela lagligt inköpta spel. Insinuerar ju att flexibiliteten innebär att kunna köra ej lagligt kopierade spel enklare :)

edit: Zoiler var före.

Redigerat av oqvist, 22 April 2013 - 13:03.

Postad 22 April 2013 - 15:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Man bör inte heller ens nämna MSE, därför att det är verkligen inte bra. MSE kan vara en stor anledning till att miljoner datorer är drabbade. Man får en falsk trygghet med MSE.

Det var det enda programmet som inte fick godkänt i AV-reports senaste rapport.(December 2012) :o
http://techlogon.com...e-test-results/

Ska man prata om IT-säkerhet så ska MSE inte nämnas alls. Det finns så många bra gratisprogram där ute, ett par är så bra att de kan ta upp kampen mot program som kostar.

Jag nämnde MSE för att det är enkelt att installera, och bättre än att inte ha något alls. Jag kör själv NOD32.

Att stänga av UAC, brandvägg osv för att det är i vägen, är ungefär som att lämna huset utan att låsa och larma, eftersom det tar extra tid.

UAC bör vara igång eftersom den genomsnittliga datoranvändaren har noll koll på vad som är ok att installera och inte.

Windows 7 och 8 är bra operativsystem (bortsett från det fåniga Metro och annat i 8an). Vista var värdelöst.

Postad 22 April 2013 - 15:20

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 2

Verkar det svårt att öppna en fil och editera lite text oavsett hur van man är eller inte?

Ja precis, jag går in i registry nu och ändrar lite... jag menar, what could go wrong?
För helsike. Jag har ett par högskoleexamen från utlandet så jag är inte dum i huvudet. Men det var rätt knepigt och nervöst att bygga ihop datorn första gånger och jag gjorde allt jättenoga (tyckte jag) och när jag var klar med all jäkla sladdragning tryckte jag på Power-on och ingenting hände. Felsöka det första man fick göra. Fy **** säger jag.
Jag förstår inte vad grejen är med att vägra erkänna att PC ställer till med trubbel och kräver rätt hög kompetens av användaren. ”Bara gå in och ändra i ini-filer”? Kom igen. Ni kanske tycker att det är enkelt för att ni kan det. Är det så svårt att sätta sig in i andra människors situation?

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 22 April 2013 - 15:35.

Postad 22 April 2013 - 15:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1

Ja precis, jag går in i registry nu och ändrar lite... jag menar, what could go wrong?

Och vad hade registryt med detta att göra menar du?

Postad 22 April 2013 - 15:39

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 1

Och vad hade registryt med detta att göra menar du?

Att ni säger att det bara är att ändra ini-fil. Gå och säg det till din mamma och hoppas att hon inte klickar fel och börjar ändra i annat hon inte förstår skillnaden på. Man förstår bara vad skillnaden är om man KAN. KAN man inte så vet man inte och då är det krångligt. Och konsoler har minimalt med dessa krångligheter. Missförstår ni en gång till så orkar jag inte förklara längre.

Postad 22 April 2013 - 15:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Att ni säger att det bara är att ändra ini-fil. Gå och säg det till din mamma och hoppas att hon inte klickar fel och börjar ändra i annat hon inte förstår skillnaden på. Man förstår bara vad skillnaden är om man KAN. KAN man inte så vet man inte och då är det krångligt. Och konsoler har minimalt med dessa krångligheter. Missförstår ni en gång till så orkar jag inte förklara längre.

Ja fast nu pratar vi faktiskt inte om mamma här utan vi som är här och spelar spel regenbundet, en viss skilnad eller hur?

Det hjälper ju inte diskussionen åt något håll med dessa totala överdrifter som slängs ut till höger och vänster.

Eller att man börjar blanda in helt andra saker än det som disktuteras bara för att göra sig nån form av poäng.

Redigerat av masse70, 22 April 2013 - 15:48.

Postad 22 April 2013 - 15:52

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Ja fast nu pratar vi faktiskt inte om mamma här utan vi som är här och spelar spel regelbundet

Pratar vi bara om oss som är toppen av de intresserade? Det förstod inte jag. Jag trodde vi resonerade generellt.

Postad 22 April 2013 - 16:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Pratar vi bara om oss som är toppen av de intresserade? Det förstod inte jag. Jag trodde vi resonerade generellt.

Nä jag pratar om de som normalt sett spelar spel, jag vet inte hur det är med din men jag känner inte några äldre morsor som spelar konsoll eller pc.

Och dom som ev gör det är i minoritet skulle jag vilja påstå.

Postad 22 April 2013 - 16:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Får man nyfiket fråga vad det kostar att köpa en bra speldator, monterad och klar?

Jag har förresten försökt koppla min laptop med HDMI till TV:n men det blir ingen bild. Alltid är det nåt jäkla problem när man micklar med datorer...

Postad 22 April 2013 - 16:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Får man nyfiket fråga vad det kostar att köpa en bra speldator, monterad och klar?

Här kan du börja få ett hum om det iaf: http://www.komplett....d.aspx?bn=10306

Sen är det ju såklart helt upp till vad du vill åstadkomma med den.

Men mellan tummen och pekfingret mellan 6-10kkr för en dator som klarar de senaste spelen fast lite olika hur mycket man kan kräma på grafiskt i spannet.

Sen kan det naturligtvis kosta hur mycket som helst uppåt.

Utöver Komplett kör även Inet och Webhallen med färdiga lösningar, så nån av dom kan du botanisera runt i.

Postad 22 April 2013 - 16:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Jag har genom åren alltid försökt undvika AMD och kört Intelprocessorer och moderkort med Intelchipset.

Det har fungerat klockrent hittills ;)

Redigerat av Ageve, 22 April 2013 - 16:52.

Postad 22 April 2013 - 17:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nä jag pratar om de som normalt sett spelar spel, jag vet inte hur det är med din men jag känner inte några äldre morsor som spelar konsoll eller pc.

http://www.nbclosangeles.com/news/tech/Video-Game-Moms-142869815.html

Hunt is not the only mother turning to her mobile device, computer or other gaming console, according to a new survey of 1,200 moms by Mom Central.
"Moms are saying, on average, they spend about five hours per week playing games,"

=P

Postad 22 April 2013 - 18:11

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Byggde en till föräldrarna i vintras. Under 6000:- ex OS och då har du spelprestanda långt långt över ps3 o 360. Jag testade av nyfikenhet ett par spel på den och blev väldigt imponerad. Har aldrig några problem att koppla dator till tv/proj. Måste bara komma ihåg att sänka res. från datadisplayen innan man knökar in den i förstärkaren ,)

Det är fö ganska kul att bygga själv (och billigare)

Redigerat av martiin82, 22 April 2013 - 18:11.

Postad 22 April 2013 - 18:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Byggde en till föräldrarna i vintras. Under 6000:- ex OS och då har du spelprestanda långt långt över ps3 o 360.

Frågan är nu, behöver du uppdatera igen inför nextgen =P? Vet inte själv hur bra en dator för 6k håller i nästa generation.

Postad 22 April 2013 - 18:21

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Nä morsan hoppar nog nextgen... ,)

Postad 22 April 2013 - 18:26

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Min egna mini-itx låda från förra sommaren är förmodligen ett par strå vassaren än ps4/720... fast vem är jag att sia.

Gtx670 oc, 3570k, z77, ssd, "snabba minnen". (Byggdes för ~9000:- för 10 månader sedan)

Redigerat av martiin82, 22 April 2013 - 18:29.

Postad 22 April 2013 - 18:46

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

För det är ju precis bara morsor vi kan tänka oss som tycker det är knepigt med datorer. Ingen annan. Alla andra kan datorer.

Postad 22 April 2013 - 18:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1

För det är ju precis bara morsor vi kan tänka oss som tycker det är knepigt med datorer. Ingen annan. Alla andra kan datorer.

Jag svarade på ditt eget inlägg där du nämnde morsor, vilket jag sen svarade på.

Men jag säger som du själv skrev, vill du bara missförstå så har jag inget mer att tillägga.

Postad 24 April 2013 - 20:46

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Jag har förresten försökt koppla min laptop med HDMI till TV:n men det blir ingen bild. Alltid är det nåt jäkla problem när man micklar med datorer...

CDONs Thor är riktigt prisvärda: http://cdon.se/hemel...datorer_-_thor/

Det är faktiskt svårt att bygga en egen dator billigare än vad de kostar, sist jag kollade på prisjakt.

Postad 22 May 2013 - 12:54

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Fixade precis en grym programvara som gör att jag kan lira alla spel utan bekymmer med en vanlig kontroll.

Testade BF2 och det flöt på precis lika bra som på PS3..

Lycklig :D

Postad 24 May 2013 - 07:13

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Nu sitter EA på ljugarbänken åter igen, vet inte om man skall skratta eller gråta över detta patetiska företag.
http://www.sweclocke...te-pc-datorerna

Postad 25 May 2013 - 11:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Mark Rein på Epic Games (som nog har "lite" bättre koll på tekniken) har kommenterat det.

https://twitter.com/...627995323895808

Postad 25 May 2013 - 14:00

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
De som inte är insatta kommer dock säkerligen tro på det och det är som de säger all PR är bra PR. Säkerligen är det också ett försök att tona ner fokuset på allt negativt som nu sprider sig som en löpeld både på nätet och irl.

Postad 25 May 2013 - 14:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

De som inte är insatta kommer dock säkerligen tro på det och det är som de säger all PR är bra PR.

Jo, ibland undrar man om folk vill bli lurade, för nyheten spreds som en löpeld över internet.

Det var likadant med superdatorprestandan i PS3...

Postad 25 May 2013 - 15:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jo, ibland undrar man om folk vill bli lurade, för nyheten spreds som en löpeld över internet.

Jag tror det är museliten som sprider det mer än någon annan så de kan skratta åt det och, med rätta förvisso, säga hur osant det är. Har redan postat denna förklaring nedan på forumet tidigare, men sedan har nyheten postats igen två gånger. Ni är lite sena men så läser man kanske inte alla trådar heller ;)

Postad bild
Denna tolkning verkar mer trolig när man ser på ursprungscitatet.

These architectures are a generation ahead of the highest end PC on the market and their unique design of the hardware, the underlying operating system and the live service layer create one of the most compelling platforms to reimagine game mechanics

Postad 19 June 2013 - 01:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

FIFA 14 is heading to PC this year, but it won’t be powered by EA’s next-gen Ignite Engine. The reason, the publisher says, is that too many people still have low-spec rigs that can’t handle the PS4 and Xbox One version of the game.

http://www.vg247.com...-spec-machines/

Intressant, det svarar på frågor vi hade från tidigare diskussion i tråden där vi pratade om moderna speldatorer och hur många som använder en sådan. Att nya konsoler skulle utklassa medelanvändarens dator var det inget snack om för min del, men bra att få det bekräftat.

Postad 19 June 2013 - 16:17

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Intressant, det svarar på frågor vi hade från tidigare diskussion i tråden där vi pratade om moderna speldatorer och hur många som använder en sådan. Att nya konsoler skulle utklassa medelanvändarens dator var det inget snack om för min del, men bra att få det bekräftat.

Ett bra riktmärke borde arnars vara att se vad den gemene steam-användaren har för hårdvara. Det är ju mest gamers som har steam, både casual och mer slipade. Synd bara att vissa saker inte är mer specifierade, men ändå..

http://store.steampowered.com/hwsurvey

som ex.. minne.. säger ju inte hur snabbt minne eller liknande, men mängden. 1/3 har 8GB eller mer, 1/3 har 3GB eller mindre, 1/3 har 4-7GB...

Finns lista över grafikkort, men den är ju lite svårtolkad.. man skulle behöva ha en översättningstabell som gör att man kan sortera sidan efter grafikkortets prestanda, även fast det är rätt luddigt.

CPU är också intetsägande, då den inte inkluderar kärnor och frekvens i samma måttstock..

Men tanken e god..

Postad 19 June 2013 - 17:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 2

Vad är det som har bekräftats?

Att en netbook med Intel Atom inte kan köra nya spel, eller?

Det enda man kan bekräfta är att EA har kommit med ännu ett korkat uttalande. Spelen utvecklas på PC. Det hade varit hur enkelt som helst för EA att ha två lägen i spelet, ett "nextgen" och ett snigelläge. Svaret på varför de inte gör det är troligtvis:

Bifogad fil  art_moneywheelbarrow.jpg   67.85K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 19 June 2013 - 17:49.

Postad 19 June 2013 - 18:10

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Det enda man kan bekräfta är att EA har kommit med ännu ett korkat uttalande. Spelen utvecklas på PC. Det hade varit hur enkelt som helst för EA att ha två lägen i spelet, ett "nextgen" och ett snigelläge. Svaret på varför de inte gör det är troligtvis:

Det är väl inget korkat uttalande? De vill helt enkelt nå en stor kundkrets så att de kan tjäna mer pengar, kostar nog en del att skicka med den nya motorn också. Och PC-spelarna köper ju spelet oavsett.

Postad 19 June 2013 - 19:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 3

Det hade varit hur enkelt som helst för EA att ha två lägen i spelet, ett "nextgen" och ett snigelläge.

De behöver lägga pengar på att optimera det för PC, och det är inte värt det med tanke på hur få som har bra speldatorer. Läs själv. Men du vet säkert bättre än dem, det är ju inte direkt som att de vill tjäna pengar.

According to Wilson, Ignite in its current form is designed not just around the particular components inside Microsoft's and Sony's next-generation consoles, but also around the specific architecture of those systems — in other words, "how the CPU, GPU and RAM work together in concert in that type of environment." The processors inside the PS4 and Xbox One may resemble x86 PC processors. However, that's not the only consideration for an engine that hasn't been customized for PC but has been built specifically for consoles.

Postad 19 June 2013 - 19:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

De behöver lägga pengar på att optimera det för PC, och det är inte värt det med tanke på hur få som har bra speldatorer. Läs själv. Men du vet säkert bättre än dem, det är ju inte direkt som att de vill tjäna pengar.

Tack för att du ber mig läsa artikeln, men det har jag redan gjort.

Microsoft hade iaf bra speldatorer till hands...
Bifogad fil  xbox_one_windows_7.jpg   66.37K   3 Antal nerladdningar

Postad 19 June 2013 - 19:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tack för att du ber mig läsa artikeln, men det har jag redan gjort.

Och din slutsats är att det de säger inte stämmer alltså?

Postad 19 June 2013 - 19:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Hur tror du spelen till PCn hade sett ut utan den där stora skottkärran?

Postad 19 June 2013 - 20:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Hur tror du spelen till PCn hade sett ut utan den där stora skottkärran?

Microsoft ägnade en stor del av tiden till EA-spel när de visade Xbox One. Nu påstår EA helt plötsligt att PC inte klarar grafiken, och det är alltså denna ganska mediokra grafiken (jämfört med många PC-spel) det handlar om:
Bifogad fil  fifa_14_15.jpg   281.31K   32 Antal nerladdningar

För 1 år sedan såg Fifa 13 ut så här på PC:
Bifogad fil  327674.png   435.35K   31 Antal nerladdningar

Här är Fifa 10. Det är verkligen fantastiska framsteg de har gjort :rolleyes:
Bifogad fil  fifa-10-liverpool-v-everton-screenshot.jpg   699.86K   14 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 19 June 2013 - 20:45.

Postad 19 June 2013 - 21:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nu påstår EA helt plötsligt att PC inte klarar grafiken

Nej, det påstår de inte.

Postad 19 June 2013 - 21:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Nej, det påstås ju definitivt inte. Men vill man missförstå så gör man det.

Postad 27 June 2013 - 09:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Frågan är nu, behöver du uppdatera igen inför nextgen =P? Vet inte själv hur bra en dator för 6k håller i nästa generation.

Kikade för skoj skull lite på det där.

För ~5000 kr inkl OS kan man få en pc som lär kunna köra next-gen multiplattspel utan att gå under, tex:
Bifogad fil  5K.jpg   74.41K   2 Antal nerladdningar

För ~8000 kr inkl OS kan man få en pc som lär hålla hela konsolgenerationen med bravur, trots de optimeringar som kan göras på konsoler, t.ex:
Bifogad fil  8K.jpg   64.94K   2 Antal nerladdningar

(reservation för nått tokigt val och nån felkonf, la inte ner min själ i det)

(har inget emot Nvidia men det är enklare att jämföra med AMD)

Inte för att jag vill ha nån pc-låda i vardagsrummet men den ekonomiska argumentet för konsoler är egentligen rätt beskedligt. Till jul är dessutom skillnaderna ännu mindre.

Redigerat av pacman, 27 June 2013 - 09:47.

Postad 27 June 2013 - 11:40

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Eller så väljer man ett 650 Ti Boost 2GB som utklassar 7790 för samma peng och i "Paket 2" ett 760 som för 500:- mindre är bättre än ett 7950.

Postad 27 June 2013 - 13:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Absolut, valet av AMD var som sagt inte prestandabaserat.

Paket 1 med Geforce GTX760... ger ~6000 spänn.

Jaja, finns ju hur mkt kombinationer som helst men svaret på Zoilers fråga får nog sägas vara, "riktigt väl". :)

Redigerat av pacman, 27 June 2013 - 13:09.

Postad 27 June 2013 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja det blir ju intressant att se helt enkelt. Metro-utvecklaren sa ju att man får räkna med minst 2 gånger prestandan om man ska jämföra direkt men det antar jag förvisso att det är inräknat här.

Postad 27 June 2013 - 21:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Radeon HD7850 är annars ett bra mid-end kort som har prestanda i klass med GPUn i PS4.

Här får man Farcry 3: Blood Dragon, Bioshock Infinite och Tomb Raider på köpet:
http://www.netonnet....st/183978.7064/

GTX 760 är annars svårslaget för tillfället, om man ser till pris/prestanda. Det är en bra bit förbi "nextgen" redan innan de har släppts:
https://www.prisjakt...t.php?p=2022899

Redigerat av Ageve, 27 June 2013 - 22:14.

Postad 27 June 2013 - 22:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Letar ni begat så säljer ju folk GTX 580s för 1000-1100 för löpande band nu. Presterar i regel lite bättre än 7870 som inte verkar lika poppis på beg marknaden.

Postad 27 June 2013 - 22:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ja det blir ju intressant att se helt enkelt. Metro-utvecklaren sa ju att man får räkna med minst 2 gånger prestandan om man ska jämföra direkt men det antar jag förvisso att det är inräknat här.

Är ju iofs stor skillnad på kvaliteten på den jämförelsen också. PC kan ju nå kvalitet som inte konsol kan. Sen är ju Metro (om man använder det som exempel) ett grymt svårdrivet spel. Iallaf ettan. Och 2an var inte heller snäll mot min rigg ;)

Postad 27 June 2013 - 23:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är ju iofs stor skillnad på kvaliteten på den jämförelsen också. PC kan ju nå kvalitet som inte konsol kan. Sen är ju Metro (om man använder det som exempel) ett grymt svårdrivet spel. Iallaf ettan. Och 2an var inte heller snäll mot min rigg ;)

Nja är inte med på vad du menar här?

Postad 06 July 2013 - 12:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
De sista två månader har jag kännt att mitt intresse för konsolspelande har minskat. Jag kan köpa spelen billigare på PC, fungerar utmärkt att spela många av dem i soffan med en handkontroll och datorn kopplad till tv:en. Jag känner inte ett sug just nu efter att springa iväg och köpa nästa generations konsoler, de är för dyra för min smak, för mycket osäkerhet hur saker och ting kommer att fungera och många av spelen kommer till PC också.

För första gången på flera år så spelar jag mer på min PC än på mina konsoler tillsammans. Jag har en rejäl backlogg på både Xbox 360/PS3/PC, över 200 spel jag inte spelat igenom som ligger hemma. Jag kommer nog försöka spela igenom dessa innan jag fokuserar på nästa generations konsoler och hoppas att de lockar mig då.

Postad 06 July 2013 - 17:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

De sista två månader har jag kännt att mitt intresse för konsolspelande har minskat. Jag kan köpa spelen billigare på PC, fungerar utmärkt att spela många av dem i soffan med en handkontroll och datorn kopplad till tv:en. Jag känner inte ett sug just nu efter att springa iväg och köpa nästa generations konsoler, de är för dyra för min smak, för mycket osäkerhet hur saker och ting kommer att fungera och många av spelen kommer till PC också.

För första gången på flera år så spelar jag mer på min PC än på mina konsoler tillsammans. Jag har en rejäl backlogg på både Xbox 360/PS3/PC, över 200 spel jag inte spelat igenom som ligger hemma. Jag kommer nog försöka spela igenom dessa innan jag fokuserar på nästa generations konsoler och hoppas att de lockar mig då.

200!? Försöka spela igenom? Hade inte du ett par småbarn? :lol: :lol: :lol:
Postad bild

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 July 2013 - 17:40.

Postad 06 July 2013 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Precis vad jag tänkte, han kommer aldrig mer röra ett nytt spel =/. Nästa generations konsoler när han är klar kommer vara PS8 eller nåt.

Men försöka går ju :)

Postad 08 July 2013 - 14:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

8 och 11 år, så de har passerat småbarnsålder.

Ledordet är försöka. Jag har tillräckligt med spel för att klara mig ett bra tag framöver, så jag har inget behov av att köpa nya spel eller konsoler just nu. Och nu när jag inte recenserar längre så kanske jag har tid att ta tag i all de där spelen som bara blivit liggandes i högar hemma.

Postad 09 July 2013 - 06:46

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 1
Det slog dig aldrig att inte köpa dom senaste 150 spelen då du redan hade 50st som du inte spelat?

Postad 09 July 2013 - 08:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
gänget, jag måste fråga. det finns ju endel problem med hackade spel och piratkopiering till konsoler, speciellt xbox 360 då deras medium är mycket billigare att kopiera.

det jag funderar på är om inte piratmarknaden är väldigt väldigt mycket större på pc i relation till användarna.

det är väl mycket lättare att hacka saker på pc och dessutom så har man aldrig några problem med hårddiskutrymme. det är ju bara köpa tre-tb'arna, ett par stycken för 1500 spänn styck och du får plats med en halv miljard spel. eller färre, men mer avancerade spel för den delen =)

Redigerat av Zartok, 09 July 2013 - 08:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.