Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sofabaton X2

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 April 2026 - 10:52

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0

Har haft Sofabaton X2 nu i ett antal månader och den har fått uppdateringar som gör den allt mer lik tidigare Harmony fjärrkontrollerna. T.ex. där Harmony hade help har den ett frågetecken för att rätta något som gått fel. Man kan ha 20 enheter i en aktivitet vilket borde vara ett rekord om man måste använda det men det är en klar ändring mot Harmony Elite som inte kunde ha för många enheter i en aktivitet.

En bra sak är att du kan lägga in tider när du gör en aktivitet så du får rätt tider för uppstart och nedstängning. T.ex. att något måste värmas upp eller har lång uppstart som Trinnov.

Du kan också ange vilken enhet som ska skicka IR signalerna hubben, fjärrkontrollen eller extendern Sofabaton R1 om du köpt den.

Fjärrkontrollen Sofabaton X2 har mindre antal knappar än vad Harmony Elite har men den har tre knappar A, B och C där du kan lägga valfria funktioner. 

Har Sofabaton X2 ersatt min tidigare Harmony Elite. Ja Harmony Elite har jag slängt bort då Sofabaton X2 sköter om allt jag har i hembion och den klarar förutom vanliga saker även att koppla sig mot Home Assistant och Philips Hue.

Enligt Sofabaton har de idag mer än 500 000 enheter i sin databas.

Om du skapar enheter som inte finns i databasen får du en uppmaning att dela dessa enheter.

Redigerat av hmarkstrom, 21 April 2026 - 10:56.

Postad 21 April 2026 - 10:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5016 inlägg
  • 0

Var köper man den?

Postad 21 April 2026 - 10:58

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5016 inlägg
  • 0

och vad är dom 2 blasters som följer med, är det som Elitens extra små IR-punkter?

Postad 21 April 2026 - 11:00

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 1

Jag köpte den på Sofabatons eget hemsida men även Amazon.se har den men den är slutsåld just nu.

Sofabaton R1 är tänkt att vara om du vill styra saker i andra rum än där hembion är.

De blaster som följer med behöver man inte använda då hubben skickar klart kraftiga IR signaler. De behövs dock om du har saker i ett skåp med stängda dörrar.

Till Sofabaton R1 följde det med blaster så man kan även använda den.  

Redigerat av hmarkstrom, 21 April 2026 - 11:32.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.