* Officiell tråd AC - Ryan Playon *
396 svar i tråden
Skickat 28 april 2011 - 15:27
Sambuccashake Apr 28 2011, 14:17 skrev:
Snyggt betatestat!
Ungefär samma nivå som första releasen av er nuvarande SDK där byte av menyspråk dödade spelaren.
Dessutom verkar det hända när du browsar file manager
Angående buggar så läste jag en diger lista på ert forum innan er moderator raderade en massa inlägg då de ansågs vara "Off topic".
Pallar inte lista dem åt dig här utan gör ett sällsynt besök på ert forum och läs lite där.
Hej igen,
ThumbGen utvecklas inte av oss och vi stödjer inte detta officiellt. Håller dock med, är ingen rolig bug och vi kommer att åtgärda detta vid nästa release.
När det gäller kommer till att det kraschar i 'Files Manager' så har vi inte kunnat re-producera detta. Dessa är specifika fall då vi jobbar med 'datorer och hårddiskar', och inget generellt fel som går att åtgärda med firmware. Detta kan hända då och då, men ifall det är något som inträffar ofta, så brukar en hårddisk koll vara rekommenderat, och om inget löser detta så har går det alltid att byta hårdvara via våran support/rma avdelning.
Det finns fortfarande saker att förbättra, men denna firmware är fortfarande ett steg i rätt riktning, så därför råder jag alla som har 1185 chipset att installera denna version då den är bättre än föregående version. En del av buggarna som återstår är för närvarande inte möjligt för oss att ordna då vi måste vänta på att realtek ordnar detta i sin SDK.
Min fråga är direkt till dig nu, vad har du för problem med 1185? Något som jag kanske kan förklara eller hjälpa dig personligen med?
Mvh
Skickat 28 april 2011 - 15:33
^
Nej då, tack ändå (har själv en gen 1), lider bara med dem som får betala och dessutom leta upp buggar som aldrig skulle kommit i produktion ens.
Er sanity check innan release måste vara obefintlig.
Och i fallet med er Mini "streamer" verkar ambitionsnivån hos designteamet vara lika obefintlig. (eller Junwei gör allt själv och bestämmer även det?)
Ett gränssnitt som fokuserar på lokal media i en spelare som marknadsförs som streamer?
Sorgligt, (och detta trots tvåsiffrigt antal firmwares) kommer ju inte ens närmare målet heller.
Det här inlägget har ändrats av Sambuccashake 28 april 2011 - 15:42
Skickat 28 april 2011 - 17:05
Sambuccashake Apr 28 2011, 16:33 skrev:
^
Nej då, tack ändå (har själv en gen 1), lider bara med dem som får betala och dessutom leta upp buggar som aldrig skulle kommit i produktion ens.
Er sanity check innan release måste vara obefintlig.
Och i fallet med er Mini "streamer" verkar ambitionsnivån hos designteamet vara lika obefintlig. (eller Junwei gör allt själv och bestämmer även det?)
Ett gränssnitt som fokuserar på lokal media i en spelare som marknadsförs som streamer?
Sorgligt, (och detta trots tvåsiffrigt antal firmwares) kommer ju inte ens närmare målet heller.
+1
jag har mini2an.. och att ha menyer som är helt obrukbara känns ganska onödigt..
Skickat 04 maj 2011 - 15:17
Xicaxo Apr 28 2011, 18:05 skrev:
+1
jag har mini2an.. och att ha menyer som är helt obrukbara känns ganska onödigt..
Hej,
Angående menyerna till Mini/2 i nya GUI'n. Det är väldigt många som använder sig av USB-hårddiskar till Mini/2 för att de saknar intern hårddisk, och för dessa personer är dessa menyer rätt bra. Kan dock tillägga att genvägar har lovats av oss, och de kommer med en uppdatering framöver!
Mvh
Det här inlägget har ändrats av ACRyan_Mikael 04 maj 2011 - 15:18
Skickat 02 juni 2011 - 10:13
-
Levi
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Svårt val, vilken väljer man första generationens HD1 eller den nya HD2.
Det som skiljer är ju 1073DD chippet mot 1185, men vad gör detta i praktiken med bitrates.
Jag vill helt enkelt kunna se okomprimerade bluray filmer på denna utan att det rycker, ibland vill jag kanske se en och
annan mkv. Valet borde ju egentligen bli HD2 men så har vi det här med priset. HD1 får för ca 1290 med 1 TB hårddisk och hd2 men 1 tb hårddisk är hela 1000 kr dyrare. Priskänslig som jag är så tycker jag inte hd2 an är värt dessa extra pengar, alltså den tillför inte så mycket mer, smidigare kanske men jag är mera ute efter att den ska klara spela bluray filmer i full hd. Det som jag har förstått är väl att HD2 an kan spela .mkv filer med högre bitrate. Behöver lite råd här vad jag ska göra annars tycker jag hd1 an för 1290 verkar riktigt prisvärd. Tanken är att jag ska köra filmerna från den interna hårddisken.
Skickat 02 juni 2011 - 15:57
Skickat 06 juni 2011 - 10:24
Levi Jun 2 2011, 11:13 skrev:
Svårt val, vilken väljer man första generationens HD1 eller den nya HD2.
Det som skiljer är ju 1073DD chippet mot 1185, men vad gör detta i praktiken med bitrates.
Jag vill helt enkelt kunna se okomprimerade bluray filmer på denna utan att det rycker, ibland vill jag kanske se en och
annan mkv. Valet borde ju egentligen bli HD2 men så har vi det här med priset. HD1 får för ca 1290 med 1 TB hårddisk och hd2 men 1 tb hårddisk är hela 1000 kr dyrare. Priskänslig som jag är så tycker jag inte hd2 an är värt dessa extra pengar, alltså den tillför inte så mycket mer, smidigare kanske men jag är mera ute efter att den ska klara spela bluray filmer i full hd. Det som jag har förstått är väl att HD2 an kan spela .mkv filer med högre bitrate. Behöver lite råd här vad jag ska göra annars tycker jag hd1 an för 1290 verkar riktigt prisvärd. Tanken är att jag ska köra filmerna från den interna hårddisken.
Hej Levi,
Generellt så kan du spela upp ungefär samma bitrates via den interna hårddisken till både Playon!HD och Playon!HD 2 vilket i båda fallen (lite beroende på källa) spelar upp filer som är ~90MBit/s vilket är dubbla Bluray kvalitet när det gäller ren bitrate. Ifall du har filerna i Playon!HD och inte tänker streama så mycket, så går det utmärkt att med Playon!HD's interna hårddisk spela dina filer.
Största skillnaden mellan Playon!HD 2, samt Playon!HD är att HD2 kommer att kunna streama (via nätverket) högre kvalitet än Playon!HD, och att Playon!HD2 har ca: 20-25% mer kraft i chipset(hårdvara), samt USB 3.0 slave support för större data överföring ifrån källor som har USB 3.0 support.
Mvh
Skickat 08 juni 2011 - 22:49
-
Levi
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej Mikael,
Ja det låter ju onekligen lockande att man i stort sett kan spela samma bitrate i spelarna dock med förbehållet då att det gäller den interna hårddisken, Nas hade ju varit kul men men... å andra sidan verkar det ju faktiskt vara "de fakto" idag att bästa prestanda får man just från den interna hårddisken, nätverken är inte tillräckligt snabba ännu i dessa. Sedan funderar jag ju på hur mycket skillnaden egentligen är. En sak som jag inte hänger med när jag läser är just att det verkar vara skillnad i bitrate om man spelar ren bluray kontra mkv filer, det är i bluray man kommer upp i 90MBit/s medan i mkv ligger man på ca 42 enligt en test jag sett på digitalversus. Jag är fortfarande i valet o kvalet. Försöker helt enkelt köpa saker jag använder o inte överköpa  men det är en helt annan historia.
Skickat 10 juni 2011 - 07:25
Ny firmware (Version v7.4.x.r3966) ute.
I princip som betan fast snabbare i menyerna.
Change log för HDD-versionen (som innehåller fixar både till betan och den nu officiella releasen) nedan:
Citat 1. AC Ryan Playon! GUI2.0 – Refreshing new Graphical User Interface
2. Added new Smart Content Management system
- Indexes your HDD/USB storage device and sorts out your media files for quick access from
Movies/Music/Photo on the main menu
- Also lists your Recently Added Music and Recently Added Movies on the main menu
*SCM system can be turned off by choosing “Auto scan off” under SETUP – SYSTEM – Scan Storage
3. Added option for changeable system fonts (.TTF) and background image (.PNG)
- Create a “Resource” folder on your HDD/USB storage device and place your files in this folder
- Select your desired fonts or desktop image from SETUP – SYSTEM for changes to take effect
4. Added option to load your own Photo Album or images from Flickr to run as screensaver
5. Added DLNA DMR support
- Install as a Digital Media Render in your own Windows network
- Works with Windows 7 Play To feature
*For more info, visit http://windows.microsoft.com/en-US/windows...eatures/play-to
6. Added LPCM Multi-Channel as an HDMI audio output option automatically when a supporting AVR is
connected via HDMI connection
7. Added “Format HDD Prompt” in SETUP – MISC to enable/disable prompting of HDD format on boot up
8. Added new Internet Media services
- BuddyLink
- Mediafly
- Video Podcasts
- Yahoo Finance
- YouTube
9. Added generic USB Keyboard/Mouse support
10. Added new iPhone web management remote by keying in Safari browser, the IP address of your player
followed by “:1024”
- Example 192.168.1.100:1024 where “192.168.1.100” is your player IP address
*Both the player and your iPhone must be in the same network to work
11. Improved Web Remote Control environment
12. Improved Jukebox interface for use with YAMJ Installer v1.0.3
Windows 32-bit: http://www.acryan.co...r1.0.3_i386.zip
Windows 64-bit: http://www.acryan.co...er1.0.3_x64.zip
13. Improved audio playback on HDMI and S/PDIF
- Fixed stereo pass-through on S/PDIF
- Improved FLAC playback
- Improved Dolby TrueHD playback (for 1073DD C+ board)
- Improved Dolby Digital Plus 7.1 pass-through
14. Improved RM/RMVB playback
15. Improved general stability
16. Fixed ThumbGen image glitch when rolling over multiple cover wall
17. Fixed ThumbGen random restart when playing the video after displaying the cover wall
18. Removed file copy menu from the main menu. Added file copy/edit/remove functions in Files Manager. Press
EDIT button on the remote control while in the Files Manager for all available options
19. Removed “Guest” as default network username
Note:
Textual / structural changes:
- In SETUP – SYSTEM:
• “System update” is renamed to “USB Upgrade” and moved to Misc
• Added “Keyboard input method” to set default input method
• “System Info” is split into “Version Info” and “Network Info” and moved into Misc
- In SETUP – VIDEO:
• “Video System” is renamed to “TV System”
• Removed “Hue, Saturation, Brightness and Contrast” from Setup. Added these options under
Video Settings’ when pressing MENU on the remote control during video/photo playback
- In SETUP – NETWORK:
• “NAS mode” is renamed to “SAMBA”
• Removed “Remote Control”, now by default on
- In SETUP – MISC:
• “Resume Play” moved to System
• Removed “Seamless Playback”, now on by default
• Removed “Subtitle on/off”, now on by default
• “Browse Mode” is removed. Feature is moved to options menu. Press MENU on the remote
control when in Video/Music/Photo/File Manager to change browse mode
• Changed Internet Radio Location; Shoutcast Radio is now part of the Internet Media features
• All slideshow options have been removed and moved to the options menu during photo playback.
During photo playback, press MENU to get all slideshow options
Det här inlägget har ändrats av Sambuccashake 10 juni 2011 - 07:26
Skickat 19 juni 2011 - 15:30
Vilken mediaserver fungerar bäst med Playon Mini HD och windows 7. Får inte till xbmc den hittar inga filer över nätverket och windows mediaplayer som finns i W7 funkar så där. Hittar inte vilken version det är nånstans
funns ju inget "om"...
Inte heller direkt över nätverket hittar jag alla hårddiskar jag vill och delar trots att
dom är delade efter alla konstens regler. En bärbar hårddisk har numera
börjat fungera och det är ju en framgång. . . . tror det var efter jag aktiverat samba
Problemet är att jag måste logga in med användarnamn och lösen för att komma in
på hårddiskarna ( de 2 som ej fungerar) ... Och mig veterligen har jag inget användarnamn
eller lösen ...suck... Nätverksinloggningen ....
Senaste firmware är installerad på Playon Mini HD
Dator acer med win7
Skickat 19 juni 2011 - 15:39
Hänt flera gånger nu att 1080p MKV filmer laggat vid vissa sekvenser på min AC ryan mini... använder min HTPC igen... trodde denna skulle klara av alla 1080p... står så i reklamen iaf...
Fågelscenen i Planet Earth är ju bara att glömma...
Annars riktigt bra bild och ljud... men lite för klen känns det som... får se om jag hittar nåt annat alternativ i höst, när jag varit i Skottland på roadtrip...
Skickat 25 juni 2011 - 16:44
Några nyheter angående att spelaren inte kan spela upp material i 23,976 fps utan att hacka?
Skickat 26 juni 2011 - 10:48
Nope, inget nytt.
Tror endast en moderator kommenterat det hela och då i ordalag i stil med "det är din utrustning det är fel på".
Skickat 26 juni 2011 - 15:03
Kunskapsnivån verkar ligga på topp...
Det blir aldrig mer några Realtek-baserade produkter för min del och man kan bara hoppas att A.C. Ryan lägger ner sin verksamhet helt så att fler konsumenter slipper bli lurade.
Skickat 26 juni 2011 - 21:56
Garrett Jun 19 2011, 15:39 skrev:
Hänt flera gånger nu att 1080p MKV filmer laggat vid vissa sekvenser på min AC ryan mini... använder min HTPC igen... trodde denna skulle klara av alla 1080p... står så i reklamen iaf...
Fågelscenen i Planet Earth är ju bara att glömma...
Annars riktigt bra bild och ljud... men lite för klen känns det som... får se om jag hittar nåt annat alternativ i höst, när jag varit i Skottland på roadtrip...
Har samma erfarenheter angående Planeth Earth .. det funkar inget vidare
"allt" annat och det mesta klarar den ju dock....
Nån som vet om det finns
en riktigt kraftfull mediaspelare ?
Skickat 27 juni 2011 - 06:11
Skickat 01 juli 2011 - 12:51
Ny beta ute
Citat Change log
Improved areas where requiring a password input, the entry does not show up under the virtual keyboard input field and not saved under Input History
Improved correct sorting of titles alphabetically when locating Jukebox index.htm over network
Improved various menu language translations and OSD errors
Improved displaying of music title in ID3 tag during playback instead of the file name
Improved USB keyboard workability in various environment
Improved Shortcast now shows the progress and total amount of items loading
Add Subtitle On/Off option under SETUP - MISC to set default action of displaying subtitles on playback
Add more zoom options, 0.9x > 0.7x > 0.5x after the last X:100% Y:100% selection
Fix Folder Protection bug of not unlocking when the default password '0000' is changed
Fix Clear History to remove records under Recently Added Music and Recently Added Movies instead of hiding them
Fix screensaver of not starting when a video playback is paused
Fix reboot when pressing enter key on an empty Mediafly search entry
Fix pressing Home button when playing any music will randomly stop playback
Fix Photo Slideshow not being able to pause when the Pause button is pressed. Works on with both Play and Pause button.
Fix Shoutcast when fetching large results will randomly freeze the unit
Fix time indicator mis-matched when doing a time skipping (pressing left/right button) after a GOTO operation
Fix incorrect YouTube view count
Fix during video zoomed condition, pressing 'audio', 'subtitles' or 'info' will reset zoom mode
Supports Underline and Italic parameters in SRT subtitles
Supports both ID3v2.4 UTF-8 and ID3v2.3 UTF-16 tags
Known issues:
*Please use Setup>System>Screensaver>Options>Default (don’t use ‘Photo Album or ‘Flickr’ or system might crash!)
*Playback of .avi files with NFS protocol will not work.
Skickat 05 juli 2011 - 21:50
Har uppdaterat till firmware v7.4.4.r3966. Allt har fungerat hyfsat, lite slö i menyerna bara.
Men nu när jag skulle spela upp en .iso fil så funkade det inte.
Är det ett allmänt känt problem?
Edit: verkade lösa sig när jag startade om maskinen
Det här inlägget har ändrats av Duddits 05 juli 2011 - 22:07
Skickat 06 juli 2011 - 11:21
Är det helt omöjligt att få till det att alla filmer jag har på PCn hamnar under "Filmer" på Acn? Får ju för böveln klicka mig fram 6-7 gånger för att hamna i film mapen ju...
Till höst blir det nog en Boxee istället... verkar vara mycket mer lätthanterlig... lättare för tanten och ungarna här hemma då med...
Det här inlägget har ändrats av Garrett 06 juli 2011 - 11:23
Skickat 06 juli 2011 - 11:51
^
Den menyn populeras dessvärre endast med filer som är lokalt sparade.
Läste dock att någon lyckats hacka den på något vis och lyckades lurade spelaren att tro att nätverkssharen i själva verket var en USB-enhet och därmed scannade innehållet.
(läs mer här)
Dock var det inte vidare praktiskt då själva scanningprocessen lämnar en del att önska och vad som
visades i vyn var huller om buller.
Det här inlägget har ändrats av Sambuccashake 06 juli 2011 - 11:52
Skickat 08 juli 2011 - 16:44
F*n vilken skit... nu vill den j**** helt plötsligt ha lösen igen till PCn jag har filmerna på, och jag skriver in lösen, och kommer inte in!! F*n vilken dynga!
Kommer ju åt filmer med min HTPC...
Det här inlägget har ändrats av Garrett 08 juli 2011 - 16:51
Skickat 10 juli 2011 - 17:32
Har problem med att fixa jukebox till min playon hd mini
Se bifogad bild eller länk
http://imageshack.us.../yamjstrul.jpg/
Så ser det ut i dos fönstret när programmet arbetar.....
Skickat 01 augusti 2011 - 09:19
Jag skulle precis köpa en Playon HD men när jag sökte på Logitechs hemsida så verkar inte min Harmony One stödja AC Ryans Play ON enheter. Är det någon som använder en Harmony One till sin Play ON?
Edit: Det finns visst. Vi glömmer detta.......
Det här inlägget har ändrats av da_goon 01 augusti 2011 - 09:21
Skickat 01 augusti 2011 - 20:56
Tja! jag kör med en 885 funkar kanon!
Skickat 16 augusti 2011 - 22:45
Updaterade precis min mini2 med senaste firmware för att den började strula lite och efter det så kan jag inte komma åt mina filer via det trådlösa nätvärket som jag har gort tidigare. Någon som kanske skulle kunna hjälpa till med hur man ska göra för att hitta det jag har utdelat med full behörighet på nätverket, kör med win7.
Internet fungerar på minin och jag kan komma åt den externa hdd som jag har i minin från min stationära dator
Tacksam för hjälp
Det här inlägget har ändrats av GothiaTekSwe 17 augusti 2011 - 01:53
Skickat 17 augusti 2011 - 05:30
Vet ej... vet bara att jag kan komma in på min dator ibland... logon fail kommer typ 4 av 5 gånger... har HD mini1... vilken jäkla skitstreamer!
Skickat 17 augusti 2011 - 19:39
Har inte heller haft någon lyckad uppdatering till senaste firmwaret på min mini1: genvägarna som påstås skall funka försvinner när man stänger av spelaren, är skärmsläckaren på krävs det 4-5 knapptryckningar innan spelaren behagar att vakna till liv, sätter man på automatskanningen så blir spelaren seg som kola osv. Buggfix verkar inte vara prioritet nummer ett på ACR "att göra lista".
Man skall inte behöva flasha i alla oändlighet, firmware efter firmware, för att få spelaren att funka normalt. Inte imponerad direkt.
Skickat 30 augusti 2011 - 13:01
Hej alla förtvivlade AC Ryan ägare.
Har i andra trådar tidigare berömt denna mediaspelare för sin enkelhet och funktionalitet och även stabilitet. hittade och funkade i mitt nätverk från 30 sek efter inköp till för nått år sedan . . då började allt strul.
Vet inte exakt NÄR det började ( läs: med vilket F/W uppdatering ) Men med nån av dom senaset:
r5440. Hela skiten är DÖD. fryser till is när den helst behagar, började redan under uppdateringen
Föregående r3966. seg som kola. svarar inte alls på kommandon, scannar och söker ohejdat oavsett kommandon och försök att stoppa. Hanteringen med jukebox ? youtube under all kritik. mm mm mm.
före den. r3582 eller r4824 vet jag inte vad som hände när eftersom uppgraderinfgarna gjordes nära inpå och alla buggar han inte visa sig. Tappade någonstans här MKV och iso-filer mfl. Första tecknen på seghet och frysningar började
Står inte ut med detta. måste gå tillbaka och vill ha svar på bästa sätt att göra det så att allt skräp som kommit med senare F/W försvinner och desutom vilken F/W är stabilast och mest funktionsduglig ? Har en känsla av att det är ända till r3875. Om dessa problem finns att läsa på alla forum som behandlar ACR playon, bla i ACR:s eget forum.
Tråkigt när uppdateringar vräks ut i så ofärdigt skick och gör oss kunder till försökskaniner, SKÄRP ER.
Hoppas spelaren kan återgå till vad den en gång var med en bakåt/nedgradering annars åker skiten ut. Hade planer på en ny HD2 med gigabit nätverk men tvekar starkt nu. . .
Skickat 31 augusti 2011 - 07:56
hej igen !
måste justera senaste inlägg lite. Har gjort om senaste uppdatering r5440. Hur fasiken kan en USB-sticka vålla problem? Tog en annan USB och nu gick nya uppgraderingen som en dans.
Så in å prova. . Bättre, klart bättre än föregånde, inte lika segt, Youtube och radio funkar plötsligt. inne i menyerna är det helt ok att manövrera men åter till huvudmenyn så fryser den i 30 sek, VARJE gång man kommer tillbaka. Noterade att det är när den scannar senaste tillaggda musik å filmer, Hittade inte hur man avbockar detta. Har valt bort skanna lager.
Jukebox och gränssnitt är snyggt och flyter på, inte snabbt men helt ok. ska köralite filmer idag å kolla detta.
Skickat 02 september 2011 - 12:49
-
Levi
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej Ryan tråden (igen),
Nu har det gått ett tag och så kommer intresset tillbaka, har läst en hel del negativa saker men måste ändå säga att jag tycker Ryan ändå verkar bra.
Min fråga denna gången är om fläkten i ryan eller ryan HD2 som är 40mm är störande på kvällar när det är tyst eller är det bättre i så fall och köpa mini versionen av spelaren. Fungerar strömningen av film då lika bra om jag har en extern hårddisk kopplad til minin, alltså är det något man kan märka av. Vore roligt att veta för man vill ju heller inte se film och känna man har en "dator" igång, det är klart störande.
Har läst en massa att många verkar störa sig på fläktljudet men som köpare vet man ju inte förrän man testat och då är det ju tyvärr försent. En del verkar till och med ha kopplat bort fläkten... men hårddiskar blir ju varma...
Roligt om man fick lite info om hur störande fläkten i spelaren är, ser ofta film sent med svagt ljud, är ingen action person  här är det bara komedi och romantik
Skickat 05 september 2011 - 15:06
Hej Levi !
Visst är playonen en riktigt läcker sak, har haft å älskat den några år nu. visat mig alla filmer jag velat se utan knorr, med undantag för vissa MKV och förr-förra uppdateringen. Va lite väl kritiskt nyss i mina ord och det beror på att dom 2 senast FW före r5440 inte varit så lyckade, den sista r5440 är dock okej, även om den nu istället börjar tappa nätverket när jag jobbar mot den från datorn på ett jä, , störande sätt. Dock aldrig när jag streamar film vilket är det viktigaste. Har jukebox på datorn funkar me visst strul med java. däremot kan jag inte lägga upp jukebox på PON:s disk då den hela tiden tappar nätverket, får väl ta ner den å köra usb direkt mot datorn så kanske.
Tycker även att jukeboxen är snygg å flyter bra men störande att man måste vandra hela jä... vägen i menyerna för att välja html-filen varje gång,
Fläkten har jag inte ens reagerat på att den finns. Är i mina öron väldigt tyst, står framme under TV:n och även när det är heltyst i huset och jag sitter å fipplar i menyerna så hörs den inte. Ljudet från hårddisken är det du hör när den går igång, och den låter som vilken spinpoint hårddisk som helst.
Minin fanns inte när jag köpte men många (fläkträdda) valde då extremern för att slippa fläkt , personligen gjorde jag inte det då dessa apparater blir rejält varma. känns bra att ha en fläkt som kyler.
Att streama film funkar bra, beror på ditt nätverk och filmen eller hur du nu menar att kopplar hårddisken. Jag streamar 1080p över nätverk från dator i annat rum och det går utan lagg.
Personligen skulle jag köpa HD2 med gigabitnätverk om du ska streama eller föra över tunga blueray över nätverk.
Det här inlägget har ändrats av Axe-man 05 september 2011 - 15:27
Skickat 05 september 2011 - 15:24
Ska beskriva dom problem jag upplever kortfattat.
1. Fryser i ca 30 sek varje gång man är åter till hu.menyn, stängt av skanna lager men kan inte stänga av senaste tillagda.
2. tappar nätverk ideligen när man jobbar från datorn, eller när man fipplar i menyerna en tid, dock aldrig under filmvisning streaming. Omstart krävs å nätverket är där igen, hittar dock alla datorer bra
3. kan inte skapa jukebox på interna hårddisken, antagligen pga föregående problem.
4. Jukeboxen är snygg å flyter på bra men otroligt störande att man måste vandra hela vägen genom nätverk, grupp, dator, disk, mapp, undermapp-filmer, html-fil för att starta jukeboxen. borde vara jukebox i menyn, få upp dom man skapat, 1, 2 å 3 osv om man har fler, starta
5. Får hela tiden larm från Java (förbjuden åtgärd eller liknande) när jag uppdaterar jukebox, funkar visserligen om man ignorerar java-fönstret, annars avbryts jukeboskörningen
6. Förra FW va som kola i systemet, detta händer ibland nu också, eller så tar den bara inte knapptryckningen, speciellt om du gjort ett dumt val så står den å toksöker går inte att stoppa.
& Vill inte göra ner apparaten fullständigt. för i det hela är den riktigt NICE, gör det den ska när jag väl valt film, visar allt med bravur, oavsett var i nätverket den finns eller på interna disken. ljudet är bra, aldrig haft strul med nätverk förutom att den tappar nu i senast FW. Hittar dock allt efter omstart och hittas lätt från samtliga datorer, surfplattor i huset. Lite bättre Jukebox hantering, fixa nätverkstappen å fixa laggen i huvudmenyn så är jag nöjd.
Det här inlägget har ändrats av Axe-man 05 september 2011 - 15:35
Skickat 07 september 2011 - 23:00
-
Levi
-
Amatör
-
-
66 inlägg
tack för svaren men nu har jag lyckats låna till mig en spelare en HD2 den med disk i och jag måste säga att jag inte alls kan hålla med dig. Spelaren är inte tyst, fläkten som snurrar låter faktiskt riktigt mycket enligt min mening ja lite som en dator faktiskt, för mig är det otroligt att en sådan liten fläkt kan låta så mycket,kanske är detta individuellt men. Finns det någon som håller med mig här eller är jag bara gnällig... annars en kanon spelare okej okej inte som en riktig bluRay men okej. Vågar man koppla bort fläkten om man kör den utan disk eller brinner den upp eller... har bara läst att en del gjort så, hade varit roligt och veta.
Skickat 15 september 2011 - 14:17
Förvåning
Säker på att det inte är hårddisken som låter? Nu har ju du HD2 som är en annan modell men borde inte va skillnad.
Vet inte hur fläkten styrs i dessa men är den tempstyrd så kanske din står för varmt så att fläkten varvar upp ! tex trångt med dålig luftväxling runt eller ovanpå förstärkaren eller dvd:n. Detta skulle ju kunna bidra till mer värme vilket gör att fläkten varvar upp.
För min fläkt hörs inte,
Skickat 23 september 2011 - 12:28
Hej
Har möjlighet att köpa en Ryan HD2/mini2 genom jobbet , men Mede8er 500X2/400 verkar få bättre betyg. Men dom är väldigt
lika på papperet verkar det som. Är Mede8er en bättre spelare eller kanske lättare att jobba med. Bättre gränssnitt ?
Det här inlägget har ändrats av andersgog 23 september 2011 - 14:17
Skickat 24 september 2011 - 18:56
Tjabba sitter här u dunderar på o köpa ac ryan playon!HD med 1 tbhdd.... men min fråga e ur enkel ... måste man köpa en sånn där stick för att kunna streama från burken o vidare till spelaren.... enkal fråga ganska korkad oxo
Skickat 25 september 2011 - 20:53
Köper du den 'vanliga' och inte essential så kan du ju köra via kabel, annars är det en 'stick' du är förpassad till om du ska köra trådlöst. Har själv en mini (första versionen) och även en mini 2. Hade strul med båda. Installerade senaste 5440 mjukvaran två gånger i mini2'an innan den funkade som den skulle, hum. I min vanliga mini tänkte jag köra trådlöst men det funkar inte något vidare. Får inte den att funka med mitt krypterade wlan. Trist. Med kabel funkar den dock bra. Men har inte någon kabel dragen dit där den står just nu, så lite besviken på att det inte funkar som jag tänkt.
Skulle man kunna köra trådlöst till mini 'ettan' också så skulle jag vara nöjd, men vet inte om jag kan rekomentera AC ryan längre efter allt strul. Hela tiden någon som inte fungerar, tyvärr. Iofs ganska nöjd med mini2'an när jag kör kablat, har inte testat den med wlan dock. Om någon har förslag på hur man fixar wlan och kryptering till mini'n är jag tacksam.
Skickat 27 september 2011 - 11:31
andersgog 23 september 2011 - 12:28 skrev:
Hej
Har möjlighet att köpa en Ryan HD2/mini2 genom jobbet , men Mede8er 500X2/400 verkar få bättre betyg. Men dom är väldigt
lika på papperet verkar det som. Är Mede8er en bättre spelare eller kanske lättare att jobba med. Bättre gränssnitt ?
Ingen som har en åsikt
Skickat 03 oktober 2011 - 16:17
Hej!!
Skulle någon vänlig själ vilja förklara för mig hur jag ska få "covers" på mina kataloger??
Jag har kört med tvix & wdtv innan, men blev sugen på att prova AcR mini2:an.
Jag har senaste firmwaren och kör över ett trådat nätverk mot en Nas.
Min filstruktur ser tex ut så här idag:
Action: (Katalog)
folder.jpg
Terminator.mkv
Terminator.jpg
Det som inte funkar med denna strukturen är att bilden (folder.jpg) som jag vill ska visas på katalogmappen inte syns, eller
rättare sagt, det blir en helt annan jpg-fil som ligger i katalogen som visas, inte folder.jpg:en!?
Covern (Terminator.jpg) på filmen som ligger i katalogen (Action) funkar alldeles utmärkt!
Finns det några andra krav på bildstorlek, upplösning för att det ska funka?
Tack på förhand!!
Det här inlägget har ändrats av L-A Svensson 04 oktober 2011 - 18:38
Skickat 07 oktober 2011 - 06:26
L-A Svensson 03 oktober 2011 - 16:17 skrev:
Hej!!
Skulle någon vänlig själ vilja förklara för mig hur jag ska få "covers" på mina kataloger??
Jag har kört med tvix & wdtv innan, men blev sugen på att prova AcR mini2:an.
Jag har senaste firmwaren och kör över ett trådat nätverk mot en Nas.
Min filstruktur ser tex ut så här idag:
Action: (Katalog)
folder.jpg
Terminator.mkv
Terminator.jpg
Det som inte funkar med denna strukturen är att bilden (folder.jpg) som jag vill ska visas på katalogmappen inte syns, eller
rättare sagt, det blir en helt annan jpg-fil som ligger i katalogen som visas, inte folder.jpg:en!?
Covern (Terminator.jpg) på filmen som ligger i katalogen (Action) funkar alldeles utmärkt!
Finns det några andra krav på bildstorlek, upplösning för att det ska funka?
Tack på förhand!!
Nä nu är det lugnt....
Jag åkte och hämtade en mede8er 400x2 istället!
Maskinen ser nästan identisk ut som ac ryan, men som Sambuccashake sagt så måste jag hålla med. Mede8ers firmware ligger ljusår för ac....!!
Jag kopplade in allt som med ac`n och allt funkade direkt!!!  Inga problem med covers, min nas, ja inga problem alls.
Skickat 10 november 2011 - 20:43
ACRyan_Mikael 04 maj 2011 - 15:17 skrev:
Hej,
Angående menyerna till Mini/2 i nya GUI'n. Det är väldigt många som använder sig av USB-hårddiskar till Mini/2 för att de saknar intern hårddisk, och för dessa personer är dessa menyer rätt bra. Kan dock tillägga att genvägar har lovats av oss, och de kommer med en uppdatering framöver!
Mvh
Hallå Micke och alla andra!
Jag befinner mig i det läget. Har en mini med extern HD. Jag har fnulat lite, men får inte dessa menyer att fungera. Hur gör man?
EDIT: Nu har jag fnulat klart. Nu vet jag..
Det här inlägget har ändrats av TenSvomas 10 november 2011 - 21:07
Skickat 07 december 2011 - 13:28
Har en PLayOn Mini 1 och har inte haft nåra som helst problem med .mkv filer från min NAS. Kör trådlöst. Inte tillstymmelse till hackningar. Har en gammal FW. Enda irriterande att det är ett jäkla hoppande innan man kommer till där filerna är.
Skickat 09 december 2011 - 08:05
Mattias_jo1 07 december 2011 - 13:28 skrev:
Har en gammal FW. Enda irriterande att det är ett jäkla hoppande innan man kommer till där filerna är.
Just det hoppandet ska enligt uppgift vara fixat i senare firmwares.
Skickat 20 januari 2012 - 20:07
Irriterad igen.
Laddade in FW R5440 från 3582 och hur i H_vete ändrar man till versaler?????
När man skall skriva in WPA nyckeln t ex. Står Engelska (gemenalfabetet) längst upp men kommer inte åt att ändra. Finns ingen knapp heller. Skall ju för sjutton inte behöva gå in i min router för att anpassa denna skit....Har börjat konfig denna FW å redan grymt irreterande buggar eller idiotiskt gränssnitt. T ex när man skall konfig. kan man gå nedåt med navigerings kontrollen men när man skall ändra från system till audio eller nätverk måste man gå på shoppa fram åt knappen....intellegent.
Skickat 02 mars 2012 - 11:16
Jag har haft min HD Mini2 i ett halvår nu och är supernöjd! Den har spelat alla filmer jag slängt till den utan problem. Jag hade köpt en Boxee Box men den hackade när jag försökte spela stora BluRay-ISOs. Så jag lämnade tillbaks den och skaffade en HD Mini2 för under halva priset och den klarade av samma film helt utan problem.
Visst... den har inte de snyggaste menyerna eller en massa plug-ins med en massa olika webbtjänster så är det det man är ute efter skall man inte skaffa Mini2:an. Vill man däremot kolla på nedladdade filmer är den kanonbra... och billig.
Med senaste firmware har man dessutom flyttat upp Genvägs-alternativet överst så det är bara att sätta på burken och trycka på Enter så kommer man till sina genvägar. Med senaste firmware funkar dessutom inbakade undertexter i mkv-filer problemfritt :-)
Mvh... /AudioSmurf
PS. Nej, jag jobbar inte där men om jag helt ovetande skulle komma till denna tråden hade jag trott att Mini2 inte är speciellt bra. Vill bara skapa lite balans och förklara att för mig fungerar den helt felfritt. Inte så illa för en mediaspelare för under 900kr inkl. frakt om ni frågar mig ;-)
Skickat 03 juni 2012 - 13:40
Allvarligt talat, nåt måste ha hänt med Min PlayonHd.
På denna länken http://forums.boxee....?t=29751&page=3 finns scener i olika bitrate som man kan testa.
Min ballar ur redan vid 34 och då kör jag trådat.
Kan inte någon annan också testa och se vad för bitrate er spelare klarar av.
Jag står snart inte ut, allt hackar nu för tiden. Tror t.o.m min gamla popcorn a-100 var bättre än detta.
Skickat 11 juni 2012 - 23:23
Kan bortse från mitt tidigare inlägg. Har köpt en Boxee istället.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Bild
- → HTPC
- → Media Extenders
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
-
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|