Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Plus höjer priset (igen)

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2010 - 15:49

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Fick brev från Comhem att Canal+ snart kommer kosta 299 kr /mån. Det var ju inte länge sen det höjdes till 269 kr.

Dessutom har Canal+ inte längre rättigheterna till närmaste tre årens Premier league!

Hur gör ni? Personligen lutar det åt att jag säger upp Canal+, min smärtgräns för några serier och en bra fotbollsliga har nåtts nu.

Redigerat av Stringfellow, 23 February 2010 - 15:49.

Postad 23 February 2010 - 15:52

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Fick brev från Comhem att Canal+ snart kommer kosta 299 kr /mån. Det var ju inte länge sen det höjdes till 269 kr.

Dessutom har Canal+ inte längre rättigheterna till närmaste tre årens Premier league!

Hur gör ni? Personligen lutar det åt att jag säger upp Canal+, min smärtgräns för några serier och en bra fotbollsliga har nåtts nu.

Jag sa upp canal+ när dom tappade NHL samt Newcastle åkte ner i championship ;)
När dom tappade NHL så höjdes avgiften , nu tappar dom PL och höjer igen ?!?!? Säg upp skiten.

Postad 23 February 2010 - 16:11

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ringde just comhem och checkade, Höjningen gäller från 1 april. Vilket datum sen att genomföra höjningen på. ;)

Postad 23 February 2010 - 17:20

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Nää nu börjar det alldeles för dyrt med Canal+. Det är väl TV4 som vill mjölka pengarna ifrån oss. Det stog inte hur mycket bara Canal+ Film kommer kosta?

Postad 23 February 2010 - 17:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Canal+ Total prishöjs till 299 kr/mån.
Canal+ Sport prishöjs till 259 kr/mån.
Canal+ Film prishöjs till 219 kr/mån.

Postad 23 February 2010 - 18:39

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Dom höjer priserna pga det har blivit dyrare att köpa in fotbollsmatcher bla.

Postad 23 February 2010 - 18:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Sälj av alla fotbollsrättigheter istället.

Postad 23 February 2010 - 19:10

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Tror snarare att TV4 har gjort en grov feluppskattning på hur lönsamt canal+ skulle vara och vill ha tillbaka sina pengar så fort som möjligt.

Premier League är väl den enda intressanta rättighet de har för tillfället, och det är inte ens säkert att de har den kvar om ett halvår. Då är det allsvenskan och elitserien och sen flyttas troligen spanska ligan dit. Inte en chans att det är värt 260 kr, speciellt inte som du får tio gånger mer för en tredjedel av priset hos Viasat.

Nej, saknar inte canal+ sen jag sa upp abonnemanget i november, och de jobbar inte direkt på att få tillbaka förlorade kunder som det ser ut. Skulle eventuellt vara för filmerna och serierna då.

Postad 23 February 2010 - 19:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Till det priset hoppas jag dom verkligen gör om Canal+ Sport Extra också till en normal kanal.

Postad 23 February 2010 - 19:25

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Där försvann alla tankar på att skaffa Canal+...
Tror att mitt ex kommer att bryta sitt abonnemang som hon nyss skaffade. Enligt avtalsvillkoren får man säga upp avtalet senast dagen då avgiften höjs. Så slipper man resterande bindningstid...
ALDRIG värt så mycket pengar! 209 kr för film. Det blir 2508 kr/år. Plus kortavgift...
Man får rätt mycket annat för dessa pengar...

219 kr var det till och med... Ännu värre :)

Redigerat av Krumeluren, 23 February 2010 - 19:25.

Postad 23 February 2010 - 19:35

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Att de höjer priset är väl inget man som konsument uppskattar, dock så blev jag lurad att teckna 24 mån med 3 gratis i somras så jag klarar mig med gamla priset ett tag till.

Sen 299:- hmm....jag köpte mat till en grekisk sallad häromdan och en dosa snus och det gick på 300 så vette fan. Då har jag ändå kanalen i 30 dagar. Det är galet hur mycket allt kostar idag.

Postad 23 February 2010 - 19:40

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Att de höjer priset är väl inget man som konsument uppskattar, dock så blev jag lurad att teckna 24 mån med 3 gratis i somras så jag klarar mig med gamla priset ett tag till.

Du klarar dig inte undan med det gamla priset. Det höjs trots bindningstid. Men du har rätt att bryta abonnemanget. inom tiden som står under allmänna villkor.

Postad 23 February 2010 - 21:04

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Du klarar dig inte undan med det gamla priset. Det höjs trots bindningstid. Men du har rätt att bryta abonnemanget. inom tiden som står under allmänna villkor.

Bundet pris kvarstår

Du som har ett pågående avtal berörs av förändringen först när bindningstiden löpt ut.

Postad 23 February 2010 - 21:47

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Sälj av alla fotbollsrättigheter istället.

Bra idé! För deras filmer finns ju inte att ladda ner!

Postad 23 February 2010 - 23:18

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Bundet pris kvarstår

Du som har ett pågående avtal berörs av förändringen först när bindningstiden löpt ut.

Vilken leverantör har du?
Smart drag av dem i så fall. Annars kan de ju bli av med kunden...

Postad 23 February 2010 - 23:24

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag sade upp Canal+Total abonnemanget direkt vid första prishöjningen (269 kr/månad) och jag ångrar inte en sekund! TV4 gruppen mjölkar folk och drar in en massa pengar UTAN att erbjuda NHL, Premiere League, NBA...
Nästa höst direksänder dom La Liga BARA på Canal+Sport1-2 bara för att retas!!! :)

Det bästa är att säga upp abonnemanget och motionera oftare! ;)

Postad 23 February 2010 - 23:40

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Har jag missat nått eller har nån annan köpt upp premier league ? typ viasat :) ?

Postad 23 February 2010 - 23:41

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Taskiga priser ni har ..

Jag har canaldigital via parabol och betalar bara 209 kr för alla vanliga kanaler
inklusive alla HD kanaler (exlusive Film och Sport HD ) men får nu ESPN HD i familjepaketet

För Canal + Total ( inklusive Film och Sport HD ) betalar jag bara 230 kr och har inte aviserats någon prishöjning

Jag tror ni kastar sten på fel gubbe här ..
Det är nog tjockisarna som gör reklam för comhem i tv som ni skall skylla på .. :)

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 23 February 2010 - 23:42.

Postad 24 February 2010 - 01:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nej höjningen gäller alla operatörer men självklart så gäller det inte förrän bindningstiden är slut.

Postad 24 February 2010 - 01:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag har ingen bindningstid ... och det är inte aviserat på canaldigitals hemsida heller

Postad 24 February 2010 - 06:13

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
MaVeRiC: Det kommer nog ett papper med posten eller så som en överaskning på fakturan :) Verkar ju konstigt om alla andra opratörer förutom cd skulle höja priset på c+.

Edit: La till lite mer text.

Redigerat av Flash78, 24 February 2010 - 06:14.

Postad 24 February 2010 - 08:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
De säljer i alla fall även till nya för samma pris som jag har och det står ingenstans att de skall höja priset
Men så klart kan det ju komma, men ännu har det inte kommit och det är väl NU vi pratar om ?

http://www.canaldigi...in-HD-ready-TV/

Men skulle det komma en höjning, så skulle det vara den första hos canaldigital på 2 år. Har tom för mig
att de sänkt priset, sedan jag tecknade abonnemanget och lagt till nya kanaler istället.
Så jag skulle inte skrika rakt ut om de höjde med ett par tior, då mitt abonnemang är så mycket billigare
än ert i vilket fall som helst och då det innehåller alla HD kanaler.

Redigerat av Unregistered1103, 24 February 2010 - 08:58.

Postad 24 February 2010 - 10:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Har bara sport idag, la av med total när jag räknade in 5 filmer sedda på 2 år och inga serier.
Men nu hänger även den på en skör tråd, känns prisig redan i dag och några spänn till och tappad PL då åker den direkt.
Då får man väl köra säsongskortet för hockeyn på datorn.

Men man får se om CD höjer och om PL stannar i c+

Postad 24 February 2010 - 10:45

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Om de höjer (har ju bara ett ord här på att det ska ske) och OM de tappar PL då tappar de nog många kunder på Total/sport-paketet.

Postad 24 February 2010 - 10:50

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Hoppas de höjer även hos Canal Digital via IPTV, och att det ger mig rätten att bryta mitt avtal så jag kan gå över till Viasat. Tecknade 24 månader med CD och en vecka senare hade de tappat rättigheterna till NHL och Serie A...

Postad 24 February 2010 - 10:56

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Ja har hela comhemsutbud allt som finns för 979kr å det tycker ja det lätt är värt,så gnälla för några tior upp låter för mig obegripligt men alla har ju olika tycke å storlek på plånkan.Canal+ är väll iof ingen höjdare längre men den finns å då behåller jag den.

Postad 24 February 2010 - 11:10

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Hehe jag hade lite flyt i allafall Jag sa upp canal+ då dom slutade med Serie A .
2 dagar senare såg jag att dom skulle sända Barcelona mm i HD då ångrade jag mej Men s************ på comhem lät mej ej häva uppsägningen var tvungen att binda mig i 12 månader till det facila priset av 99:- i månaden Så s************* på comhem gjorde mej en tjänst Men i höst är det bye bye Canal + vad dom än sänder!!!
Jag har haft Filmnet Canal + sedan 1984 :) fan det är 16 år man börjar nog fan bli gammal trots att hjärnan inte fattar det ;)
Stadsnätet här blir klart under året då ska det bli skönt att skippa comhem helt!!!!!!!!!!

Postad 24 February 2010 - 11:32

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Ja har hela comhemsutbud allt som finns för 979kr å det tycker ja det lätt är värt,så gnälla för några tior upp låter för mig obegripligt men alla har ju olika tycke å storlek på plånkan.Canal+ är väll iof ingen höjdare längre men den finns å då behåller jag den.

Redan 239 var nog en smärtgräns för de flesta, 300 spänn är ett skämt för vad C+ levererar idag. Tappar dom dessutom PL så är det nog kört.

Det handlar inte om själva summan, det handlar om att det inte längre är prisvärt.

Gratis föresten att du tycker det är värt 12 000 spänn om året för lite tv-kanaler. Jag blir verkligen imponerad.........

Postad 24 February 2010 - 11:38

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Canal Digital kommer att höja priserna även via parabol, de kommer förmodligen att sjösätta den nya plattformen till HD-boxen innan de gör höjningen, men den kommer nu i vår. Tror det skulle landa på 229:-/mån för Familje-paketet. Men det gäller ju nya abb., inte de som har bundit sig. Jag band mig på 24 mån i Julas och jag ska ha 209:-/mån hela bindningstiden.

Postad 24 February 2010 - 12:08

JamesK006
  • JamesK006
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag sa upp canal+ när det höjdes till 269:- Tyckte inte att den var värt längre. Jag har comhem medium-paketet, viasat sport-paketet och ett par tillvalskanaler. Ca en femhundring i månaden på Tv-kanaler är väl okej. Sen om vissa har råd att betala mer och har tillgång till ännu fler kanaler så varför inte. Men som Stringfellow nämnde att de inte kommer att fortsätta att sända PL, så vad har canal+ att erbjuda!?

Postad 24 February 2010 - 12:51

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Canal + Total via parabol kostar numera 269:- :)

Postad 24 February 2010 - 13:39

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Är det säkert att Plus slutar sända PL, och i så fall från när ?
Enda anledningen till att jag har Canal Plus egentligen.

Postad 24 February 2010 - 14:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hoppas de höjer även hos Canal Digital via IPTV, och att det ger mig rätten att bryta mitt avtal så jag kan gå över till Viasat. Tecknade 24 månader med CD och en vecka senare hade de tappat rättigheterna till NHL och Serie A...

Prishöjningar berör INTE de som har bindningstid på abbet. För dessa slår höjningar igenom när perioden är slut. Höjningen gäller alltså inte dig och ger dig inte rätt att bryta ditt abb.

Gioacchino
Nej, det är inte klart ännu om C+ behåller PL. Det avtal det nu förhandlas om gäller från hösten 2010.

Postad 24 February 2010 - 15:08

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Är det säkert att Plus slutar sända PL, och i så fall från när ?
Enda anledningen till att jag har Canal Plus egentligen.

Enligt canal plus e ingenting klart än

Postad 24 February 2010 - 16:34

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Enligt canal plus e ingenting klart än

Dom förlorade budgivningen om rättigheterna, men bolaget som köpt rättigheterna äger inga egna kanaler, så känslan är väl att det blir fler budgivningar....

Postad 24 February 2010 - 18:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Dom förlorade budgivningen om rättigheterna, men bolaget som köpt rättigheterna äger inga egna kanaler, så känslan är väl att det blir fler budgivningar....

Spekulationsekonomin i dess bästa (?) dager.
A säljer till B som bara har som intresse att stycka upp och sälja till C, D, E och F.

Eller kanske bara sälja till G men då fan får G betala.

Postad 24 February 2010 - 20:30

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Jag fick brev från Comhem idag med info om prishöjningen. Mitt abonnemang består bara av Small, Silver HD och Canal Plus Film. Hade redan funderat på att skippa Canal Plus Film då jag ändå i stort bara kollar på Film HD av alla kanalerna. Lite dyrt då att betala 219 kr/mån för att titta på EN kanal... :) Nu har jag sagt upp Canal+Film, kanske börjar jag hyra BD hos Lovefilm istället.

Postad 24 February 2010 - 22:51

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Canal+Total är INTE värt 269 kr per månad!

Det verkar som HD-rättigheterna för La Liga kostade för mycket och nu vill de (TV4 gruppen) täcka dessa avgifter genom att höja abonnemangpris! De slår lågt mot kunderna vilket är jättedåligt! Nästa höst tar de bort La Liga matcher från TV4 Sport bara för att locka ännu fler att teckna Canal+Sport abonnemang!
TV4 gruppen struntar fullständigt i kundernas önskemål som är NHL, NBA och Premiere League.
De köper istället TV-rättigheter för golf, speedway, MLB och resterande skitligor...

Nu gäller det för dom att täcka kostnader för den nya kanalen Canal+Serie eftersom de måste pröjsa mycket pengar för "hetaste" Amerikanska serier! Och de skiter fortfarande i att direktsända NHL, NBA och förlorar troligtvis Premier League också. Hur länge ska kunderna tåla allt detta??? Det är bara säga upp skiten!!! :)

Postad 25 February 2010 - 00:00

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Förlorar de Premier League,då är det goodbye canal+, för min del iaf.Speedway,MLB,golf... är bara patetiskt

Postad 25 February 2010 - 00:25

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Gör det ?

Kan du länka till en sida det står på, för jag hittar bara familjepaketet + canal + Total
för 439 kr 209+230

Sen till er som gnäller .. är det för att ni har comhem eller vad är det som är problemet
Är Viasat ett alternativ ? Filmkanler från stenåldern ... dålig bild på sportkanalerna.

NHL får man ju via ESPN och nu också i HD samt Laliga som är den bästa ligan i HD
Elitserien och sedan ett säsongskort på detta så kan man se alla matcherr + allsvenskan.

Det är ju inga stora pengar vi pratar om och tycker man det, så får man ju faktist fundera
på att se över sin ekonomi och vad man skall offra om nu sport kanalerna är så viktiga i ens liv.
Vad kostar det att gå på all sport live ? har ni funderat på det. En hamburgare eller en lunch.

Tv bolagen måste ju också få in lite kosing ... annars kan de ju inte fylla alla de 65 kanalerna
som ni abonnerar på ..

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 25 February 2010 - 00:32.

Postad 25 February 2010 - 03:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...nal-Plus-Total/

Tog inte många sekunder att hitta.

Postad 25 February 2010 - 08:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Tycker gott de kunde slängt in Disc. Science och Disc. World i Familjepaketet, fattar inhte varför man ska tvunget ha Canal + Film också för att få de två kanalerna......

Postad 25 February 2010 - 09:45

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Jag ringde å sa upp Total paketet idag..
Å andra sidan erbjöd dem mig de lägre priset och 2 gratis månader..
Men känner väl lite att jag själv inte tittar på det så mycket att det
är värt dem pengarna... Och sport kanalerna titta vi aldrig på.

Postad 25 February 2010 - 10:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Igår dök det upp, ett brev från Canal Digital.

C+ Total justeras till 299 kr/månad (från 269 kr)
krypterings/kortkostnaden ändras från 169 kr/kvartal till 59 kr/månad. (alltså 358 kr/månad)

Detta ger alltså att årskostnaden stiger från 3 904 kr till 4 296 kr, en höjning på nätta 10% för oss med enbart C+ total.
Värt det? Därom tvista vi alla.

Jag tror att man kan smita runt höjningen i ett år om man slår en signal till dem idag och binder sig för ett år eller två till...

Redigerat av Monshi, 25 February 2010 - 14:45.

Postad 25 February 2010 - 12:41

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Gör det ?

Kan du länka till en sida det står på, för jag hittar bara familjepaketet + canal + Total
för 439 kr 209+230

Sen till er som gnäller .. är det för att ni har comhem eller vad är det som är problemet
Är Viasat ett alternativ ? Filmkanler från stenåldern ... dålig bild på sportkanalerna.

NHL får man ju via ESPN och nu också i HD samt Laliga som är den bästa ligan i HD
Elitserien och sedan ett säsongskort på detta så kan man se alla matcherr + allsvenskan.

Det är ju inga stora pengar vi pratar om och tycker man det, så får man ju faktist fundera
på att se över sin ekonomi och vad man skall offra om nu sport kanalerna är så viktiga i ens liv.
Vad kostar det att gå på all sport live ? har ni funderat på det. En hamburgare eller en lunch.

Tv bolagen måste ju också få in lite kosing ... annars kan de ju inte fylla alla de 65 kanalerna
som ni abonnerar på ..

Maveric

http://www.canalplus.se/bestall

Postad 25 February 2010 - 22:41

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Igår dök det upp, ett brev från Canal Digital.

C+ Total justeras till 299 kr/månad (från 269 kr)
krypterings/kortkostnaden ändras från 169 kr/kvartal till 59 kr/månad. (alltså 358 kr/månad)

Detta ger alltså att årskostnaden stiger från 3 904 kr till 4 296 kr, en höjning på nätta 10% för oss med enbart C+ total.
Värt det? Därom tvista vi alla.

Jag tror att man kan smita runt höjningen i ett år om man slår en signal till dem idag och binder sig för ett år eller två till...

Stod det någonting om från när höjningen skulle ske. Tittar man på deras hemsida nu så är det fortfarande 269 kr/mån som gäller och 439 kr/mån för Familjepaktet inkl C+Total. Har själv inte fått något brev om höjning och jag betalar fortfarande 419 kr/mån för Familjepaktet inkl C+Total, det var priset när som gällde när jag tecknade 24 mån.

Postad 25 February 2010 - 23:02

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Jag tackar !

Men .. jag betalar inte till Canal+ Dessutom så står det ju 269 kr på deras sida som
man får betala även hos canaldigital om man av någon anledning inte skulle vilja ha
familjepaketet med alla de andra kanalerna samt alla HD kanaler.

Jag har Canaldigital och det är canaldigital som bestämmer mina priser
Canal+ är kanalägaren ( Tv4 )

Jag betalar 230 kr för canal + Total och som sagt ..

Fortfarande finns det varken på canaldigitals hemsida för parabol eller i något
brev från dom..

Maveric

Ps. men helt ärligt .. ni lägger tid för att diskutera om några hundringar om året .. :)

Vad kostade det innan ?

Redigerat av Unregistered1103, 25 February 2010 - 23:01.

Postad 25 February 2010 - 23:50

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
@Maveric

Är du Canal Digitals advokat eller juridisk rådgivare kanske???

Please, give me a break!

Canal+Totalt är ONÖDIGT DYRT paket som inte är värt de pengarna !!! (269/299 per månad, WHATEVER)

Och du har inte förstått poängen i den här diskussionen! Det handlar inte om pengar. Det handlar om kundernas principer och Canal Digitals låga slag mot kunderna genom att höja priset utan att erbjuda nåt extra!

Jag vill se NHL, NBA och Premier League och dessa TV-rättigheter är bland dom dyraste i världen.
Vill Canal Digital/TV4 grupppen höja priset till 299 kr, OK FINE, men då ska DE ERBJUDA lite extra sändningar också!
De kan bara en grej och det är att MJÖLKA FOLK på pengar! :)

Redigerat av Brando70, 25 February 2010 - 23:51.

Postad 26 February 2010 - 01:15

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Japp, priset bestäms av innehållsleverantören Canal + (som ägs av TV4) och inte av
distributörerna(budbärarna). Priserna är dessutom desamma oberoende av om de
distribueras via parabol, kabel eller IPTV .... Tycker man det blir för dyrt så behöver
man ju inta ta hela totalpaketet. Jag har t.ex. valt Canal + Film för 189:- då jag
inte är så intresserad av sportkanalerna. I och med jag har IPTV så får jag dessutom
möjlighet att se filmerna när jag vill med VOD. Prislistan just nu:
Men som sagts tidigare så höjer C+ priserna 1/4 . "Mitt" filmpaket kommer då att kosta
219:-. Nåja får väl gå för den här gången ... också ...
Från första april så kommer Canal + Comedy att bytas ut mot Canal + Series ...

(Bara för att förtydliga, eftersom det varit uppe, så ägs distributören Canal Digital
av Telenor och ingår i deras affärsområde Telenor Broadcast.)

Allt enligt mitt bästa förstånd :D
God natt !
:)

Redigerat av hd-fan, 26 February 2010 - 01:19.

Postad 26 February 2010 - 01:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Jag tackar !

Men .. jag betalar inte till Canal+ Dessutom så står det ju 269 kr på deras sida som
man får betala även hos canaldigital om man av någon anledning inte skulle vilja ha
familjepaketet med alla de andra kanalerna samt alla HD kanaler.

Jag har Canaldigital och det är canaldigital som bestämmer mina priser
Canal+ är kanalägaren ( Tv4 )

Jag betalar 230 kr för canal + Total och som sagt ..

Fortfarande finns det varken på canaldigitals hemsida för parabol eller i något
brev från dom..

Maveric

Ps. men helt ärligt .. ni lägger tid för att diskutera om några hundringar om året .. :)

Vad kostade det innan ?

Men läs det jag skrev några inlägg ovanför

http://www.canaldigi...nal-Plus-Total/

Står klart och tydligt på CD's sida vad det kostar och det är samma.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.