Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fujitsu Siemens Scaleco E

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fujitsu Scaleo E - 3,0GHz 1GB 250GB DVD±RW (Stationära datorer) 1 7.833332 (5) Inga priser

Postad 02 March 2007 - 13:16

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Gällandes radio delen på tv-kortet. Vad kör ni för radioantenn där? Jag har tidigare använt haft comhem och bara dragit en kabel från deras uttag men hur gör jag nu? Fick man med någon mottagare i paketet eller har ni köpt till någon? Vore tacksam för tips.

Postad 02 March 2007 - 15:25

Brelle
  • Brelle
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Gällandes radio delen på tv-kortet. Vad kör ni för radioantenn där? Jag har tidigare använt haft comhem och bara dragit en kabel från deras uttag men hur gör jag nu? Fick man med någon mottagare i paketet eller har ni köpt till någon? Vore tacksam för tips.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har iofs inte kopplat in min ännu men jag hade tänkt använda en vanlig FM-antenn som denna, det bör fungerar perfekt.

FM-Antenn

Postad 10 April 2007 - 18:09

Ricky73
  • Ricky73
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Har en Scaleo E med Intels interna grafikkort. Funderar nu på att uppgradera med ett nytt grafikkort och behöver därför lite rekommendationer. Är det något som vet några bra grafikkort som passar och som inte strular allt för mycket? Har själv funderat på LeadTek GeForce 7600GS 256MB PCIe Low Profile men är fortfarande lite osäker på om det passar eftersom det tar upp en extra kortplats. Någon som har testat detta grafikkort tillsammans med en scaleo e?

Är tacksam för all nyttig info jag kan få.

Postad 21 June 2007 - 09:43

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som fått SPDIF ut att fungera ok? Jag kör med optisk kabel men får inte det att skicka rätt signal in till min reciever. Den säger bara PCM i displayen och inte digital vilket väl innebär att det inte är helt rätt. Andra maskiner jag har som skickar in samma signal ger rätt signal (alltså digital uppspelning av DVD t.ex).

Jag har varit inne och kollat och ändrat på lite inställningar och testat flera sätt men inget verkar fungera :-(

Postad 25 June 2007 - 14:16

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Är det någon som kan tala om för en amatör hur man skrämmer liv i ingångarna på framsidan? Enda sättet (?) att få bild från en VCR var att koppla via tv-kortet, är dessutom enda valet i Nero om man ska "fånga video". Testade dessutom att koppla in en DV-kamera men lyckades inte få bild i vare sig movie maker eller Adobe Elements, vare sig via firewire eller "phono-ingången" på framsidan. Enda gången jag fått någon av ingångarna att vakna till liv på framsidan är när man kopplar in någon audiokabel.

<{POST_SNAPBACK}>

Vill veta samma sak, någon som vet hur det är tänkt att video-ingång på framsidan skall funka/användas?

<{POST_SNAPBACK}>

På en tv kan man välja ingång och visa videon från en DV-kamera på tv'n. Hur gör man om man vill gå via datorns video-ingång i fronten (bakom "luckan").

Hur använder ni era ingångar?
Om man till exempel ansluter en DV-kamera via video (gul), skall man då starta något program för att se/välja ingången? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Någon som mekat och kan delge lite erfarenheter?

Postad 04 July 2007 - 08:41

frågande
  • frågande
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej !!

Har ett problem med min Scaleo E som jag hoppas någon kan lösa, supporten kan det inte, men förhoppningsvis någon av er därute.

Använder Scaleon utan box och har kopplat in till bägge TV korten. Innan Stockholm släckte ner de analoga sändningarna fick jag in samtliga kanaler jag ville ha. När man sedan gick över till digitala sändningar försvan 2'an och 4'an. Har givetvis kanalsökt om, laddat ner alla de senaste drivisarna, instalerat om korten mm mm.

Använder man Hauppauge egen Tv programvara så får jag in 2'an och 4'an men inte i media center programvaran??? Detta tyder väl på att korten och drivisarna är ok. Senaste tipset från supporten var att köra en hel repair av OS'et. Inte heller det hjälpte, suck

Kan givetvis köpa en box (eller två) om man vill kunna se dessa kanaler och även kunna spela in en annan kanal men vill helst slippa det.

Finns det någon som har stött på detta eller har några bra tips på hur jag skall gå vidare för att försöka få in dessa vanliga kanaler.

mvh Andreas

Postad 11 July 2007 - 09:23

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Är det någon som bytt grafikkort? I så fall till vilket?
Jag har sökt i tråden men inte hittat svaret.
Jag har varianten med 6600.

Jag har

/mbnmbn

Postad 30 November 2007 - 09:50

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

/mbnmbn

Tyst i denna tråd ...
Ingen som bytt grafikkort?
/mbnmbn

Postad 30 November 2007 - 19:37

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har varianten med 6600, men jag har inte bytt. Den enda förändringen är att jag uppgraderat minnet till 2GB.

Men nu har jag lite problem med att hitta en prisvärd lösning för att ta emot marksänd digital-tv (Boxer). Helst skulle man väl ha floppy-dtv... men det blir lite kostsamt med två sådana kort.

Har du gjort några förändringar?

\Johan

/mbnmbn

Tyst i denna tråd ...
Ingen som bytt grafikkort?
/mbnmbn

Postad 16 December 2007 - 13:56

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Har inte ändrat något.
Jag upplever dock att en del HD-material och spel blir för jobbigt för datorn.
Funderar på att byta grafikkort och eftersom jag inte är så insatt så hade jag hoppats på att någon hade ett förslag. Om man skall trycka dit ett annat kort i prisklass under 1500, vad skulle passa då?

Mer minne kanske och kan vara kul <_< Upplevde du någon skillnad?

Ha de
/mbnmbn

Postad 16 December 2007 - 21:54

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har knappt spelat upp något HD-material. Spelar gör jag inte på den datorn så det har inte varit något bekymmer. Nja kan väl knappast säga att jag märker någon direkt skillnad med 2GB ram, men det ska väl inte vara någon nackdel.

Jag har inte så bra koll på utbudet just nu när det gäller grafikkort, det som känns viktigt är ju att det har passiv kylning.

\Johan

Har inte ändrat något.
Jag upplever dock att en del HD-material och spel blir för jobbigt för datorn.
Funderar på att byta grafikkort och eftersom jag inte är så insatt så hade jag hoppats på att någon hade ett förslag. Om man skall trycka dit ett annat kort i prisklass under 1500, vad skulle passa då?

Mer minne kanske och kan vara kul <_< Upplevde du någon skillnad?

Ha de
/mbnmbn

Postad 31 January 2008 - 10:47

crael85
  • crael85
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
hej, har en liten fråga ang scaleo e och xbox 360.. funderar på att flasha mitt xbox 360 men är osäker på om xboxen kommer acceptera spel brända med scaleo e.. nån som har ett flashat 360 med hitachi-LG dvd spelaren i som vet om xboxet kör spelen brända med dvd brännaren som sitter i scaleo e?

tacksam för svar.. :P

Postad 03 March 2008 - 19:20

Simonsson
  • Simonsson
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

hej, har en liten fråga ang scaleo e och xbox 360.. funderar på att flasha mitt xbox 360 men är osäker på om xboxen kommer acceptera spel brända med scaleo e.. nån som har ett flashat 360 med hitachi-LG dvd spelaren i som vet om xboxet kör spelen brända med dvd brännaren som sitter i scaleo e?

tacksam för svar.. :)

du har pm!

Postad 02 April 2008 - 21:52

emte
  • emte
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en Scaleo E med NVidias Geforce 6600 grafikkort kopplat till en gammal tjock TV. Nu funderar jag på att köpa en Sharp LC-37X20S. Är det någon som vet vilka skärmupplösningar som är möjliga via DVI-HDMI?
Sharpen klarar ända upp till SXGA+ 1400x1050. Datorn verkar bara klara 1024x768. Stämmer det?

Postad 16 May 2008 - 10:32

Brelle
  • Brelle
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag vet inte om du redan har fått svar på din fråga men visst klarar datorn att köra mer än 1024*768. Jag kör själv 1080p (1920*1080) med samma grafikkort mot min Sharp XD1E, DVI-HDMI.

Exakt vilka olika upplösningar du kan visa vet jag inte men det är väl iaf 1080p som är aktuellt för din del.

Postad 27 February 2009 - 22:50

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon som har kvar och använder dessa?

Jag har själv den nyare EVi, men kruxet med dem är att de är uppbyggda runt BTX-standarden för moderkort, så de går inte att uppgradera.
Moderkortet i E klarar vad jag förstår enbart single cell processorer och den medföljande prollen orkar inte med 1080p.
Men om man köper en Scaleo E för en spottstyver idag och byter moderkortet till något nyare och sedan snabbare CPU borde det väl bli en kanon-HTPC. Eller är det något annat som hindrar?
För den är ju uppenbarligen ATX med utgångarna i chassit på rätt ställen.
http://www.media.all...j...frame=0&ee=

Postad 16 March 2009 - 16:05

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Vet inte om det är någon mer som upplever detta "problem" men jag har min Scaleo E i en relativt tajt mediamöbel med ett stäng frontlock och öppen baksida. Detta luftintag verkar inte räcka då nätaggregatet blir rätt varmt vilket får till följd att fläkten drar igång och vips får vi ett störande ljud.

Nu är det rätt tajt i denna burk och jag vill gärna slippa mickla i den så min tanke var att lägga en fläkt uppepå chassit och anlsuta den till en extern 12V adapter (visst jag får slå på den manuellt men det kan jag leva med). Är det någon som upplever samma problem och löst det på nåt bättre sett eller vet om det finns en skarv inne i datorn som man kan använda som styrning och matning av fläkten men fortfarande lägga den utanför ??

Redigerat av Stevieg_73, 16 March 2009 - 16:06.

Postad 18 March 2009 - 00:56

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Det här är säkert rätt tråd för en fråga...

Jag hjälpte nyss en kompis att installera om sin Scaleo E med de medföljande recoveryskivorna. Nu säger han att han tappat signalen ut från de digitala utgångarna.

Såg i någon tråd att de var avaktiverade som standard, men vi hittar inte var man får igång det igen. Och att per distans hjälpa honom att hitta var de går att slå igång igen börjar kännas lite hopplöst. Någon som har nåt tips?

Tror han har nån standardlåda med p4m-915gdi moderkort, mce2005 och det enda extra skall väl vara ffdshow.

Postad 18 March 2009 - 13:51

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Jag hjälpte nyss en kompis att installera om sin Scaleo E med de medföljande recoveryskivorna. Nu säger han att han tappat signalen ut från de digitala utgångarna.

Såg i någon tråd att de var avaktiverade som standard, men vi hittar inte var man får igång det igen. Och att per distans hjälpa honom att hitta var de går att slå igång igen börjar kännas lite hopplöst. Någon som har nåt tips?

Altså, jag tjötar väl lite till, ända tills någon svarar... :)

Det analoga ljudet funkar, men det är tvärtyst från optisk och coax. Ingen som kommer ihåg nåt?

Postad 20 March 2009 - 00:56

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Altså, jag tjötar väl lite till, ända tills någon svarar... :)

Det analoga ljudet funkar, men det är tvärtyst från optisk och coax. Ingen som kommer ihåg nåt?

Strunt i frågan, det löste sig när vi kom på att Realteks kontrollpanel för ljudet tydligen inte följde med drivers and utilityskivan..

Annars har vi fler frågor på lager :D Är det tex någom som kan tippsa om ett roligare lågprofilsgrafikkort som går att trycka i en scaleo e? Avsikten skulle nog va att kunna köra nåt spel...

Postad 20 March 2009 - 18:56

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0
9800GT finns iaf: http://xtreview.com/...nd-9800-GT.html

Postad 23 March 2009 - 14:02

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

9800GT finns iaf: http://xtreview.com/addcomment-id-7362-vie...nd-9800-GT.html

Tack för tipset, skall vidarebefordra det. :)

Tycker visserligen att det ser lite "tjockt" ut, men det kanske bara är för att det är ett lågprofil, och proportionerna därför ser lite knepiga ut på bilden.

Är det någon som har fler tips, eller erfarenhet av något kort som platsar i scaleon och klarar lite inte alltför gamla FPS-spel, så släng gärna in ett inlägg.

Postad 10 February 2010 - 12:52

Fainted1
  • Fainted1
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nu har det ju kommit grafikkort med stöd för de nya högupplösta ljudformaten. Så slipper man köpa ett separat ljudkort för ett par tusen. ATIs nya grafikkort stöder det. Synd bara att inte något av de bättre korten kommer som lågprofil...Eller förhoppningsvis kanske det väl gör det i framtiden.

Tex Radeon 5450 som är lågprofil. Funderar jag på att byta till i min Scaleo E. Men nu har jag ett Radeon 2600PRO och frågar är väl egentligen om 5450 är så mycket bättre ändå...

http://www.tomshardw...view-31803.html

Postad 10 February 2010 - 13:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Mycket har hänt sen ditt 2600pro släpptes och jag skulle tro att 5450 är bättre på alla sätt och framförallt ett billigt sätt att komma åt hd-bitstream.

Postad 10 February 2010 - 16:13

Fainted1
  • Fainted1
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ja man tycker ju att det borde vara det. Var ju ändå ett bra tag sedan 2600 kom. Men kollade fps på testet och det verkar ju inte vara det ändå, men som du säger, klart billigt sätt att få HD ljud.

Postad 10 February 2010 - 16:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ja man tycker ju att det borde vara det. Var ju ändå ett bra tag sedan 2600 kom. Men kollade fps på testet och det verkar ju inte vara det ändå, men som du säger, klart billigt sätt att få HD ljud.

Beror ju på vad du får ut med ett 2600 i samma tester.

Postad 02 April 2025 - 21:57

cathor84
  • cathor84
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det här är säkert rätt tråd för en fråga...

Tror han har nån standardlåda med p4m-915gdi moderkort, mce2005 och det enda extra skall väl vara ffdshow.

Ledsen för necroposting men är i desperat behov av en recoveryskiva för Scaleo E! Du råkar möjligtvis inte ha kvar den?? Hittar ingen XP-skiva med rätt drivrutiner för HDD.

Tack!

// C

Postad 08 April 2025 - 07:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Ledsen för necroposting men är i desperat behov av en recoveryskiva för Scaleo E! Du råkar möjligtvis inte ha kvar den?? Hittar ingen XP-skiva med rätt drivrutiner för HDD.

Dumpa burken, en beg dator för 30€ har bättre prestanda (om än inte mycket) än den där.

Redigerat av frollic, 08 April 2025 - 07:18.

Postad 08 April 2025 - 14:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Dumpa burken, en beg dator för 30€ har bättre prestanda (om än inte mycket) än den där.

Klart bättre att köpa en NAS som har HDMI utgång och kan spela 4k filmer ??

Vet dock inte vilken som är bäst på det.

Min gamla PC agerar just nu som backup server.

Postad 09 April 2025 - 10:48

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Klart bättre att köpa en NAS som har HDMI utgång och kan spela 4k filmer ??

Aboslut inte "klart bättre", beror ju på use caset ?

En NAS med snurrande diskar drar knappast 7.5W idle.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.