Nu befinner sig deras uttag helt fel i förhållandet till min datorutrustning dock så har jag, sedan innan, dragit en ca 17 m lång antennkabel från uttaget, förbi TV:n, och till datorutrustningen.
Min fråga är om jag på ett enkelt sätt kan använda det jag har för att slippa dra ännu en kabel till ComHems modem?
Halvvägs är mina lister fulla så skulle jag dra ännu en kabel så skulle jag få byta ut drösvis med lister (hälften för att få i mer kabel och andra hälften pga symetriskt utseénde) vilket jag väldigt gärna vill undvika.
Som det framgår bilderna på ComHem-uttaget så sitter delen med själva uttagen på (data/tv/radio) löst så en tanke vore att använda min antennkabel (som är dragen i listerna) för att förlänga uttaget som sitter i väggen ca 7 meter fram till TV:n och sedan koppla in den lösa delen där. Sedan kontaktera om antennkabeln som går från TV:n till datorutrustningen med den typen av kontakt som data-uttaget har (eller dra en ny kabel då det här finns plats i listerna).
Någon som vet om detta skulle fungera?
Jag antar att det är någon skillnad på data-uttaget konta tv-uttaget (filter?) förutom kontakten?
Sökningen pågår
Avancerad sökning

7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?