Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-C6900

113 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2010 - 10:32

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Köpte denna för 1999:- på expert.se i veckan :-) Ska strax åka till butiken och hämta ut den.

Har C6900 inte funktionen Full Screen 21:9 till 16:9 som nya C6800 har?

Postad 26 October 2010 - 20:31

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ny uppdatering av Firmware idag:

Ver.1017.2 Oct.26.2010
- Specific BD disc sound improved.

mvh
mrnis

Postad 29 October 2010 - 21:07

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tja!

Snabb fråga: Är denna mycket bättre än LG BD390 bildmässigt (på DVD och BLu-ray)? Några kommentarer?

Hade´

Postad 31 October 2010 - 19:18

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tjena!

Har tittat på den här spelaren ett tag nu och har några frågor. Den ska användas till bluray, dvd och cd är det tänkt. Frågorna angående bluray är redan besvarade i tråden. :)

Hur är uppskalningen på dvd?

Hur är den som CD-spelare? Drar den igång en skiva automatiskt eller måste man fippla runt i några menyer? Vill gärna slippa slå på TV'n bara för att jag ska lyssna på en skiva...

Postad 14 November 2010 - 19:49

Unregistered49a108c6
  • Unregistered49a108c6
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hejsan jag har testat via PS3 og 3D på Monsters V alien, Det Regnar Köttbullar och Monster House og min Samsung UE7705 55" vill inte ändra "aspect ration" alltså får bort svarta sorgkanter i 3D mode via PS3 och på Samsung säger mn bara går inte då funkar i 3D effekten hehehe well andra är i korrekt format dem funkar och lilla kortfilmen på monster v alien är i full HD 3D ogi fullskärm
Allt anat matreial kan man använda p-size men i 3D mode från Ps3:an är detta låst

Min fråga har någon lyckats med sin Samsung 3d Bluray spekare att få bort kanterna jag hatar dem nämligen

Hoppas på snabbt svar

Postad 18 November 2010 - 19:38

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hejsan jag har testat via PS3 og 3D på Monsters V alien, Det Regnar Köttbullar och Monster House og min Samsung UE7705 55" vill inte ändra "aspect ration" alltså får bort svarta sorgkanter i 3D mode via PS3 och på Samsung säger mn bara går inte då funkar i 3D effekten hehehe well andra är i korrekt format dem funkar och lilla kortfilmen på monster v alien är i full HD 3D ogi fullskärm
Allt anat matreial kan man använda p-size men i 3D mode från Ps3:an är detta låst

Min fråga har någon lyckats med sin Samsung 3d Bluray spekare att få bort kanterna jag hatar dem nämligen

Hoppas på snabbt svar

Jag har BD-C6900 och har kollat min "Det regnar köttbullar" och får samma resultat på den, dvs sorgkanter. Enligt fodralet är det 2.35:1 som ratio och det är därför det blir så. Hittade inget sätt att ändra bildstorlek heller men har inte testat så mycket.

Postad 18 November 2010 - 20:17

tobob196
  • tobob196
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt en Samsung BD-C6900. Men har lite problem när jag ska streama film (mkv) från min NAS en Iomega Home Media Network Hard Drive.

Om jag försöker streama en mkv film från NASen så säger samsung spelaren "okänt filformat" men om jag lägger filen på en USB sticka och kör via USB proten så funkar det klockrent. När jag streamar från Datorn med "Samsung All share" så fungerar det oxå men det hackar troligt vis pga av min slöa notebook.

Någon som har haft liknande problem eller vet en NAS som fungerar?

Mvh
// Tobbe

Postad 22 November 2010 - 21:19

tobob196
  • tobob196
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har hittat svaret på min fråga. publicerar det om någon annan undrar.

Svar: DLNA protokollet som används för att kommunicera mellan Spelaren och NAS:en stödjer inte MKV filer. Om man döper om filen till tex avi eller mpg så fungerar det. Tyvärr fungerar inte undertexter då pga DLNA protokollet.

Postad 25 November 2010 - 16:17

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Det har kommit en ny firmware:

Ver.1018.1 Nov.24.2010
- Specific BD disc playability improved.

//mrnis

Postad 30 November 2010 - 18:05

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
kan man köra denna bd på en vanlig plasma och ändå få 3D. eller måste jag införskaffa en tv som är 3d ready?

Postad 01 December 2010 - 12:11

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Du måste ha en TV som stödjer 3D.

Postad 10 December 2010 - 18:39

machiavelli1337
  • machiavelli1337
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan, jag har en fråga som jag hoppas någon kan besvara mig. Man kan ju gå ut på internet med denna boxen, på facebook youtube var det väl. Finns det även en webbläsare för annat bruk, alltså kan man gå in på andra internet sidor som t.ex. google och whatever?

Postad 12 December 2010 - 12:25

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hejsan, jag har en fråga som jag hoppas någon kan besvara mig. Man kan ju gå ut på internet med denna boxen, på facebook youtube var det väl. Finns det även en webbläsare för annat bruk, alltså kan man gå in på andra internet sidor som t.ex. google och whatever?

Nej, det finns ingen riktig webläsare som du kan surfa till vilken sida du vill med. Det finns de program som du skrev plus ett antal till, som Twitter, GoogleMaps och Picasa. Dessutom lite annat lullull som "spel" och sånt, men de är av rätt dålig kvalitet.

mrnis

Redigerat av mrnis, 12 December 2010 - 12:30.

Postad 17 December 2010 - 19:39

machiavelli1337
  • machiavelli1337
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nej, det finns ingen riktig webläsare som du kan surfa till vilken sida du vill med. Det finns de program som du skrev plus ett antal till, som Twitter, GoogleMaps och Picasa. Dessutom lite annat lullull som "spel" och sånt, men de är av rätt dålig kvalitet.

mrnis

Ok, tack för svaret, vet du om det finns någon annan Blu-Ray spelare med någorlunda samma specifikationer men med webbläsare i ?

Postad 19 December 2010 - 10:23

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Ok, tack för svaret, vet du om det finns någon annan Blu-Ray spelare med någorlunda samma specifikationer men med webbläsare i ?

Nej jag har dålig koll på det. Kan tänka mig att de flesta tillverkare tycker det är svårt att ha stöd för ren surfning med tanke på hur ofta addons som flashplayer, shockwave och liknande uppdateras.

Postad 20 December 2010 - 00:57

nivea
  • nivea
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpt och jag har provat att streama från min dator mkv-filer iofs provade jag endast en svensk film så undertext vet jag inte idag om det funkar, ska prova det senare. mp3 går bra men avi-filer är det problem med, dessa ser jag inte i spelarens meny. Installerat Samsung Pc Share Manager. Hur gör man för att streama avi?
Via usb på spelaren funkar avi.

Edit: Kört mkv-filer med extern hd efter infogning av srt-fil med mkvmerge men får inte fram sv-text.
Är det nån som har nåt tips?

Redigerat av nivea, 22 December 2010 - 21:12.

Postad 20 December 2010 - 15:57

Neat
  • Neat
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Enligt recensioner ska denna spelare var riktigt snabb, men hur är det med ljudnivån? Brummar den, hörs det att skivan spinner?

Jag har egentligen ingen nytta av 3d, vilken spelare under har samma funktioner men utan 3d?

Postad 23 December 2010 - 10:54

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Enligt recensioner ska denna spelare var riktigt snabb, men hur är det med ljudnivån? Brummar den, hörs det att skivan spinner?

Jag har egentligen ingen nytta av 3d, vilken spelare under har samma funktioner men utan 3d?

Jag har min i TV-möbel, men har ofta glasluckan till möbeln öppen. Den är inte helt ljudlös och det hörs när skivan spinner upp, men jag tycker inte det är någon större fara. Jag har aldrig störts av det under filmtittande.

/mrnis

Postad 28 December 2010 - 23:47

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
är det nån som vet hur man kommer in i servicemenyn på den här skit blu ray spelaren?
jag måste komma åt och ändra färgmättnaden,då den visar förskjutna färger med höga felvärden i CIE diagrammet.
hårdvarukalibrering med andra ord :)

COLUR inställningen som finns är ingen riktig justering av färgmättnaden.
den ändrar bara Croma för alla färger ej färgmättnad.

Enligt recensioner ska denna spelare var riktigt snabb

snabb?
inte fan :)

den laddar som en idiot men det händer inget på ett par minuter
ett skräck exempel är T2 blu ray
det tar ca 3 minuter innan man kommer in i menyn + att det låter som blu ray spelaren håller på och gå sönder

Redigerat av Unregistered1008, 28 December 2010 - 23:48.

Postad 30 December 2010 - 22:09

crimestick
  • crimestick
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har precis köpt den här spelaren, installerade den idag - liten och nätt, skivor funkar utmärkt, likaså att streama från min laptop (efter installation av Samsungs PC Share Manager). Dock funkar inte mkv med inbyggda subs, vilket jag tror har påpekats tidigare.

Men det jag verkligen vill få igång, och som jag hittills inte lyckats med, är att streama direkt från min NAS utan att gå via datorn. Jag har en QNAP-NAS kopplad till mitt nätverk, och den är sedan länge delad så jag når den via laptopen. Alla mappar som ska delas är utdelade, osv. Men Samsung-spelaren hittar inte NAS:en alls.

Ni som fått detta att funka, finns det några särskilda inställningar i antingen NAS:en eller Samsung-spelaren jag måste fixa med? Finns det ett enkelt recept som jag missat? Det vore otroligt trist om jag inte fick det att funka, min tanke är att den här spelaren ska ersätta både min gamla DVD-spelare och min Popcorn Hour!

Alla tips mottages tacksamt!

Postad 30 December 2010 - 23:41

crimestick
  • crimestick
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag lyckades lösa det på egen hand - behövde sätta igång QNAP:ens Twonky-server, så ordnade det sig. Inget mkv-stöd från NAS:en dock, och vad jag kan se inget srt-stöd (vilket funkade med PC Share Manager).

Postad 31 December 2010 - 09:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Köp rek på denna fortf? :)
Ska ut och åka och har vägarna förbi en NetonNet lagershop...
Funderar på att slå till.

Några nackdelar med den?
Har en ~4år gammal Samsung LCD (HDReady).

Väljer mellan denna och BD-C5500..

Postad 31 December 2010 - 09:16

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Köp rek på denna fortf? :)
Ska ut och åka och har vägarna förbi en NetonNet lagershop...
Funderar på att slå till.

Några nackdelar med den?
Har en ~4år gammal Samsung LCD (HDReady).

Väljer mellan denna och BD-C5500..

6900 har jag och är nöjd iaf =)

Postad 31 December 2010 - 10:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
~2300:- på NetonNet.. känns köpvärt..
(med tanke på vad man tidigare betalat för än de ena än de andra)

:)

Får återkomma när den är inhandlad.

Tack!

Postad 02 January 2011 - 18:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Var hittade ni som fått filmer hemskickade den voucher eller kod som behövs...? :)

<edit>
Ringde NetonNet och fick koden av dom. :)

Redigerat av mrNoodles, 03 January 2011 - 11:33.

Postad 06 January 2011 - 01:10

crimestick
  • crimestick
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Efter en vecka med den här spelaren måste jag säga att jag är något besviken. Den klockrena ersättare för såväl min DVD-spelare som min Popcorn Hour är det inte tal om. BD- och DVD-funktionerna kan jag inte klaga på, men som mediaspelare lämnar den en del att önska. Nu råkar jag dessutom ha en Qnap NAS med TwonkyMedia som server på, som i sin tur har egna begränsningar, så det är väl så att jag är besviken på både Samsung och Qnap/Twonky i det här fallet. Men som kombo blir det frustrerande.

- jag kan inte streama avi med srt från NAS:en (Twonky stöder inte srt, punkt)
- jag kan inte streama mkv från NAS:en (Twonky stöder inte mkv - och vad jag förstått av diverse foruminlägg verkar inte ens Twonky officiellt uppdateras längre, åtminstone inte den här serverversionen)
- spelaren läser bara USB-minnen formatterade i FAT32, så glöm alla stora (dvs över 4GB) filer, dvs väldigt många mkv
- mkv i 720p streamar trådlöst okej från min (nya) laptop, men laggar en hel del
- inbäddade undertexter i mkv från laptop funkar inte, måste frigöras till srt med exvis MKVToolnix

På sikt hade jag ändå tänkt köpa en ny (eller en till) NAS, så ni som har något annat än Qnap (eller än nyare modell än min TS109 Pro II) som kör en mediaserver som faktiskt kan streama både mkv och srt via DLNA - vad kan ni rekommendera?

För det är väl inte så att man bara kan installera en annan mediaserver på NAS:en utan att vara värsta hackern?

(Ursäkta att det här inlägget gick över till att handla mer om NAS än Samsung 6900, men det hörde liksom ihop.)

Postad 09 January 2011 - 13:12

el94mon
  • el94mon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag saknar en del funktioner i BD-C6900. Var är klockan? Jag skulle vilja få fram den i standby-läget. Man får inga namnuppslag från någon CD-namndatabas när man stoppar in en musikskiva. Det finns ingen internetradio. Det går inte att skicka en DD-signal via HDMI till min Kenwood KRF V8010D igenom min NAD40B3 LCD-TV, som man kan göra med PS3:an.

Internet@TV är lite av ett skämt.

Det fungerar hyfsat bra att streama från D-Link DNS-313

Någon ersättare för min gamla, med HD uppdaterade, KISS DP-1500 DVD, med trasig display, är den inte heller, förutom om man ska se på en Blu-ray-film.

Postad 26 January 2011 - 08:37

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ny uppdatering har kommit:

Ver.1019.0 Jan.21.2011

//mrnis

Postad 02 February 2011 - 19:18

219karlsson
  • 219karlsson
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som fått dom åtta gratisfilmerna som man lovades om man registrerade produkten på deras hemsida?

Postad 04 February 2011 - 15:09

Bruce71
  • Bruce71
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Var inne på Netonnets hemsida och där står det att det är en utgående modell!?

Är det redan nya modeller på gång och i så fall, när kommer dom?

Postad 05 February 2011 - 09:34

Falo1
  • Falo1
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Är det någon som fått dom åtta gratisfilmerna som man lovades om man registrerade produkten på deras hemsida?

Registrerade min TV den 26/12 och fick de filmerna 2 Feb

Har inte fått filmerna till BD spelaren ännu men verkar som sagt ta lite tid!

Redigerat av Falo1, 05 February 2011 - 09:42.

Postad 05 February 2011 - 09:41

Falo1
  • Falo1
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Angående laddtid av BR filmer, Ja det tar ibland lång tid, dock blir det bättre och bättre med de firmware uppdateringar som kommer (kör trådlöst LAN).

Men tycker dock att det är ett fasligt ljud när man laddar BR skivor, står visserligen på förstärkarchassit och utan glaslucka. Vad tycker ni andra!? Har jag fel på min? Det sägs ju att den skall vara jätte tyst, gäller detta bara i spelläge då den knappt hörs?

Tllägas skall också att jag bytt ut den en gång pga. glipa i mitten ovanför displayen (var inte riktigt itryckt), fick hem den nya och den har också en fast mkt. mindre så nu bryr jag mig inte.

I övrigt är jag grymt nöjd med spelaren, har inte testat några USB funktioner ännu...

InternetTV är ett skämt, så länge det inte kommer en webläsare eller fler Appar till Sverige har man ingen nytta av den!

Postad 05 February 2011 - 15:21

219karlsson
  • 219karlsson
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Registrerade min TV den 26/12 och fick de filmerna 2 Feb

Har inte fått filmerna till BD spelaren ännu men verkar som sagt ta lite tid!

Ok, registrerade min spelare den 3 januari enligt bekräftelsen, så då kommer dom nog till veckan får man hoppas.

Postad 06 February 2011 - 04:29

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Reggade spelaren 2a januari men inga filmer än... ;)

Postad 08 February 2011 - 14:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Idag låg de i lådan :D

Postad 10 February 2011 - 23:38

219karlsson
  • 219karlsson
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Idag låg de i lådan :)

Samma här :D

Postad 17 February 2011 - 20:56

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej!

jag har läst hela den här tråden.
Jag hittar tyvärr inte svaren på det jag letar efter.

Jag tänkte rippa min Blu-Ray samling med makemkv.
den skapar en mkv fil med original ljud, video och undertexter.

Jag tänkte på något sätt streama dem till någonting som spelar upp filmen på tv'n.
Det skall fungera med DTS HD Master och undertexter.
Helst vill jag ha en Blu-Ray spelare med den funktionen så jag slipper en massa extra prylar.

Jag har en Server där jag skall lagra filmerna.
På den har jag Twonky server 6, PS3 Media server.
den är inte tillräckligt snabb för att koda om 1080P filmer.

Klarar den här spelaren mina krav?
Finns det någon annan spelare som klarar det?

Postad 19 March 2011 - 17:10

Falo1
  • Falo1
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att vissa BR filmer inte laddar!?
Har lämnat in den på Elgiganten men servicestället hittar inget fel så nu skall jag betala 580kr för att hämta ut den! Är Shrek filmerna som medföljde som är strul med (samt flertalet andra filmer). Inte accepterbart att vänta i 10-30 min på att en film skall laddas (ibland inte alls)...

Anmärkte även att dne låter som ett tröskverk när man laddar BR skivor men det tyckte de inte var något konstigt !?

Vänligen återkom om ni har problem med att de aldig laddar, får dra detta mot Smasung om det inte blir bra!

Postad 19 March 2011 - 18:58

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med att vissa BR filmer inte laddar!?
Har lämnat in den på Elgiganten men servicestället hittar inget fel så nu skall jag betala 580kr för att hämta ut den! Är Shrek filmerna som medföljde som är strul med (samt flertalet andra filmer). Inte accepterbart att vänta i 10-30 min på att en film skall laddas (ibland inte alls)...

Anmärkte även att dne låter som ett tröskverk när man laddar BR skivor men det tyckte de inte var något konstigt !?

Vänligen återkom om ni har problem med att de aldig laddar, får dra detta mot Smasung om det inte blir bra!

Jag har inte haft några sådana problem. Den enda gång det har hängt sig är när jagförsökte köra en extra-funktion, BD-Live-anslutning till WB tror jag det var. Har du uppgraderat Firmware till hyfsat ny version? De flesta av de senaste fw har gett utökat stöd för särskilda BR-filmer.

//mrnis

Postad 06 April 2011 - 08:00

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Ingår det glasögon med denna fortfarande?

Har 3par, men fler skulle inte skada.

//Lorryquai

Postad 09 May 2011 - 21:38

GambitSWE
  • GambitSWE
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
vet någon hur man skriver ett mellanslag med fjärrkontrollen?... tänkte testa en app, men min lösen kräver ett mellanslag som jag inte kan skriva med fjärren...

tycker överlag att spelaren är ok, dock lite långsam ibland på vissa intensiva bd filmer...samt så tycker jag att den trådlösa nätverksfuntionen är lite sisådär...ibland fungerar den felfritt, ibland inte alls...trots att routern står 1.5m ifrån...dessutom är den inbyggda spelaren under all kritik...vissa har inga problem som helst..medans min kan ENDAST köra filer lokalt, dvs antingen via USB eller skiva...allt genom trådbundet eller trådlöst fungerar ej...filen stöds inte lr vad det nu heter..

Redigerat av GambitSWE, 09 May 2011 - 21:40.

Postad 18 May 2011 - 13:42

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
pilknapparna funkar väl? Min trådlösa uppkoppling funkar perfekt. Sen beror det väl vilka format dina filmer lr dyl. har. Vissa mkv,H264 osv. kan vara kodade lite olika. Bara koda om dom med ngt gratis program osv till MKV med AC3 ljud osv.

Postad 29 May 2011 - 10:54

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ny uppdatering tillgänglig, första sedan januari tror jag.

Ver.1020.4 May.27.2011

//mrnis

Postad 29 June 2011 - 05:29

majls
  • majls
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Kikat runt lite och denna spelaren verkar helt okay till ett hyfsat pris.

Min fråga är dock bara, hur är ljudnivån jämfört med en PS3a?

Postad 14 July 2011 - 08:45

ChrilleDahl
  • ChrilleDahl
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Finns det någon annan spelare som klarar det?

WD TV Live, den pyttelilla mediaspelaren är mitt tips. Jag använder den själv och den spelar alla format jag har kastat på den. Inga problem med 1080p över LAN:et , Inga problem med srt:s ejler de andra formaten på undertexter heller. En grym liten spelare för en tusenlapp.

Jag trodde också i min enfald att jag skulle kunna använda tv:ns inbyggda mediaspelare för att göra exakt samma sak som jag gör idag. Till saken hör att jag dessutom kör ett par MAC:ar hemma, och vi vet ju hur stödet för DLNA är där.

Postad 16 July 2011 - 16:26

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Provade denna maskin ett tag och är väldigt nöjd. I vissa video-sekvenser på en BD-skiva visar den inte bilden i början; Man hör ljudet, men bilden kommer inte upp förrän 5-10 sekunder senare (HDMI handshake?). Någon som märkt detta?

Om man vill kunna spela BD/DVD-iso och MKV-filer utan problem föreslår jag att man köper en riktig mediaspelare istället. Jag har aldrig sett eller hört talas om en TV, förstärkare eller BD/DVD-spelare som klarar av att spela upp mer än de ordinära media-formaten.

Redigerat av Unregistered1425, 18 July 2011 - 17:17.

Postad 18 July 2011 - 09:19

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Min fråga är dock bara, hur är ljudnivån jämfört med en PS3a?

Väldigt tyst jämfört med PS3:an - som natt och dag. Jag har dock den första generationen av PS3 så det kanske blev bättre senare.

Postad 20 July 2011 - 21:24

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Om man vill kunna spela BD/DVD-iso och MKV-filer utan problem föreslår jag att man köper en riktig mediaspelare istället. Jag har aldrig sett eller hört talas om en TV, förstärkare eller BD/DVD-spelare som klarar av att spela upp mer än de ordinära media-formaten.

I stand corrected; Köpte en Oppo 95 och den klarade CD-, DVD-, BD- och BD3D-iso. Lite dyr kanske, men fin och funktionell.

Postad 22 July 2011 - 17:26

cfcjop
  • cfcjop
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har precis satt upp min nya bd-c6900 allt verkar funka fint hittills förutom USB. Jag stoppar in USB på framsidan och inget händer, är det ngn speciell version på USB eller?

För visst menas det en extern hårddisk via usb , eller?
FAT eller NTFS?

En sak till, köpte en HDMI kabel ver 1.4, den funkar inte däremot en HDMI ver 1.3, beror det på vilken HDMI TV klarar av, eller?

Redigerat av cfcjop, 22 July 2011 - 20:02.

Postad 22 July 2011 - 20:44

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har precis satt upp min nya bd-c6900 allt verkar funka fint hittills förutom USB. Jag stoppar in USB på framsidan och inget händer, är det ngn speciell version på USB eller?

För visst menas det en extern hårddisk via usb , eller?
FAT eller NTFS?

En sak till, köpte en HDMI kabel ver 1.4, den funkar inte däremot en HDMI ver 1.3, beror det på vilken HDMI TV klarar av, eller?

Jag har till min endast testat lösa USB-minnen till BDn (för fw-uppgradering), ej USB-HDD. USB-minnena behövde jag inte formatera om på något särskilt sätt. Däremot kör jag HDD mot min TV (PS50C7705) och har för mig att jag var tvungen att låta TVn formatera den för att det skulle fungera att spela in på den, däremot borde den kunna spela upp media-filer från FAT32 eller NTFS tror jag.

Det har för övrigt dessutom kommit en ny fw-uppdatering till spelaren:

This Firmware update provides the following benefits:

Ver.1021.2 Jul.18.2011

mvh
Mrnis

Redigerat av mrnis, 22 July 2011 - 20:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.