* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 15 April 2010 - 09:51
samuels3
-
samuels3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Absolut, det finns många konverters där ute. Den jag använder tar ca 40minuter för en 1,4GB Xvid film. När du menar Blu-ray, vad är filstorleken på den innan konvertering och filformat? Klarar den konvertera DVD iso och img filer?
Förlåt, med Blu-ray menar jag en .mkv fil på 4.4 gb. Den tar .vob och .ts också.
Postad 15 April 2010 - 10:11
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Tråkigt nog tycker jag att Högtalaren där bak på telefonen är under all kritik. Inget vidare mot min gamla Nokia N82 som ändå hade två högtalare och lät riktigt bra för att vara mobil. Nu menar jag när telefonen ringer.
Dessutom har den problem med att koppla upp sig mot vissa Bluetooth headset. Jag är osäker om den verkligen klarar Bluetooth Stereo eftersom den inte hittar min Nokia Stereo Bluetooth headset men hittar Nokia BH-700 in ear headset som är mono. Andra som stött på problem? Kollegan användare samma Nokia Bluetooth Stereo Bluetooth på sin Magic och där funkar det
Postad 15 April 2010 - 10:17
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Tråkigt nog tycker jag att Högtalaren där bak på telefonen är under all kritik. Inget vidare mot min gamla Nokia N82 som ändå hade två högtalare och lät riktigt bra för att vara mobil. Nu menar jag när telefonen ringer.
Dessutom har den problem med att koppla upp sig mot vissa Bluetooth headset. Jag är osäker om den verkligen klarar Bluetooth Stereo eftersom den inte hittar min Nokia Stereo Bluetooth headset men hittar Nokia BH-700 in ear headset som är mono. Andra som stött på problem? Kollegan användare samma Nokia Bluetooth Stereo Bluetooth på sin Magic och där funkar det
Jag kör med mitt SE DS980 utan problem
Postad 15 April 2010 - 10:18
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Det enda negativa jag kan säga är väl att....hmmm.... jadu... ... Jo... man får inga notifieringar från facebook vid händelser. Kanske finns nåt bättre app än det officiella? Sen så finns det ingen riktigt snygg widget som visar kalendern men det är väl en smaksak. En annan dum sak var att när jag länkade först Gmail-kontot till telefonen och sedan facebook så lades det till en ###### massa kontakter i telefonboken. Alla epost-adresser som jag nånsin mailat samt alla personer man är vän med på facebook hamnade i telefonlistan. Hittar inte hur man får bort dem heller?
Satte min i laddaren direkt när jag kom hem med en utan att starta den, kl var runt 12 då och den var fulladdad vid 14 och då tog jag ut den ur laddaren o startade för första gången. Satt och pillade på den konstant med wifi igång och batteriet var slut vid strax före 20.00...
edit: Saknar möjligheten att visade kommande händelser från kalender på låsskärmen också.
Det blev lika för mig...alla facebook kontakter hamnade i telefonlistan. Dom vill jag inte ha ... Har du löst problemet ännu eller? Jag vill bara kunna föra över mina kontakter från min SE telefon...det räcker för mig. Men vill gärna veta hur jag kan ta bort FB kontakter först och sen veta att dom inte dyker upp igen...
Postad 15 April 2010 - 10:20
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag gjorde en hel del tester av videokonvertering med Nexus One vilket lär funka lika bra här, finns "exempelklipp" att ladda ner. Originalinlägget finns på Swedroid, drar en kopia här med. Ljudsyncproblemet är sedan dess löst, man satte helt enkelt framerate till "Auto" så löste den allt själv. http://www.swedroid....mp;postcount=10Handbrake med blundens profil blev ju kalas! Filstorleken är lite större än med AnyDVD dock, men ljudet verkar hamna i sync varje gång. Får försöka trimma lite.
Testar lite mer när jag ändå är i farten. Kör med hela Pixars "Lifted"-klipp och testar lite olika inställningar. Fyller på allt eftersom.
AnyDVD "default": http://www.onionen.s...dvd_default.mp4 Handbrake "blunden": http://www.onionen.s...ake_blunden.mp4 Handbrake "blunden" med bitrate 1200: http://www.onionen.s...dbrake_1200.mp4 AnyDVD "Lezziter" utan framefill och med 24fps: http://www.onionen.s...vd_lezziter.mp4 Handbrake "blunden" med bitrate 1500: http://www.onionen.s...dbrake_1500.mp4 AnyDVD "Lezziter" utan framefill, 1350 i bitrate, auto fps (den jag använder till vardags): http://www.onionen.s...zziter_1337.mp4
Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 15 April 2010 - 10:26.
Postad 15 April 2010 - 10:24
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Det blev lika för mig...alla facebook kontakter hamnade i telefonlistan. Dom vill jag inte ha ... Har du löst problemet ännu eller? Jag vill bara kunna föra över mina kontakter från min SE telefon...det räcker för mig. Men vill gärna veta hur jag kan ta bort FB kontakter först och sen veta att dom inte dyker upp igen...
I varje kontakt så har du LÄNK. Gå in på den och avlänka kontakten från Facebook, missförtod jag kanske?
Postad 15 April 2010 - 10:27
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Något tips på vad man ska göra eller inte göra för att slippa att samma sak händer när jag startar upp min?
Postad 15 April 2010 - 10:31
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
För att behålla länken men inte visa "facebook only"-kontakter, tryck upp menyn i "People" och välj "View". Där kan man välja exakt vilka kontakter som ska synas, mycket smidigt!
Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 15 April 2010 - 10:31.
Postad 15 April 2010 - 10:43
Allsång
-
Allsång
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är skärmen repkänslig så att man behöver köpa ett skydd? I såfall gärna ett tips på ett sådant.
Postad 15 April 2010 - 11:16
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Väntar spänt på att min Desire som ska anlända under dagen och har en fundering. Jag vill synka mot Outlook och undrar om det finns stöd för detta eller måste jag ladda ned något som fixar det?
Postad 15 April 2010 - 11:34
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hur funkar flash i browsern ? T.ex. Svtplay, Tv4play bla bla bla..... Inte svtplay.se/mobil utan riktigt flashbaserade. Den skulle väl klara flash tyckte jag mig läsa ?
Jag var inne på svtplay igår men det enda som kommer fram är "Programmet kan inte visas för att det verkar som om du inte befinner dig i Sverige. Våra rättigheter tillåter oss endast att visa vårt material för en svensk publik. Om detta är fel, vänligen kontakta [email protected]" eller något i den stilen. Blir samma även om jag surfar via mitt WiFi hemma. Någon som har en lösning? Kommer väl säkert en app snart ändå från svt.. Gå till inställningar/säkerhet. Överst så finns "Ange grafiskt lösenord"
Tack så mycket! Att jag missat det.. hehe :) hej! fick hem min Desire igår och den är väldigt fin. i början fungerade nypfunktionen, den man bl.a. använder till att zooma på webben. men efter ett tag fungerade det inte längre. nån som upplever samma problem eller misstänker nån inställning jag lyckats komma åt? tack!
ok löst! startade om telefonen, nu funkar det igen:)
Jag hade samma problem igår när jag lekte loss med den för första gången. En omstart gjorde dock susen ja! För att behålla länken men inte visa "facebook only"-kontakter, tryck upp menyn i "People" och välj "View". Där kan man välja exakt vilka kontakter som ska synas, mycket smidigt!
Jag förstår inte detta med facebook-kontakterna.. jag vill ju kunna gå in på en SIM-kontakt och sedan vidare till den personens profil på facebook. Som det är nu ser jag både SIM och facebook i kontaktlistan, vad jag vill är att endast ha SIM-listan med att de posterna är länkade till respektives facebook-konton. Går det att göra?
Postad 15 April 2010 - 11:41
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
Väntar spänt på att min Desire som ska anlända under dagen och har en fundering. Jag vill synka mot Outlook och undrar om det finns stöd för detta eller måste jag ladda ned något som fixar det?
På minneskortet som är monterat i telefon så ligger ett program, HTC Sync. Installera på datorn och sen kan du synka kontakter och kalendern från outlook.
Postad 15 April 2010 - 11:44
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag gör så att jag lägger in dem på sd-kortet och installerar sedan därifrån, de läggs alltid in på telefonens minne (om du inte rootat och installerar dem direkt på sd-kortet dvs)
smidigare sätt är faktiskt att installera direkt från "market", men jag har mycket fritid just nu 
Enda nackdelen med att installera programmen så, det är att när det kommer uppdatering till programmen så syns inte det i butiken. De program du installerar direkt från butiken visas när det finns en uppdatering....
Postad 15 April 2010 - 11:47
Kungkalle666
-
Kungkalle666
-
Rookie
-
3 inlägg
När man installerat scandinavien keybord och aktiverat det i "INDATAMETOD" så slutar min multi-touch att fungera,zoomning på webben...nån som vet hur man ställer in det??
Postad 15 April 2010 - 11:53
zeelo
-
zeelo
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Då var det bekräftat, ingen hemlighet på något sätt och det var väl det dom flesta av oss tror/trodde. Jaha ja.. då blir det kanske ingen desire... "Hi Andreas, thanks for your email.
I am afraid that as far as I am aware, the Black desire is an exclusive for the Orange network. If Orange do not have a network in your country, it would seem that you would not be able to get the Desire in Black locally.
Best regards, Pete W HTC"
Redigerat av zeelo, 15 April 2010 - 11:57.
Postad 15 April 2010 - 11:56
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag kör Xilisoft video convertet som i mitt tycke är smidig, man kan välja nexus one så är upplösning förinställd. Sedan väljer man själv kvalitet på ljud och bild, riktigt enkelt. En Blu-ray till .mp4 blev 1 gb med kvalitet:Bästa. Nackdelen är att det tar lång tid, har inte provat än med lägre kvalitet. Men madagascar 2 ser fantastisk ut på skärmen, valde en tecknad film första gången för att göra skärmen rätt. Färgerna är ju sjukt härliga!
Jag har fixat Xilisoft nu, men ser ingen profil där man kan välja Nexus One. Sitter du inne på lite data om upplösning och så så att jag kan göra en egen profil med samma egenskaper eller vad säger du?  ' När man installerat scandinavien keybord och aktiverat det i "INDATAMETOD" så slutar min multi-touch att fungera,zoomning på webben...nån som vet hur man ställer in det??
Vi är några fler i tråden vars multitouch har slutat fungera, men att det var efter att vi installerat scandinavian keyboard visste jag inte. Mycket möjligt att det var så för mig också! Starta om telefonen bara så kommer det tillbaka, och min multitouch har inte försvunnit sedan just efter att jag installerat ovanstående.
Redigerat av U-Nas, 15 April 2010 - 11:57.
Postad 15 April 2010 - 11:57
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
På minneskortet som är monterat i telefon så ligger ett program, HTC Sync. Installera på datorn och sen kan du synka kontakter och kalendern från outlook.
Och om man har en Exchangeserver att synca mot - funkar det med kontakterna? Någon som vet?
Postad 15 April 2010 - 12:18
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Citera(U-Nas @ Apr 14 2010, 23:42 ) En annan sak.. jag hittar inte den där säkerhetsgrejen som man har sett på youtube. Att man måste rita ett visst mönster med fingret för att låsa upp mobilen efter att den har vilat ett tag. Var det också en app eller ska det finnas direkt i telefonen? Har vart inne och snurrat i inställningarna halva kvällen.
Gå till inställningar/säkerhet. Överst så finns "Ange grafiskt lösenord"Gällande ovan. Jag ser Ange Grafisk Lösenord men den är gråmarkerad. Jag undrar om det är för att jag syncar med företagets Exchange Server där man satt obligatorisk lösenord om man synkar mot servern, därmed måste jag nu alltid ange en kod i bokstäver och kan inte använda den grafiska delen. Har ni andra samma problem som synkar mot er Exchange server? Det gåt heller inte att avaktivera koden
Redigerat av Midnight, 15 April 2010 - 12:20.
Postad 15 April 2010 - 12:23
spajder
-
spajder
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Och om man har en Exchangeserver att synca mot - funkar det med kontakterna? Någon som vet?
Japp, den synkar upp alla kontakter som du har på exchnage-kontot om du vill det.
Postad 15 April 2010 - 12:28
spajder
-
spajder
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Citera(U-Nas @ Apr 14 2010, 23:42 ) En annan sak.. jag hittar inte den där säkerhetsgrejen som man har sett på youtube. Att man måste rita ett visst mönster med fingret för att låsa upp mobilen efter att den har vilat ett tag. Var det också en app eller ska det finnas direkt i telefonen? Har vart inne och snurrat i inställningarna halva kvällen.
Gå till inställningar/säkerhet. Överst så finns "Ange grafiskt lösenord"
Gällande ovan. Jag ser Ange Grafisk Lösenord men den är gråmarkerad. Jag undrar om det är för att jag syncar med företagets Exchange Server där man satt obligatorisk lösenord om man synkar mot servern, därmed måste jag nu alltid ange en kod i bokstäver och kan inte använda den grafiska delen. Har ni andra samma problem som synkar mot er Exchange server? Det gåt heller inte att avaktivera koden
När det gäller att du måste ange kod i bokstäver efter du synkat den mot exchange. Detta stys av en policy på exchnage servern, där det är inställt att alla som kopplar upp sig via active sync/smartphone för att syka, ska ange ett alfanumeriskt lösenord. så det har inget med telefonen att göra utan mer den servermiljö som du försöker synka emot. Jag gissar att du kör exchnage 2007 och kanske server 2008 eller sbs 2008.
Postad 15 April 2010 - 12:47
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
När det gäller att du måste ange kod i bokstäver efter du synkat den mot exchange. Detta stys av en policy på exchnage servern, där det är inställt att alla som kopplar upp sig via active sync/smartphone för att syka, ska ange ett alfanumeriskt lösenord. så det har inget med telefonen att göra utan mer den servermiljö som du försöker synka emot. Jag gissar att du kör exchnage 2007 och kanske server 2008 eller sbs 2008.
Stämmer, men det intressanta är att ena kollegan har Magic och kan köra det grafiska lösenordet och den andra kollegan har Hero och kör också grafiska och är kopplat mot samma server. Kan ju vara pågrund av Android 2.1??
Postad 15 April 2010 - 13:01
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Använd MyPhoneExplorer, den kan synca SE telefoner med gmail, skit enkelt, http://www.fjsoft.at/en/
Har den stöd för Iphone? Har samma problem fast äger en 1a generationens Iphone
Postad 15 April 2010 - 13:34
spajder
-
spajder
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Stämmer, men det intressanta är att ena kollegan har Magic och kan köra det grafiska lösenordet och den andra kollegan har Hero och kör också grafiska och är kopplat mot samma server. Kan ju vara pågrund av Android 2.1??
Japp, HTC har lagt till detta i Desire. Saxat från dustin: "HTC Desire har också bättre stöd för säkerhetsfunktionerna i Exchange, t.ex. lösenordsskydd och fjärradering av data." http://www.dustin.se...5010382590.aspx
Postad 15 April 2010 - 13:37
tourqe
-
tourqe
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
har sökt men hittar inte: Vad är det för material den är gjord av?aluminiumaktit eller ngt gummi?
Postad 15 April 2010 - 13:48
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Plast med känsla av gummi på baksidan
Postad 15 April 2010 - 13:59
mastodontjoel
-
mastodontjoel
-
Rookie
-
4 inlägg
är det nån som känner till återförsäljare som säljer passande fodral/fickor till Desire? fysisk butik alltså, inte webshop. var runt och letade på stan igår men inga hade några som passade
Postad 15 April 2010 - 14:05
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Jag har för mig att iPhones skall passa. Det är nästan samma mått. Testa.
Postad 15 April 2010 - 14:07
samuels3
-
samuels3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
[quote name='U-Nas' date='Apr 15 2010, 12:56 ' post='2866575'] Jag har fixat Xilisoft nu, men ser ingen profil där man kan välja Nexus One. Sitter du inne på lite data om upplösning och så så att jag kan göra en egen profil med samma egenskaper eller vad säger du?  ' Under fliken "Profile" finns ju en mängd olika spelare. Välj bara Android och där har du Nexus One. Om inte, välj bara 800x480 .mp4 så ska det ordna sig.
Postad 15 April 2010 - 14:09
Warmiz
-
Warmiz
-
Amatör
-
-
70 inlägg
är jäkligt nöjd med min telefon än så länge, vad jag ska med allt till de vet ja inte men de är kul
ja har en process som titt som tätt krashar, nån mer som upplevt det? har det nåt med uppkopplingen att göra?
medelandet jag får är "Processen com.htc.bg avslutades oväntat. Försök igen. "
då kan ja enbart välja att "tvinga fram en stängning"
Postad 15 April 2010 - 14:20
spajder
-
spajder
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
är jäkligt nöjd med min telefon än så länge, vad jag ska med allt till de vet ja inte men de är kul 
ja har en process som titt som tätt krashar, nån mer som upplevt det? har det nåt med uppkopplingen att göra?
medelandet jag får är "Processen com.htc.bg avslutades oväntat. Försök igen. " då kan ja enbart välja att "tvinga fram en stängning"
Jag har upplevat samma sak.
Postad 15 April 2010 - 14:20
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag har fixat Xilisoft nu, men ser ingen profil där man kan välja Nexus One. Sitter du inne på lite data om upplösning och så så att jag kan göra en egen profil med samma egenskaper eller vad säger du? '
Under fliken "Profile" finns ju en mängd olika spelare. Välj bara Android och där har du Nexus One. Om inte, välj bara 800x480 .mp4 så ska det ordna sig.
Tack för svaret! Jag har inget sånt alternativ i min lista.. ändå är det "Ultimate" jag kör. Såhär ser det ut. Nu har jag iaf lyckats konvertera en film till mp4.. men jag hittar ingen mediaspelare som verkar hitta filen. Den ligger på SD-kortet under media/video.. tacksam för mer hjälp
Postad 15 April 2010 - 14:21
aslsthlm
-
aslsthlm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Har den stöd för Iphone? Har samma problem fast äger en 1a generationens Iphone
Ingen aning hur det är med Iphone, om den precis som Desire synkar med gmail..
Postad 15 April 2010 - 14:26
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ingen aning hur det är med Iphone, om den precis som Desire synkar med gmail..
Tar och prövar när jag kommer hem helt enkelt. Inget annat förslag på hur man kan få över sina kontakter från sin Iphone till Desirn annars? Via datorn vore kanon.
Postad 15 April 2010 - 14:52
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
är det nån som känner till återförsäljare som säljer passande fodral/fickor till Desire? fysisk butik alltså, inte webshop. var runt och letade på stan igår men inga hade några som passade
Clas Ohlson, Teknikmagasinet, Kjell & Co mfl. I stort sett alla fodral som passar till iphone bör passa bra till Desire. Desire: 119 x 60 x 11.9 mm Iphone: 115.5 x 62.1 x 12.3 mm T.ex http://www.clasohlso...px?id=146114808 som är 120x75 mm
Postad 15 April 2010 - 14:53
mastodontjoel
-
mastodontjoel
-
Rookie
-
4 inlägg
Clas Ohlson, Teknikmagasinet, Kjell & Co mfl. I stort sett alla fodral som passar till iphone bör passa bra till Desire.
Desire: 119 x 60 x 11.9 mm Iphone: 115.5 x 62.1 x 12.3 mm
T.ex http://www.clasohlso...px?id=146114808 som är 120x75 mm
tackar!
Postad 15 April 2010 - 14:59
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Clas Ohlson, Teknikmagasinet, Kjell & Co mfl. I stort sett alla fodral som passar till iphone bör passa bra till Desire.
Desire: 119 x 60 x 11.9 mm Iphone: 115.5 x 62.1 x 12.3 mm
T.ex http://www.clasohlso...px?id=146114808 som är 120x75 mm
Be att få prova i butiken innan köp. 120x75 lär ju vara yttermått.
Postad 15 April 2010 - 15:03
samuels3
-
samuels3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tack för svaret! Jag har inget sånt alternativ i min lista.. ändå är det "Ultimate" jag kör. Såhär ser det ut. Nu har jag iaf lyckats konvertera en film till mp4.. men jag hittar ingen mediaspelare som verkar hitta filen. Den ligger på SD-kortet under media/video.. tacksam för mer hjälp 
Så här ser min ut, kör platinum. Kanske är därför? Min har ju stöd för Ipad så den verkar vara up-to-date.
Namnl_s.jpg 152.65K
0 Antal nerladdningarVisst e det sjukt, finns ju ingen filhanterare från start. Jag var tvungen att ta ner en från market, gick in i SD kortet och där låg filmen som gick utmärkt att spela. Men varför finns ingen video "app" precis som den förintstallerade musik appen?
Postad 15 April 2010 - 15:16
marlun
-
marlun
-
Rookie
-
8 inlägg
Har förstått att apps inte kan installeras på minneskortet utan en massa tweakande...
Är detta ett problem?
Hur mycket apps kan man installera i RAM (har ingen uppfattning om hur stora android apps är normalt)?
Kan någon posta en länk till tutorial hur man fixar till så att man kan installera apps på minneskort på HTC Desire?
Tusen tack!.
/marlun
Postad 15 April 2010 - 15:26
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Du måste välja mp4. Mobilen klarar inte det format du valt på bilden By the way, är det någon som vet vad som krävs för att få thumbnails bilder på sin musik? Är det vanliga jpg filer i samma album katalog?
Redigerat av Midnight, 15 April 2010 - 15:28.
Postad 15 April 2010 - 15:40
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Har förstått att apps inte kan installeras på minneskortet utan en massa tweakande...
Är detta ett problem?
Hur mycket apps kan man installera i RAM (har ingen uppfattning om hur stora android apps är normalt)?
Kan någon posta en länk till tutorial hur man fixar till så att man kan installera apps på minneskort på HTC Desire?
Tusen tack!.
/marlun
Det ska inte vara nåt problem att minneskortet inte kan användas för apps. Har väl nämnts tidigare i tråden om jag inte minns fel. Prova att söka lite. Tror du kan installera uppåt åtminstone 100 apps utan problem. För att kunna installera apps på minneskortet måste du "roota" telefonen = ingen mer garanti.
Redigerat av mmange, 15 April 2010 - 15:42.
Postad 15 April 2010 - 15:45
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Så här ser min ut, kör platinum. Kanske är därför? Min har ju stöd för Ipad så den verkar vara up-to-date.
Visst e det sjukt, finns ju ingen filhanterare från start. Jag var tvungen att ta ner en från market, gick in i SD kortet och där låg filmen som gick utmärkt att spela. Men varför finns ingen video "app" precis som den förintstallerade musik appen?
Okej, det måste vara det som är problemet. Jag lyckades iofs lägga över två filmer som fungerar nu, efter en del pillande med upplösningar och annat. Men jä-lar vilken bra bild det är! Vi snackar DVD-känsla över det hela. Tack för hjälpen samiels3! Du måste välja mp4. Mobilen klarar inte det format du valt på bilden
Jag hade valt mp4, tror att wmv är markerat för att jag hovrade med musen där när jag tog screenshoten bara :)
Redigerat av U-Nas, 15 April 2010 - 15:46.
Postad 15 April 2010 - 15:45
RetaN
-
RetaN
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hmm när jag trycker Telefon så får jag upp alla mina vänner på facebook där och jag vill bara att mina sim kontakter ska visas.. nu är allt blandat.. någon som vet hur man får bort facebook kontakterna?
//Robban
Postad 15 April 2010 - 15:47
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hmm när jag trycker Telefon så får jag upp alla mina vänner på facebook där och jag vill bara att mina sim kontakter ska visas.. nu är allt blandat.. någon som vet hur man får bort facebook kontakterna?
//Robban
Gå in i Kontakter. Sedan trycker du MENU-knappen och sedan på Visa. Där kan du avbocka facebook, google, gmail, SIM osv.
Postad 15 April 2010 - 16:20
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
Visst har Desire och Nexus samma mått på telefonen? Isånnafall så ska ju en bilhållare för Nexus passa.... http://www.brodit.se/images/511126.jpg
Postad 15 April 2010 - 16:22
Warmiz
-
Warmiz
-
Amatör
-
-
70 inlägg
vet att det diskuterades om det behövdes någon task killer i den gamla tråden, vad kom man fram till? hittar inte det när jag söker
sen har jag problem med att få mina kontakter synkade mot facebook, bilder osv, "min" kontakt funkar men resten vill den inte hitta. Har lagt in mitt facebook konto under konton och synkronisering och försökt få det att funka men de vill inte
ursäkta en Andriod nybörjare
Såg nu föregående inlägg, om jag går in och kollar vilka kontakter som finns har jag inga under facebook, fast de syns om ja trycker på appen?
Redigerat av Warmiz, 15 April 2010 - 16:25.
Postad 15 April 2010 - 16:24
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Vad jag läst mig till så behöver man ingen task killer, android fixar det själv. Jag kör då utan och jag tycker inte den tar så mkt batteri.
Postad 15 April 2010 - 16:54
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Sitter här och försöker få grepp på telefonen, men det är mycket att ta in för en gammal SE-användare  HUr som haver, har tre frågor:
1) När man installerar Scandinavian Keyboard så slutar "pinch-zoom"-funktionen att fungera (iaf för mig). Finns det nån lösning på detta? Iofs inget jätteprioriterat då ordboken funkar riktigt jäkla bra på å gissa ord.
2) Sortering av kontakter. Finns det inget sätt att sortera kontakterna efter efternamn? Har letat som en galning och prövat alla möjliga knep å knåp. Använder mig av MyPhoneExplorer för att få över SE-kontakter till .vcf-fil som sedan kopieras in i telefonen. Allt funkar bra förutom att jag inte kan sortera kontakterna
3) På vissa kontakter så finns det en "Länk"-knapp uppe till höger som om man klickar på visar en meny med mailadresser som man kan koppla (ser ut som en kedja med öppen eller stängd länk i). Vad innebär detta?
Allt detta kanske står i manualen nånstans men jag hittar det inte (har ju iofs inte lagt ner så mkt tid på att leta i den heller). Jaja, den som vill får gärna upplysa mig...
PS
Sicken jädra telefon detta är. Helt sjukt!
DS
Postad 15 April 2010 - 16:56
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
vet att det diskuterades om det behövdes någon task killer i den gamla tråden, vad kom man fram till? hittar inte det när jag söker
sen har jag problem med att få mina kontakter synkade mot facebook, bilder osv, "min" kontakt funkar men resten vill den inte hitta. Har lagt in mitt facebook konto under konton och synkronisering och försökt få det att funka men de vill inte
ursäkta en Andriod nybörjare 
Såg nu föregående inlägg, om jag går in och kollar vilka kontakter som finns har jag inga under facebook, fast de syns om ja trycker på appen?
Det är nog många som är android-nybörjare i denna tråden misstänker jag, så ursäkta inte  Själv hittade jag lösningen i eftermiddags! Du måste kopiera över alla dina SIM-kontakter till telefonminnet för att kunna länka dem till facebook-konton. När du gjort det så går du in på en kontakt, trycker på länk-ikonen i övre högra hörnet, sedan på facebook och sedan väljer du den profil som ska knytas till kontakten. Busenkelt (när man väl kommit på det).
Postad 15 April 2010 - 16:57
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vilken telefon, vilket bygge, känner inte alls att den är plastig, visst när man öppnat upp baksidan och känner på den separat, men när allt sitter på knakar det inte ett dugg och det känns som ett genuint bygge.
Den är grymt snabb, har väldigt fin skärm och känns helt enkelt underbar.
Den är för mig en Iphone 3G S utan dess besvikelser och på steroider, en x10a med 10 ggr bättre touch. Ett konstverk! =)
Och jag har bara lekt med den 1 dag.
Hahaha
Postad 15 April 2010 - 17:22
Fesoj
-
Fesoj
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Bara jag som tycker att det är lite lågt ljud när det ringer? Har på max men tycker inte att den väsnas speciellt mycket alls....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|