Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 April 2010 - 17:23

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vad jag läst mig till så behöver man ingen task killer, android fixar det själv. Jag kör då utan och jag tycker inte den tar så mkt batteri.

Nej har hört lite om att task killer inte ska vara bra, hade den själv på min Spica tidigare, men avinstallera den.
Vad tror ni om (Juice defender) då? Har hört den skall spara mycket batteri, vet inte säkert, men ladda ner den iallafall så får man se, blev inte ricktigt klok på hur man använder den.

Redigerat av ffodil, 15 April 2010 - 17:23.

Postad 15 April 2010 - 17:25

tolchock
  • tolchock
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig? Min dator kan inte hitta min desire när jag kopplar in den. Detta även om jag säger att den ska öppna bara minneskortet. Säger att den inte hittar någon drivrutin. Kör med win7, någon som haft samma problem?

Postad 15 April 2010 - 17:53

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Du måste välja mp4. Mobilen klarar inte det format du valt på bilden

By the way, är det någon som vet vad som krävs för att få thumbnails bilder på sin musik? Är det vanliga jpg filer i samma album katalog?

Jag läste nånstans att det kunde vara i form av .jpg bilder, minns inte exakt hur det beskrevs. Men när jag prövade med mina mp3'or där jag i ID3-taggen lagt till Album omslaget så syns det så fint så (alltså ingen separat .jpg-fil i mappen med mp3'or). Kan rekommendera Tag&Rename för att fippla med mp3'or, men det finns säkert flera andra bra verktyg oxå...

Postad 15 April 2010 - 17:57

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig? Min dator kan inte hitta min desire när jag kopplar in den. Detta även om jag säger att den ska öppna bara minneskortet. Säger att den inte hittar någon drivrutin. Kör med win7, någon som haft samma problem?

För mig så funkade inte alla mina usb-portar mot desiren. De som inte var direkt kopplade till datorn funkade inte, t ex de som finns i skärmen. Men hur som, när väl det var löst så får man (eller rättare sagt, jag får) upp en ruta på telefonen om hur jag vill använda den: Bara ladda; HTC Sync, Diskenhet och nåt mer. Efter att man valt ur menyn så uppför sig telefonen beroende på valt alternativ. Vet inte om detta är till nån hjälp dock, du verkar ju ha "havererat" innan dessa steg i processen...

Postad 15 April 2010 - 17:57

Unregistered44593
  • Unregistered44593
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Nu har jag en nexus men har du monterat USB-anslutningen på telefonen?
När du sätter i sladden får du en notifikation som säger USB-ansluten, klicka på den och välj montera.
Så gör man på nexusen iaf.

Postad 15 April 2010 - 18:14

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
EDIT: Löst

Redigerat av New Player, 15 April 2010 - 18:35.

Postad 15 April 2010 - 18:15

RetaN
  • RetaN
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Gå in i Kontakter. Sedan trycker du MENU-knappen och sedan på Visa. Där kan du avbocka facebook, google, gmail, SIM osv.

tack tack nu har jag bokat ur allt utom SIM. men har fortfarande massa kontakter kvar med facebook logga i hörnet :).. vill ha bort alla dom... damn... hur? :)

Postad 15 April 2010 - 18:23

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
fick min idag
kan säga att det är INTE kul att gå över från SE C901
man blir knäpp

hitta iaf bugg i sk*ten
under samtalshistorik finns det
Alla samtal
Inkommande samtal
Inkommande samtal "igen borde va Utgående Samtal"
Missade samtal

Postad 15 April 2010 - 18:35

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

tack tack nu har jag bokat ur allt utom SIM. men har fortfarande massa kontakter kvar med facebook logga i hörnet :).. vill ha bort alla dom... damn... hur? :)

Jag bockar av mina facebook kontakter men dom försvinner iaf inte från listan.. Jag vill som du att bara få bort alla fb kontakter. Vill inte tro det men det verkar banne mig vara en bugg. B)

Postad 15 April 2010 - 18:35

Unregisteredc9875fc5
  • Unregisteredc9875fc5
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

fick min idag
kan säga att det är INTE kul att gå över från SE C901
man blir knäpp

hitta iaf bugg i sk*ten
under samtalshistorik finns det
Alla samtal
Inkommande samtal
Inkommande samtal "igen borde va Utgående Samtal"
Missade samtal

Det är inte en översättningsmiss tro? tänker om det kanske står är rätt när den exempelvis är på engelska? Får väl hoppas de skickar ut fixar mot sånt. :)

Postad 15 April 2010 - 18:45

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
jag har också hittat en språk-bugg.. när det ringer så står det "Dra nedåt för att svara eller pull up to decline call"

Postad 15 April 2010 - 18:46

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Det är inte en översättningsmiss tro? tänker om det kanske står är rätt när den exempelvis är på engelska? Får väl hoppas de skickar ut fixar mot sånt. :)

japp så var det
inget fel på Engelska

Postad 15 April 2010 - 18:47

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

EDIT: Löst

Nu har jag ingen om vad just ditt problem var men rent allmänt...istället för att bara skriva "löst" låt istället frågan vara kvar och skriv vad lösningen var. Fler än du kanske råkar ut för samma sak och kan då hitta lösningen på problemet. =)

Postad 15 April 2010 - 19:17

zx
  • zx
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Börja bli lite smått irriterad eller så är jag bara utvecklingsstörd, men hur fan får jag igång wifi?
Den hittar min router men vägrar ansluta! Blir bara misslyckas lr nått.
Har en THOMSON TG585. Har tom provat och köra utan kryptering o allt! Men icke!

Postad 15 April 2010 - 19:20

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Börja bli lite smått irriterad eller så är jag bara utvecklingsstörd, men hur fan får jag igång wifi?

MAC-filtrering som ställer till det? Det hade jag tydligen inställt på wifi. var dock inte samma router.

Postad 15 April 2010 - 19:29

mattias.gustafsson
  • mattias.gustafsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har någon kollat om Blåtanden fungerar bra tillsammans med wifi? HTC Legend verkar ha vissa problem med detta så nu undrar jag hur denna telefon fungerar med blåtand. Det vore intressant och veta om man kan ha headset placerat en bit bort från telefonen eller lider den av samma problem som Legenden verkar ha.

Postad 15 April 2010 - 19:33

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det är nog många som är android-nybörjare i denna tråden misstänker jag, så ursäkta inte :)
Själv hittade jag lösningen i eftermiddags! Du måste kopiera över alla dina SIM-kontakter till telefonminnet för att kunna länka dem till facebook-konton. När du gjort det så går du in på en kontakt, trycker på länk-ikonen i övre högra hörnet, sedan på facebook och sedan väljer du den profil som ska knytas till kontakten. Busenkelt (när man väl kommit på det).

Har provat detta, kontakterna låg redan på telefonminnet. Problemet är att jag inte ser några facebook kontakter att synka mot. Funderar på om detta kan ha nåt att göra med att när jag går in på facebook appen, går till vänner och vänner ingen så ser jag min kontakter, men inte om jag där trycker på alla.
Nån som har nån aning om varför det ser ut som de gör samt om de kan hänga ihop? Och framförallt, vad gör jag åt de? :)
Suttit halva dagen och redigerat kontakter osså får ja inte detta att fungera, tråkigt värre!

Postad 15 April 2010 - 19:42

tolchock
  • tolchock
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

För mig så funkade inte alla mina usb-portar mot desiren. De som inte var direkt kopplade till datorn funkade inte, t ex de som finns i skärmen. Men hur som, när väl det var löst så får man (eller rättare sagt, jag får) upp en ruta på telefonen om hur jag vill använda den: Bara ladda; HTC Sync, Diskenhet och nåt mer. Efter att man valt ur menyn så uppför sig telefonen beroende på valt alternativ. Vet inte om detta är till nån hjälp dock, du verkar ju ha "havererat" innan dessa steg i processen...

Nja jag kopplar in telefonen i en USB-port på framsidan i datorn. Telefonen hittar datorn och datorn telefonen. JAg väljer använd som lagringsenhet i telefonen. Problemet är att datorn säger att den inte känner igen den anslutna enheten och att den inte hittar en drivrutin till den så jag kan inte komma åt SD-kortet. Mycket märkligt.

Postad 15 April 2010 - 19:47

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Har någon kollat om Blåtanden fungerar bra tillsammans med wifi? HTC Legend verkar ha vissa problem med detta så nu undrar jag hur denna telefon fungerar med blåtand. Det vore intressant och veta om man kan ha headset placerat en bit bort från telefonen eller lider den av samma problem som Legenden verkar ha.

Köpte ett BT SE VH-300 att användas framförallt i bilen och det funkar alldeles utmärkt, även på lite avstånd.
Förövrigt ett nätt litet diskret set som man slipper en klump vid örat, till just samtal och t.ex. röstguidning på navigatorn.

Läste ditt inlägg en gång till nu och kanske missuppfattar vad du menar, tillsammans med WiFi?

Redigerat av ffodil, 15 April 2010 - 19:55.

Postad 15 April 2010 - 19:54

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Kan man få så det står i fältet högst upp hur många procent av batteriet som är kvar? En av få saker jag saknar från iPhone.

Postad 15 April 2010 - 19:55

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Köpte ett BT SE VH-300 att användas framförallt i bilen och det funkar alldeles utmärkt, även på lite avstånd.
Förövrigt ett nätt litet diskret set som man slipper en klump vid örat, till just samtal och t.ex. röstguidning på navigatorn.

Intressant headset, hur är det med micen.. den sitter väl i det lilla "fästet" va?
måste du ha den fastsatt överst vid kragen på tröja för att det ska höras bra vad man säger?

Postad 15 April 2010 - 20:05

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Intressant headset, hur är det med micen.. den sitter väl i det lilla "fästet" va?
måste du ha den fastsatt överst vid kragen på tröja för att det ska höras bra vad man säger?

Har testat det också, men det verkar som det spelar mest ingen roll var man satt klipset, bra ljud i båda ändar.
Lång tal och standbytid, nätt diskret, man märker inte man har det och inga andra heller, för den delen.
Knapp på öronsnäckan för svara lägga på , volymkontroll på micken.

Kan så klart tänka mig att i en bullrig miljö är det viktigare att ha micken så nära som möjligt.

Redigerat av ffodil, 15 April 2010 - 20:12.

Postad 15 April 2010 - 20:15

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Nej har hört lite om att task killer inte ska vara bra, hade den själv på min Spica tidigare, men avinstallera den.
Vad tror ni om (Juice defender) då? Har hört den skall spara mycket batteri, vet inte säkert, men ladda ner den iallafall så får man se, blev inte ricktigt klok på hur man använder den.

JuiceDefender är bland de bästa app jag har installerat på min Milestone.
Man kan tweaka reglerna (och det finns många) precis som man vill. Funkar riktigt bra och det sparar garanterat batteri.
Kan även rekommendera JuicePlotter och SeePu från samma utvecklare:
http://www.latedroid.com/

Postad 15 April 2010 - 20:16

mattias.gustafsson
  • mattias.gustafsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Läste ditt inlägg en gång till nu och kanske missuppfattar vad du menar, tillsammans med WiFi?

En del misstänker att felet med Legenden uppstår när både Blåtand och Wifi är aktiverat. Således, det kunde vara kul och veta om någon ser liknande tendenser med denna telefon.

Tack för ditt andra svar.

Redigerat av mattias.gustafsson, 15 April 2010 - 20:16.

Postad 15 April 2010 - 20:18

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
På tal om språkmissar tidigare i tråden så räcker det ju med att surfa in på HTCs hemsida och läsa svenska versionen där... Lite tråkigt att det blir såna missar i telefoner också, men borde dock vara lätt att åtgärda från deras sida.

Postad 15 April 2010 - 20:29

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

En del misstänker att felet med Legenden uppstår när både Blåtand och Wifi är aktiverat. Således, det kunde vara kul och veta om någon ser liknande tendenser med denna telefon.

Tack för ditt andra svar.

Jaha, så du menar om man har WiFi på datorn och kör mde BT headset samtidigt att det skulle störa vartannat.
Har inte kollat detta speciellt, men har haft WiFi igång samtidigt som BT headset och inte märkt nåt.
Skall kolla detta mer noga.

Postad 15 April 2010 - 20:38

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
snart kastar jag nog ut den

när jag kopplar in USB kabeln så står det att
USB enhet känns inte igen
har prova inst. HTC sync men den hittar inte telefonen

Postad bild

Postad 15 April 2010 - 20:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Har testat det också, men det verkar som det spelar mest ingen roll var man satt klipset, bra ljud i båda ändar.
Lång tal och standbytid, nätt diskret, man märker inte man har det och inga andra heller, för den delen.
Knapp på öronsnäckan för svara lägga på , volymkontroll på micken.

Kan så klart tänka mig att i en bullrig miljö är det viktigare att ha micken så nära som möjligt.

Och bra pris också! :)

Finns det volymknappar för att justera ljudet med?

Hur är det med "SE-logo", är det nån stor ful sådan mitt på öron-snäckan?

Edit:.. missade att du skrev att man justerar ljudet via "micken" :)

Redigerat av Unregisterededb978dd, 15 April 2010 - 21:04.

Postad 15 April 2010 - 20:58

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Var bor du? Vilket fönster ska jag ställa mig under? :)

Postad 15 April 2010 - 21:09

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

när jag kopplar in USB kabeln så står det att
USB enhet känns inte igen
har prova inst. HTC sync men den hittar inte telefonen

Postad bild

När du kopplar in den får du 3 eller 4 alternativ på telefonen.
Sync, ladda samt använd som disk. välj att använda den som disk så ska det nog funka. Sen får du installer a htc sync via datorn som ligger på minneskortet som följde med

Postad 15 April 2010 - 21:10

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Och bra pris också! :)

Finns det volymknappar för att justera ljudet med?

Hur är det med "SE-logo", är det nån stor ful sådan mitt på öron-snäckan?

Ja.
Ja, volymknapp på clipset/micken, svara, avsluta, avvisa, ringa upp senaste numret,besvara ett andra samtal,växla mellan samtal, ringa upp med röstkommandon med knapp tryck på öronsnäckan.
Nej, inget man ser på det lilla clipset. Inget alls på öronsnäckan.

Redigerat av ffodil, 15 April 2010 - 21:29.

Postad 15 April 2010 - 21:12

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

När du kopplar in den får du 3 eller 4 alternativ på telefonen.
Sync, ladda samt använd som disk. välj att använda den som disk så ska det nog funka. Sen får du installer a htc sync via datorn som ligger på minneskortet som följde med

det spelar ingen roll
om jag väljer Sync så hittar den inte datorn
om jag väljer Diskenhet så säger den att USB enhet känns inte igen

finns det inte enhetshanteraren så man ser allt som finns på minneskortet ?

Postad 15 April 2010 - 21:23

mastodontjoel
  • mastodontjoel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
jag lyckas inte spela upp video i Desire (.avi etc.)som jag har på datorn. finns nåt gratisprogram som konverterar/möjliggör uppspelning?

Postad 15 April 2010 - 21:23

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

det spelar ingen roll
om jag väljer Sync så hittar den inte datorn
om jag väljer Diskenhet så säger den att USB enhet känns inte igen

finns det inte enhetshanteraren så man ser allt som finns på minneskortet ?

Testa att koppla in den i USB-portarna på baksidan, inte i de på framsidan. Fungerar inte det så testa på en annan dator, tex en laptop.

Postad 15 April 2010 - 21:28

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Testa att koppla in den i USB-portarna på baksidan, inte i de på framsidan. Fungerar inte det så testa på en annan dator, tex en laptop.

måste va strul med USB portarna i fronten på datorn
har 3 ingången och nu i den 3e så funka det

Postad 15 April 2010 - 21:30

Cael817
  • Cael817
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hade problem med Nokia 5800 och min thomson TG787, denna länken hjälpte mig lösa det, kanske funkar för dig med.

http://tonyvirtual.b...ween-nokia.html

Postad 15 April 2010 - 21:49

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att spara kontakter? När jag ska lägga in en kontakt nu så försvinner den direkt efter att jag valt "spara". Det fungerade tidigare idag...

edit: Har mina gmail-kontakter syncade med telefonen, inga sparade på varken SIM eller telefon.

edit2: Kom på vad det berodde på. Installerade JuiceDefender förut och när jag sparade kontakten så låste jag telefonen direkt efteråt och då kopplades APN ner innan den han synca upp kontakten till min kontaktbok på gmail.

Redigerat av Fesoj, 15 April 2010 - 22:05.

Postad 15 April 2010 - 21:52

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att spara kontakter? När jag ska lägga in en kontakt nu så försvinner den direkt efter att jag valt "spara". Det fungerade tidigare idag...

edit: Har mina gmail-kontakter syncade med telefonen, inga sparade på varken SIM eller telefon.

Kanske detta löser problemet.

När du är inne på kontakter tryck meny sedan på visa. Välj vilka du vill se

Postad 15 April 2010 - 21:54

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Nån annan som upplever att flash-videos hackar? Känns som att de visas i/med 15 fps typ. Har testat på svt play och får detta fenom. Samtidigt så vet jag att jag sett klipp på youtube från bl a svtplay där det inte har hackat som på min. Skumt... :)

Postad 15 April 2010 - 22:01

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Nån annan som upplever att flash-videos hackar? Känns som att de visas i/med 15 fps typ. Har testat på svt play och får detta fenom. Samtidigt så vet jag att jag sett klipp på youtube från bl a svtplay där det inte har hackat som på min. Skumt... :)

Finns fortfarande inget riktigt stöd för Flash på Android så det är inte direkt förvånande att det inte flyter bra alla gånger. Adobe kommer med officiellt flashstöd senare i år så det är ju något att hoppas på men tills dess får man nog se HTCc Flash Lite mer som en ploj och försäljningsargument.

Postad 15 April 2010 - 22:50

liddes
  • liddes
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hur står sig musikspelarfunktionen gentemot iPhone?
Hur många tryck krävs det för att få igång ett spår?
Är det smidigt att skapa "on the go playlists".

Finns det funktioner för att betygsätta låtar?

Vad jag läst mig till verkar Mixzing vara en bättre musikspelare än den inbyggda, någon som provat den och vågar sig på en jämförelse med iPhone?

Anledningen till mina frågor är att jag är på väg från iPod Classic till något med "större skärm" och lite mer funktioner.

Postad 15 April 2010 - 22:54

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Vill bara sticka in med en liten snabbis. Har ikväll varit med sonen på handbolls träning. Tog då med mig mitt SE DS980, för lite musik lyssnande. Herregud säger jag bara, blev riktigt imponerad av ljudet. Inget hack eller klipp i en enda låt, allt lät helt enkelt underbart. Hade en Legend tidigare och ångra inte alls bytet. Min Legend hade en del strul över Bluetoooth, men inte denna alls. Känner mig väldigt nöjd

Postad 15 April 2010 - 23:01

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Kan man få så det står i fältet högst upp hur många procent av batteriet som är kvar? En av få saker jag saknar från iPhone.

Finns det på iPhone? Jag trodde inte att man kunde få fram det på den luren.. isåfall vill jag gärna veta hur man gör, mamma vill ha det på sin iPhone :)

jag lyckas inte spela upp video i Desire (.avi etc.)som jag har på datorn. finns nåt gratisprogram som konverterar/möjliggör uppspelning?

Det finns ett betalprogram som heter Xilisoft Video Converter. Annars ett gratisprogram som heter Handbrake. Googla på dem och se vilket du gillar bäst.

Jag kan inte ens se filmer på svtplay, men det är inte telefonens fel. Det står bara att jag inte befinner mig i sverige, och det måste man för att använda svtplay tydligen.
Har dock testat tv4play och tycker inte att det hackar.

Postad 15 April 2010 - 23:02

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Android oskuld som övergett många år av SE och som vanligt när man provar nåt nytt så blir det lite frågor....

* Kan man inte ladda över kontakterna till telefonen från simkortet? Måste man synca kontakterna via datorn?
* Dum fråga kanske men ändå.. Hur får man streetview i Google Maps?
* På "homescreenen" så visar väder appen endast "Sverige" och inte vald stad, öppnar jag upp appen så står det att Sverige är aktuell men kan inte välja min egna stad som aktuell, hur göra?
* Vad är smidigast, att ha alla kontakter på sitt Gmail konto och synca mot det eller att ha dem på telefonminnet?
* Ska inte webläsaren lägga in radbrytningar när man zoomar in på sidorna? Får scrolla i sidled när jag har zoomat in sidorna för att kunna läsa texten.

Redigerat av lobo, 15 April 2010 - 23:08.

Postad 15 April 2010 - 23:07

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Android oskuld som övergett många år av SE och som vanligt när man provar nåt nytt så blir det lite frågor....

* Kan man inte ladda över kontakterna till telefonen från simkortet? Måste man synca kontakterna via datorn?
- Jodå, gå in i kontakter och välj inställningar så kan du precis som på SE kopiera från SIM till SD, eller tvärt om. Går snabbt som ********.
* Dum fråga kanske men ändå.. Hur får man streetview i Google Maps?
Du håller inne fingret på en gata och låter adressen laddas i en liten pratbubbla. Tryck sedan på denna pratbubbla och välj taben som ser ut som en gubbe (finns bil, cykel osv). Då ser du streetview. Ett hett tips är att sedan trycka på MENU och välja kompass-mode.. DET är häftigt :)
* På "homescreenen" så visar väder appen endast "Sverige" och inte vald stad, öppnar jag upp appen så står det att Sverige är aktuell men kan inte välja min egna stad som aktuell, hur göra?
Ta bort widgeten och lägg till den igen (finns under klocka i widgetmenyn). Då kan du välja stad också.
* Vad är smidigast, att ha alla kontakter på sitt Gmail konto och synca mot det eller att ha dem på telefonminnet?
Nog en smaksak.. men jag vill ha mina direkt i telefonen.

Redigerat av U-Nas, 15 April 2010 - 23:08.

Postad 15 April 2010 - 23:13

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Tack :)!

- Jodå, gå in i kontakter och välj inställningar så kan du precis som på SE kopiera från SIM till SD, eller tvärt om. Går snabbt som ********.

Jag som tabbade mig här B), hade inga kontakter sparade på simmet..... så inte konstigt att jag inte hittade några

Ytterligare en fråga (snabbt och smidigt att få svar här :)), Har lagt till både ett Gmail konto och ett Hotmail konto men e-post ikonen på hemskärmen är endast kopplad till Hotmail kontot. För att jag ska koma åt Gmail kontot så är jag tvungen att gå in under alla program och välja Gmail, går det inte att få bägge kontona under samma länk?

Redigerat av lobo, 15 April 2010 - 23:23.

Postad 15 April 2010 - 23:21

tramsgar
  • tramsgar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
För de som har Nokiatelefoner typ N8x, N9x, kan följande vara ett sätt att migrera kontakter, kalender och annat (det finns fler sätt):

FÖRBEREDELSER
* Gör ev. en backup av hela telefonboken till minneskortet på Nokian.
* Gör en säkerhetskopia på allt med Ovi.
* Ladda ner NbuExplorer från Sourceforge.
* Ladda backupfilen (*.nbu) i NbuExplorer.
* Exportera allt till fil med ovanstående.

KALENDER
* Du har nu en underkatalog till exportkatalogen som heter Calendar där alla vcs-filer finns.
Importera enstaka utvalda
* Importera enskilda vcs-filer i Google Calendar i en webbläsare (ja det går fast det inte står).
* Synka Desiren med Google Calendar.
Importera alla
* Slå ihop dem till en enda fil (t ex med join Calendar/*/* > total.vcs i bash).
* Redigera total.vcs och ta bort alla rader med BEGIN:VCALENDAR, VERSION:1.0 (utom första) och END:VCALENDAR (utom sista).
* Importera total.vcs i Google Calendar i en webbläsare (ja det går fast det står att det inte går).
* Synka Desiren med Google Calendar.

KONTAKTER
Importera enstaka
* För över vcf-filerna från exportkatalogens underkatalog Contacts eller Groups till Desirens minneskort.
* Välj Importera från menyn, och sen från minneskortet.
Importera alla
* Gör en backup till minneskortet av hela telefonboken på Nokian före exporten beskriven ovan.
* För över filen Memorycard files/E_/Others/PB_Backup.vcs till Desirens minneskort.
* Gör som för enstaka ovan.

(med reservation för trötta ögon)

Postad 15 April 2010 - 23:33

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Har funderingar på att skaffa mig antigen HTC Desire eller Iphone.
Är helt grön gällande sådana telefoner.

Varför finns inte equalizer till HTCn, märkligt?
Varför har man inte ordnat från början med DivX (Xvid) som är den mest förekommande filmkompressions formatet.
Förväntar man sig inte att HTC Desire skall fungera lite som en multimedie spelare, då dessa saknas måste det väl anses att HTC Desiren saknar några viktiga komponenter.

Anser inte att man skall behöva formatera om filmer för att dessa inte stöds av telefonen. Då filmformatet är det mest vanligast förekommande!

Ingen pixelgaranti på ny produkt också en besvikelse!
Det kanske är värt att vänta till barnsjukdomarna är fixade eller tills det kommer en uppföljare?

Postad 15 April 2010 - 23:38

tramsgar
  • tramsgar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det var ju rätt mycket diskussioner förut om N1:ans display, att den "fuskade" med färgerna genom att interpolera och uppnå en högre upplösning med PenTile-tekniken (gröna pixlarna hälften så stora och 50% mer förekommande). Minns inte om någon sa något definitivt om Desiren, eller om ingen bryr sej längre när de sett hur bra den faktiskt ändå är, men here goes (svaret är en övning för läsaren):
Bifogad fil  desire_display_closeup.jpg   119.18K   0 Antal nerladdningar

Postad 15 April 2010 - 23:57

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Det var ingen dålig makrobild, tramsgar!
Desire verkar ju mycket riktigt också använda PenTile. Har för mig att det bekräftats tidigare att Nexus och Desire har samma skärm.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.