Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 April 2010 - 13:48

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag sitter här fett sugen på den här luren nu när min bindnings tid på min HTC TyTn II snart tar slut.
Har en fråga dock, hur funkar GPSen på den här lren?
Är den snabb på att hitta satelliter, hittar den bra?

Läste något test av iPhone där tydligen GPSen visade väldigt fel utan en extern antenn, vilket fick mig direkt att inte längre vilja skaffa mig en sådan. Så någon som kan upplysa mig om Desires GPS? :D

P.S. Jag har sökt i tråden på "GPS" men hittade inget relevant :blink:

Min hittar exakt rätt och är dessutom mycket snabbare än min W995 som jag övergav för några dagar sedan.

Postad 16 April 2010 - 13:52

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag sitter här fett sugen på den här luren nu när min bindnings tid på min HTC TyTn II snart tar slut.
Har en fråga dock, hur funkar GPSen på den här lren?
Är den snabb på att hitta satelliter, hittar den bra?

Läste något test av iPhone där tydligen GPSen visade väldigt fel utan en extern antenn, vilket fick mig direkt att inte längre vilja skaffa mig en sådan. Så någon som kan upplysa mig om Desires GPS? :D

P.S. Jag har sökt i tråden på "GPS" men hittade inget relevant :blink:

Har testat GPSn en del och kan säga att den är både snabb och otroligt exakt, så gott som nära på metern.
Den följer mig presis även när jag rör mig inne i huset här jag bor.

Redigerat av ffodil, 16 April 2010 - 13:53.

Postad 16 April 2010 - 14:32

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Någon har varit inne och skrivit ett dåligt användaromdöme på Desiren. För som han säger det går inte att surfa samtidigt som man använder blå tand, därför väljer han bort denna lur?
Trodde att det var just ANVÄNDAR omdöme, alltså inte något ryckte man skall skriva där.
Har heller inte hört någon som haft problem med det. Någon här?
På min funkar det iallafall helt utmärkt.

Nu är där någon till som skrivit att det är sant att man inte kan ha igång blåtand, wifi och surfa samtidigt.
Har själv testat detta nu åtskilliga gånger och inga som helst problem?

Kan det då vara så att om man anväder HTC egna BT, att det blir samma frekvens som stör vartannat, el. något?
Om det nu ligger någo sanning i det. Själv använder jag SE BT som sagt.

Redigerat av ffodil, 16 April 2010 - 14:49.

Postad 16 April 2010 - 14:45

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Någon har varit inne och skrivit ett dåligt användaromdöme på Desiren. För som han säger det går inte att surfa samtidigt som man använder blå tand, därför väljer han bort denna lur?
Trodde att det var just ANVÄNDAR omdöme, alltså inte något ryckte man skall skriva där.
Har heller inte hört någon som haft problem med det. Någon här?
På min funkar det iallafall helt utmärkt.

Nu är där någon till som skrivit att det är sant att man inte kan ha igång blåtand, wifi och surfa samtidigt.
Har själv testat detta nu åtskilliga gånger och inga som helst problem?

Var ju bara tvungen att testa nu och det är ju inga som helst problem.

Postad 16 April 2010 - 14:54

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Nej, presis och nu när jag tänker närmare efter, det sista jag skrev, så skall det inte kunna ha någon betydelse om man kör HTC BT, el. t.ex. SE.

Postad 16 April 2010 - 14:56

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Antar att dom flesta sitter inne och laddar appar och nördar sig med sina nya lurar :D

Men är jag den enda som tycker skärmen är totalt värdelös i solljus? Man ser ju inte ett dugg trots fast bright eller har jag fått något måndags ex som jag brukar få. :blink:

Postad 16 April 2010 - 15:02

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Kan man alltså lyssna på musik via BT samtidigt som man surfar via Wifi?

Postad 16 April 2010 - 15:13

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Bor i ett område med svagt 3G-nät och luren verkar ha svårt att hitta tillbaka till 3G om den gått över till GSM en längre period.
Måste starta om för få tillbaka 3G när jag kommer till ett område med starkt 3G-nät. Mina tidigare lurar (typ Nokia5800) har hoppat lite snyggt mellan 3G och GSM utan problem.

Nån som har upplevt nåt liknade med Desire?

/N.Tuta

Tänkte ta upp detta jag med.
Här hemma SKA jag ha 3G, men min Desire vill bara hitta Edge.
Får inte upp nå 3G alls och då har jag åkt runt i bilen också och försökt.
Finns det nånstans man kan ställa in så det prioriterar 3G eller kan jag göra nåt annat.
Eller är jag ute och cyklar nu och Edge är det jag ska ha`?

Kör med Telia Vänner Alltid Surf abb.

Postad 16 April 2010 - 15:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Antar att dom flesta sitter inne och laddar appar och nördar sig med sina nya lurar :D

Men är jag den enda som tycker skärmen är totalt värdelös i solljus? Man ser ju inte ett dugg trots fast bright eller har jag fått något måndags ex som jag brukar få. :blink:

Har varit ute i solljus och jämfört min Spica med Desire, som ska ha extra skarp, tydlig LCD skärm.
Båda är lika bra el. dåliga rättare sagt i solljus. Man måste alltså vända sig bort frå solen med båda.

Postad 16 April 2010 - 15:23

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Har varit ute i solljus och jämfört min Spica med Desire, som ska ha extra skarp, tydlig LCD skärm.
Båda är lika bra el. dåliga rättare sagt i solljus. Man måste alltså vända sig bort frå solen med båda.

Måste säga att jag hade varit mer förvånad om det hade gått att se skärmen bra i solljus. Jag har inte sett en enda mobiltelefon där det inte är svårt att se när solen ligger på. För övrigt är det väl precis samma med datorer och tv-apparater, om solen ligger på genom ett fönster är det svårt att se skärmen/tv:n.

Postad 16 April 2010 - 15:30

Unregisteredbd02aa11
  • Unregisteredbd02aa11
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag läste ett blogg inlägg om detta, person sa att det fanns en widget som temporärt ändra ljus styrkan med en knapp tryckning.
Med den så sa att det inte var några problem alls att se i solljus.
Det var en engelsk blogg om du ska försöka hitta på google.

Postad 16 April 2010 - 15:42

zeelo
  • zeelo
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Är det någon som vet en butik i Kalmar som har Desire ute i hyllorna som går att knappa på ?

Postad 16 April 2010 - 15:45

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Den är oduglig upptäckte jag idag - på min iPhone 3GS ser jag fint. På Desire var det totalt omöjligt att se något - fick skugga telefonen med handen

Postad 16 April 2010 - 15:50

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Tänkte ta upp detta jag med.
Här hemma SKA jag ha 3G, men min Desire vill bara hitta Edge.
Får inte upp nå 3G alls och då har jag åkt runt i bilen också och försökt.
Finns det nånstans man kan ställa in så det prioriterar 3G eller kan jag göra nåt annat.
Eller är jag ute och cyklar nu och Edge är det jag ska ha`?

Kör med Telia Vänner Alltid Surf abb.

Har Tele2 och kommer upp i nästan 3 MB i nerladdning 1,4 upp, på 3G innomhus här jag bor, vilket verkar bra.
På wifi kommer jag inte upp i mer än 2MB, eftersom bredbandet inte är på mer.

På min Spica kommer jag upp i nästan 2 MB ner. 0,4 upp, under samma förutsättningar. Nej, ursäkta inte under samma förutsättningar, har Telia på den, tänkte inte på det.
Har förövrigt inte märkt någon dålig täckning på 3G när jag åkt runt.

Mina erfarenheter är att Tele2 har bra täckning och 3G hastighet.
Men verkar konstigt att det inte funkar med 3G på Telia, du har det möjligen inte avstängt på telefonen?

Redigerat av ffodil, 16 April 2010 - 15:53.

Postad 16 April 2010 - 15:57

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Den är oduglig upptäckte jag idag - på min iPhone 3GS ser jag fint. På Desire var det totalt omöjligt att se något - fick skugga telefonen med handen

Märkligt, har även en IPhone och ser inte bättre på den. Då ser jag isåfall bättre på Spican.

Redigerat av ffodil, 16 April 2010 - 15:58.

Postad 16 April 2010 - 15:57

limbolasse
  • limbolasse
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Spica har väl också AMOLED-skärm om jag inte misstar mig vilket förklarar varför den är lika dålig. Har någon jämfört med en bra TFT-skärm i solljus? Har ingen Desire själv så jag kan inte testa.
Är det någon mer än jag som upplever text som "flimrig" eller suddig i kanterna? Jag kan även se små svart punkter på ljusa ytor, ungefär som en tryckt rastrerad bild. Båda dessa fenomen beror på pen tile-layouten av subpixlarna och är likadant på alla skärmar som använder samma teknik. Jag misstänker att man bara upplever detta om man har väldigt bra syn. För mig är det så störande att jag övervägt att inte köpa en Desire enbart av den anledningen, men det verkar som det är ytterst få andra som störs av det. Hade varit intressant att höra om det finns någon annan i forumet som upplevt samma sak.

Postad 16 April 2010 - 16:02

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Spica har väl också AMOLED-skärm om jag inte misstar mig vilket förklarar varför den är lika dålig. Har någon jämfört med en bra TFT-skärm i solljus? Har ingen Desire själv så jag kan inte testa.
Är det någon mer än jag som upplever text som "flimrig" eller suddig i kanterna? Jag kan även se små svart punkter på ljusa ytor, ungefär som en tryckt rastrerad bild. Båda dessa fenomen beror på pen tile-layouten av subpixlarna och är likadant på alla skärmar som använder samma teknik. Jag misstänker att man bara upplever detta om man har väldigt bra syn. För mig är det så störande att jag övervägt att inte köpa en Desire enbart av den anledningen, men det verkar som det är ytterst få andra som störs av det. Hade varit intressant att höra om det finns någon annan i forumet som upplevt samma sak.

Spica har ingen AMOLED men Samsungs egentillverkade LCD, vilket gör den extra skarp och tydlig jämfört med andra LCD skärmar.
Jag skriver ju just LCD skärm. Du tror väl inte jag går omkring med den i 3-4 mån. och tror det är en LCD och den skulle vara AMOLED?

Det här med suddighet vid kanterna är då rakt inget jag kan se.

Det är ju just det jag gjort, jämfört med en bra TFT, LCD- skärm.

Redigerat av ffodil, 16 April 2010 - 16:15.

Postad 16 April 2010 - 16:08

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

hej igen :blink:. nu är det så att jag undrar vart bästa stället är att leta apps? är det market på telefonen?

och är det någon som vet ifall det finns någon bra bank app? jag har swedbank ifall någon undrar :D.

//Robban

Om jag inte minns fel så finns endast applikationer som medgör saldo-kontroll å inte mycket mer. Men jag vet inte till vilka mobil-OS de finns. Men jag har för mig att jag läste i Ny Teknik tror jag det var att riktiga bank-apps är nåt som bankerna ska satsa på så det borde ju dyka upp hyfsat snart iaf...

Postad 16 April 2010 - 16:13

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?p=457648

vad tror ni om den?

Postad 16 April 2010 - 16:13

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Har Tele2 och kommer upp i nästan 3 MB i nerladdning 1,4 upp, på 3G innomhus här jag bor, vilket verkar bra.
På wifi kommer jag inte upp i mer än 2MB, eftersom bredbandet inte är på mer.

På min Spica kommer jag upp i nästan 2 MB ner. 0,4 upp, under samma förutsättningar. Nej, ursäkta inte under samma förutsättningar, har Telia på den, tänkte inte på det.
Har förövrigt inte märkt någon dålig täckning på 3G när jag åkt runt.

Mina erfarenheter är att Tele2 har bra täckning och 3G hastighet.
Men verkar konstigt att det inte funkar med 3G på Telia, du har det möjligen inte avstängt på telefonen?

Jag du verkar har riktigt bra fart på din desire...skönt och höra.
Som du säger så kanske det är avstängt...har kollat runt lite men hittar inge inställning för att just välja 3G.

Förrsten...hur har du fått fram hastigheten på för sätt när du laddar hem..?

Redigerat av maerd, 16 April 2010 - 16:19.

Postad 16 April 2010 - 16:18

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Vet inte om detta tagits upp, men jag hade iaf problem med att sortera kontakterna efter efternamn istf förnamn. Till slut hittade jag en lösning, dock högst manuell. Jag har alla min kontakter sparade som telefon-kontakter, har ingen aning om detta funkar med google-kontakter. Hur som, på varje kontakt får man välja redigera och sedan klicka på namnet (som om man skulle vilja ändra det). I det "fönster" som öppnas kan man under Förnamn och Efternamn välja, "visa som" och där välja "Förnamn Efternamn" eller "Efternamn, Förnamn". Men som sagt, detta blir att göra för varje kontakt...

Har nu prövat google maps med navigation. Funkar riktigt, riktigt bra. GPS'en är ju som sagts tidigare spot on. Det enda jag inte får till, eller det kanske inte ska funka, är röstnavigering. Får googla å se om det ska funka. I övrigt funkar det som sagt klockers... :blink: Även Google Earth funkar å e rätt ballt iom terräng-modelleringen...

EEfter allt testande och installerande så har mitt minnetagit slut, så nu är det dags att avinstallera apps :D

Postad 16 April 2010 - 16:21

limbolasse
  • limbolasse
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Spica har ingen AMOLED men Samsungs egentillverkade LCD, vilket gör den extra skarp och tydlig jämfört med andra LCD skärmar.
Jag skriver ju just LCD skärm. Du tror väl inte jag går omkring med den i 3-4 mån. och tror det är en LCD och den skulle vara AMOLED?

Det här med suddighet vid kanterna är då rakt inget jag kan se.

Det är ju just det jag gjort, jämfört med en bra TFT, LCD- skärm.

Jag hade tydligen fel angående spicans skärm vilket gör det desto roligare att höra att Desirens skärm inte är sämre i solljus :blink:

Postad 16 April 2010 - 16:26

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
:blink:

Jag hade tydligen fel angående spicans skärm vilket gör det desto roligare att höra att Desirens skärm inte är sämre i solljus :D

Ja, varsågod. Nej helt ärligt så är det ingen skillnad i skarpt ljus. :)

Postad 16 April 2010 - 16:36

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Kan man alltså lyssna på musik via BT samtidigt som man surfar via Wifi?

Japp, inga problem alls

Postad 16 April 2010 - 16:44

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vet inte om detta tagits upp, men jag hade iaf problem med att sortera kontakterna efter efternamn istf förnamn. Till slut hittade jag en lösning, dock högst manuell. Jag har alla min kontakter sparade som telefon-kontakter, har ingen aning om detta funkar med google-kontakter. Hur som, på varje kontakt får man välja redigera och sedan klicka på namnet (som om man skulle vilja ändra det). I det "fönster" som öppnas kan man under Förnamn och Efternamn välja, "visa som" och där välja "Förnamn Efternamn" eller "Efternamn, Förnamn". Men som sagt, detta blir att göra för varje kontakt...

Har nu prövat google maps med navigation. Funkar riktigt, riktigt bra. GPS'en är ju som sagts tidigare spot on. Det enda jag inte får till, eller det kanske inte ska funka, är röstnavigering. Får googla å se om det ska funka. I övrigt funkar det som sagt klockers... :blink: Även Google Earth funkar å e rätt ballt iom terräng-modelleringen...

EEfter allt testande och installerande så har mitt minnetagit slut, så nu är det dags att avinstallera apps :D

Förmodligen räcker det med en omstart. För att du skall fylla minnet krävs flera hundra apps.

Redigerat av ffodil, 16 April 2010 - 16:54.

Postad 16 April 2010 - 16:47

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Finns det virus till Android? Är det några appar man borde akta sig för?

Det finns säkert skadlig kod redan för Android (om inte annat så kommer det nog dyka upp).
Men gå in på Market från Desire
och tryck på meny och sök, sök på Lookout vilket är ett virusprogram som än så länge
är gratis... Huruvida Lookout gör det den ska eller inte vet jag inget om, men jag hittade tips
om den via någon blog som håller koll på de appar som får bra betyg!

[EDIT:]
Här är bloggen;
http://www.bestandro...ps.net/2010/04/

Redigerat av pege_amp, 16 April 2010 - 16:48.

Postad 16 April 2010 - 17:13

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Förmodligen räcker det med en omstart. För att du skall fylla minnet krävs flera hundra apps.

Nehejdu. Det finns ju "bara" ca 100 MB (en bit under om jag minns rätt) ledigt från början. De flesta apps är väldigt små, men vissa såsom nåt bilracing-spel är uppemot 20-25 MB. Då går det fort att fylla minnet. Men som sagt, de flesta är ju max nån MB vilket gör att om man skippar bilspelet så får man ju plats med 10-15 apps till... :blink:

Nån som vet hur installation av app'ar funkar. Är en .apk-fil endast en fil eller en container för miljarder småfiler som läggs överallt i filsystemet? Är det risk att det blir skräp kvar när man gör som vi gör nu (gissningsvis) och installerar och avinstallerat appar till höger å vänster i en rasande fart?

Postad 16 April 2010 - 17:35

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Nehejdu. Det finns ju "bara" ca 100 MB (en bit under om jag minns rätt) ledigt från början. De flesta apps är väldigt små, men vissa såsom nåt bilracing-spel är uppemot 20-25 MB. Då går det fort att fylla minnet. Men som sagt, de flesta är ju max nån MB vilket gör att om man skippar bilspelet så får man ju plats med 10-15 apps till... :blink:

Nån som vet hur installation av app'ar funkar. Är en .apk-fil endast en fil eller en container för miljarder småfiler som läggs överallt i filsystemet? Är det risk att det blir skräp kvar när man gör som vi gör nu (gissningsvis) och installerar och avinstallerat appar till höger å vänster i en rasande fart?

vet ej vad det minnet går under, men drog en copy från HTC sajten:

Minne

ROM: 512 MB
RAM: 576 MB

Såå 100 MB luktar ju lurigt.
Men som sagt, så vet jag inte vilket av dessa 2 plockas av med installering av appar

Postad 16 April 2010 - 17:38

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Märkligt då att jag har 139 mb ledigt när jag laddat in en en en hel del apps?

Postad 16 April 2010 - 18:05

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Märkligt då att jag har 139 mb ledigt när jag laddat in en en en hel del apps?

Jag har nu ca 50 MB kvar. Google Earth är min största app på ca 22 MB. Sen finns det ju en hel del cache som tar upp plats, ca 8 MB för Internet. Om jag summerar alla program/apps som återfinns under Hantera Program förutom de som är under 100 KB så får jag det till ca 75-80 MB. Kollar jag under SD och Telefonminne säger den ca 49 MB ledigt. Jaja, den rockar iaf :D Det där med 100 MB fick jag förresten härifrån, dock en massa svammel i den om ROM å RAM i början. Vet inte hur mkt som var ledigt från scratch, var så ivrig å testa allt :) Kan för övrigt rekommendera det forumet, alltså http://www.androidfo....com/htc-desire. Kan ju tillägga att när jag fick varningen om lite utrymme (minns inte hur mycket som var kvar) så hade jag ett gäng spel inalgda, motsvarande bilracingspelet på ca 20 MB, så där rök ju ganska mkt space direkt. Jämfört med apps som är ett par hundra KB så är det ju en viss skillnad :blink:

Postad 16 April 2010 - 18:36

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Angående det här med Google Navigation så står det ju faktiskt här att det inte funkar än, liksom att gatunamnet inte visas högst upp och att "riktningsikonen" inte visas. Men i övrigt funkar det kanon, t.o.m. streetview!

Postad 16 April 2010 - 19:11

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Någon som testat Google Maps Live Wallpaper?
http://www.absolutel...-wallpaper-ftw/

Funkar det bra? Jag antar att det tar ganska hårt på batteriet att ha igång. Men en cool idé ändå :blink:

Postad 16 April 2010 - 19:11

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har ett helt annat problem just nu. Jag fixade över mina mail från hotmail till gmail för att det ska bli smidigare sen när jag skaffar desiren men nu har jag inga mail kvar i hotmailen. Kan man ej få tillbaka dem dit på nått sätt?
Snälla hjälp mig.

Postad 16 April 2010 - 19:12

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har lite problem med GPS på min Desire.
När jag trycker igång Maps så hittar den staden jag bor i automatiskt...trycker jag sen Min Position i menyn så ser jag att det inte alls stämmer överens . Jag är en bra bit borta...den hänger liksom inte med. Positionen där jag är och GPS stämmer inte alls överens. Som jag läst här inne från andra så är eran gps på pricken...men inte för mig :blink:

Är det nån inställning jag behöver göra tro?

Edit: Var nu in i inställningar och ändrade till Använd GPS - satelliter och då blev det på pricken. Använder jag Wifi för att fastställa Plats så är den inte alls så positionssäker. 150 meter bort låg min position då.

Redigerat av maerd, 16 April 2010 - 19:20.

Postad 16 April 2010 - 19:23

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Har lite problem med GPS på min Desire.
När jag trycker igång Maps så hittar den staden jag bor i automatiskt...trycker jag sen Min Position i menyn så ser jag att det inte alls stämmer överens . Jag är en bra bit borta...den hänger liksom inte med. Positionen där jag är och GPS stämmer inte alls överens. Som jag läst här inne från andra så är eran gps på pricken...men inte för mig :blink:

Är det nån inställning jag behöver göra tro?

Edit: Var nu in i inställningar och ändrade till Använd GPS - satelliter och då blev det på pricken. Använder jag Wifi för att fastställa Plats så är den inte alls så positionssäker. 150 meter bort låg min position då.

Stämmer bra ditt resonemang avseende med eller utan GPS. Utan så trianguleras du via basstationerna, alt placeras på kartan vid närmast basstation, som jag upplevt det iaf...

Postad 16 April 2010 - 19:25

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kollar den totala mängden datatrafik?

Postad 16 April 2010 - 19:28

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

På minneskortet som är monterat i telefon så ligger ett program, HTC Sync. Installera på datorn och sen kan du synka kontakter och kalendern från outlook.

Tack för svaret.

Har nu haft min Desire ett dygn och är nöjd med det mesta.
Synkningen funkar bra men jag saknar möjlighet att synka anteckningar från Outlook. Går det verkligen inte att synka dessa?

Postad 16 April 2010 - 19:34

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
hur ändrar man synlig o osynlig telnr när man ringer?

Postad 16 April 2010 - 19:41

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kollar den totala mängden datatrafik?

kanske?

http://www.androlib....ounter-znC.aspx

http://www.jaqpot.net/netcounter/

Postad 16 April 2010 - 20:01

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Fundering:

Vilken web browser anser ni ska vara den bästa i en telefon som denna?

Det snackas om Talk to text...skulle vara coolt och användbart, men finns det
till Desire...eller nåt app som kan fixa det?

Redigerat av maerd, 16 April 2010 - 20:03.

Postad 16 April 2010 - 20:07

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Är ute efter ett bra silikonskydd till desire, vill inte ha väska, någon som kan tipsa vart det finns silikonskydd till desire?

Postad 16 April 2010 - 20:18

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Fundering:

Vilken web browser anser ni ska vara den bästa i en telefon som denna?

Det snackas om Talk to text...skulle vara coolt och användbart, men finns det
till Desire...eller nåt app som kan fixa det?

Det finns en app att ladda ned som heter Google Voice Search som funkar om man snackar amerikansk engelska, funkar i t ex Google Maps. Men jag minns inte var jag hittade den, får se om jag hittar den igen via google igen. Den klarar av vissa svenska ortsnamn om man uttalar dem amerikanskt, vilket blir lite halv-corny när man sitter och snackar cowboys'ar amerikanske med sin telefon: STAAKHÅLM, KARLSTÄD osv :D Men den verkar inte funka när man ska t ex SMS'a vad jag sett. Kanske går att aktivera på sätt, men jag har inte hunnit så långt än...

Är ute efter ett bra silikonskydd till desire, vill inte ha väska, någon som kan tipsa vart det finns silikonskydd till desire?

Det finns ju denna, men den är ju egentligen för nexus 1 men passar även desiren enligt uppgift från andra forum. Dock så står det ju nexus på den vilket inte är så ballt. Men jag är ändå lite sugen på nåt åt detta hållet, vi får se...

EDIT: En ohygglig massa stavfel :blink:

Redigerat av MiWa, 16 April 2010 - 20:21.

Postad 16 April 2010 - 20:26

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Det finns en app att ladda ned som heter Google Voice Search som funkar om man snackar amerikansk engelska, funkar i t ex Google Maps. Men jag minns inte var jag hittade den, får se om jag hittar den igen via google igen. Den klarar av vissa svenska ortsnamn om man uttalar dem amerikanskt, vilket blir lite halv-corny när man sitter och snackar cowboys'ar amerikanske med sin telefon: STAAKHÅLM, KARLSTÄD osv :blink: Men den verkar inte funka när man ska t ex SMS'a vad jag sett. Kanske går att aktivera på sätt, men jag har inte hunnit så långt än...

Jo det var mest till sms man skulle vilja ha Talk to text. Men en god bit på väg kanske om man får GVS att funka med sms. Hoppas det dyker upp nåt app som är lämpad till just sms...

Postad 16 April 2010 - 20:30

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Var idag på Media Markt kände o klämde på Desire, fick vidare prata med en försäljare om nämnda problem som ni skrivit på forumet.
Nu var den slutsålt för denna gången, men efter mitt besök kan jag bara tillägga att Desire blir min nästa telefon :blink: , Iphonen kändes alltför passé! Att det sedan kommer en version 4 av den tror jag inte förbättrar deras sits och priset lär nog inte bli så lågt på den heller. Bra jobbat HTC!
Blir att följa denna tråd och se vilka problem ni kommer att brottas med, men tydligen verkar det som ni gjort ett bra köp!

Redigerat av RedMarathon, 16 April 2010 - 20:34.

Postad 16 April 2010 - 20:49

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Samma här, blir ett köp så fort man har pengar på kontot samt elgiganten får in här i stan.

Skulle vilja ha nåt "skal" som man kan använda när man pluggar (utbildar mig till svetsare) så det är ju en "skitig" miljö.
Kommer ej plocka upp den ur fick mer än raster när man vill använda.

men fickorna kan fyllas lite med joxx.
Och privat tid så kör man med väska.

Förslag på som sagt "skal" eller något.som är lätt att plocka av och på under arbetspasset.

Postad 16 April 2010 - 20:55

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Samma här, blir ett köp så fort man har pengar på kontot samt elgiganten får in här i stan.

Skulle vilja ha nåt "skal" som man kan använda när man pluggar (utbildar mig till svetsare) så det är ju en "skitig" miljö.
Kommer ej plocka upp den ur fick mer än raster när man vill använda.

men fickorna kan fyllas lite med joxx.
Och privat tid så kör man med väska.

Förslag på som sagt "skal" eller något.som är lätt att plocka av och på under arbetspasset.

Då kanske det är bra å känna till att mellan höljet och skärmen är det en liten liten springa, där det formodligen kan samlas en hel del skit. Har märkt det när man har den i fickan ibland. Låter ju som att jag haft den flera år, men under de fåtal dagar jag haft den har jag noterat att det samlas ludd i springan ibland. Beror ju iofs på hur skitiga fickor man har...

EDIT: Ja, å poängen är att om man ska ha telefonen i en skitig miljö ska man nog ha nån form av heltäckande väska/fodral/skal...

Redigerat av MiWa, 16 April 2010 - 20:58.

Postad 16 April 2010 - 21:13

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Då kanske det är bra å känna till att mellan höljet och skärmen är det en liten liten springa, där det formodligen kan samlas en hel del skit. Har märkt det när man har den i fickan ibland. Låter ju som att jag haft den flera år, men under de fåtal dagar jag haft den har jag noterat att det samlas ludd i springan ibland. Beror ju iofs på hur skitiga fickor man har...

EDIT: Ja, å poängen är att om man ska ha telefonen i en skitig miljö ska man nog ha nån form av heltäckande väska/fodral/skal...

Precis precis, det var min tanke också att ha något man kan sluta in den i.
påse och suga ut luften? :blink:

Nae men jag plockar som sagt bara upp nallen vid raster, eller om jag måste ringa så går man ju ut ur lokalen.
Så det får gärna sitta ett hänglås om det skulle behövas.

"men om det ringer då?" blabla, varken ser,hör mobilen under aktiviteterna så det kvittar, bara att ringa upp när man kan.

Postad 16 April 2010 - 21:28

zeilon
  • zeilon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Precis precis, det var min tanke också att ha något man kan sluta in den i.
påse och suga ut luften? :blink:

Nae men jag plockar som sagt bara upp nallen vid raster, eller om jag måste ringa så går man ju ut ur lokalen.
Så det får gärna sitta ett hänglås om det skulle behövas.

"men om det ringer då?" blabla, varken ser,hör mobilen under aktiviteterna så det kvittar, bara att ringa upp när man kan.

Kolla här: http://www.themobilestore.se/se/

Finns en hel del väskor/fodral, skärmskydd, silikonskal m.m.

Jag såg inget silikonskal till Desire, men det finns till Nexus One och de har väl samma chassi eller?

Postad 16 April 2010 - 21:31

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Kolla här: http://www.themobilestore.se/se/

Finns en hel del väskor/fodral, skärmskydd, silikonskal m.m.

Jag såg inget silikonskal till Desire, men det finns till Nexus One och de har väl samma chassi eller?

Nästan samma. Tror det skiljer nån mm åt den ena å andra hållet...

Postad 16 April 2010 - 21:39

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Ngn röststyrd turn-by-turn navigering som ngn rekomenderar?
det funkar väl inte i google maps?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.