Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sennheiser HD650 Förstärkare?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 May 2010 - 13:48

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har länge gått i tankarna på att köpa mig ett par HD650 hörlurar men då är min fråga orkar ett vanligt ljudkort som mitt X-fi xtreme music driva dem? Eller kommer jag att behöva någon form av hörlursförstärkare som kopplas in datorn? I sådanafall har ni något tips på vad man ska köpa?

Eller finns det andra möjligheter typ köpa en vanlig reciver/förstärkare och koppla in HD650 i den och sedan till datorn?
Och om man skulle köpa en sådan reciver/förstärkare kan man då koppla in mina högtalare från logitech z5500?
Jag menar alltså ta högtalarna och subben från systemet och koppla in dem och köra det till datorn?
Eller kommer det inte alls gå att koppla z5500 högtalarna och sudden till någon annan reciver än den logitech grejjen med display som följer med orginal?
Om det finns någon bra typ altiallo lösning så jag kan köra hurlurarna och högtalarna och subben i en enda förstärkare hade det varit trevligt då det hade sparat mycke plats på skrivbordet :(

Jag har inte så jätte mycket budget men kanske kring 2k för någon av lösningarna. Finns det något bra alternativ?

Tacksam för all hjälp :D

Postad 24 May 2010 - 14:06

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har länge gått i tankarna på att köpa mig ett par HD650 hörlurar men då är min fråga orkar ett vanligt ljudkort som mitt X-fi xtreme music driva dem? Eller kommer jag att behöva någon form av hörlursförstärkare som kopplas in datorn? I sådanafall har ni något tips på vad man ska köpa?

Eller finns det andra möjligheter typ köpa en vanlig reciver/förstärkare och koppla in HD650 i den och sedan till datorn?
Och om man skulle köpa en sådan reciver/förstärkare kan man då koppla in mina högtalare från logitech z5500?
Jag menar alltså ta högtalarna och subben från systemet och koppla in dem och köra det till datorn?
Eller kommer det inte alls gå att koppla z5500 högtalarna och sudden till någon annan reciver än den logitech grejjen med display som följer med orginal?
Om det finns någon bra typ altiallo lösning så jag kan köra hurlurarna och högtalarna och subben i en enda förstärkare hade det varit trevligt då det hade sparat mycke plats på skrivbordet :(

Jag har inte så jätte mycket budget men kanske kring 2k för någon av lösningarna. Finns det något bra alternativ?

Tacksam för all hjälp :D

Lösningen heter Asus Xonar ST / STX ~1500kr så kör du optiskt/coaxialt till logitech systemet.

/TijY

Postad 24 May 2010 - 14:58

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar :(

Så den absolut bästa lösningen är bara ett nytt ljudkort? Det jag då undrar är skulle Soundblaster X-Fi Titanium göra jobbet lika bra som Asus Xonar Essence STX? Då jag har använt mig av soundblasters kort tidigare och får tag på dem direkt i centrum hade det varit smidigast. Eller är det så att xonar vinner med hästlängder?
Då undrar jag också finns det Mic ingång på xonar kortet?

Så ingen typ av förstärkare/receiver är bättre alternativ? och kan därmed helt uteslutas?

Redigerat av Unregisteredfa0001fc, 24 May 2010 - 15:07.

Postad 24 May 2010 - 15:04

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Eller är det så att xonar vinner med hästlängder?

Ja.

Postad 24 May 2010 - 15:24

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Så om jag skulle satsa på ett Asus Xonar Essence STX Skulle jag då fortfarande kunna få ut riktigt bra 5.1 ljud? eller iaf likvärdigt det som jag får ut då jag är nöjd med det. Då jag lyssnar mycket musik även ur z5500 känns det viktigt att den ljud upplevelsen blir likvärdig som den är nu :( Och jag kan inte hitta någonstans om jag kan ha en mic kopplat till ljudkortet då man använder en del voice com program så är det nästan ett måste.

Tack för svar!

Redigerat av Unregisteredfa0001fc, 24 May 2010 - 15:26.

Postad 25 May 2010 - 02:25

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Så om jag skulle satsa på ett Asus Xonar Essence STX Skulle jag då fortfarande kunna få ut riktigt bra 5.1 ljud?

Ja, via optisk/coax och om du använder dig av DD Live eller DTS Interactive som du kan sätta på i programvaran.

Och jag kan inte hitta någonstans om jag kan ha en mic kopplat till ljudkortet

Jadå :o

Här kan du läsa lite
http://www.guru3d.co...ce-stx-review/3

Alternativet är https://www.prisjakt...kt.php?p=457339 som har bättre spelstöd samt HDMI, fast det verkar vara slut i lager just nu.

Det finns även sk. hörlursförstärkare fast jag rekommenderar inte dem då det om man ska ha en hyfsad kostar i princip lika mycket eller mer. Dessutom förstäker de bara ljudet och X-fi är känt för att inte ha de bästa komponenterna och därmed sämre ljud till att börja med. Skit in, skit ut så att säga.. :P

Redigerat av Lazaroth, 25 May 2010 - 02:31.

Postad 25 May 2010 - 07:22

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Lazaroth tack så mycket för svar! :o

Då blir det nog så att jag satsar på Xonar kortet! det verkar som ett ypperligt alternativ! eftersom jag inte har någon skärm som stöder hd känns det överflödigt i nuläget att skaffa HDMI ljudkort. då jag tycker att DD/DTS räcker för mig gott och väl i nuläget :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.