Metal Gear Rising: Revengance
Startad av
MdaG, maj 29 2010 21:02
60 svar i tråden
Skickat 29 maj 2010 - 21:02
-
MdaG
-
Mästare
-
-
3 152 inlägg
Är riktigt nyfiken på det här. Efter att precis ha spelat igenom Metal Gear Solid 4 och Ninja Gaiden II så ser jag en enorm potential i att blanda Kojimas värld och karaktärer med Team Ninjas känsla för snabba strider. Tänk ett MGS Rising där man kontrollerar Raiden ungefär som Ryu Hayabusa. Ett ninja gaiden med en story och karaktärer som tornar över majoriteten av konkurrenterna. Men det blir säkert ytterligare ett smygarspel med dålig spelkontroll...
29882_metal_gear_solid_rising.png 518,15K
0 Antal nedladdningar
Skickat 29 maj 2010 - 21:45
De har ju gått ut med att det ska bli mer action orienterat än föregående spel, vilket i min smak är helt fel väg att gå. Del 4 var väldigt tydlig i den delen att du kunde skjuta dig igenom hela spelet, tyvärr!
Men det är bra att vi alla är olika smaker :0) Längtar också till mer info om spelet, för man måste ju förstås spela igenom det!
Skickat 29 maj 2010 - 22:09
-
MdaG
-
Mästare
-
-
3 152 inlägg
Jag har alltid föredrag Splinter Cell framför Metal Gear Solid när det kommer till genomförandet av smygmomenten och tvärtom när det kommer till karaktärer och story. De hade mycket att lära av varandra tycker jag.
Skickat 01 juni 2010 - 12:19
Är MGS 4 ett spel? Trodde det var en film?
Nädå, skämt åsido är jag förbannat trött på att det är så lite spelande i MGS-spelen och hoppas verkligen att Rising erbjuder mer spel och mindre film och dialog. A little less conversation, a little more action så att säga
Skickat 14 juni 2010 - 20:38
Skickat 16 december 2011 - 00:52
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
MdaG 29 maj 2010 - 21:02 skrev:
Är riktigt nyfiken på det här. Efter att precis ha spelat igenom Metal Gear Solid 4 och Ninja Gaiden II så ser jag en enorm potential i att blanda Kojimas värld och karaktärer med Team Ninjas känsla för snabba strider. Tänk ett MGS Rising där man kontrollerar Raiden ungefär som Ryu Hayabusa. Ett ninja gaiden med en story och karaktärer som tornar över majoriteten av konkurrenterna. Men det blir säkert ytterligare ett smygarspel med dålig spelkontroll...
Lite lustigt det här, du får precis som du vill
Byt bara ut Team Ninja mot Platinum Games. That's right. Konami/Kojima samarbetar med Platinum Games. Platinum Games (Bayonetta, Vanquish, gudar) gör gameplay, Kojima studios gör storyn (och det är de ju inte helt dåliga på). Då kan det se ut så här:
Grymt samarbete om du frågar mig! Hoppas det blir fler liknande samarbeten. Här är en video på vad som skett med projektet, Platinum Games kopplades in för att rädda det helt enkelt och det de gjort på ett år verkar riktigt bra.
http://www.youtube.c...d&v=gV1BMUg4NsA
Mitt intresse har gått från rätt ointresserad till must have  . Och för er som tror att serien håller på att ta en annan riktning så är det här ju inte Metal Gear Solid. Raiden är ju en Ninja, så det är ett sidospår innan MGS 5.
Skickat 16 december 2011 - 03:21
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Så mycket hype för att hack-n-slash spel. Bara för att det står Metal Gear Solid på boxen.
Skickat 16 december 2011 - 03:41
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Om Battlefield: Så mycket hype för ett FPS. Bara för att det står Dice på boxen.
Vad vill du ha sagt med ditt inlägg?
Skickat 16 december 2011 - 06:39
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Mitt inlägg kanske lät något negativt, men var det första jag tänkte på. Inte på något sätt meningen att kritisera ditt informativa inlägg. Battlefield 3 tillför mycket nytt till fps-genren, men av det jag sett i in-game/gameplaytrailern ser Rising ut som vilket annat hack-n-slash som helst. Fick Ninja Blade-vibbar av trailern.
Vad tillför Rising till hack-n-slash genren? Vad gör det för att förtjäna all uppmärksamhet?
Utöver att det nu är Bayonettaskaparen som håller i tyglarna.
Det här inlägget har ändrats av zxcv 16 december 2011 - 06:46
Skickat 16 december 2011 - 11:49
Vi behöver inte fler traditionella MGS. Det ser coolt ut.
Skickat 16 december 2011 - 13:51
Usch, en potentiell titel borta från intresselistan. Jag vill att miljön ska vara ngt man kan använda sig av och inte en arena där fiender trillar fram så man kan sätta svärdkombos i 180 medan poängen trillar in.
Skickat 16 december 2011 - 17:39
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
zxcv 16 december 2011 - 06:39 skrev:
Utöver att det nu är Bayonettaskaparen som håller i tyglarna.
Grejen är ju att det är just det som är grejen. Det behöver inte göra mer. Sedan vet jag inte om det har fått speciellt mycket hype, inte mer än något annat storspel. Faktum är att det fått mycket skit innan det jag postade kom fram då folk vände helt på steken. Fram till alla fick reda på att Platinum Games tagit över var det mest negativt vad jag vet, såg kasst ut innan dess.
Nu är det långt ifrån färdigt men man ser redan att PG börjat styra skeppet i rätt riktning. Detta är ju första samarbetet mellan två så stora spelutvecklare vad jag vet, i alla fall i Japan.
Vad tillför Metal Gear Rising? Det vet vi ju inte än, det är långt kvar tills det släpps. Den lilla gameplay vi sett hittills vet jag inte riktigt hur du kan säga varken bu eller bä utifrån, det är ju pyttelite av helheten i ett väldigt ofärdigt spel. Men nu vet vi att de som gjort Bayonetta och Vanquish jobbar på det. PG är faktiskt bland de bästa utvecklarna i genren idag, om inte den bästa, och det är en väldigt ny studio dessutom. Kombinera det med Kojimas sinne för story, som åtminstone jag gillar, samt potentialen i badass-karaktären Raiden, och du har inte haft något spel som har liknande förutsättningar tidigare i genren, utöver möjligtvis God of War-spelen - men storyn i de spelen är inte i klass med den i Metal Gear heller imo.
Sedan tycker jag iofs inte att spel behöver "tillföra" någonting annat än att de är bra, behöver inte komma med något nytt. Spelets signum är väl att man kan skära sönder allt. Det känns som en gimmick för mig tbh, men jag vet att utvecklarna kommer göra ett bra spel - om de får den tid de behöver på sig. Det är två bra studios som ligger bakom, med ett välkänt varumärke, och det är väl därifrån den s k hajpen kommer.
Det är som om Retro och Rare hade gått ihop och gjort ett spel - då hade det hajpats som fan oavsett om vi hade fått några bilder från det ens. The Last of Us hade säkert inte heller fått så mycket uppmärksamhet om det inte vore för att ND låg bakom. Utvecklarna gör mycket.
Skickat 16 december 2011 - 19:34
Att platinum games numera gör spelet gjorde att det ifrån kanske till måste köpa.
Skickat 17 december 2011 - 21:00
trevligt mgs serien har bara gått utför sen första spelet. dags för en reboot
Skickat 19 december 2011 - 21:28
radiozo 17 december 2011 - 21:00 skrev:
trevligt mgs serien har bara gått utför sen första spelet. dags för en reboot
Knappast, det har bara blivit än bättre!
Skickat 01 juni 2012 - 07:45
Skickat 01 juni 2012 - 12:01
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Det ser ut som vad Ninja Gaiden 3 borde varit, fuck yeah.
Skickat 07 juni 2012 - 15:41
Ser ut som ett riktigt bra spel men jag kan inte komma över det extremt osmakliga i att traila när någon sakta skär halsen av någon annan. Det är fan bara för mycket. Det är värre än när det trycktes in ögon i KZ3.
Skickat 07 juni 2012 - 20:51
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Alltidxx 07 juni 2012 - 15:41 skrev:
Ser ut som ett riktigt bra spel men jag kan inte komma över det extremt osmakliga i att traila när någon sakta skär halsen av någon annan. Det är fan bara för mycket. Det är värre än när det trycktes in ögon i KZ3.
Har jag tagit en tidsresa tillbaka till videovåldsdebatten på 80-talet?
Skickat 20 juli 2012 - 00:01
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Liten gameplaydemo
Det ser framförallt roligt ut att spela.
Skickat 20 juli 2012 - 16:26
Fruit Ninja
Skickat 08 december 2012 - 19:27
Skickat 08 december 2012 - 19:38
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
För att det inte är stealth? Det är ju en spinoff.
Skickat 08 december 2012 - 19:43
Zoiler 08 december 2012 - 19:38 skrev:
För att det inte är stealth? Det är ju en spinoff.
Exakt därför. Okej att man går ifrån stealth lite men detta är fan en helomvändning.
Namnet sitter bara där som ett säljargument.
Skickat 08 december 2012 - 23:41
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Birkanoff 08 december 2012 - 19:43 skrev:
Namnet sitter bara där som ett säljargument.
Nej, för det handlar fortfarande om Metal Gear. Men det handlar ju om en helt annan karaktär i MG-universumet än Solid Snake. Det är ju en ninja, inte konstigt de gör ett actionspel, även om stealth säkert också hade funkat men de kan inte gärna konkurrera med sig själva. Och Kojima Studios gör fortfarande filmsekvenserna.
MGS5 utannonserades igår och är den riktiga fortsättningen i huvudserien.
Skickat 08 december 2012 - 23:42
Ser ju faktiskt hyfsat kul ut jämfört med de andra sömnpillerna i serien.
Skickat 08 december 2012 - 23:52
Zoiler 08 december 2012 - 23:41 skrev:
Nej, för det handlar fortfarande om Metal Gear. Men det handlar ju om en helt annan karaktär i MG-universumet än Solid Snake. Det är ju en ninja, inte konstigt de gör ett actionspel, även om stealth säkert också hade funkat men de kan inte gärna konkurrera med sig själva. Och Kojima Studios gör fortfarande filmsekvenserna.
MGS5 utannonserades igår och är den riktiga fortsättningen i huvudserien.
MGS5 hade jag missat. Det var ju glädjande. Men kommer det fortfarande vara Hideo Kojima bakom spakarna?
Har för mig att han sa att 4:an var det sista för honom.
MG-serien ligger mig så pass varm om hjärtat så jag har svårt för den här nya tappningen. Fast jag kommer såklart spela detta ändå.
Skickat 09 december 2012 - 13:27
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Det är så här: Kojima tänkte lägga ner efter fyran (han brukar ju säga det) och bad sitt team sätta igång med MGS5. Men de ville inte åta sig det eftersom de tänkte att det var ett för stort projekt utan honom. Så de fick göra ett testspel först, ett mindre spel att öva på typ. Därav MGS: Rising. Men de klarade inte det heller så de fick ta in Platinum Games för att rädda projektet.
MGS5 tar Kojima hand om däremot. De visade det på VGA för ett par dagar sedan, satt och kollade på det live på 360:n.
Skickat 10 december 2012 - 00:49
Zoiler 09 december 2012 - 13:27 skrev:
Det är så här: Kojima tänkte lägga ner efter fyran (han brukar ju säga det) och bad sitt team sätta igång med MGS5. Men de ville inte åta sig det eftersom de tänkte att det var ett för stort projekt utan honom. Så de fick göra ett testspel först, ett mindre spel att öva på typ. Därav MGS: Rising. Men de klarade inte det heller så de fick ta in Platinum Games för att rädda projektet.
MGS5 tar Kojima hand om däremot. De visade det på VGA för ett par dagar sedan, satt och kollade på det live på 360:n.
Kollade upp klipp på 5:an nu och kom på att jag sett det. Bara glömt bort.
Ja att Rising skulle vara ett "testspel" låter vettigt. Som sagt inte MG för mig.
Skickat 11 december 2012 - 20:41
-
MdaG
-
Mästare
-
-
3 152 inlägg
Det är 2.5 år sedan jag skapade den här tråden. Går det att vänta så länge utan att sluta bry sig? Får se om jag börjar bry mig igen när Zoiler dumpar sin recension på oss.
Skickat 11 december 2012 - 20:53
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
"Dumpar sin recension på oss"... det låter ju härligt att höra. Som typ fågelskit som kommer vare sig man vill eller inte  (skojar).
Citat Går det att vänta så länge utan att sluta bry sig?
Få se.. hmm, Beyond Good and Evil 2. Jo, tydligen går det =P. Aja, jag ser fram emot MGS iaf, någon måste ju för fan ta över nu när Ninja Gaiden är körd i botten
Skickat 11 december 2012 - 23:32
-
MdaG
-
Mästare
-
-
3 152 inlägg
 Det ser iaf lovande ut, trots touchen av fruit ninja.
Det här inlägget har ändrats av MdaG 11 december 2012 - 23:32
Skickat 15 december 2012 - 14:44
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Skickat 16 december 2012 - 14:25
Demo finns ute på japanska PSStore.
Skickat 24 december 2012 - 19:21
Metal Gear nörd som man är så är en steelbook (utan spelet) beställd, lite sugen på collectors edition av rising också.
Demon har släppts tillsammans med zone of the enders hd utgåvan. Så dröjer inte förrns den är ute på våran psstore också får vi hoppas. Vill testa!
Skickat 25 december 2012 - 13:06
Demo för oss europeer kommer i januari!
http://se.ign.com/ne...lapps-i-januari
Skickat 15 januari 2013 - 14:17
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Skickat 20 januari 2013 - 01:26
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Bosstrailer här:
http://www.neogaf.co...ad.php?t=508877
Går man efter kommentarerna i tråden ser det mycket lovande ut
Skickat 20 januari 2013 - 01:36
Skickat 20 januari 2013 - 01:45
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Ne, kanske kommer i framtiden.
Skickat 27 januari 2013 - 13:29
Laddade ner demon imorse och testade lite. Jag vet inte.. Kontrollen kändes väldigt stel, man kan hoppa, 2 st fight knappar, och slicea saker i småbitar i slowmotion. Göra lite combos ibland m.m. Får se hur fullversionen är.
Hann inte boka collectors edition, väntade för länge. Men jag tror det kvittar, fick tag på en steelbook på amazon.de. Så lär endast köpa "vanliga" spelet.
Skickat 27 januari 2013 - 16:45
Håller på att installera demon nu.
Skickat 27 januari 2013 - 19:34
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Demos är aldrig en bra indikation på spelet iofs, man kan bli rejält lurad.
Skickat 28 januari 2013 - 12:06
Zoiler 27 januari 2013 - 19:34 skrev:
Demos är aldrig en bra indikation på spelet iofs, man kan bli rejält lurad.
Får hoppas på att det är så i detta fallet för än så länge är jag inte imponerad.
Skickat 28 januari 2013 - 12:59
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Japp, och nu kanske du är avtänd på spelet trots att det kanske egentligen är bra. Det vet man ju inte än. Dåliga demos är sämsta möjliga marknadsföringen.
Skickat 28 januari 2013 - 13:02
Zoiler 28 januari 2013 - 12:59 skrev:
Japp, och nu kanske du är avtänd på spelet trots att det kanske egentligen är bra. Det vet man ju inte än. Dåliga demos är sämsta möjliga marknadsföringen.
Jupp. Men om det är en serie som jag alltid kommer vara trogen så är det Metal Gear -serien. Så förhandsbokning är solklart.
Skickat 28 januari 2013 - 17:07
-
MdaG
-
Mästare
-
-
3 152 inlägg
Jag lät bli Dragon's Dogma vid release pga demot. Visade sig bli mitt GOTY 2012.
Jag lär mig aldrig *laddar ner demo*. ;-)
Skickat 26 februari 2013 - 00:49
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Verkar sälja bra enligt Kojima:
He said that Rising is selling well worldwide so far, giving him further license to do as he pleases. The man is near-untouchable at the moment, but he remains humble, piling immense praise on Platinum Games’ end-product. Should a Rising sequel happen, Kojima wants Platinum back for round two.
Skickat 28 februari 2013 - 09:29
Är det någon som faktiskt lirat det och kan bekräfta om det är något att ha eller inte?
Betygen verkar ju vara höga men jag är mycket skeptisk som någon som älskat MGS-serien från start till och med MGS4, förstör man sina minnen med Revengance?
Skickat 28 februari 2013 - 14:30
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 073 inlägg
Jag fick det igår samtidigt med Tomb Raider faktiskt. Men vet inte när jag kommer börja med det.
Edit: Spelade 3 (av 8) kapitel, tycker det är rätt bra. Men det är inte Metal Gear Solid såklart, det är som Ninja Gaiden precis som man kunde tro. Så gillar du den typen av spel lär du bli nöjd för striderna och bossarna gillar jag, köper du det bara för att det är Metal Gear Solid så kanske du blir missnöjd för ett sånt spel är det inte.
Det här inlägget har ändrats av Zoiler 01 mars 2013 - 01:26
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Bild
- → Spelkonsoler & PC-spel
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
Dagens CD-tips!
AXL72
2013-05-22 21:04:04
-
James, Ride, The Charlatans, My Bloody Valentine...
AXL72
2013-05-22 20:59:29
-
Indie
AXL72
2013-05-22 20:57:26
-
Brittisk indie a´la 90's
AXL72
2013-05-22 20:52:10
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|