Med 2.38m saknas mer eller mindre exakt min Center i höjd...
Då man helst ser till att centerns diskant ligger på ungefär samma höjd som frontarnas vill jag ha den ovanpå TV:n...
Så ha den under är ute (den får ändå inte plats)
Nu kan jag inte det... hamnar bakom duken...
Så det är dax att fundera på nya centrar...
Den gamla är lite av ett misslyckande... Dvs. det är en D'applito kopplad konstruktion... INTE speciellt bra till ändamålet. Det var en sådan där konstruktion... alla andra gör ju så så det borde ju vara rätt... men det är det inte... Begränsa loobningen i horisontalplanet är ju det sista jag vill på en center... Men det låter ju ganska ok...
Mer problem jag har med detta bygge... diskanten, som jag gillar. Den verkar inte finnas att köpa längre. Jag behöver ju 2 st.
Planen nu är att använda de mellanregister som jag redan har och köpa till ett par diskanter som klarar av att vara nära en TV... För jag har inte tagit steget... CRT gäller här än.
Den "riktiga" planen är att ta lika element som i frontarna men jag kör budget av två anledningar:
- Först är det skärmingen, elementen i frontar är inte rikigt skämade men fungerar kanske...
- Jag har redan dessa basar.
Elementen som då är på tapeten är:
2 st H0688 P14RC/TC
2 st H1210 27TDFC/TV
Planen är att göra 2 vanliga 2-vägare som jag kör i serie (ett filter) således MONO en på var sida av TV:n och lika höga som TV:n. De skall göras i samma material som frontarna. Om den skivan jag har i garaget räcker... annars blir i alla fall baffeln i bok.
Jag har en del utmaningar som jag skall försöka lösa... nedfräsningen är ju inte enkel.
Jag kommer ju ha en MYCKET skum baffel. Båda högtalarna och TV:n kommer att utgöra baffel till dessa/denna högtalare... Kommer sannolikt mäta med allt på plats. Så de kommer inte att fungera för andra och de kommer "kräva" en 32" CRT bredvid sig... (troligen kommer de fungera kanon bredvid vilken TV som helst av lite större sort.)
Mer info kommer senare... en del simuleringar kvar... elementen är beställda och väntar på att de skall leveras.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?